RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: matti1983 - 09.10.07 - klo: 21.23
-
Autona on hpi nitro rs4 rtr 3 evo+ ja nyt on ihan alusta asti ollut sellainen ongelma että jarru ei pidä, kun jarrun kiristää niin sitten kyllä pitää mutta makaa jarrua vasten eli jarruttaa vaikka ei pitäisi. Missä vika vai olenko vaan niin tampio etten osaa säätää sitä oikein?
-
Olet. Vitsi. Joko palat liian kaukana toisistaan ja/tai kaasun palautusjousi pistää vastaan jarrun liikeradan niin ettei palat ota kiinni. Voi myös olla säädetty ohjaimesta väärin..
-
Itse asiassa tämä on monelle vaikein juttu säätää oikein joten ei ole väärin kysyä etkä ole ainoa. Vastaaminen on vaikeeta näkemättä. Tutki huolella eri vaihtoehdot niin tulee kuntoon.
-
Niin no sehän on tietenkin sanomattakin selvää että tampio olen :mrgreen: Jarrupalat on kyllä aika lähellä levyä joten siinä tuskin on vikaa.Ja sit olisi erittäin tyhmä kysymys, missä tuo kaasun palautusjousi sijaitsee kun ei sitä näy missään, onko se mahdollisesti servon sisällä?
-
Jousi on siinä kaasun linkissä joka palauttaa luistin nolla asentoon
-
Koitappa ruuvata siitä jarrulinkin päässä olevasta jutusta kiinni päin.
-
tästä olen juurikin kiristellyt ja kun sen kiristää niin että jarru pitää niin sitten auto ei liiku vapaasti vaan jarru makaa päällä ja sitten kun kiristää siten että auto liikkuu vapaasti niin jarru ei pidä. Eihän sen levyn nyt jatkuvasti pidä laahata jarrupaloja vasten??
-
Ja sun servos ilmeisesti pelittää kunnolla? Ja ei pidä laahata..
-
oletko säätänyt radiosta päätepisteet kohdilleen vai onko edes mahdollista?
jos ei saa säädettyä niin kokeile seuraavaa.
-laita autoon ja radioon virta päälle ja säädä ohjaustrimmi keskiasentoon->nyt sammuta autosta virrat.->tarkista onko kaasu/jarru linkit keskiasennossa,jos ei niin irroita servosarven kiinnitysruuvi ja nosta se ylös,siiten laitat sen takaisin paikalleen niin,että se menee keskiasentoon.
-laita autoon virrat ja tarkista että kaasutin aukeaa täysin kaasun ollessa pohjassa ja tarkista jarrun toiminta.
ps.toivottavasti oli tarpeeksi selvästi sanottu.
-
oletko säätänyt radiosta päätepisteet kohdilleen vai onko edes mahdollista?
jos ei saa säädettyä niin kokeile seuraavaa.
-laita autoon ja radioon virta päälle ja säädä ohjaustrimmi keskiasentoon->nyt sammuta autosta virrat.->tarkista onko kaasu/jarru linkit keskiasennossa,jos ei niin irroita servosarven kiinnitysruuvi ja nosta se ylös,siiten laitat sen takaisin paikalleen niin,että se menee keskiasentoon.
-laita autoon virrat ja tarkista että kaasutin aukeaa täysin kaasun ollessa pohjassa ja tarkista jarrun toiminta.
ps.toivottavasti oli tarpeeksi selvästi sanottu.
Täytyypä kokeilla tuota, ohjaimena on HPI TF-3 eli se ohjain mikä tuon paketin mukana tulee
-
Jee jee säätelin autoa tuossa tovin ja sain jarrun pitämään! :mrgreen:
-
Itse asiassa tämä on monelle vaikein juttu säätää oikein joten ei ole väärin kysyä etkä ole ainoa. Vastaaminen on vaikeeta näkemättä. Tutki huolella eri vaihtoehdot niin tulee kuntoon.
Siis tämä on täyttä totta osaajalta!