Miksi moottorin ratas se pieni joka pyörittää sitä isompaa ratasta nii lähtee heti kun kiihdyttää irti? Olen kiristänyt ja kiristänyt mutta se ei mun mielestä kireenny yhtään. Kierteet on kunnossa. Auttakaa nopeesti missä voisi olla vika?
Ja auto on Kyosho Lazer Zx-5
Laitapa vaikka ruuvilukitetta, tai jos moottorin akselissa ei ole tasaista kohtaa, niin viilaa siihen joku kohta mihin pinjonin ruuvin kiristät, niin ei ainakaan lähde liukumaan.
Lainaus käyttäjältä: Futaba - 12.12.07 - klo: 17.23
Laitapa vaikka ruuvilukitetta, tai jos moottorin akselissa ei ole tasaista kohtaa, niin viilaa siihen joku kohta mihin pinjonin ruuvin kiristät, niin ei ainakaan lähde liukumaan.
Siinä akselissa on eka suoraa ja sitten tulee semmonen pieni "alamäki".
Siihenkö se pitää ruuvailla kiinni ettei liusuis irti koko ajan?
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 17.29
Siinä akselissa on eka suoraa ja sitten tulee semmonen pieni "alamäki".
Siihenkö se pitää ruuvailla kiinni ettei liusuis irti koko ajan?
Jep!
Paljon kiitoksia vinkeistä taidan mennä ruuvaileen, et pääsis ajelemaan. :grin: :grin: :grin:
Ei se pinioni pysy vieläkään kiinni vaan luisuu siitä pois kun painaa kaasua.
Laita ruuvilukitetta.
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 12.12.07 - klo: 18.38
Laita ruuvilukitetta.
Onko muuta tapaa ja mihin kohtaan sitä ruuvilukitetta pistetään siinä pinjonissa?
Tarviiko olla ruuvilukitetta käykö tavallinen liima. :grin: :grin:
Eikö kukaan osaa auttaa asiassa? Olis kiva päästä viel tän päivän aikana ajaan. :grin:
AUTTAKAA
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 18.40
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 12.12.07 - klo: 18.38
Laita ruuvilukitetta.
Tarviiko olla ruuvilukitetta käykö tavallinen liima. :grin: :grin:
Ruuvilukite on parempaa, liima ei varmaankaan kestä.
Lainaus käyttäjältä: Narmer - 12.12.07 - klo: 18.48
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 18.40
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 12.12.07 - klo: 18.38
Laita ruuvilukitetta.
Tarviiko olla ruuvilukitetta käykö tavallinen liima. :grin: :grin:
Ruuvilukite on parempaa, liima ei varmaankaan kestä.
Mistä tätä Ruuvilukitetta saa? paljon maksaa?
Kannattaako kokeilla tavallista liimaa?
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 18.52
Lainaus käyttäjältä: Narmer - 12.12.07 - klo: 18.48
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 18.40
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 12.12.07 - klo: 18.38
Laita ruuvilukitetta.
Tarviiko olla ruuvilukitetta käykö tavallinen liima. :grin: :grin:
Ruuvilukite on parempaa, liima ei varmaankaan kestä.
Mistä tätä Ruuvilukitetta saa? paljon maksaa?
Kannattaako kokeilla tavallista liimaa?
Ruuvilukitetta saa vaikka lähimmästä Hobby-kaupasta. Se maksaa n. 4€.
Kannattaako kokeilla tavallista liimaa?
Ei kannata, koska liima ei kestä teräviä iskuja, ruuvilukite kestää.
Ruuvilukitetta laittetaan siihen kiristysruuvin kierteeseen. Mediumia ite laittasin akuksi.
Lainaus käyttäjältä: Heuli - 12.12.07 - klo: 18.59
Ei kannata, koska liima ei kestä teräviä iskuja, ruuvilukite kestää.
Mut siis kannattaako ees kokeilla väliaikasesti ennen kun se riivulukite tulee postiin.
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 18.52
Mistä tätä Ruuvilukitetta saa? paljon maksaa?
Kannattaako kokeilla tavallista liimaa?
Ruuvilukitetta löytyypi melkeinpä jokaiselta huoltoasemalta. Ja tosiaan sitä "keskijäykkää" laatua kannattaa ostaa, kovin lukite (taitaa olla yleensä punaista) ei irtoa kuin lämmittämällä.
Liimaa en itse laittaisi, mutta jos kiirus on kova eikä vaihtoehtoja ole, niin kaipa sitten... :shock:
edit vielä: eli se pinionin ruuvin on tarkoitus ottaa siihen tasaiseen kohtaan joka on tehty siihen pyöreään moottorin akseliin.
Käypänen kuusioavain on tietysti eduksi.
Nyt löytyi vika. :grin: :grin: :grin:
Kuusiokolo avain oli mennut hajalle :grin:
En sitten huomannut paitti nyt kun ruuvia pyörittelin, että eihän se ruuvi
edes pyöri. Mutta kiitos vastauksista :grin: :grin: :grin: :grin:
Joo, ja varsinkin jenkkipinioneissa on käytetty 1/16 tuumaista kuusioruuvia, jossa metrinen 1.5mm avain pyörii juuri kivasti ympäri ilman että ruuvia saa kireälle.
Harmi kun ei ole hymiötä, missä peukalo keskellä kämmentä :wink:
Se pikku ratas joka tulee moottorin akselista niin se pyörittää isoo ratasta eli onko se iso ratas nimeltä pääratas? Sit se pienempi ratas on pinjoni?
Käykö http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1708 (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1708)
tai tää http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1707 (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1707)
Kyosho Lazer Zx-5:seen.
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 20.40
Se pikku ratas joka tulee moottorin akselista niin se pyörittää isoo ratasta eli onko se iso ratas nimeltä pääratas? Sit se pienempi ratas on pinjoni?
Käykö http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1708 (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1708)
tai tää http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1707 (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1707)
Kyosho Lazer Zx-5:seen.
Ei käy. Siihen käy vain Kyoshon oma. Tai sitten kestävämpi Asson vetoratas varustettuna asson slipper padeilla.
Ei käy. Siihen käy vain Kyoshon oma. Tai sitten kestävämpi Asson vetoratas varustettuna asson slipper padeilla.
[/quote]
Onko se http://www.medasec.com/do?action=group&id=40 (http://www.medasec.com/do?action=group&id=40) se b4 vetoratas?
Lainaus käyttäjältä: Lazer zx-5 - 12.12.07 - klo: 22.01
Ei käy. Siihen käy vain Kyoshon oma. Tai sitten kestävämpi Asson vetoratas varustettuna asson slipper padeilla.
Onko se http://www.medasec.com/do?action=group&id=40 (http://www.medasec.com/do?action=group&id=40) se b4 vetoratas?
[/quote]
Kyllä, 78 piikkinen oli muistaakseni ZX-5:ssä.. Tämän lisäksi tarvitaan ne slipper padit, sillä Kyoshon omat ei sovi. Soittamalla RC-Pisteeseen hommat selviää... Kertaan vielä, SOITTAMALLA!