RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Vesa - 16.12.07 - klo: 19.06
-
Tänne tulee tulokset kunhan kerkeän ne kirjoitella.
Kiitoksia kaikille osallistuneilla ja eteenkin kaukaa paikalle vaivautuneille! Ens vuonna uudestaan isommalla radalla ja isommassa paikassa!
Vesa
-
Iso kiitos Vesalle ja muulle järjestäjä porukalle. Kisat oli hienot ja fiilis tosi rento.
Suuret kiitokset Vesalle minin rungon järjestämisestä, Männyn Mikalle rungon toimittamisesta ja Oulun kerholle jonka kerhoauto Mini toimi rungon luovuttajana, että päästiin tänään vielä ajamaan. Eilen oli jo kamat kassissa ja nokka melkein kohti kotia.
Kaikille Mini kuskeille kiitokset, ei pipo kiristänyt.
Saamani fair play palkinto lämmitti mieltäni suunnattomasti. Reissun opetus älä luovuta ennenkuin olet täysin varma että mitään ei ole enään tehtävissä.
Ens vuonna tullaan varmasti uudestaan.
Toni
-
Tulokset:
Lauantai:
C-12
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Vesa Yli 2 1 1 2 50 8:09.xxx
2. Tony Raikas
3. Ari Salminen
4. Mika Mänty
5. Henry Salmen
6. Joni Minkkinen
7. Oskari Vähäkangas
8. Mihail Tsistovski
B-finaali
1. Arto Heinonen
2. Atte Vuokila
3. Mikko Mäkinen
4. Matti Korvenmaa
Tamiya Mini
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Ari "ministeri" Heinonen 2 1 2 1
2. Mika Mänty 3 3 1 2
3. Janne Valtanen 6 2 5 4
4. Matti "Monte Carlo" Korvenmaa 6 5 3 3
5. Mika Anttonen 8 4 4 5
6. Tommi Wiksten 12 7 6 6
7. Risto Bloigu 13 6 7 9
8. Marko Kerola 15 8 8 7
9. Keijo "Keke" Laurila 18 10 10 8
10. Toni Latvio 18 9 9 10
TSP-10
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Miika Laurila 2 1 2 1
2. Ari Heinonen 3 2 1 2
3. Janne Valtanen 6 3 4 3
4. Jukka Kerola 7 4 3 4
5. Arto Heinonen 10 5 5 8
6. Kenneth Södergård 12 7 7 5
7. Mika Anttonen 12 6 6 6
8. Tommi Wiksten 15 8 8 7
B-finaali
1. Touko Laakso
C-finaali
1. Atte Vuokila
loput tulee myöhemmin kun saan tulokset käsiin....
Sunnuntai:
TSP-10
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Teemu Rytsy 2 1 1 1
2. Ari Heinonen 4 2 3 2
3. Miika Laurila 5 3 2 5
4. Arto Heinonen 9 6 6 3
5. Henry Salmen 9 7 5 4
6. Jukka Kerola 9 5 4 8
7. Janne Valtanen 10 4 9 6
8. Mika Anttonen 15 8 8 7
9. Touko Laakso 16 9 7 10
10. Risto Bloigu 19 10 10 9
B-finaali
1. Tommi Wiksten 2 5 1 1
2. Henri Tanskanen 3 1 2 4
3. Marko Eklund 4 2 4 2
4. Mikko Mäkinen 6 3 3 3
5. Jukka Karsikko 10 4 6 6
6. Jere Mustonen 10 6 5 5
7. Atte Vuokila 14 7 7 7
C-12 "8.5r"
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Vesa Yli 2 1 1 1 48 8:01.067
2. Mika Mänty 4 2 2 3 48 8:09.496
3. Oskari Vähäkangas 5 3 3 2 46 8:02.626
4. Arto Heinonen 8 4 7 4 45 8:08.730
5. Mihail Tsistovski 9 5 4 7 44 8:03.901
6. Atte Vuokila 11 6 6 5 40 8:04.478
7. Mikko Mäkinen 11 7 5 6 40 8:05.884
TSF-10
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Miika Laurila 2 1 1 1
2. Matti Honkanen 4 2 2 2
Tamiya Mini
A-finaali
Nimi Pisteet Finaalit ae-tulos
1. Ari "ministeri" Heinonen 2 1 7 1
2. Mika Mänty 3 2 1 3
3. Janne Valtanen 4 3 2 2
4. Mika Anttonen 7 5 3 4
5. Matti "Monte Carlo" Korvenmaa 9 4 5 5
6. Henry Salmen 10 6 4 6
7. Tommi Wiksten 13 9 6 7
8. Risto Bloigu 15 7 8 8
9. Marko Vähäkuopus 17 8 10 9
9. Keijo "Keke" Laurila 18 10 10 8
10. Toni Latvio 18 9 9 10
11. Keijo Laurila 22 11 11 11
12. Marko Kerola 24 12 12 12
-
Lisää tuloksia eli tässä linkit MyLaps:iin
Lauantai (http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=271408)
Sunnuntai (http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=271431)
Kiitokset omasta puolesta Vesalle ja muille oululaisille sekä kaikille kilpailijoille hienosta viikonlopusta. Itse tuli samalla nähtyä oman uran oudoimmat ongelmat ajanottoon liittyen, mutta niistäkin selvittiin "pienillä" viivästyksillä :)
-
Tässäpä räpsyt kamerastani: http://korvenmaa.net/Blue_Carpet_Race_2007/
Kuvia hieman perjantain treeneistä, lauantailta jokunen kuva ja sitten sunnuntailta palkintojenjaosta jne. Lauantaina kameran takana oli myöskin Tony Raikas. Lauantain palkintojenjaosta kuvat ovat Henkan kamerassa joka ne varmaan tänne siirtää jossain välissä.
Eli tälläistä nyt, kirjoittelen myöhemmin lisää kisoista. Hauskaa oli ja tosi huippu reissu!
-
Iso kiitos Vesalle ja Jussille, ja kaikille muille, jotka järjestivät ja veivät BCR:n läpi - oli kerrassaan mukava tapahtuma.
Hirveän pitkää tarinaa en jaksa kirjoitella, kun untakin on takana ainakin neljä tuntia (eikä viikonlopun unisaldo ole juuri suurempi :grin:), mutta päällimmäisenä jäi mieleen seuraavaa:
+ erittäin rento ja mukava tunnelma
+ rata
+ kanttiini
+ kerrankin sai ajaa riittävästi
+ ministerit - aivan mahtava luokka!
+ kateellisena sai seurata, kun Ari kuljetti Miniä!!!
- oma ajo - etenkin sunnuntaina oli spoolin kanssa homma välillä niin hukasssa, että suorastaan hävetti :grin:
Ensi vuonna uudestaan!
Tommi.
-
Kiitos kaikille kisan järjestäjille. Kaikkihan toimi mukavan rennosti, paitsi minä itse (onneksi olinkin vaan kisailemassa).
+Erityisen tiukka ja hauska B-finaali tsp:ssä sunnuntaina.
+onneksi poro kone ei ole ainoa mahdollinen moottori C-12 autoon.
+++ Erityinen kiitos Mihailille ja Vesalle mattiksen varaosista.
+-0 Vai hävetti Tommia oma ajo erittäin hyvän vetoavun tarjosit meille perässä seuranneille joka tapauksessa.
-Liikaa hommaa ajaa kahta luokkaa tosin itseltä ei jäänyt kuin yksi lähtö väliin, mutta yhtä kuskiahan odotettiinkin jokaiseen lähtöön molempina päivinä aika pitkään. Kiireen takia hajosi noparikin.(Onneksi junaan ehdittiin).
-Sunnuntain kisassa kummassakin finaalissa olin ensimmäinen palkinnotta jäänyt (No treeniä tarvii lisää jos vaikka vanhakin vielä oppis).
T.Mikko
-
Hyvä Ari http://korvenmaa.net/Blue_Carpet_Race_2007/Pages/37.html :cool:
-
Noniin tässäpä nyt sitten hieman juttua kisoista kun ollaan vähän keretty nukkumaankin ja seuraava päivä saatu käyntiin.
Tarkoituksena itselläni oli ajaa mattis molempina päivinä alunperin, mutta Vesa sai puhuttua yli ajamaan myöskin Miniä. Kalustoa ei entuudestaan ollut eikä yhtään akkua minillä alla entuudestaan. Tämän seurauksena siis tilasin Monte Carlo RTR paketin joka minulle toimitettiin kisapaikalle lauantaina aamulla. Eli siis treeniä ei perjantaina sillä päästy ajamaan.
Perjantaina saavuttiin paikalle Mikkelistä klo 18 pintaan ja levitettiin kamat. Rata valmistui suunnitellusti ja pääsiin treenaamaan. Ajelin mattiksella 4-5 akkua ilman kummallisempia ongelmia ja kaikki näytti hyvältä seuraavaa päivää varten. Lähdettiin hotellille ja siitä sitten syömään Helsingin porukoiden kanssa jotka olivat samaan hotelliin majoittuneena.
Lauantaina radalle saavuttiin n. klo 8 ja aloin ensimmäistä treeniä varten lataamaan akkuja mattikseen. Tässä välissä sitten sain minin pöydälleni joka toimitettiin kisapaikalle sovitusti siihen tilaamieni tarvikkeiden kanssa (kuulalaakerit, öljyiskarit sekä diffiin kiristysshimmit). Tamiyan kisarenkaan olivat loppu, joten sain luvan ajaa RTR paketin renkailla jotka ovat halkaisijaltaan n. 2-3 mm pienemmät ja kuvioinniltaan hieman erilaiset. Kun auto saapui, niin en voinut muuta kuin hymyillä. Monte Carlo näytti niin hyvältä, että en voinut pitää siitä näppejäni erossa ja jätinkin ensimmäisen mattistreenin väliin kun sitä eilen oli jo tullut ajettua ja aloin laittamaan miniä ajokuntoon ensimmäiseen harjoitukseen.
Vaihdoin miniin sähköt, eli ohjausservo, vastari ja nopari menivät vaihtoon suhteellisen nopeasti. Katsoin että homma pelaa ja ekaan treeniin. Kaikki muu paitsi sähköt olivat originaalia tässä vaiheessa. Radalla oli todella hauskaa ja kun tulin ajamasta niin teinkin päätöksen että en aja mattoautolla laisinkaan koko viikonloppuna vaan keskityn miniin pelkästään ihan sen takia että auto oli niin hauska ajaa ja vääntö radalla muiden kuskien kanssa mitä parhainta hupia mitä muutamaan vuoteen olen radalla kokenut.
Treenien ja ekan alkuerän välillä tarkotus oli alkaa vaihtamaan laakereita, mutta valitettavasti jouduin toteamaan että olin tilannut väähän kokoisia laakereita. Oikeanlaisia ei ollut kisapaikalla saatavilla, joten jouduin toteamaan että viikonloppu ajetaan vakio muovisilla "laakereilla" sekä puslilla. En asiaa murehtinut sen enempää vaan aloitin rakentamaan iskareita, jotka eivät tosin vielä ekaan erään valmistuneet. Toiseen erään sain öljyiskarit valmiiksi ja kolmanteen niitä hieman vielä viilasin. Alusta oli tässä vaiheessa kunnossa ja siirryin rakentamaan diffin uusiksi, joka neljännessä alkuerässä oi iskussa. Samalla myöskin hieman säädin nopeudensäätimen asetuksia minille sopivammaksi. Alkuerät oli siis ajettu tässä vaiheessa ja auto erien välissä kasattu kohta kerrallaan kisaiskuun. Alkuerien jälkeen sijoitus 5.
Finaaleihin en muutoksia tehnyt enää alustaan taikka muuallekaan autoon. Ainoastaan öljyä pusliin ja muovisiin "laakereihin" sekä tarkistus että kaikki on kunnossa. Ensimmäisestä finaalista viides sija joka ei ihan tyydyttänyt vielä. Tässä välissä kuulin että kone paranee sitä mukaa kun sillä ajetaan ja hiilet muovautuvat, joten laitoinkin sitten finaalien väliin auton pukille sisäänajoon. Tämä auttoi ja toisessa finaalissa sijoitus oli kolmas. Samoin kolmannessa. Finaalien välissä aina vaan öljyä laakereihin lisää niin pysyivät edes jollain tapaa herkkinä. Finaaleissa ei ollut kahdelle nopeimmalle (Mänty & Ari) mitään mahdollisuuksia laittaa kampoihin. Heidän autot vain yksinkertaisesti menivät niin paljon lujempaa suoralla. Osasyynä oli moottori joka oli vielä liian uusi ja toisena syynä tietenkin pienemmät renkaat, koska välitys kun on vakio niin rollout jäi huomattavasti pienemmäksi. Jannen kanssa käytiin hyvää vääntöä podium paikasta, mutta ekan finaalin loistavalla ajolla Janne sijoittui edelleni ja jäin siis finaaleissa sijalle 4.
Lauantai oli pulkassa ja todella hieno kisapäivä olikin. Ei pipo kiristänyt ja todella rentoa meininkiä muutenkin.
Päivän päätteeksi sain Artsilta oikeat kisarenkaat autoon joita siis en maahantuojalta onnistunut kisoihin saamaan suuren kysynnän vuoksi. Illalla oli treenit ja niissä sitten lähdinkin hakemaan seuraavalle päivälle säätöjä näille suuremmille renkaille. Ei kiinnostanut antaa enää muille etua suoranopeuksissa renkaiden takia. Treenit menivät OK. Ajoin pari akkua ja viilasin aina hieman välillä alustaa. Sen jälkeen sitten syömään ja hotellille nukkumaan.
Sunnuntaina päivä alkoi aikaisemmin, mutta koska kaikki oli autoon jo laitettu kohdilleen lauantaina niin ei pahemmin ollut kiire mihinkään missään välissä. Alkueriä oli kolme eli yksi vähemmän kuin lauantaina. Ekassa erässä kippasin pari kertaa ihan omaan virheeseen. Tokassa tuli ihan suhteellisen puhdas ajo mutta jotain hässäkkää oli. Kolmanteen erään jäykensin hieman vielä jousitusta mutkanopeuksien kasvamisen toivossa ja se auttoikin. Paransin tulosta jokusen sekunnin vielä ja finaaliin sain lähtöruudun 6. Sijat 4-5 olivat ihan muutaman sekunnin päässä, joten hieman harmitti mutta eipä tuo mitään.
Finaaleissa en muuttanut mitään. Kovaa ajoa vain ja puhdasta sellaista. Finaaleista tuli sijat 4 5 5 ja niillä saatiin yleiskilpailussa yksi sija parannettua eli lopputuloksena sijoitus 5. Muuten finaaleissa ajo oli varsin puhdasta ja todella hauska vääntöä. Mitä nyt Henkka vei yhden peilin pääsuoralla, mutta sekin liimalla korjaantui paikoilleen. :mrgreen:
Auto siis oli lauantaina vedetty suoraan paketista ja koko viikonloppu ajettiin vielä puslilla ja muovisilla "laakereilla". Silti autolla tuli finaaleissakin johdettua n. 10 kierrosta kunnes sitten nopeammalla moottorilla tultiin takaa ohitse ja lujaa. Eli siis auto on täysin vakionakin kyllä melko kilpailukykyinen.
Siinäpä ajot noin pikaisesti kerrottuna. Mitä taas sitten itse kisoihin tulee, niin oli kyllä todella loistavat bileet. Tunnelma oli todella mukava ja rento. Helsingin porukka ja Honkasen Matti olivat loistavaa seuraa niin kisapaikalla kuin hotellillakin. Tietysti Keijo, Janne ja muut ministerit olivat hengessä mukana kun autoja ihmeteltiin ja muutenkin fiilisteltiin kisaa varikolla. Oulun seura oli tehnyt todella loistavan työn ja Vaasasta Jussi hoiti kierroslaskennan mallikkaasti vaikka jotain pientä välillä olikin. Kanttiini toimi, profiili oli varsin hyvä tilan kokoon verrattaessa ja aikataulu piti tarpeeksi hyvin, sekä muutoksista siihen informoitiin hyvin. Ehdottomasti seuraavana vuonna uusiksi!
Kiitos Oulu!
EDIT: Niin ja tosiaan niille tiedoksi jotka noita renkaita miettivät, niin molemmilla renkailla paras läppi oli samalla kympällä. Mukana tulleilla pienemmillä renkailla suoralla hävittiin ja mutkissa voitettiin. Isoilla renkailla taas sitten toisinpäin.
-
Kiitoksia kisojen kehuista omasta puolestani, ja kiitokset vielä siis myös Jussille ja kerhon porukalle sekä äipälle joka jaksoi olla buffetissa ja siivoamassa paikkoja kolmena pvänä.
Fair play palkinto meni ehdottomasti oikeaan osoitteeseen, reilua ja hienoa kisaamista ja uskomatonta sisukkuutta vaikka ongelmia ilmenikin kisan päätteeksi. Tällaista asennetta kaivataan enemmän!
Pokaalipalkinnoissa (la TSP, su fair play ja ministeri) oli VÄHÄN köyhät plakaatit, ja niistäkin osa leikattu pois koska tein vahingossa kiireessä vuodeksi 2008 eikä 2007...:) pahoittelen...
Ja onnittelut vielä kaikille osallistuneille!
-
Jep,
Kiitoksia kisaan tulleille ja järjesteliöille (erityisesti Vesalle ja Vesan äidille jotka ehdottomasi eniten kisan eteen töitä tekivät ja Jussille joka hoiti meille tulokset). Oli mukava viikonloppu ja ajettua tuli niin että eiköhän nyt ilman pikkuautoja joulun yli selviä :smiley:
Kaksi uutta luokkaa oli molemmat mielestäni mukavia.
8.5 matto on mainio luokka. En jäänyt edes kierrosta virialkuerätuloksestani. viri muistaakseni 48 lap 0 sec ja 8.5:llä 48 lap 8 sec. Vauhtia kuitenkin tuntui olevan niin ettei ajaminen tylsää ollut. Ja oli luxusta kun mattiksellakin sai vetää pari lämmittelyläppiä eikä silti tarvinnu pelätä dumppaamista. Vaikka ajoin vuoden vanhoilla akuilla. Taidan ajaa tuolla moottorilla kerhollakin treeniä jatkossa jonkin verran...
Minillä ajelu oli myös mukavaa. Itsekkin totesin pakettiminin ilman isoa määrä viriosia kilpailukykyiseksi. Autossa oli pakettiosien lisäksi vain kuulalaakerit. Vakioiskareissa asson green slimeä. Tuolla kerkesi kohtuu helpolla kisan kakkoseksi. (Mitä nyt Janne hiukan ahdisteli välillä). Arin vauhtiin en kuitenkaan ihan kerennyt vaan ilman arin virheitä jäin hitaasti, mutta tasaisesti... Ehkä etudiffiä pitää yrittää hiukan tiukata jos sillä löytyisi puuttuvat pari kymppää tai sitten kuskin pitää vain oppia jotain.... Ajoin etudiffi aika löysällä. Vakioshimmit ja Tamiya anti-wear rasvaa. Varikolla porukka kuulosti kuitenkin kilpaa jäykistelevän diffejä. Itse en jaksanut kun oli mattiskin mekattavana... Hauska havainto oli, että minin akkuun meni yleensä aina erän jälkeen vain n. 1000mAh. Naurattikin, kun kerran unohdin pistää akun lataukseen ja sitten paukutin sen 6.4A:lla täyteen ja se täyttyi n. 10 minuutissa. Ei paljoa enempää aikaa tarvi lataamiseen kuin ajamiseen :lol:
Edit: Jussi lisätty kiiteltävien joukkoon. Olihan tuossa aikalailla hommaa hoitaa laskenta. Varsinkin kun vehkeet ei ihan täysin aluksi pelanneet..
-
Mukavat kisat oli vaikka oma ajo meni aika huonosti.
Erityiskiitokset järjestäjille mukavista kisoista, Atelle ja Lauriloille kyydistä ja Jukalle yöpaikasta.
-
Moi!
Oulussa oli hyvät kisat rata oli loistava!!
Mini luokka oli hyvä lisa kisoihin!!
Plussat ja miinukset
++Rata (profiili)
++Tamiya TA05
++Buffetti
++Vesan,Matin ja Jannen kyydit
++Mini ajot
--Alkuerä ajot sunnuntaina