kun noita 2xpolttis ja 2xsähö vehkeitä on tehty ja nähty ja ne on (aina)monsuja...niin onko kukaan laittanut 2xharjaton pannua touring kiesiin? jos on nin mikä merkki/malli, kuin kävi ja kulki.miten kytketty/kannattaa kytkeä.mi2seen tekis mieli kokeilla,mutta toteus on aika haastava.
En kyllä näe mitään syytä miksi kevyeen tourinkiin pitäis yrittää väkisin saada mahtumaan kahta harjatonta systeemiä.
Sinne kun survoo 2 konetta ja noparia + riittävä akku niin ahdasta tulee.
Jos haluaa ihan yyber tehokkaan niin ostaa vaan markkinoiden parasta (isoa) settiä ja et takuulla pysty ajamaan sillä 150 km/h.
Eli ainakaan kulun puolesta ei kannata, koska yhdelläkin sen saa lentämään.
Alkujaan jos lähtis yli 6 kennoisella Lipolla ja joku XL kokoinen kone + spurrin kokoinen pinjoni niin kyllä riittää.
Tollasen auton renkaat ja alusta kun ei kummiskaan pysty mitenkään toimimaan noilla tehoilla.
Mutta jos ihan rakentelu mielessä niin siitä vaan tekemään. Eihän sitä kukaan kiellä.
Ennemmin kummiskin yhdet "yli" tehokkaat kuin ihme patentilla rakennetut 2x pienemmät.
no toi on kyllä totta.ehkä pitäis odottaa kuivempia teitä,parempia kumeja ja kattoo mihin toi x1 riittää.
enemmänhän kaksi mottia lisää vääntöä ja ajoaikaa, ei niinkään nopeutta(tietysti vähän)
Tämä riippuu aivan asennuksesta. Kahdella moottorilla saadaan joko lisää vääntöä tai sitten lisää nopeutta.
no kuinka toi kytkentä tehään?kun ei ole vain + ja miinusta,,, vaan a,b ja c...jos joku kaaava löytyy.sarjaan tai rinnan.1 noparia ajattelin ja se on gm 95. ei lisä väännöstä\ajoajasta haittaa ole.ainoa ongelma tuntuu olevan toi aihio, no kuitenkin, jos nyt jollain sattuu olemaan gm evo3 3.5t myytävänä niin ilmoa..
Tarvitset myös 2 säädintä että voit ajella 2 moottorilla. Tää on vaan arvaus mutta itse oon ajatellut kytkennän silleen, että sulla on 2 säädintä joissa kummassakin moottorit, sitten vaan hommaat Y-kaapelin ja laitat ne vastariin kiinni samalla tavalla kuin normaalistikkin, Y-liittimen toisella päällä.
Jep noin mulla juuri on 2x6.5T NOSRAM ja noparit juuri tuollalailla y-haaralla kytkettynä ja toimii ihan hyvin (hallsensor piuhat vaan ei siedä kosteutta) mutta yhelläkin moottorilla kulkee ihan hyvin jos toinen ottaa kosteudesta itseensä ..... kivasti liikkuu ja ajoaikaa on mukavasti (pienet välitykset)
Ei ole sähköisesti kovin varma ratkaisu.
Harjattomien koneiden "työtahtien" pitäisi olla tasan!
Muuten noparit vuorotellen ontuen kuormittuu ja ei, ja siinä ampperimäärät saattaa ylittyä arvaamattomasti.
Noparien anturien nopeus taas pakottas olemaan tosi tarkkana, huonoimmassa tilanteessa jopa toinen lyö jarrua toisen tehdessä töitä.
Lainaus käyttäjältä: mousemaster - 20.12.07 - klo: 20.42
Jep noin mulla juuri on 2x6.5T NOSRAM ja noparit juuri tuollalailla y-haaralla kytkettynä ja toimii ihan hyvin (hallsensor piuhat vaan ei siedä kosteutta) mutta yhelläkin moottorilla kulkee ihan hyvin jos toinen ottaa kosteudesta itseensä ..... kivasti liikkuu ja ajoaikaa on mukavasti (pienet välitykset)
missä??
E-SAVAGE (liukkaaseen parkettiin jää mustat vanat kun lähettää sisällä) :mrgreen: hätänen on... tosin onhan noita 1 moottorisia tehokkaampiakin :p perus nimh akut ei pysty antamaan kaikkea virtaa vaan pitäs ostaa lipot... nyt on 4x4000 nosram nimh ja painaa niin perk... mut ei se tunnu kulkua haittaavan... kun on vähän enemmän massaa niin kakka lentää vähän paremmin kun tossu uppoo enemmän :mrgreen: