Tosiaankin sain infernoni kondikseen mutta kun auton laitoin omille pyörilleen, laskeutui auto n. 1 cm alaspäin eli iskaritko jotenkin löysät vai missä mahtais vika olla? kaikki tein kuten ohjeissa mutta ei silti pysy se maavara oikeena. Aivan kuin auto olisi liian painava iskareille. Mietin vain kun pääsen ajamaan, et heittääkö se sitten perän maahan??
:?
Miten käy 1:1 autolle jos sä lasket sen nosturilta maahan? Eihän se rungon laskeutuminen pysähdy siihen, kun pyörät ottaa maahan, vai....
sun täytyy säätää jousien esijännitystä. eli sen jousen yläosassa on sellainen säätö, yleensä sinne laitetaan lisää muovisia paloja väliin/ ruuvattava laatta/ ruuvilla säädettävä laatta. nuo on yleisimmät.
Kokeile iskareita nostamalla auton perä (tai etupää) n. 45 asteen kulmaan ja tiputa alas. Auto ei sais silloin pahemmin niiata.
pistä vahvemmant/ jäykemmät öljyt.
Öljyt ei kyllä maavaraan vaikuta auton ollessa paikallaan. Kuten Toni sanoi tulee jousituksen painua kun auto laitetaan pyörilleen.
jaahas, luin vähän väärin. eli se auto painuikin 1cm alaspäin eikä maavaraa ollut 1cm 8)
eli tottakai siinä pitää ulosjoustoa olla...
Sellainen perussäätö joka pätee moneen, niin ajovalmiina tukivarret vaaterissa, niin on alusta aikalailla kohdallaan. Toimi aikoinaan ainakin sähköcrossissa.
Tottakai se painuu, höh, en oikein selittäny kunnolla. Mutkun se ei palaudu. pudotin auton n. 30 cm korkeudelta niin tuntui kuin iskareita ei olisi ollutkaan (no iha pikkusen mut...) ja sitten kun puotin viiiielä korkeemmalta niin jopas niias niin että per...ä oti kiinni. lähtiskö ongelma sillä pois et laittaisin jotain muovirinkuloita sinne jousen yläosaan kuten..ööh... kuka se nyt sanoikaan, no enihyy?? :?
Moi, en tunne autoa, mutta vois kuvitella että iskarit tarvii jouselle preloadin niillä C-klipseillä kuten Jani totesi. Niissähän ei taida olla portaatonta säätöä eli jengat. Tai siten vahvemmat jouset.
Toiseks, kai sä iskarit kasatessa poistit ilmakuplat ja täytit mekein piripintaan ne öljyllä? Monestihan noi vakioöljyt on aika löyssää kamaa, joten kandeis panna vahvempaa siliconiöljyä tilalle (oisko wt1000 hyvä?) vaikka tuohon ei palautumiseen vaikuta kylläkään.
Muistaakseni ainakin jossain Infernossa jousien esijännitystä säädetään sillä kolmannella tavalla. Iskarin ympärillä on sellainen muovinen lenkki, joka kiristetään iskarin ympärille ruuvilla.
Eli avaat ruuvia, siirrät tätä lenkkiä esim. sentin alaspäin ja kiristät ruuvin uudestaan. Jos tämäkään ei auttanut, sinulla on liian löysät jouset.
Vai onko nyt kyseessä seuraava ongelma. Kun laitat auton esim. pöydälle ja painat auton rungon kiinni pöytään, niin auto ei palaudu suurinpiirtein samalle tasolle kuin se oli ennen painamista. Tällöin jossain nivelessä tai iskarissa on joku pahasti vialla. Jokaisen nivelen ja iskarin tulisi siis olla herkkiä.
Lainaus käyttäjältä: "stikkis"Tottakai se painuu, höh, en oikein selittäny kunnolla. Mutkun se ei palaudu.
Ei sen kuulukaan palautua takaisin yläasentoon.
Inferno 7,5 sportsin vakioiskareissa on sellaiset ruuvilla kiristettävät. mulla on tossa kierros ylimääräisiä sellaisia, jos joku olis kiinnostunut
vanhempi jäsen, taitaa olla tuo et siel on joku nivel jäykkä, mut en o 100% varma. Iskarit ihan jäykiltä tuntuu/tuntui kun ennen asennusta pumppasin niit.
Mut en sitte tiä... kunhan tässä pääsee ajelemaan ni sittehän sen näkee miten äijän (siis auton) käy.
Hei btw, paljonko maksaa sellaset säätöruuvisydeemit niihin kaikkiin tukivarsiin yms.? noi on tooosi hermojen tappajia noi pelkät tangot missä ei oo mitää mistä sais piheillä kiinni?
ENtäs sitten toi löpö, ois aikeissa ostoo 4 l mutta 2 l:kin riittäis aluksi.. I think..paljonko hintaerua?