RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Fbzero - 18.01.08 - klo: 05.34

Otsikko: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: Fbzero - 18.01.08 - klo: 05.34
Mitkä autojen suurimmat erot? Ainoastaan maavara? Entäs kumpi toimii paremmin harjattomalla systeemillä, ulkomaisella foorumilla sanottiin että rustler.

Huippunopeus vakiona on kai noin 40km/h rustlerilla ja 35km/h stampedella, olenko oikeassa?

Entäs lumella/ hiekalla/märällä asfaltilla :roll: eli kumpi sopii paremmin suomeen ? Paljon kysymyksiä, mutta koska tilaan jommankumman, ja laitan siihen harjattoman tsydeemin. Ajatuksena ajella hiekkakentällä, tehdä joitakin hyppyreitä ja asfaltilla.

Ja näissä keleissä...Eli märkää on hiekkakentälläkin. Märkä hiekka varmaan pahinta mahdollista laakereille.
Otsikko: Vs: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: Janezki - 18.01.08 - klo: 05.54
Isoin ero on todellakin runko, suurin osa muista palikoista on suoraan vaihdettavissa keskenään.
Toimivat harjattomalla ihan yhtä hyvin, Rustleri vaan pysyy paremmin pystyssä matalamman painopisteensä takia.
Nuo valmistajan ilmoittamat huiput ovat aina hieman optimistisesti ilmoitettu, Rustler tosiaan kuitenkin hieman nopeampi kuin Pede.
Vakionahan XL-5 malleissa ei laakerieta pahemmin ole, joten hiekka/vesi ei niitä pääse myöskään turmelemaan.

Soveltuvuus/paremmuus lienee aika pitkälti makuasia, itsellä on ollut molempia ja olen tykännyt.
Otsikko: Vs: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: Bulvaani - 18.01.08 - klo: 13.15
Mitä kovemmassa vauhdissa haluaa auton pysyvän pystyssä, sitä vahvemmin suosittelisin Rustleria. Toki Stampedenkin alustan saa toimivammaksi päivittämällä, mutta matalamman painopisteen vuoksi Rustler on kyllä vakaampi. Myös ohjauksen osalta Rustler on vähän parempi; bump-steeriä on huomattavasti vähemmän kuin Stampedessa. Kulkemaan saa kummatkin vähintään riittävästi. Tosin jälleen painopisteen vuoksi Rustler ei mene niin helposti selälleen kuin Stampede. Laakerit eivät ole ongelma, suojattuja, kumilaipallisia lakruja kannattaa tosin käyttää. Märkä hiekka sinänsä on ihan mukava alusta ajaa; ei pölise ja pitää paremmin kuin löysä tai kivikovaksi kuivanut sorapinta. Mitä mainioimpia huvitteluautoja ovat kumpikin ja näyttäisivät elävän jonkinlaista uusrenesanssia.
Otsikko: Vs: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: miksalo - 18.01.08 - klo: 13.30
eikös noita leluja :p valmisteta valmiiksi harjattomalla...
65mph tais olla muistaakseni valmistajan ilm. huippunopeus.
Otsikko: Vs: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: cardic - 18.01.08 - klo: 13.37
Ja pienellä googlettamisella huomaamme että molempia saa valmiiksi harjattomalla paketilla.  :wink:
Otsikko: Vs: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: Fbzero - 21.01.08 - klo: 09.07
mulla on feigaon 5090kv ja mamba max postissa.

Mutta kestääkö XL-5 harjattoman setin?

Ps. päädyin siis rustleriin , mistä renkaista olisi hyvä tehdä nasta renkaat siihen :)

Sabelta tilattuna.
Otsikko: Vs: Rustler vs Stampede
Kirjoitti: Badawan - 21.01.08 - klo: 09.28
mulla on feigaon 5090kv ja mamba max postissa.

Mutta kestääkö XL-5 harjattoman setin?

Ps. päädyin siis rustleriin , mistä renkaista olisi hyvä tehdä nasta renkaat siihen :)

Sabelta tilattuna.

Kestää ainakin jonkun aikaa. Meillä ajettiin muutamat ajot ihan vakio osilla 3 kennosella Li-polla MM:llä ja 2600 kv harjattomalla motilla ja hyvin kesti, tosin oli liukasta niin ei joutunutkaan kauheen koville. Ei tolla kokoonpanolla tosin kulkuakaan varmaan oo kun max 60 km/h. Nyt oon päivittänyt lootaan VXL:n idlerin ja diffin, samoten vaihdoin diffin ulostulot teräksisiin. Mutta noilla ois tarkotus muuten mennä, mut RPM:n laakeripesät viä kehiin niin meiän Rusty on vähäks aikaa siinä, rikkoutuneita sit päivittelen.