RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: TeemuR - 20.04.03 - klo: 13.36
-
Mielipiteitä hyvistä sadekelin renkaista (tourig) niiltä ketkä joskus steella ovat ajaneet. mitkä ovat parhaat renaat sateelle? Entä mitenkä suojaatte sateella radiot/noparin niin ettei tartte olla joka erän jälkeen uutta ostamassa?
kiitos
-
"Käärmekuviolliset" PitShimizu D20 -renkaat toimii märällä loistavasti.
-
Aivan kuten Mr Cale sanoi Pitit ne olla pitää. Oman TC3:sen olen suojannut niin, että olen teipannut koko sähkölaite puolen mattoteipillä piiloon. Sieltä suojan alta tulee vain johdot akuille. Hiilikuiturunkoisissa autoissa kannattaa laittaa nopari ja vastari esim. ilmapallon sisälle ja nippusiteellä kiinni: samaa menetelmää käytetään myös polttiksissa.
-
mulla on assossa semmonen vanhasta purkista leikelty viritelmä :roll: ... on nopee asentaa mut siitä tulee jonkun verran painoo lisää... onneks on kevyt auto :mrgreen:
-
mulla on assossa semmonen vanhasta purkista leikelty viritelmä :roll: ... on nopee asentaa mut siitä tulee jonkun verran painoo lisää... onneks on kevyt auto :mrgreen:
Oisko sulla saatavana kuvia tosta sun viritelmästä?
-
Kokonaan märällä radalla pitävät yllättäen myös slicksit hyvin. Esim EM kilpailuissa Orion "kuivankelinrenkaat" pitivät kuin tauti ja kuviolliset "sadekelinrenkaat" luistelivat ulos nurmikolle..
Pitzut pitää hyvin myös.
Jos meinaa sateella ajaa kannattaa joku sauppualaatikko jonka sisälle tiivistät ne sähkölaitteet.
-
Omien vähäisten kokemusteni ja näkemisieni perusteella: radalla, jossa on kunnon vesikerros, siis sateen aikana, renkaat kuin renkaat pitävät hämmästyttävän hyvin. Johtunee siitä, että ne aukaisevat uran vesikerrokseen. Sen sijaan kostealla radalla, sateen jälkeen, autot menevät kuin jäisellä radalla.
Kummalla edellä mainituista renkaiden kuvio on tärkeämpi, en tiedä.
Kaikille uusille kuskeille, joilla ei ole kokemusta kosteudesta, tiedoksi: kosteussuojaus on tehtävä vainoharhaisen hyvin, eikä sekään aina riitä. Kosteus pääsee vesisuihkujen ja alipaineiden vuoksi mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, ja yleensä hyvin kallein seurauksin.
2002 SM-kisa ajettiin vesikelissä, ja mukana oli varmasti kokeneita sadekelikuskejakin. Silti (arviolta) ainakin joka kolmas auto kärsi vakavista häiriöistä. Häiriöistä, joiden hinta oli ehkä 70-200€ per kappale.
Ihan huvikseen ja pelkästä ajamisen himosta kostealle radalle ei kannata mennä.
-
kiitos vinkeistä. saisko tosta Killerloopin viritelmästä kuvia, vaikka sähköpostiin tai suoraan tänne? (mun posti on tossa alla)
-
Omien vähäisten kokemusteni ja näkemisieni perusteella: radalla, jossa on kunnon vesikerros, siis sateen aikana, renkaat kuin renkaat pitävät hämmästyttävän hyvin. Johtunee siitä, että ne aukaisevat uran vesikerrokseen. Sen sijaan kostealla radalla, sateen jälkeen, autot menevät kuin jäisellä radalla...
Kyllä näin ja pidon kannalta kaikkein pahin tilanne on ns. puolikuiva rata, jolloin joudutaan tilanteeseen, jolloin joku rengas on kostealla ja joku kuivalla ja auto lähtee kuin talkkari jäiseltä katolta (Vai mitä Cale ? :))
-
...jolloin joku rengas on kostealla ja joku kuivalla ja auto lähtee kuin talkkari jäiseltä katolta (Vai mitä Cale ? :))
:mrgreen:
Joskus saattaa lähteä myös kuin nakki haulikosta.
-
VesaK:lta saadussa Rc-car-racing 2002 videossa on Saksan touring-mestaruus joka ajettiin juuri tuolla vähän kostealla radalla. Aika monet autot vaihtoi menosuuntaa kiihdyttäessä :mrgreen: .
-
ei oo kuvia ku mulla ei oo tiki-kameraa
-
Pari kisaa vesikelillä kohtuullisella menestyksellä ajaneena voin kertoa että pitoa "ihan on", kun vettä on "riittävästi".
Yhteensä 14 kisaerää takana vesikelillä, ilman keskeytystä, eli homma on ihan suojauksesta kiinni. En tosin suosittele vedessä ajamista kenellekään, koska on hyvin todennäköistä että jotain palaa ja käryää...
Vain pakkotilanteissa :)
-
Millanen toi vesan suoja viritys on? Jos mahdollista laita kuvia alla olevaan osotteeseen
-
Millanen toi vesan suoja viritys on? Jos mahdollista laita kuvia alla olevaan osotteeseen
http://rcnetti.wmhost.com/kisa/smlaukaa/kuvia_27.jpg
http://rcnetti.wmhost.com/kisa/smlaukaa/kuvia_28.jpg
...jälkimmäisessä esimerkki miten kuski laitetaan vedenpitäväksi :shock:
Juho
-
Joo, siinähän noita olikin jo pari kuvaa.... :)
Laukaalla sataa aina kun siellä on kisat, ja mä oon paikalla....:)
-
Joo, mulla on kaks Laukaan kisaa ajetut pitsun renkaat kaapissa odottamassa ens kesän kisaa... Toissa vuonna niillä ajettiin 17. ja viime kesänä 6. Mitenkähän tänä kesänä :-)
-
Joo, kumit odottaa Laukaankisoja:)
Harvemmin missään luokassa samoilla renkailla ajaa voiton ja 4. sijan virikisoissa vuoden aikavälillä :)
-
Mistä näitä "käärme"kuviollisia renkaita voisi ostaa?
-
Tossa eilen kävin kanssa ajamassa kostealla asfaltilla (renkaita testaakseni) huomasin vaikka kuviota on niin siellä luisteltiin aika paljon sitten kun tuli slicksit alle niin pitoa oli enemmän :shock: en oikein ymmärrä... kun oli vain kostea rata eikä vesikerrosta ollut.
Ja laitoin akun kiinni ja teippiä vaan ympäri että vesi olisi päässyt.. silti sieltä löyty vähän vettä.
-
Tossa eilen kävin kanssa ajamassa kostealla asfaltilla (renkaita testaakseni) huomasin vaikka kuviota on niin siellä luisteltiin aika paljon sitten kun tuli slicksit alle niin pitoa oli enemmän :shock: en oikein ymmärrä... kun oli vain kostea rata eikä vesikerrosta ollut.
Kumilaatu ratkaisee. Kuvion merkitys näissä autoissa on suht pieni.
-
Kyllä ne käärmeet pitää parhaiten. esim edellinen syndicate rengas ja "legendaarinen" M1 rengas ei pitä märällä mitään, kuviostaan huolimatta.
Juho