Onnea Pekalle !
TULOKSET:
Pos No. Name Max. Laps BestTm
1 1 Pekka Heikkilä 45 12.946
2 23 Heikki Helenius 45 13.058
3 24 Mikko Pyhältö 45 13.109
4 2 Kalle Lehto 45 12.848
5 5 Veini Mäkinen 45 12.944
6 3 Olli Löflund 44 13.081
7 7 Jesse Kähkönen 43 13.417
8 8 Jani Hovi 43 13.331
9 26 Tomi Mairue 43 13.534
10 4 Mika Silvasti 0 -.---
11 32 Matti Korvenmaa 26 13.360
12 6 Jomi Pulli 25 13.468
13 21 Timo Levänen 25 13.691
14 22 Teemu Karvanen 25 13.622
15 34 Matti Iivonen 25 13.848
16 25 Toni Niinivirta 24 14.049
17 33 Risto Rönnqvist 23 14.680
18 36 Jouko Laine 21 13.795
19 27 Jami Oksanen 5 14.783
20 45 Jarno Tammi 2 16.836
21 37 Jan Öhman 23 14.673
22 42 Toni Latvio 22 15.335
23 31 Ilpo Koivisto 22 14.823
24 46 Petri Pyörre 21 15.999
25 44 Aaro Lecklin 20 15.516
26 43 Asko Niinivirta 19 15.556
27 41 Olli Andersson 3 18.692
Hyppyri oli aika hyvä ja niitä tehdään lisää. Luntakin satoi :grin: tosin vain treeneissä.
Lordi finaalissa oli ihan kipeen hyvää taistelua Pekan takana!
Kiitokset järjestäjälle ja onnittelut menestyjille! Hauskaa oli taas koko rahan edestä! Harmittavasti tuli sössittyä semifinaali ja finaalin alku, joten ei missään vaiheessa päässyt oikein haastamaan Pekkaa. Muiden kanssa tulikin sitten väännettyä senkin edestä.
Yleisiä huomioita:
- kokonaisuudessaan järjestelyt toimi hienosti ja oli mukavan leppoisa tunnelma
- katsastus toimi hyvin
- pace car -lähtö oli 100 kertaa parempi kuin viimeksi
- edelleen se pistelaskusysteemi alkuerissä olisi vähän mukavampi, kun ajetaan yhteislähdöllä
Maaliskuussa sitten taas :laugh:
Lupaan et ens kerralla tehdään pistelasku, jos vaan ajanotto-ohjelma sen suostuu tekemään!
Sparc kyllä tulee pisteiden laskua.
Kiitokset hyvistä kisoista! Kirjoittelen myöhemmin lisää.
Eka tai vika, pääasia että hauskaa on, ja näin se pitääkin olla.
On tullut aina välillä mieleen, että tässä olisi samalla oiva aloittelijan auto, jolla voi sitten myöhemminkin kisata leppoisassa tunnelmassa.
Vähähuoltoinen ja yllättävän kestävä.
Näitä kisoja vaan lisää....
Kiitokset järjestäjille hienosta tunnelmasta ja kilpailun sujumisesta katsastuksineen kaikkineen.
Kiitos Olli ja kumpp mukavista kisoista.
Em. kehitysehdotukset ovat hyviä, lisäksi ehdotan, että diffiä (tasauspyörästöä) ei saisi "jäykistää".
Silloin autot olisivat entistä tasaväkisempiä. Olisi helppo valvoa.
Seuraava kisa jota kannattaa seurata on: http://www.titc.in.th/index.html
Kaikille kanssakilpailijoille kiitokset, mahtavaa olla näin noobina mukana tällaisessa toiminnassa kun ei paljon pipo kiristä kellään!
Vielä kun oppisi viemään tuota autoakin, ei tosin viimeiseksi jääty tälläkään kertaa... :mrgreen:
Tavoite oli 20 sakkiin, 21. loppujen lopuksi kuitenkin oltiin eli hampaankoloon jäi.
Tuosta diffiasiasta, turha niitä kuuladiffejä enää on kieltää kun suurimmalla osalla tuntuu jo olevan ja itsellekin on tilauksessa.
Erityiskiitokset teknisestä neuvonnasta Kypakin miehistölle, ei paljon epäselväksi jää kun vaan kysyy!
Diffistä vielä:
Ei kysymys ole siitä onko kuuladiffi vai ratasdiffi; kysymys on siitä, onko se "keinotekoisesti" tehty melkein "spooliksi". Normaali diffi tasoittaa esim. huippuakuista saadun hyödyn ja silloin autot olisivat
tasväkisempiä. Miksi diffi sallitaan virittää kun auton muuten halutaan olla mahdollisimman vakio.
Kiitokset mäntsälän porukalle hienosta ja rennosta kisapäivästä. Kerran olen itse kuuladiffiä kokeillut ja ei toiminut yhtä hyvin kuin vakio ratasdiffi. Koska diffien jäykkyys on lähes vapaa niin ratasdiffistä saa tehtyä jäykemmän kuin kuuladiffistä. Mielestäni olisi kanssa hyvä asia jos diffien keinotekoinen jäykistäminen kiellettäisiin. Nämä ovat omia kokemuksia ja mielipiteitä.
Toni
Hyvät oli kisat, kiitoksia järjestäjille niistä!
Erityiskiitos myös Jesselle päivän tiukasta kisailusta..
eipä taidettu koko päivänä kahta sekuntia kauempana toisistamme ajaa :cool:
Ensi kerralle tosiaan voisi kokeilla pistelaskua.
Tulisi joka alkueräkierrokselle yritystä...
Ps. vakiodiffi ilman minkäännäköistä jäykistämistä syö eturenkaat noin kolme kertaa nopeammin kuin modattu malli. ei sekään mukavaa ole.
Kallelle terveisiä! Edestä lähettiin pois oikeen kunnolla, niin kuin käsky kävi. Harmi että ponderi putos samalla siihen seinään :mrgreen: (ois personal ponderin hankinta siis edessä ja Niinivirran Askolle terveisiä, että voi olla tarkkaavaisempi jos autosta putoo poonderi, eli laita taskuu jeesus teippiä seuraavaksi kerraksi niin voit sen köyttää sitten autoon takaisin siis sillä ehdolla, että näet että se putoaa! :roll: )
Diffistä sen verran, että jos se muutetaan takaisin vakio diffiin niin sitten samalla myös vakio iskareihinkin. Tulee hyppyreistäkin paljon mielenkiintoisempia! :p Taidan olla ed. kitka iskari sarjan johtaja (onkoa tämän sarjan johtajalle luvassa erikoispalkinto?! :police: Ei todellakaan ollut mitään hajua hyppyriin mennessä, että mihin se alastulossa lähtee.
Mikä mukavinta näissäää kisoissa on niin ilmapiiri ja kisakumppanit. Ei todellakaan ketään pipo kiristä!
Kiitos mänyn kerholle kisoista, lumi oli todella mukava piriste treeneihin. Seuraavaksi varmaan sadettaja, että saadaan sateenkaari? :kiss:
Mukavaa oli ja toivottavasti pääsen myös maaliskuussa!
Ystävällisin terveisin:
Mika Silvasti
(Ollille Jarkko vaan)
PS. Ens kisoissa ehkä jo öljyiskarit! (Riippuu kitkaiskari sarjan pääpotista)
Lainaus käyttäjältä: Timo Levänen - 09.02.08 - klo: 20.04
Em. kehitysehdotukset ovat hyviä, lisäksi ehdotan, että diffiä (tasauspyörästöä) ei saisi "jäykistää".
Silloin autot olisivat entistä tasaväkisempiä. Olisi helppo valvoa.
Minun näkemys tähän on jokseenkin päinvastainen.
Testaamalla on huomattu, että Mini on aina sitä nopeampi, mitä jäkeympi diffi on, kunnes se on käytännössä lähes lukko. Diffin jäykkyyttä on melko työlästä valvoa, koska joku rajajäykkyys olisi määriteltävä. Ja jos sellainen määritellään on pakko virittää sitä diffiä joka välissä, jotta se olisi juuri siinä rajalla. Toisaalta jos kuuladiffit kuitenkin sallittaisiin, olisi se pakollinen, koska siitä saa "keinotekoisesti jäykistämättä" kuitenkin melko jäykän ja sen takia vakiodiffiin verrattuna täysin ylivoimaisen.
Eli mielestäni ratasdiffin jäykistämisen salliminen tasoittaa kilpailua, koska kaikki saavat helposti juuri niin jäykän diffin kun haluavat. Eikä auton mukana tulevan vakiodiffin jäykistäminen maksa käytännössä juuri mitään. Huippuakuista saatavan edun minimointi on tasapuolisuuden kannalta helpompaa tekemällä radat sellaisiksi, ettei pelkillä tehoilla jyllätä.
Miksei täysin jäykkää tasauspyörästöä voisi sallia? Olisi helpompi aloittelijalle tehdä kuin tommonen nykyisten sääntöjen mukaan laillinen käytännössä ajossa lukkona toimiva, mutta voimalla käsissä pyöritellessä tasauspyörästönä toimiva.
Iso kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.
Hauskaa oli ja "pipot" oli jätetty taas onneksi kotiin.
Sai taas ajaa oikein kunnolla tiukkaa linjaa, että sai sijoituksen pidettyä (ainakin finaalin viimeisellä kierroksella ja viimeisessä mutkassa). :roll:
Mulla autossa vakio iskarit ja ihan suoraan paketista tehdyt. Ei tosiaankaan tiennyt mihinpäin se auto siitä hyndästä ampaisee. Itteäkin aina jännitti. (taisi se Ollikin siitä mainita päivän mittaan)
Enkä oo aatellu laittaakaan öljyiskareita. Ehkä "lievää" vakio iskareiden tunaamista täytyy harrastaa.
Vai että jeesusteipillä ponderi kiinni kesken ajon!Mikalle tiedoksi,että se ponderi olisi sitten kannattanut laittaa jotenkin muuten kiinni,kuin sillä jeesusteipillä.Sori,kun en tuota ponderin putoamista huomannut.Mutta tälläisetkin asiat mini-kisoissa ohitetaan huumorilla.Niinkuin tuossa kisojen tiimellyksessä todettiin,eilen taas ei otettu asioista stressiä,vaan poistettiin sitä,oli sitten sijoitus mikä hyvänsä.Timolle kiitokset moottorin lainasta ja kaikille kanssakilpailijoille mukavista juttutuokioista.Maaliskuussa jatketaan ja kenties kesällä sitten ulkona.
Kiitokset vain kisan järjestäjille ja kanssakilpalijoille! Loistava kisa jälleen kerran. Oma pärjääminen on sattumanvaraista mutta itse suoritukseeni olen tyytyväinen. Nämä olivat vasta elämässäni toiset kisat :grin:. Sieltä sijoittumistaulukon viimeisistä sijoista on hyvä lähteä parantelemaan :mrgreen:. Mutta joo, jotenkin jäi mieleen tämä keskustelu vakioiskareista Minissä. Ei oikein toiminut radalla mielestäni kovinkaan hyvin. Paikalle seuraamaan tullut kaverini sanoi että osa autoista meni nätisti yli ja vakioiskariautot eroittuivat joukosta selkeästi. "kolikolipauk" ja ellei hyppyrin keskellä arvottu suuntaa niin ainakin alastullessa takaisin matolle :grin:. Tästä osoituksena myös pudotuserässä ajaessani tekemä kaunis 360 asteen piruetti hyppyrillä... onneksi arvottu suunta oli oikea menosuunta. Ainahan sitä voi peilistä katsoa ja todeta miksei kisa mennyt hyvin :grin:. Nyt kyllä ajattelin vähän naukua autosta ja veikkaan parempien iskareiden menevän ostoon :azn:. BTW.. kuvat kamerasta on vielä purkamatta ja videokooste odottelee nauhojen tyhjentämistä koneelle. Ilmoittelen, kun on valmista (jos ketään kiinnostaa edes :wink:).
Nonii! Suttukuvat lisätty, näköjään kamerassa valotusajat yms olleet pielessä. Koettakaa kestää... http://xlator.1g.fi/kuvat/Harrasteet/RC/Tapahtumat/2008-02-09%20MMRC%20Mini-Cup%202of3/?n=0
Kiitos hyvistä kuvista!
Tulokset ekassa viestissä nähtävänä.
Hienoja kuvia kieltämättä.
Tosiaan noista itse kisoista sen verran että omat aikaisemmat kokemukset Ministä ovat hieman erilaiselta pidolta ja sen takia taistelinkin koko päivän liian pidon kanssa. Aamun treeneissä ei ollut pahemmin ongelmia mutta heti alkuerien alusta sai kokoajan jäykentää autoa kunnes se jollain tapaa sitten toimi semifinaalissa. Alkuerissä nyt kuitenkin sai ajettua jonkun tuloksen että ei ihan joutunut karsimaan, mutta parempaan olisi ehdottomasti pitänyt pystyä. Semifinaalissa sitten ruutu oli hieman liian takana ja alussa pari typerää virhettä niin ei pystynyt enää ajamaan Mairuetta kiinni kun aika ei riittänyt. 1.8 sekuntia jätti minut ulos Lordi finaalista loppujen lopuksi.
Todella hauskaa kuitenkin oli ja kiitokset Mäntsälälle näistä kisoista!
+++ Lumi. Tätä pitäisi ehdottomasti saada lisää.
+ Fiilis
+ Ollin sumpit
+ Ajovalot :p
Lainaus käyttäjältä: CAi - 09.02.08 - klo: 17.39
Onnea Pekalle !
TULOKSET:
Pos No. Name Max. Laps BestTm
1 1 Pekka Heikkilä 45 12.946
2 23 Heikki Helenius 45 13.058
3 24 Mikko Pyhältö 45 13.109
4 2 Kalle Lehto 45 12.848
5 5 Veini Mäkinen 45 12.944
6 3 Olli Löflund 44 13.081
7 7 Jesse Kähkönen 43 13.417
8 8 Jani Hovi 43 13.331
9 26 Tomi Mairue 43 13.534
10 4 Mika Silvasti 0 -.---
11 32 Matti Korvenmaa 26 13.360
12 6 Jomi Pulli 25 13.468
]13 21 Timo Levänen 25 13.691
14 22 Teemu Karvanen 25 13.622
15 34 Matti Iivonen 25 13.848
16 25 Toni Niinivirta 24 14.049
17 33 Risto Rönnqvist 23 14.680
18 36 Jouko Laine 21 13.795
19 27 Jami Oksanen 5 14.783
20 45 Jarno Tammi 2 16.836
21 37 Jan Öhman 23 14.673
22 42 Toni Latvio 22 15.335
23 31 Ilpo Koivisto 22 14.823
24 46 Petri Pyörre 21 15.999
25 44 Aaro Lecklin 20 15.516
26 43 Asko Niinivirta 19 15.556
27 41 Olli Andersson 3 18.692
Iso kiitos järjestäjille hyvin järjestetyistä kisoista!
edit: pieni lukihärö :embarrassed:
Teemu taas jälleen kerran huono hävijä :mrgreen:
Jerzi
PS Mitä väliä olla 21 tai 22 :lol:
Taitaa olla nopeimpia finaalissa ajettuja kierrosaikoja nuo.
Kyllä tuloslaskenta pystyy opastamaan seuraavia ajanottajia pistelaskuun...
:grin:
T:Ajanotto