Miten vois trimmata mega forcea helposti? :mrgreen:
eipä sitä paljon trimmata ilman uuden koneen hommaamista.
www.osengines.com/engines/osmg5021.html
mulla oli mega force viime kesänä mutta möin sen sit talvella kun ei ollu ainakaan mulle riitävästi tehoja ja osat oli kalliita ja ei oikeen kestäny. harkitsin ton uuden motin ostamista mutta sitten ostanki kesällä t-maxxin ja ajelen sillä!
mul on mega force ja mun mielest se menee ihan hyvin .15 koneel. se ei oo tehty kulkee vaa kiipee jos haluut nopeemman auton ni vaiha,nopeus ei oo se tärkee!!!!!
autois maksaa osat paljon ja sen mitä ostaa ni ei kannata laittaa viri osii vaa johku tarpeellisii.!!!
NOPEUS EI RATKASE VAA AJO TAITO!!!!
Osta RB:n pilli, älä tee ikinä sitä virhettä et ostat kyoshon omia pillejä, niistä vain hevoset vähenee!!!!
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"Osta RB:n pilli, älä tee ikinä sitä virhettä et ostat kyoshon omia pillejä, niistä vain hevoset vähenee!!!!
Saako tiedustella mitä kyoshon pillejä olet kokeillut ja mihin tämä lausunto perustuu? Itselläni on Kyoshon Tuned Special pipe (se helmenvalkoinen Team Kyosho) ja sitten OS RX motissa toin musta tuned pipe ja minusta toimivat hyvin. Toi jälkimmäinen on ihan tykki. Tietty jos tarkoitat Kyoshon vakio "pilliä" (silent streak), niin eihän sitä voi verrata. Hinnat on sitten toinen asia, kalliitahan noi on (paitsi toi vakio), mutta hinnoistahan ei olekaan kyse.
Kuulisin mielelläni jos olet kokeillut näitä laadukkaampia pillejä ja mihin toi väittämä perustuu. Esim jenkkilehdissä on Kyoshon pillejä yleisesti pidetty hyvinä. Tatti, jos tämä ei ole faktaa, niin on syytä miettiä mitä kirjoittaa!
En usko että hevoset vähenee,mutta ei kyoshon omat pillit mitään parhaita ole. sentään ne ei ole ihan huonoja sillä kaverillani on kyoshon viri pilli ja se sai siitä tehoa irti!
niinno, voihan sitä suosituksia antaa ei siinä mitään, jos on varma että näin todella on. Ehkä sen voisi muotoilla vaikka vähän toisin eli esim: "Mielestäni RB:n pillit ovat hyviä, joita voin suositella". Jättäisin vertailut vähemmälle ("kyosho huono" jne)
muita viritys keinoja?! että sais lähtee vähän virkeemmin... mutta ei uutta moottoria :lol:
laittakaa vaan kaikki :P
no 2.vaihe loota!
pienemmät renkaat sellaset kuin clodissa ja madforcessa ja niissä, ne alkuperäiset isot monsteri renkaat.. en tiedä miten paljon joutuu modaamaan että sopii. sit säädät mottis kunnolla. vielä jos haluaa parempaa kiihtyvyyttä niin ota etuduffi ja vetarit pois ja tee autosta takapotku, varmasti kiihtyy paremmin kun vain pitoa löytyy.. jos tiedät varmasti mitä teet niin voit keventää tukivarsia, alustaa, vaihtaa korin kevyempään... noi nyt tulee heti mieleen.
onko toi kakkos loota sitten sen arvonen maksaahan se kumminkin jotain 70ekua :x ? kuinkahan paljon se sitten vaikuttais...
tänään pitäs pättää että tilaako ton kakkos lootan?! :/ pitäs vaan tietää kuinka paljon se vaikuttaa? vieläkös ois muita vinkkejä :P?
Lisää kiihtyvyyttä ja huippunopeutta jonkun verran. Kuulet myös kun se vaihtaa vaihteita. Ole vain tyytyväinen, kun se loota maksaa vain 70€, Landmaxin maksaakin 130€ 8)
Tehopillikin ois kyllä ihan jees virityksen kannalta. Tekee varmaan hieman erilaisen koneen äänestä vakiopilliin verrattuna.
Mega forcessa tulee mukana viripilli, joten ei tarvii!
ainakin minä tilaisin 2-vaihteisen vaihteen :D
mikä on sitten taas jonkun verran :D ? hmm pitäsköhän tilata... :roll:
kylläpä nyt ottaa vaikeesti :D
Tottakai tulee pilli, mutta se ei todellakaan ole mikään kunnon pilleihin verrattuna, kattokaapa vaan viriosaluetteloa, niin kyllä löytyy parempiakin.
Mistä paikasta saa tilattuu viripillejä ?
Mika, paljonkos toi sun Kyoshon Tuned Special Pipe maksoi?
Sopiikohan se Kyoshon GS-15R koneeseen ilman mitään muita erikseen ostettavia osia? (esim. pakoadapteri jne.)
PS. Sun autot on aivan mahtavia! Varsinkin se Skyline.
Kiitti :D
ton helmenvalkoisen Kyoshon tuned special pipen ostinkin alunperin GS15R mottia varten, mutta aika nopeesti vaihdoin Ossiin, joten hirveän syvällä rintaäänellä en voi kertoa kokemuksista. Mutta ainakin Ossin kanssa sama toimi hyvin ja minusta useimmat Kyoshon pillit noudattaa samaa profiilia. Aika kallishan tuo oli ja muistaakseni jotain toistasataa euroa, mutta siinä tulee käyrä mukana ja sopii heittämällä GS15R:ään http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV553&P=7
tohon samaan mottiin sopii lisävarusteena myös erittäin siisti uusi kansi joka parantaa jäähdytystä ja sitä kautta myös tehoa jonkin verran
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAVZ0&P=7
Pystyykö muuten Field Baja beetleen laittaa viripilliä?
Ei tää ny ihan tähän topicciin kuuluis, mutta menkööt! :wink:
Eikö toi uusi kansi lisää tehoa mm. sitä kautta, että kun kone käy viileempänä samoilla säädöillä kuin ennen kannen vaihtoa, niin vaihdon jälkeen voidaan säätää konetta hiukan laihemmalle jne.?
Lainaus käyttäjältä: "zzs"Eikö toi uusi kansi lisää tehoa mm. sitä kautta, että kun kone käy viileempänä samoilla säädöillä kuin ennen kannen vaihtoa, niin vaihdon jälkeen voidaan säätää konetta hiukan laihemmalle jne.?
juuri näin. hyvä että tarkensit vielä asiaa :)
ja näin polttoainetta kuluu vähemmän vai?
totta, sekin vielä :D
Auh, se olisi kyllä liian iso paukku mun lompakolle.
Pitänee vielä kysyä kuinka suuri hintalappu siinä sinisessä sylinterinkannessa on, vai onko nuo hinnat noista sun linkeistä katsoen suoraan euroina? Ainakin se vaikuttaa kolme kertaa halvemmalta kuin se helmen valkoinen pilli.
Ulkonäönkin kannalta, joka on mulle erityisen tärkeä olisi tuo sininen syl.kansi ihan hieno homma 8)
Mikähän siinä mahtaa olla se moottorin käyntilämpötilaan vaikuttava asia, jota siinä GS-15R:n kullan värisessä vakio syl.kannessa ei ole?
Mullahan on hyllyllä sellainen kiiltävä hopean värinen RB:n pilli.
Antoihan se tehoa ja varsinkin vääntöä lisää, mutta tuolta aiemmista viesteistäni voit lukea millaisia katastrofeja minun TR-15:lle on tapahtunut ; alusta vääntynyt, tulppa irronnut kesken ajon ja monta muuta kolaria joissa RB on ollut osallisena.
Alusta lähtien kone on käynyt erittäin kuumana RB:n kanssa, vaikka miten yritin säätää sitä. Lisäksi RB:n kanssa kulutus oli huomattavasti suurempi.
Alkoi ns. vanha suola janottaa, joten päätin asentaa vanhan ja varman Kyoshon vakiopillin paikalleen.
Nykyään RB makaa hyllyllä täynnä kolhuja.
Vähän osui ohi topicin, mutta ei kai maailma siihen kaadu? :?
Lainaus käyttäjältä: "late"Auh, se olisi kyllä liian iso paukku mun lompakolle.
Pitänee vielä kysyä kuinka suuri hintalappu siinä sinisessä sylinterinkannessa on, vai onko nuo hinnat noista sun linkeistä katsoen suoraan euroina? Ainakin se vaikuttaa kolme kertaa halvemmalta kuin se helmen valkoinen pilli.
Ulkonäönkin kannalta, joka on mulle erityisen tärkeä olisi tuo sininen syl.kansi ihan hieno homma 8)
Mikähän siinä mahtaa olla se moottorin käyntilämpötilaan vaikuttava asia, jota siinä GS-15R:n kullan värisessä vakio syl.kannessa ei ole?
hinnat on taaloina ($) ja vaan suuntaa antavia, ehkä 10%-20% ja jopa enemmänkin saa laittaa lisää suomen hintoihin, mutta tsekkaa jälleenmyyjiltä. joo, toi sininen kansi on super magee 8) lämpöön vaikuttava asia lienee suurempi pinta-ala koska on enemmän "lehtiä" ja on korkeampi
yks jippo vielä millä voit säätää ylä- ja alakierrosten tehosuhdetta (vääntö vs huippunopeus) on pakoputken so. siis adapterin ja pillin välinen etäisyys eli mitä lyhyempi --> enemmän huippuja, pidempi --> enemmän vääntöä alhaalla. Itse olen sitä mieltä että 2-vaihde on motin ja pillin jälkeen olennaisin nopeuteen vaikuttava asia, ja erittäin olenannainen juuri hyvälle moottorille jolloin vähentää rasitusta kovilla kierroksilla (ei kierrä ikäänkuin yli) ja välityksiä muuttamalla saa aikaan paljon. yhdenkin piikin muutos vaikuttaa paljon. tosin tää on ehkä enemmän touring juttuja. en sitten tiedä tosta QRC laatikosta, mutta arvelisin että siihen ja pakkiin häviää vähän tehoja eli suoraviivaisempi mekanismi olis tehokkaampi. onhan pakki kyllä ihan siisti homma monsterissa :)
Kiitti infosta! :)
Pitääkin kilautella parille Kyosho-kauppiaalle ja laittaa tilaukseen Kyoshon vespel-kytkinpalat ja mahd. toi sininen kansikin, jos nyt niin hyvä säkä on, että varastosta löytyy.
Tässä pari viikkoa on mennyt fiksatessa TR-15:sta. Nyt se näyttää melkein yhtä hyvältä kuin kuvastossa.
Ei kuulu aiheeseen, mutta eurot lipsuvat käsistä selvästi markkoja helpommin. Tästä esimerkkinä vajaa 150e, jonka käytin varaosien ostamiseen. Olihan ostoksessa, etudiffi ja alusta. Jos oisi markat vielä olleet käytössä olisin kyllä harkinnut 2 kertaa ennen noin ison rahasumman käyttämistä.. :|
Kuka tuo suomeen towerhobbiesta ? :shock:
off-topic: ei kukaan, sehän on nettikauppa eli jälleenmyyjä vaikka nillä onkin myös omalla nimellä olevia tuotteita. itse sun sieltä pitää tilata jos visa löytyy. mutta varo tulleja ja veroja (tästäkin on ollut viestejä usein ja ohjeet)
Lainaus käyttäjältä: "late"Olihan ostoksessa, etudiffi ja alusta|
ostitko ns. hop-up (viritys) alustan vai vakio-alustan entisen tilalle? entä etudiffi?
Ups, taisi tuo alusta, etudiffi homma mennä ykstyisviestillä..
Mutta siitä sinisestä sylinterin kannesta vielä sen verran, että sillä on hintaa 51e.
Kysyin RC-Maailmasta (Vaasa)
Huomenna tilaan sen racing-mallisen kytkimen GS-15R:ään.
Olikos niiden nimi Vespel- vai Vespal-kytkinpalat.
Ja etudiffin ostin kokonaisuudessaan, eli hammasrattaat ja kuoret
vespel
Lainaus käyttäjältä: "late"Ups, taisi tuo alusta, etudiffi homma mennä ykstyisviestillä..
Mutta siitä sinisestä sylinterin kannesta vielä sen verran, että sillä on hintaa 51e.
Kysyin RC-Maailmasta (Vaasa)
Huomenna tilaan sen racing-mallisen kytkimen GS-15R:ään.
Olikos niiden nimi Vespel- vai Vespal-kytkinpalat.
Ja etudiffin ostin kokonaisuudessaan, eli hammasrattaat ja kuoret
hmm..eipä YV:tä näkynyt, ja vaikka tosiaan ei se kansi halpa ole, mutta magee kyllä. Vespal ja vespel nimiä on molempia näkynyt, joten kyllä tunnistavat. Aivan varsinainen materiaalihan on DuPont, joka on sen valmistaja kaiketi myös ja lukee esim Jaguarin F1 autossa.
No onpas outoa.
Siis etudiffi ja alusta ovat molemmat vakio varaosia.
Onkos sulla vielä se valkoinen kyoshon viripilli.
Ajattelin vaan, jos sillä ei ole käyttöä täältä löytyisi innokas ostaja. :wink:
ok! joo löytyy, kiitti tarjouksesta mutta nyt se on tossa nelarissa kiinni, kun toi nelarin oma pilli vetää vähän viimeisiä ja paremmat tehot tuntuu tulevan tolla special pillillä jostain syystä (samaa käyttivät R/C Carissa nelarissa aikoinaan ja kehuivat sitä joka oli syy että ostin)
tossa alla on listaa noista eri Kyosho vaihtoehdoista
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=kyosho+tuned&FVPROFIL=++
ja itselläni noista on RX:ssä toi http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV536&P=7 joka toimii erittäin hyvin mielestäni. Se on kyllä vähän vanhempaa mallia ja profiililtaan hieman toisenlainen kuin nuo uudemmat (kuten esim tuo "valkoinen" malli). Se on kuitenkin näistä edullisin, koska ei sisällä pakoadapteria; sinähän voit käyttää nykyistäsi GS15R:stä hyvin tämän kanssa (omassani on RX:ssä takapuhalteisen adapteri). Samaisessa lehdessä on nelarin kanssa vertailussa FW04 GS15R motin kanssa, jossa oli juuri tuo yo pilli, tosin epäilen että nuo uudemmat toimivat vielä hieman paremmin GS15R:n kanssa
Asia selvä! Tähän hätään en kyllä viitsisi uutta pilliä pamauttaa.
Nimittäin lompakon setelitaskusta on jo 45e varattuna ja muutenkin rahatilanne on heikko. Kesätöihin, kesätöihin..
Osaatko sanoa minkä hintainen se sinun musta Kyosho Tuned Muffler III SuperTen GP:si on?
Jospa sellaisen vielä joku päivä ostaisi.
Tosin autoni on TR-15, joten se saattaa vaatia hiomista, kun katselin noita mittoja : Silent Streak = 124mm päästä päähän ilman adapteria ja tuo musta 132mm. Tilaa nimittäin ei ole yhtään ylimääräistä näissä 1:10 autoissa. :|
Jäin vain ihmettelemään mitähän tuo 'mount' tarkoittaa tässä yhteydessä?
''total length end to end with mount: 5 3/16" (132mm)''
''length without mount: 4 15/16" (125mm)''
nuo ovat siis sen mustan viripillin mittoja
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV536&P=7
aivan, no hätä, sitten kun budjetti sallii.
"mount" on osa jolla jokin sovitetaan/istutetaan paikoilleen; tässä tapauksessa voisin kuvitella että tarkoittaa sitä silikonista coupleria (yhdyspalaa) jolla pakokäyrä ja pilli liitetään?
tossa alla sanotaaan että pituus ilman "mountia" on 125mm joten pituus taitaa sittenkin olla lähes sama kuin silent streakissa?
no jos ei mahdu, niin katsele myös valmistajien pillejä. Hinnat sun täytyy tsekata suomalaisilta jälleenmyyjiltä, veikkaan että jotain 80 egee on toi musta.
Käykö kyoshon .21 moottoriin Gs15R kytkinkello ? Aattelin jos nyt ostas 2- tomaatin ni aattelin käykö se sit enää uuteen moottoriin, kun sellaisen sit joskus ostaa.....
Ai meinaatsä Megaforceen GS21R? No, mikä ettei, vääntöä ainakin tulisi kivasti 8)
Kyllä ne kytkinkellot sopii päikkäin eri koneisiin. Onko toi sun kytkinkello sellainen alumiininharmaa eli Megaforcen vakio, jossa on liukulaakeri? Sitä ei kyllä kannata laittaa tehokkaampaan myllyyn, koska ainakin jossakin mallissa se flabaa aika erikoisesti siinä kampiakselilla. Parempi olisi tukevampi malli, johon saa tavallisia kuulalaakereita tungettua peräti 2 kpl.
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Käykö kyoshon .21 moottoriin Gs15R kytkinkello ? Aattelin jos nyt ostas 2- tomaatin ni aattelin käykö se sit enää uuteen moottoriin, kun sellaisen sit joskus ostaa.....
siis mä en usko että sopii, ihmettelen jos näin on .. kyllä ne on ihan eri kokoa vaikka akseli oliskin sama. .21 vaatii isomman kytkimen --> isomman kellon
Aha. En ole kokeillut, mutta samaa kokoa näyttäisivät olevan, ihme kyllä. Ja eihän sulla tainnut olla kokemusta .21 koneista :lol:
Aivan, sittenhän se sopii siihen kuin nyrkki silmään. :)
Olen ajatellut siirtyä kesäloman lopulla TR-15 "ralliversioon" (asfalttiautohan se on, ainakin jos multa kysytään!), joten ei tästä Infernon virittelystä haittaakaan ole.
nyt mulla ainakin meni vastaukset sekaisin, mikä kuuluu mihinkin..
late: siis toi sun vastaus littyi tohon Kyoshon pilliin?
zss: joo, ei mulla oo kokemusta GS21R koneesta, mutta noi yleensä .21 osat on isompia kuin .15 osat plus että suosittelen tehokkaampaa .15 moottoria (esim OS CV-R) mielummin kuin .21 konetta, vaikka hauskahan toi jälkimmäinen vois olla testata toki
Nojoo, offtopichan se oli.
Liittyy se siihen Kyoshon pilliin sillä lailla, että se musta viripilli sopii TR-15.
Halvin tehonlisäys (joka tuntuu) on vaihtaa 21mottori.
Esim. gs21r:iä lienee käyttämättöminä esim. inferno-miehillä,
jotka luulee, että tehon puute vaivaa.
Samalla kannattaa laittaa myös alusta kuntoon!!
Mega-forcen alkuperäisiskarit vuotaa, koska niissä ei ole mitään tiivistystä alapäässä. Kahdeksan iskaria voi korvata esim. Hobaon 4:llä iskarilla.
(Etuiskarit ovat tasan sopivia!!)
MegaForcen alkuperäinen jousitus on liian jäykkä. Löysentäminen taas vaatii kallistuksenvakaajat, jotka on suhteellisen helppo tehrä itse!!!
On nääs kokemusta em. Jutuista !!
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"Halvin tehonlisäys (joka tuntuu) on vaihtaa 21mottori.
Esim. gs21r:iä lienee käyttämättöminä esim. inferno-miehillä,
jotka luulee, että tehon puute vaivaa.
Samalla kannattaa laittaa myös alusta kuntoon!!
Mega-forcen alkuperäisiskarit vuotaa, koska niissä ei ole mitään tiivistystä alapäässä. Kahdeksan iskaria voi korvata esim. Hobaon 4:llä iskarilla.
(Etuiskarit ovat tasan sopivia!!)
MegaForcen alkuperäinen jousitus on liian jäykkä. Löysentäminen taas vaatii kallistuksenvakaajat, jotka on suhteellisen helppo tehrä itse!!!
On nääs kokemusta em. Jutuista !!
joutoo tekee hommia että saa ton 21 motin sinne ahettua ja sitten taas tuskin toi auto sitä kestää. :?
Onko pakoadapterilla vaikutusta itse pillin toimintaan?
Tarkoitan lähinnä sitä, että toimiiko viripilli erilailla sellaisella kunnon käyrällä kuin esim. TR-15 vakio adapterilla eli kaksiosaisella kulmikkaalla adapterilla?
mä arvaan ettei hirveän suurta merkitystä, siis vakio-adapteri (GS15R) versus pillin adapteri, mutta jos säästö ei iso niin kandee ostaa pilli sen kanssa
ei mulla oo megaforcee, vaan tehokupla :mrgreen: elikkä baja beetle... tiiättekö paljon maksaa GS21R motti kytkinkellolla ja vauhtipyöräl ? vetokäynnisteinen..
Missä on suomenkielisii sivuja, jossa on myydään OS- motteja ? Vai onkos niitä edes... Tekisköhän HPI:iin .21 motilla mitään ? Sen sais suht halval... ja se beetleen...
fiesta, ooksä koskaan kuullut googlesta eli voisithan itsekin etsiä netistä, ja koitetaan myös välttää turhia viestejä laittamalla vaikka samaan viestiin ("muokkaa"). eli oma-alotteisuutta, ei kaikki tuu aina vaan pyytämällä.
RC kauppoja löytyy katsomalla ton RC-netin hyvän linkkilistan http://rcnetti.wmhost.com/linkit.php ja sit on esim toi http://www.hobbypeople.com/ joka puuttuu listalta joka ainakin tuo Ossia
Kiitän.
ole hyvä :) kuule, vaikka .21 motti kuulostais mageelta ja jotkut niitä kovasti näyttävät haluavan .15 mottien tilalle (onks tää joku traxxaksen synnyttämä boomi kun ne laitto .25 joka autoon), niin oikeasti mä suosittelen tohon beetleenkin tehokasta .15 mottia mielummin kuin .21:stä. Siinä pysyy autokin kauemmin ehjänä. Yks hyvä vaihtoehto on O.S. 15-CVR, jossa on niin paljon tehoa että varmaan tuplaa GS15R meonon. Joku CVR:ää täällä forumissa myikin, joten kandee tsekata. Pääset samalla vähemmällä sovittamisella.
okei... Taidan sittekii sit ostaa sellasen.... :) kiitti neuvosta :shock: Rupee tpikin kulkemaan :twisted:
Paljos siin Os .15 CV-R motis en heppoja ? 1.2 ? Pitäs olla vähintään saman verran kuin .21 motis 8)
Taas on uusavuttomuuden uusi maailmanennätysyritys käynnissä, se moottorin nimi nyt Googleen hakusanaksi niin löytyy kuvat ja tehot.
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Paljos siin Os .15 CV-R motis en heppoja ? 1.2 ? Pitäs olla vähintään saman verran kuin .21 motis 8)
siis tästäkin on puhuttu usein ettei noita teholukuja kannata tuijottaa. mutta osta .21 jos tuo on tärkein kriteeri, sopii sitten sovitella autoon kun ei mahdu ja ajo-ominaisuudet menee kun motti on painavampi jne
Offtopic : En tajua mikä ihmeen hinku teillä on niiden tehojen perään..
Saahan niillä vähän iloa autoon, mutta ajo-ominaisuudet on kaiken a ja o!
.21 kone 1:10 autoonkin tulee niin kalliiksi, että osta 1:8 auto samantien jossa tulee mukana .21.
fiesta6, eikös sulla ollut se baja beetle?
Siihen kun saat ensin edes laitetuksi .21 koneen, niin joudut samantien laittamaan teräsdiffiä sun muuta peliin ja mitähän QRC-boksi on mieltä .21 koneesta. :?
.21 megaforcen kuvia nyt saatavana emaililla !!