RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jonne93 - 02.03.08 - klo: 21.12
-
Mikä mättää kun ajelin autollani, Hpi nitro rush evo paremmalla versiolla, niin yhtäkkiä auto simmahti. näköjään on saanut liikaa bensaa tai jotai ihan muuta. kun yrittää vetää käyntiin niin tiukkaa tekee kun ei meinaa saada vedettyä. olen ottanut tulpan pois ja yrittänyt putsata männän pinnan liiasta bensasta ja vedellyt narua että ylimääräinen bensa tulisi pois mutta ei auta. mutta kun tulpan ottaa pois niin ei tee enään tiukkaa vedellä narua. tulpankin olen vaihtanut uuden. kertokaa joku mikä mättää ja antakaa apua miten vika korjataan. kiitos! :undecided:
-
Mulla oli tommonen sadium force tossa vuosi sitten ja siin tuli sama oggelma ( Naru ei liikkunu yhtään) Niin vien sen korjattavaksi ja siitä oli katkennut/ rikki kampiakseli.
Ihan samat oireet autossa silloin...
Ei sulla ole varmaan mitään isoa vikaa kun kerta naru liikkuu silloin kun tulppa on pois .
-
jos se ihan uutuuttaan noin tekee niin löysää tulppaa puoli kierrosta, vedä käyntiin ja kiristä tulppa. Jos se on ennemmin ollu "löysempi" vaikka tulppa on kireällä niin sitten täytyy jotain olla vialla.
-
kyllä se naru nyt on vähän löysempi kun olen yrittänyt tyhjätä kaiken bensan koko koneesta. mutta kun laittaa tulpan paikalleen, se "kiristyy" se narun vetäminen. ja kun laittaa hehkun niin vielä enemmän. olen pistänyt tulpan paikalleen ja vedellyt muutaman kerran narusta, ottanut tulpan pois ja sitä bensaa on siinä vieläki. vaikka ei ole edes tankki kiinni ja letkut tyhjiä. mistä sitä voi tulla? mihinä sitä voi olla? miten sen bensan saa pois paikasta kuin paikasta????? :undecided: voiko vika olla säädöksissä? ainakin se säädöissä on mutta en tiiä oliko aivan oikein??? vastauksia! :undecided:
-
Siis onko moottorissa viellä poltto ainetta ?
-
Se on ihan normaalia, että se narun vetäminen kiristyy kun laitat tulpan kiinni ja kun tulppa hehkuu, se lämmittää samalla sekä sylinteriä että mäntää ja yläkuolossa männän liike sylinterissä vaikeutuu. Kannattaa lämmittää sen koneen jäähdytyskantta esim. hiustenkuivaajalla ja sitten käynnistää. (Kato, että mäntä ei ole yläkuolossa kun lämmität konetta ja lähdet nykimään narusta. :wink:)
-
moottori kun menee nestelukkoon niin tulppa vain pois ja pitää autoa sitenpäin että ylimääräinen polttoaine valuu pakoputkeen ja sitten yrittää vetää narusta tai startata muuten.... pakoputkeen menee osa aineista , jolloin nestelukko häviää helpoiten.
-
noni. jes. nyt ei enään hätää. sain käyntiin. piti vaan ottaa moottori ja kaasari irti ja vähä liottaa bensalla sieltä sisältä. sielä oli öljyä vähän liikkaakin :laugh:
mutta nyt ei enään hätää. toivottavasti jatkossakin toimii nyt tästä lähtien.
pistin ton rotostartinkin kiinni. kumpi on teidän mielestä parempi? roto vai naru? :cool:
-
Roto sisäänajossa/huonoilla säädöillä, naru hyvillä säädöillä lämpösellä ilmalla ja tietty hyvällä langalla :wink:
-
Roto sisäänajossa/huonoilla säädöillä, naru hyvillä säädöillä lämpösellä ilmalla ja tietty hyvällä langalla :wink:
Itse en keksi kyllä vetostartista mitään hyvää sanottavaa.
-
Roto sisäänajossa/huonoilla säädöillä, naru hyvillä säädöillä lämpösellä ilmalla ja tietty hyvällä langalla :wink:
Itse en keksi kyllä vetostartista mitään hyvää sanottavaa.
Noh Mulla on vaan yksi naru menny poikki ...
-
mikkä öljyt olisi hyvät nitro rushiin eteen ja taakse? autolla ajelen pihassa ja joskus johonki montuille pärräilemään ja pieniä hyppyjäkin tulee vedettyä. mikkä öljyt olisi tuollaiseen tarkoitukseen sopivat? ei ole hajua alkuperäisistä öljyistä ja ne pitäisi nyt vaihtaa :smiley: