RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: svheebo - 10.03.08 - klo: 19.38
-
Ensiksi,terve vaan kaikille,uusi jäsen tälle sivustolle.
Otsikon mukaisen auton ensimmäiseksi polttikseksi valitsin,josko harrastus tästä käyntiin lähtisi.
Alku on ainakin ollut takkuisa:D
Ensinnäkin,kun sain auton ekaa kertaa tulille,niin eipä ollut pukkia auton alle,sen enempää kuin tietoa koneen tyhjäkäynti kierroksista,joten pääsi kytkin vähän kärvähtämään,motti otettu irti,kytkin purettu ja uusi neulalaakeri tilattu.eipä tuo auto yrittänyt rappurallilta karkuun lähteä,sitten vasta havahduin kun yritti ryömia eteenpäin ja vähän savua nousi...kytkinkello ainakin tuli tuunattua,on kauniin sininen.
Sitten kyselen,kun autoa katselen osia odotellessa,onko normaalia kun auton renkaita pyöritellessä takapyöriä saa pyörittää miten päin vaan,mutta etupyörissä on ikäänkuin lukko,eli ne pyörivät samaan suuntaan ja vain samalla nopeudella?
Sellainen pelko iskee hanuriin että onko onnistunut räveltämään jotain muutakin rikki ennenkuin on metriäkään ajanut....jos näin,niin sit puretaan lisää,oppiipa auton tekniikkaa.
-
Fazerissa on (niinkuin monissa muissakin rata-autoissa) jäykkä etuakseli (spool). Eli siinä ei ole ollenkaan edessä diffiä, toisin kuin takana jossa renkaat pääsevät pyörimään eri nopeutta.
-
suuret kiitokset tästä tiedosta,nyt pääsee sitten viikonloppuna taas harrastamaan.
-
toi fazer hajoo aika helposti ainaki sen videon perusteella heppu osu seinää ja samalla hajosi ohjais ja etu ja-taka akselit että hajoo ainaki noilta kohilta
-
toi fazer hajoo aika helposti ainaki sen videon perusteella heppu osu seinää ja samalla hajosi ohjais ja etu ja-taka akselit että hajoo ainaki noilta kohilta
ok,tarvii yrittää varoa törmäilyä.malttia nyt pitäisi ainakin iän puolesta löytyä(34),mutta eipä sitä tiedä milloin se karkaa lapasesta,syystä tahi toisesta.
harmi vaan kun keli veti tälläiseksi,olis voinu vähän sisäänajella jossain asfalttiparkkiksella.tarvii vaan sitten illalla käytellä tankin verran tyhjää,tällä kertaa pukin päällä :azn:
kyllä oli mieli hyvä kun sai uuden laakerin kytkimeen,hienolla hiomapaperilla putsailin kytkinkellon sisäpuolelta ja akselin päältä varovasti mähmät pois.pyörii kuin ajatus.
ainut heikko kohta(pois lukien nyt sitten ne auton p*skat muoviosat..)on se pääratas,siitä tuli ihan ok,mutta jos tuntuu että pitää liikaa meteliä/ahistaa niin uusi on jo pakissa odottamassa.
kannattaako se vaihtaa metalliseksi,jos sellaisen löytää?vai onko tuo muovinen ratas vähän niinkuin "sulake"jos sattuu menemään kivi tms väliin...?
-
toi fazer hajoo aika helposti ainaki sen videon perusteella heppu osu seinää ja samalla hajosi ohjais ja etu ja-taka akselit että hajoo ainaki noilta kohilta
Oikeasti jotain rajaa noihin kommentteihin KL, pliis.
Mikähän auto ei ottaisi itseensä seinään ajamisesta?
-
Aivan...
Polttiskrossarin saa ajaa aika kovaa seinään särkymättä mutta muut.. joutuvat antautumaan aika pahasti....
-
Aivan...
Polttiskrossarin saa ajaa aika kovaa seinään särkymättä mutta muut.. joutuvat antautumaan aika pahasti....
Laitetaan jatkossa ne vitsit sinne oikeaan osioon
-
Mitkä vitsit?
-
No niin,ekat ajomaistiaiset fazerista on otettu,olkoonkin että on perus/aloittelijalle tarkoitettu malli,herraisä että voi laite liikahtaa!!
Äänetkin oli aika messeät.
Uskallanko tuota toista autoani lentokenttää pienemmällä alueella kokeillakaan....
Säätämistäkin pääsin harjoittelemaan,ekan tankin tyhjennyttyä ei meinannu startata millään,ei muuta kuin ruuvit varovasti kiinni ja auki sekä ala että yläruuvia 2,5 kierrosta niin alkoi toimimaan,kävi tehtaan asetuksilla tosi paksulla...alkoi liikkumaankin vielä paremmin,toki sinisen savun saattelemana edelleen.Tyhjäkäyntiäkin sai pienentää.
Nyt virisi uusia kysymyksiä,asiallisia vastauksia toivotaan...
1.ennen ajamaan lähtöä vaihdoin uuden(ja öljytyn)ilmansuodattimen,meni aika tukkoisen näköiseksi,kannattaako/voiko noita pestä,vai onko kertakäyttökamaa,eiväthän nuo nyt ihan kauheasti maksa?
2.aikani ajeltua,alkoi ohjaus hyytymään,eikö servo vaan tykkää viileästä kelistä,vai eikö se jaksa toimia jos vähän kakelia kertyy niveliin yms...?
vastarin akku on jo vaihdettu 6V malliin.
3.mikä servo olisi hinta/laatusuhteeltaan sellainen,mikä varmasti jaksaa toimia,mutta ei maksaisi kuitenkaa maltaita saati sitten mansikoita?
Pitäisi tuohon fusioniin hommata molemmat,ja fasuun ainakin ohjaukseen vissiin parempi.
Mutta summa summarum,kivaa oli vaikka eppuja lainaten"lumihanki kutsui"muutamaan otteeseen aika vauhdikkaastikin.
Ainut että pesu-urakka tulee olemaan melkoinen.
On tämä vaan hienoa.
-
tuohon autoon varmasti riittävä ja sopivan hintainen esim. futaba s3305
hobbylinnassa n.33€
-
ok,tarviipa harkita vaikka sitä servoksi.juurikin tuon fasun purin,kun ei ohjaus toiminut kunnolla lämpöisessäkään.servo irti linkuista,niin johan toimii,vääntöä tuntuisi olevan kuin pienessä kylässä.voiko lika vaikuttaa niin paljon,että lakkaa toimimasta??
Tarvii vaan putsata,ja rasvata kaikki nivelet ja kokeilla uudestaan toimiiko...
Melkoinen hiekkalaatikko tuo kyllä oli.
Edit:lika poistettu,joka linkku rasvattu ja auto kasassa,toimii kuin unelma.ei silti poista sitä ohjaus-servon vaihtotarvetta,kattoo putsataanko taas huomenna.
-
Älä hemmetissä voitele mitään niveliä mitä ei ole aivan pakko. Pöly kertyy vaan herkemmin linkkeihin ja kuluttaa kahta hullummin väljäks. Laakerit kannattaa voidella jollain siihen soveltuvalla, puhdistettuasi ne tietenkin ensin.
Ilmanputsareita EI pestä milloinkaan, eikä vielä silloinkaan. Vaikka se hyllyn raosta löytyvä ainoo filsu olis "vaan vähän pölynen", sitä ei käytetä. Huonona päivänä siihen riittää oikeesti 1 hiekan murun puolikas että kone menee. Se 1 muru voi päästä siitä ohi tms kun pölyistä filsua laittaa paikalleen. Mistä sen tietäis että juuri tämä on se huono päivä.
Alotellessa kannattaa lukee Ari-Pekan RC-sivut (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html) huolellisesti ja tarkkaan. Ja käyttää hakua foorumeilla. :wink:
-
ok,näin ajattelinkin ilmansuodattimien osalta.
Ohjauksen linkkuja rasvasin hiukan,ensin ne putsattuani,ylimääräiset toki pyyhin pois.laakereiden rasvailu ei taida onnistua,fasu on täysin kuulalaakeroitu auto,ja näyttävät olevan oikein suojatut laakerit.
-
Juuh. Onnistuu suojattujenkin pienoislaakerien rasvaus (ja puhdistus) varsinkin jos ne on metallisuojattuja. Se metallilevy on kiinnitettynä hiuksen ohuella sokalla joka lähtee terävällä askarteluveitsellä varovasti avittamalla ulkokehän urasta. Sit vaan moottorispreitä, paineilmaa, spreitä ja lopuks rasvaa. Muovi- tai paremminkin kumisuojattuja laakereita ei yleensä saa auki rikkomatta, mutta ne onkin yleensä tiiviimpiä ennen kuin niitten suojat sitten yht'äkkiä kuluvat väljäksi. Kun kumisuojus on kulunut raolle, laakerin saakin putsattua hyvin sprayllä ja taas rasvat perään. Muulla tavalla laakereita ei paranekaan puhdistettaessa ruiskutella, siis millään aineella, koska sen jälkeen ilman suojan avaamista ei rasvaa saakaan menemään laakerille kunnolla ja hiekkapöly menee varmasti laakerin sisälle ruiskutetun aineen mukana.
Jos vähänkään pölyisessä ajat, ota vaan linkkienkin palloista rasvat pois vaikka seuraavassa puhdistuksessa. Enemmän vaan haittaa kuin hyötyä. Täysin pölyttömässä ne voi rasvata, sillon siitä on hyötyä. Metalliset pallopäät (jos nyt jollain sellaisia on) kannattaakin rasvata oikein paksulla vasulla ja vetäistä joku kumi vielä päälle. Muoviset on niin halpoja ettei niihin kannata sen enempää ihmetellä.
-
all right,tarviipa tutkia niitä laakereita tarkemmin,kiitos vinkistä.
linkkujen irroittelu on siitä epäkiitollista hommaa,että ei taida ruuvit sitä montaa kertaa kestää.tarvii varmaan katsoa jostain jonkinlainen ruuvilajitelma huoltopakkiin,ei harmita sit jonkun ruuvinkannan lopullisesti nylppäytessä niin paljon kuin muuten harmittais...
-
Eikä noita laakereitakaan juurikaan kannata putsailla. Kyllä ne kuluu jokatapauksessa väljäksi ja sitä väljyyttähän ei puhdistamalla pois saa.
Vaihtelee vaan tarpeen mukaan kumisuojattuja niin ei tartte leikkiä ja on ainakin timmit laakerit.
-
Mulla on fazerissa menny aika palon vetoakseleita(7)alle puolessa vuodessa!ja sitten kun tilasin käyttöohjeesta metalliset niin oli yli sentin liian pitkät, että silleen.Sinne vetoakselin ja diffikupin väliin kannattaa laittaa pieni prikka väliin, niin kestää.
Mut auto on tosi hyvä muuten, kun sen saa kuntoon,ja nopee ja hieno.
Vakio renkaat on tosi pitävät, etttä niillä ei paljon muuta kuin tavallista ajoa ajella :sad:;ja jos(ja kun)haluaa vähän sladitella, niin kannattaa ostaa semmoset kyoshon valmiiksi vanteelle liimatut radialrenkaat(n.24€, vakiot hinnastojen mukaan pelkkä rengaspari ilman vanteita ja sisäkumeja n.20€)ja hyvin menee,voi ajaa tavallsesti ja kun painaa enemmän kaasua,niin voi lustatella,on hauskaa :lol:.ja sitten on vielä saatavilla driftingrenkaita(nekin on hyvä, itllä on yeahracing-merkkiset ja hyvin meneee!).
Muovia on kyllä aika paljon :angry:, mutta ei sillä oo tarkotuskaan ajaa seinää päin :smiley:.
Ja tossa servossa itellä on hitecin halpisservo(n.16€),on ihan tarpeeks nopee (vakio kun hajos kun kastu...)
ja vielä kuva kaupan päälle niillä halvoilla (ja hyvillä rankailla)
(http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2008/04/03/8143010478537455137web_270.jpg)
-
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
-
ok,tarviipa sitä hitecin servoakin katsella,vaihtoon se ohjausservo joutaa,ei ole edes kastunut niin pitelee ääntä iteksiään...muuten kyllä toimii.
Tänään talviloman kunniaksi kävin pari tuntia ajamassa,meinaa vaan kädettömällä loppua tie kesken...josko sitä viikonloppuna kokeilis vähän säädellä,miten kulkee kun laittaa laihemmalle,tosin tarpeeksi se kovaa menee nytkin sankan savun saattelemana.
Harmi vaan kun on kaikkialla vielä niin pölyistä,saa seuraavan ajokerran jälkeen varmaan purkaa taas atomeiksi,liika lika ketuttaa:)
Edit:servon ääntely johtuu vain liasta,jos ei ohjaus pääse tasan keskelle keskittymään,vika poistui kun putsaili kunnolla ja samalla poisteli kaiken rasvankin,toimii rasvattomanakin kuin"rasvattu" :grin:
-
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
Pientä rajaa KL, ei niitä turhia viestejä tarvi kylvää. Mitäs sitten vaikka olisikin? Nopeusko on aina se tärkein asia? Sitä ei tässä topicissa haettu.
Sori OT. :wink:
-
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
Toi cen on hihnavetoinen,satasen kalliimpi ja siinä on 2 vaihdetta sekä kallistuksenvakaimet,eli ihan erilainen.
Laitetaan 2-portainen vaihtesto ja kallistuksen vakaimet + kaikki muu hyödyllinen mitä satasella tähän saa, niin eiköhän se oo jo aika lähellä tota ceniä(luulisin, mutta ei oo tullu koitettua)
-
voiko kytkinlaakerit vaihtaa 5*8*3 kuulalaakereihin?vakio neulalaakeri on 5*8*9.
kannattaako samalla vaihtaa kytkinkello kun epäilen että on kulunut?Pääratas vaihtoon myös.
-
kyllä voi ja ehdottomasti kannattaakin. Ei esimerkiksi 1:8 krossissa turhaan käytetä kytkimessä kuulalaakereita. :wink: Kytkinkellon ja päärattaan vaihdosta tuskin on haittaakaan.
-
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
Sä tiedät taas hyvin...
Esim.Schumacher fusion28 pitäisi kulkea 80mph vakiona.
Ja väittäisin,että ei tuo honkkarille pärjää.
Sori OT.
-
Dodi,taas on ajeltu,hivenen vähemmän kuin viimeksi.
Aloin parin tankillisen jälkeen ihmettelemään,miksi kone ei kestä täysikaasua ollenkaan,viaksi selvisi puuttuva pakosarjan pultti...no,eipä kun kamat kasaan ja kotiin,auto putsaten ja uuden pultin hakuun.
Moinen 3x30 löytyikin nopeasti laatikoista.eikun rööri takas paikalleen ja kohta lisää ajoa....tai siis niin luulin:D
Onnistuin sitten kiristämään ne uudet pultit vähän liian tiukkaan,meni pakokäyrästä sitten toisen puolen kiinnike poikki.
Pystyykö tuollaista korjaamaan millään,aika heppoisen oloista alumiinia on?
Toisaalta,eipä tuo varmaan kauheasti maksa varaosanakaan,sikäli kun sen erikseen saa...
Tällaista tällä kertaa:)
-
Saahan noita varaosina, mutta suosittelen että ostat jonkun muun merkin pakokäyrän niin saat halvemmalla paremman. Tuollainen valettu on onneton muutenkin, esim. hpi nitro rs4 mallien käyrät ovat halvempia(reilu 10e), paremmin virtaavia ja sopii tuohon koneeseen/autoon.
http://www.hpieurope.com/kits.php?lang=en&cat=n-on
-
ok,tarviipa kysellä jostakin sitä hpi nitron alkukäyrää.
Kukahan täällä suomen maassa tuota merkkiä edustaa,että voisi tilata moisen?
Onkos näiden laitteiden pakoputkissa suurikin merkitys virtaavuudella,tuosta fazerin putkestakin sanotaan kyoshon sivuilla että on viripilli vakiona?
Toki tuo fasun rööri on aika heppoinen verrattuna tuon fusionini putkeen...mutta on siinä isompi konekin.
Prätkä touhuissa on ainakin oman pyöräni kohdalla todettu usealla penkityksellä,että mitä avarampi/äänekkäämpi putki,sen enempi tehoa ja vääntöä ala/keskikierroksilla.
Toimineeko sitten näissä nitrokoneissa samaan tyyliin..?
-
www.hobbylinna.fi (http://www.hobbylinna.fi)
HPI:n maahantuoja. Liikkeet Turussa ja Espoossa. Parhaiten saat kiinni puhelimella.
-
Kiitos tiedosta,täytyy huomenna tarttua puhelimeen.
Täytyy vielä mittailla tuo pakosarja,paljon on kiinnityspulttien väli jne,että ei tule tilattua ei sopivaa...
Ja seuraavan kerran kiristää vähän vähemmän,vaikkei tuokaan nyt mitenkään tiukkaan mielestäni mennyt...emännys totesi vaan et liikaa voimaa.
-
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=86037
tossa oikea käyrä.
itse laitoin joskus saman fw05t:hen.
-
Jeps,moinen käyrä tuli tänään. Sitä tarvii sen verran modata,että tuosta tiivisteen yläpuolelta tarvii ottaa korkeudesta 1,5mm pois,ja syvyys suunnassa 3,6mm,ei muuten mahdu paikalleen,koska se jäähdytyspää(vai mikä se on oikealta nimeltään..?) ottaa siihen kiinni,eli ei mene ihan heittämällä.
Tuon kauluksen paksuus on noin 6mm,eiköhän se sen kestä?
Lisäksi herää kysymys,onko tuolla pakoaukon suuruudella suuri merkitys,kun tuossa käyrässä halkaisija on 12,5mm ja fazerin oma läpi on juuri tuon tiivisteen kokoinen,eli halkaisija on 22mm..?
-
Onkai tuolla pakokäyrän aukolla pieni vaikutus johonkin virtauksiin, mutta onkai tuo tuollaisenaankin parempi kuin orkkis kulmikas valukäyrä..
Mutta jos omistat dremelin tai vastaavan niin muotoile käyrän reikä vastaamaan paremmin koneen pakoaukkoa, käyrän kiinnitys laipassa kun on kuitenkin ainakin jonkun verran varaa ottaa tavaraa pois. Näin ainakin itse tekisin, ei varmaan ainakaan huonoa tee, on nopea ja helppo tehdä, vetää vaikka tussilla aukon muodot, tiivistettä sapluunana käyttäen, varoo vain ettei ota liikaa ja puhkaise käyrää. Jos ei ihan tiivisteen/pakoaukon levyistä ole mahdollista tehdä niin pyöristää reunoja vaikka hieman, ei tule niin pahaa porrastusta, jolloin virtaa pakokaasut jouhevammin, eikä terävät kulmat sekoita ja aiheuta ylimääräisiä pyörteitä ym.
Tiedä sitten huomaako käytännössä tuon operaation vaikutuksia..luulisin hieman ainakin.
Ymmärsin että korkeus suunnassa ottaa kiinni jäähdytys kanteen..mutta miksi syvyys suunnassa joutuu työstämään? ..tarkoitatko syvyys suunnalla sitä että kiinnitys laippaa pitää ohentaa.
-
Kiinnityslaippaa pitäisi ohentaa sen takia,koska koko laipan mitalta ei ole varaa ottaa sitä 1,5 mm pois,muuten tulee ylimääräinen reikä käyrään.
Siinä kohtaa,missä käyrän laipasta lähtee putki,on vain puoli milliä ylimääräistä tavaraa,ja sen 3,6 mm kun ottaa pois laipan 6 mm paksuudesta,niin se koneen kansi mahtuu siihen koloon.
Tarvii katsoa sitä aukkoa,pystynkö millään siististi isontamaan,ei ole dremeliä takataskussa ja ei nyt viitsis ruveta millään viilallakaan tekemään siihen lisää röpöjä..
edit:Varaosien hinnoista...tuo hpi:n käyrä oli sitten 4 euroa kalliimpi kuin kyoshon oma.Ja samaten ilmansuodattimien hintaerot kovia,toisesta paikasta saa kaksi pussia samaan hintaan kuin toisaalta yhden...:D
-
edit:Varaosien hinnoista...tuo hpi:n käyrä oli sitten 4 euroa kalliimpi kuin kyoshon oma.
Senhän piti olla TheArskan mukaan halvempi, kuis nyt noin
-
Heh,sattuuhan noita,tilasin sen alkuperäisenkin,onhan sitten pakissa sekin jos ei tuo toinen miellytä.
Huomenna pitäis saada se hpi:n käyrä,meinasin että olisin viilalla nätisti töissä tehnyt sen viisteen,niin johan siihen tuli heti kaveri joka tekee sen sitten jyrsimellä.
Otetaan sellainen 2mm x 4mm viiste siitä pois,onhan se toki siistimpi kuin viilattu.
Huomenna saa varmaan photon siitäkin laitettua.
Sitä pakoaukkoa on vähän huono suurentaa,ilman että siitä tulisi enemmän haittaa kuin hyötyä...
Tarvii kokeilla kuinka sillä kone kukkuu ja jos tuntuu ettei ole hyvä,niin varmasti se hpi:n käyrä kelpaa lapsen leikkeihin vaikka laivan sumutorveksi...:D
-
edit:Varaosien hinnoista...tuo hpi:n käyrä oli sitten 4 euroa kalliimpi kuin kyoshon oma.
Senhän piti olla TheArskan mukaan halvempi, kuis nyt noin
Katos onko kyosho joutunut pistämään alennus myynnin pystyyn(ja oli hpi hintakin noussut n.3-4e näköjään), no sattuuhan sitä näköjään erehdyksiä mullekin...Muistelin vain kun itse ostin lähes vastaavaan autoon(kyosho fw-05) niin kyoshon oma oli yli kaksin kertaisen hintainen verrattuna tuohon hpi:n käyrään joka oli mielestäni kuitenkin parempi.
No mutta ehkäpä tästä eteenpäin kyosho tulee tunnetuksi halvoista varaosahinnoista ja laadukkaista rtr autoista.. :wink:
-
no kesällä nähdään kuinka sä jäät laadukkaiden rtr autojen taakse tattarisuolla :grin:
-
..joo, kesällähän se nähdään.
-
No niin,taas harjoitukset jatkuvat,tuossapa se hpi:n käyrä nyt istuu.
Viikonloppuna kokeilemaan onko eroa alkuperäiseen,jos siinä nyt mitään huomaa.
-
dodii,nyt olis auto taas iskussa huomista varten,hpi:n käyrästä tarvitsi vielä sahata pieni pätkä pois pillin puolelta.
Lisäksi laitoin käyrän kiinni niin,että laitoin ruuvit koneen puolelta läpi,koska käyrässä on kierteet ruuveille(orkkiksessa ei ole)ja varmistin paikoillaan pysymisen vielä nyloc mutskuilla....
Siinä sai sitten samaan rahaan purkaa autoa,tankki pois ja fuililetkut uusiksi,suodatinkin meni vielä väliin.
Tästä heräsikin kysymys,näyttäisi tuo fasun tankki olevan valtaisat 75ml tilavuudeltaan,kauanko tuollaisella ajaa,jos on auto kutakuinkin säädöissä?
Josko joku kellä fasu on osaisi kertoilla omia tankin kestoja....
Ei ole uskaltanut säädellä kauheasti laihemmalle,joten tuo tankillinen ei kovin montaa minuuttia kestä:)
Polttoaineena on sidewinder 16%,öljyä tulee putkesta aika miehekkäästi,todennäköisesti ajelen aikas rikkaalla seoksella.
-
toi ajoaikahan riippuu paljon nitron % määrästä ja myös moottorin säädöistä...
-
fazerin kone syö paljon polttoainetta (sidewinder 16%).kaverilla inferno tr15-stadiumi gxr-15-koneella, ajoaika lähes puolet pitempi samoilla säädöillä, johtuu varmaan siitä, että tää gz-15 on paljon kireämpi,kiertää ainakin 5000rpm enemmän ja siinä on enemmän puristuksia.
todennäköisesti ajelen aikas rikkaalla seoksella. Ei ole uskaltanut säädellä kauheasti laihemmalle,joten tuo tankillinen ei kovin montaa minuuttia kestä:)
Polttoaineena on sidewinder 16%,öljyä tulee putkesta aika miehekkäästi,
kannattaa laittaa hieman laihemmalle seosta, niin kulkeekin paremmin :wink:
Josko joku kellä fasu on osaisi kertoilla omia tankin kestoja....
mulla kestää ehkä vähän yli 10min,kaverilla 20-30min... ja saman kokonen tankki...
-
Kolme tuntia/10 tankkia ajoa,ja mitään ei hajonnut...aika hyvä:)
Kaikkia mahdollisia erisivuilta luettuja säätöohjeita mukaillen sai kulkua vähän lisää,mutta eritoten kiihtyvyyttä alkoi löytymään.
Yksi mikä meinaa rassata,on se että auton omat iskuntaimentajat on aika syvältä,kun saat vauhtiin niin suoraan on aika vaikea ajaa...
Vai vaikuttaako tuo kori sitten siihen.
Hmm,lisäksi takaata oikean puoleisesta ylätukivarresta taitaa olla kierteet mennyt,ei saa ruuvia kovin kireälle.Tarvinee tilata uusi,tai sitten ruveta touhuamaan fusionin kimpussa.
Toinen asia,radio tökkii välistä,ei tarvi olla kuin 50m matkaa autoon niin saattaa yhteys katketa,vastarilla on kyllä virtaa,samoin lähetin näyttää vihreää,ja johdotkin ehjiä...no,halvalla ei saa parasta.
Hpi:n käyräkin vaikuttaa ihan toimivalta,ei valittamista.
Hc cob,kiitos tiedosta tankin keston suhteen,nyt alkaa varmaan olemaan aika lähellä sitä 10 minuuttia.
Josko sitä taas huomenna kokeilis onneansa:)
-
Tänään meni sitten kumihommiksi.
Oikea takakumi irtosi liimauksistaan,ja insertti tuli ulos morjestamaan...kuva ohessa.
Sitten,perun osittain edellisessä kirjoituksessa olevan maininnan fazerin iskareista,kaikki säädöt olivat samat kuin eilen,vaihdettuani auton alle schumacherin dragon renkaat kaikki ohjautuvuus yms ongelmat tipotiessään.
Ajaminenhan oli aivan mahtavaa,keiloista,öljypurkeista ja parista turvakenkiä syntyi loistava rata.
Tarvii varmaan tilailla jotain kumeja tuohon,mitkähän olisi hyviä,ehdotuksia vastaanotetaan......:)
Mitään ongelmia ei koneen kanssa ei ollut,ainut että sammahteli kun ilmansuodatin likaantui kunnolla,niitä menikin kokonaiset kolme kipaletta.
Niin,ja tankillisellakin alkoi pääsemään noin vartin verran.
Ps.tästähän alkaa tulemaan kohta fazer päiväkirja,toivottavasti autoa harkitsevat saavat tätä kautta tietoa ja vastauksia ongelmiinsa,itse ainakin vähän kantapään kautta opin kaikkea....kysyvä ei tieltä eksy,ainakaan paljoa.
-
mullakn on irronnu vakiokumi renkaalta,on aika tylsät renkaat ajaa :angry:,iskareihin kun vaihdoin paremmat öljyt ja pistin muutenkin jäykemmiks,niin toimii paremmin.ite oon pääasiassa luistatellu kevään aikana yeahracingin driftingrenkailla(parempiakin saa varmasti) ja kyoshon radialrengassajalla,joka on ihan ok yleisrengas,parempi ajaa kin vakio ja hauskempi :cheesy:,ja viä hienot vanteet :grin: eikä kalliit,n.24€ sarja atalassa.
-
Ovatkos nuo fazerin vakiokumit ne ns.v-sliksit?
Tarvinee soitella atalan suuntaan,eiväthän ne kalliita kumeja ole jos on vanteineen noin 14 euroa :smiley:
Mitäs oljyä iskareihisi laitoit,entäs jouset,piditkö vakioina?
-
hups,piti olla 24€ :grin:
se oli kai 600 kyoshon öljyä,en muista,kun ostin kaverilta 2/3 täyden pullon.jouset vakiot,mutta ei paljon kallistuksenvakaajia tarvi un on kovat iskarit.
kai ne on ne v-slicsit?tosin en kyllä laittas rahojani niihin...
onks noi schumacherin dragonit fusionin vakiorenkaat,onko hyvät ja mitä maksaa?
-
jeps,vakiokumit ovat ne dragonit,paremmat ne ainakin ovat likaisella asfaltilla.
Hinnasta en tiedä,tulivat auton mukana.
Ai,atalan hinta nousi yllättäen,no ei paha vieläkään jos on renkaat vanteineen ja vielä liimattuna:)
Edit:kuva dragonista
-
model exposta tuli hankittua uusia pyöriä 2 sarjaa,(8 pyörää 2:lla erilaisella kromivanteella),yhteensä 22€!!!
+uus kori,maalattu 14,60€
gws:n servo metallirattailla,nopeus 0.10 sek/60 astetta(2x nopeempi kuin nykyinen hitec),vääntöä 6kg + mukana jäähdytyskuori,hinta 10€!!!
eli ihan hyvä saldo yhelle päivälle
-
Moi. Miltä tiskiltä sait ton GSW:n servon. Itse hain sieltä puolet kalliimmalla jonkun thundertigerin, ja sekin meni vähän metsään :(
-
kai se oli rc pisteen osasto,näitä servoja oli siellä kai vaan 2,ja molemmista kotelon alimman osan toinen pää ruuvien kohdalta ihan mäsänä,mutta voi korjata.siinä oli aika montaa erilaista servoo semmosessa ale-laatikossa,kaikki 10€
-
Hommasin itse pari kappaletta tower-pro sg-5010 servoja,josko toisen laittaisin fasun ohjaukseen....vääntöä pitäisi olla 6 voltilla 11kg ja nopeus 0.11 sek/60 astetta.
-
tässä autossa kyllä voi olla liikaa vääntöä,rikkoo muoviset tyostötangot ja servosaverin tai itsensä?
-
Niin,mene ja tiedä....tarvii kokeilla mitä käy:)
On mulla tuossa pakissa yhtenä vaihtoehtona hitecin hs-322hd,ei ole vielä tarvinnut sitäkään kiinni laittaa,se vakioservo toimii edelleenkin ihan hyvin.
Sain kohtuu edullisesti ne pro towerit,28 euroa 2kpl,ei paha mun mielestä.
Eiköhän niillekin jokin käyttökohde löydy,ohjaukseen varmaan paremmat,luulisin että turhan järeät kaasu/jarruservoiksi?
Edit:hc cob,minkäs korin hommasit,14.60 taitaa olla aikas halpa hinta,mitähän mahtaa maksaa esim tuollainen mulla oleva subarun kori kyoshon valmisteena?
-
kyoshon korit maksaa maalattuina noin 60€,niinkuin lähes läikki muut
se kori jonka ostin on tämmönen hbx:n mitsu lancer kopio,hieno kun laittaa matalalle,mutta ei käy tähän kun fasussa on liisn pitkä akseliväli tälle korille :embarrassed:,mutta pyöränaukkoja muokkaamalla pitäis sopia...
(http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/images/jouni/hbx1.jpg)
ei kyllä tuu fazeriin kun yhteen toiseen autoon...
ja hankin tollaset samanlaiset pyörätkin kuin kuvassa,11€/sarja
ja toiset himan erilaiset kromivanne-rengaspaketit,myös 11€/sarja insertteineen
-
Hpi:n korit on huokeita, muistaakseni 30 euron luokkaa ja niissä on valinnan varaa... Ja yleensä korit käy kaikkiin 1/10, mahtaa olla tuossa "expert edition" vehkeessä normaalista hieman poikkeava akseli väli.. Ei ole kyllä itellä kokemusta valmiiksi maalatuista/leikatuista koreista..
-
mutta hpi:n korit ovat maalaamattomia,mutta ilmeisesti todella laadukkaita
tää hbx:n kori on sähköautoon tarkotettu, ja auto johon tää on alun perin tarkotetttu on vähän lelumainen
-
on tuo hbx:n kori ainakin kirkkaan väriseksi maalattu...erottuu joukosta.
Vai 60 euron pintaan asettuu kyöstin omat korit.tarvii joskus harkita sellaista,saisi ns.pyhäpäiväkorin mitä sit pitää kotona esillä:)
-
pyränkaaret noin 2cm liian matalat ja 1cm liian lyhyet,ei mee enneen muokkausta kunnolla paikaleen
ja on ruma kun tulee aineki 3ccm maasta kun auton maavaa on 1cm...
-
mutta hpi:n korit ovat maalaamattomia,mutta ilmeisesti todella laadukkaita
tää hbx:n kori on sähköautoon tarkotettu, ja auto johon tää on alun perin tarkotetttu on vähän lelumainen
hae kori biltemasta jois haluat halvalla valmiiksi maalatun korin.
hintaa en muista mutta oli halvin nakenani.
sorry et ei oo nappikses kaikkia kirjaimia :angry:
-
tää kori on sama kun mikä on biltemassa...
-
oli siella jotain eri koriakin...
-
pitäiskö vaihtaa yksisuuntaislaakeri käynnistimestä kun luistaa käynnistin aina välillä?
-
pitäiskö vaihtaa yksisuuntaislaakeri käynnistimestä kun luistaa käynnistin aina välillä?
puhdistaminen voi myös auttaa, mutta osta pakkiin uus laakeri jo valmiiksi
-
puhdistus auttoi vähän.mutta ei kokonaan
-
moottorissa ilmeisesti öljy-vuoto. öljyä on kaikkialla. mitä tehdä? :embarrassed:
-
katso mista vuotaa..
vaihda tiivisteet...etulaakeri...
-
sama juttu: takakansi,pakoputki,etulaakeri (ja kaasari?) yleisimmät vuotokohdat ainakin ittellä
-
voisko just se pakoputken tiiviste vuotaa? :undecided:
-
Voihan se vuotaa:D
Katsomalla se selviää,katsot että ovatko kiinnityspultit kunnolla kiinni,ja jos ei,putsailet liat pois,vaihdat uuden tiivisteen,ja kiristät paikalleen...mielellään varovasti,nimimerkillä"pakosarja paukahtanut".
Tietty jos vielä nappaiset sen koko koneen irti,ja putsaat kunnolla,niin näet seuraavan ajon yhteydessä paremmin että mistä lykkää tavaraa....jos vielä lykkää.
-
Ja jarruista kysymystä.
Eli tänään kävi niin,että auto pysähtyi jarrutuksen yhteydessä,niin kuin tietty kuuluukin,mutta eipä sitten enää liikkunut ollenkaan.
Ensin epäilin että olisiko mennyt kivi spurrin väliin tms,mutta ei mitään löytynyt.
Siinä sitten ajattelin että puretaan sitten niin kauan kunnes vika löytyy,kone pois,kytkin ihan ok,sitten vaan purkua kaikille muille osille,kun sain lopulta jarrupalat ja sen käyttövivun(mikäs se on oikealta nimeltään?)esille,ja niitä irroittelin,niin heti alkoi pelittämään,eli ei tarvinnut diffejä alkaa aukomaan.
Jarrulevyn päällä oli ikäänkuin jotain pinnoitetta(mustaa),sitä siitä lähti irti muutama palanen.
Jarrupalat näytti ihan hyviltä,onko niissä jokin tietty paksuus koska pitää vaihtaa?
Tuolle jarruvivulle ei ole minkäännäköistä palautusmekanismia,se tuntui vähän takkuilevan kun sormineen kokeili,eli jarru yritti jäädä laahaamaan.Kikkoja?
Samalla kun auto oli pöydällä palasina,päätin ohjausservonkin vaihtaa,nyt siinä on möyryämässä tower pro....vähän saa kikkailla että alkuperäinen servovarsi mahtuu liikkumaan,lisäksi ihmetyttää ne servojen mukana tulevat osat,aika heiveröisiä ovat,niin hitecissä että tower prossa.
-
jarrupala ei oo mulla kulunu yhtään,vaikka on jo 2 kertaa vaihtanu jarrulevyn.sen vivun pitäis palautua itsestään,kunnes kaasuvipu joka tulee servolta vapauttaa sen kokonaan kun painaa kaasua tai päästää vapaalle.
se "musta" oli varmaan sulanutta jarrulevyä? no noi on halpoja tähän autoon,n7€/paketti (1kpl),mutta siinä tulee varmaan 100 muuta muoviosaa mukana esim vetoakselisarja,hexejä(pyränmuttereita),kaasuvipu ja muuta mitä en muista,on tullu 2 kertaa ostettua kun vetoakselit ja pyörännavat paukkunu vähän turhan usein 1/2 vuodeb aikana (7 kpl?),ilmeisesti liian lyhyet veoakselit,
mulla ratkes ongelma kun pistin pienen prikan diffikuppiin,yhtään osaa ei oo sen jälkeen voimansiirrosta hajonnu (paitsi pääratas hieman kulunut)
-
no niinpä näkyis olevan kaikkea muutakin mukana,tuotekoodi fa008 sisältää juurikin noita mainitsemiasi roippeita.eihän tuo kallis ole jos ne kaikki sisältyy tuohon 7 euroon.
Edit:8,50 oli hinta atalassa,tilasin samalla sit tukivarsia,renkaat,pakosarjan tiivisteita yms...josko sitä vaikka pääsis radallekin joskus kokeilemaan.
-
on hyvä auto driftaamaan :laugh: kun vähän muokkaa renkaita ja ohjausservoa,pitäis joskus ottaa videoo?
-
nyt on fasussa teräksiset vetoakselit edessä vakioiden muovisten jaskojen tilalla :grin:
ja jos hyvin käy niin vois koittaa sitä hpi:n t-15 moottorilla jos sen saa kiinni (vauhtipörä vääränlainen)
-
jos ruutia siihen haluat niin osta suoraan esim. lrp/nosram 18 kone.
moottoripukit joudut myös vaihtamaan.
-
moottoripukki kyllä on ja t-15 tuli toisen auton mukana ja makso n.70€ eli 1/2 nosamin hinnasta.
-
Kappas vain,laitahan kuvaketta moisista jossain vaiheessa kun ehdit.
Löysitkö teräksiset vetarit jostain,vai sovelsitko itse?
Oma fasu odottaa osia,seuraavaksi olisi tarkoitus sillä radalle lähteä kokeilemaan,kunhan saa aikaa nipistettyä jostakin.
-
ostin käytetyn auton myydään-osastolta,60 €,siinä tuli mukana "hieman" (2cm) liian lyhyet vetarit jotka käy (melken)fazeriin(1mm liian pitkät,ei mahdu pyörä kääntymään ääriasentoon,täytyy muokata diffikuppia tai pyörännapaa tai mikä se onkaan) :mrgreen:
-
Onks toi kyosho fazer hyväki auto kun atuoa oon tässä hankkimassa vai onklo cen racing mx 3.0 subaru parempi!! vastauksia!! siis nopeultaan ja kiihdytykseltään
-
voiko vastata !!
-
Jos sulle riittää et auto kulkee kovaa ja kiihtyy täysii ni osta kiihdytysauto. Jos taas haluat ajaa kunnolla, älä tuijota niitä nopeuksia. Kaikki ne tarpeeks kovaa sulle kulkee.
-
Hehhehe surkea vitsi kulkeeko toi auto mitä en aio ostaa mitää p****a sen pittäää kulkee 65 km/h ainaki!!
-
kyllä toi sen 65 menee.
ihan hyvä auto ,ainakin varmaan parempi kuin tuo cen.
ei ainakaan kalliiks tuu aluks mutta myöhemmin niin onkin sitten toinen juttu.
(kyosho varaosahinnat :undecided:)
nin ja luultavasti tulee virittelynhalu,ja tähän ei viriosia paljon saa ellei keksi ite :mrgreen:
-
Kyöstin FW-06T on tästä autosta kehittyneempi versio.
-
ei oo kun on fw-05 autosta uus versio.
tää on pure ten alpha 3 sta kehittyneempi.
tossa viikonloppuna tuli ajettua sekä fazeria että fw-06 autoa,on ihan eri autot.
kardaanit ja sähköt samaa.
fazer on "huonompi" vaikka siinä onkin parempi motti kun fw-06ssa
-
Onks toi kyosho fazer hyväki auto kun atuoa oon tässä hankkimassa vai onklo cen racing mx 3.0 subaru parempi!! vastauksia!! siis nopeultaan ja kiihdytykseltään
Fazer on edelleen paljon huonompi kuin CEN.
Fazer myös kulkee hiljempaa.
Jos jonkun fazer kulkee vakiona muka vakiona 65km/h niin on mittarissa vikaa :p
-
no mun vanha meni kyllä sen 65 kun vertaa viereisellä tiellä ajaviin autoihin.tietenkin aita välissä.
50kmh rajoituksella ohi ja helposti karkuun
ja kyllä ihmsillä suut loksahtelee auki kun kaasua painaa.
siinä on se moottori sellainen että menee lujaa korkeilla kierroksilla
-
elikkas kumpi kulkee paketista suoraan lujempaa kyosho fazer vai cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed '
vastausta
-
osta toi jos haluut nopeasti suoraan kulkevan auton! http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGMY6
-
elikkas kumpi kulkee paketista suoraan lujempaa kyosho fazer vai cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed '
vastausta
-
osta toi kiihdytys auto se menee suoraa ja lujaa.
-
suoralla cen,muuten fazer
-
Onko niis paljon ominaisuuksien puolesta eroa?
Ja
Kumman auton ostan Cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed vai Kyosho fazerin?
En osaa itse päättää.
-
Muutama Fazer- kokemus täältäkin.
Treenattu oli aiemmin parilla sähkökyöstillä ja nyt tuli kesän alussa hommattua Fazer. Ja kyllä on iloa piisannut sen jälkeen pitkin kesää, vaikka polttiskokemus oli tasan nolla.
Rauhallisesti ajettu sisään pikkuhiljaa ja nyt on revitelty ihan täpöllä jo pitkään. Tältä foorumilta on saatu kaikki tarvittava tieto. Kolmisen litraa on ajettu ja kyösti polkee ilman mitään ongelmaa. Perushuollot tehty ajon jälkeen, ei muuta (ilmanputsari puhtaaksi, paineilmaa sinne tänne, ruuvien kiristys).
Ainoa takaisku (jos sitä nyt takaiskuksi voi sanoa), että pakari tippui kesken tiukan väännön kun ei muistanut tarkistella pulttien kireyttä. Oma vika. Tankki tuntuu myös pikkasen pieneltä.
Kaikenkaikkiaan vaikea kuvitella parempaa autoa ekaksi polttisvermeeksi. Maksoikin vain 249€. Olisi myös kiva oppia purkamaan se atomeiksi. Ei ole ollut vielä tarvetta, kun ei ole osia hajonnut. Kai sekin päivä pian koittaa.
Semmottii.
-
Olisi myös kiva oppia purkamaan se atomeiksi. Ei ole ollut vielä tarvetta, kun ei ole osia hajonnut. Kai sekin päivä pian koittaa.
Auton/moottorin purkaminen ja huoltaminen kannattaa opetella ennekuin se viimeinen kilahdus kuuluu. Säästyy paljon aikaa, rahaa ja mielipahaa.
Purkaminenhan itsessään ei ole kovinkaan monimutkainen operaatio, kasaaminenkin onnistuu varmasti, kun seuraa ohjeita.
-
Satutko tietämään onko jossain Fazerille muitakin huolto- /purku- /ja kasausohjeita kuin räjäytyskuva tai kitin kokoamisohje? Kiitos. Siis vähän niinkuin "for dummies" ohjeita aloittelijalle....
-
juuso_st minkä ikänen oot kun et usko mitään mitä sulle sanottiin. :huh: . ja mitä sinä niillä nopeuksilla teet.kun se ei kumminkaan käsissä pysy. mullakin ekan auton nopus oli n.40km/h ja se riitti ihan hyvin. onko sulla ees niin isoo aluetta ajaa että saisit sen auton kulkemaan sen 65 km/h. osta cen se on paljon parempi kuin tämä muovi rimpula. ei sit herneitä nenään fazer kuskit. ja voit lopettaa ton kyselemisen. kun vastauskin on annettu jo tuhat kertaa.
-
Muovirimpula... On siinä meillä asiantuntija. Hämmästyn verbaalisesta lahjakkuudestasi kovasti. Ja sitten, "ei hernettä nenään" mitä sitten latelet mitä mieleen tulee? Miksi et voi vain sanoa että toi on parempi?
V'tuttaa muutenkin suun soittaminen foorumilla, opettele käytöstapoja.
-
tiitäkö mikä mua hermostuttaa. että toi juuso_st kyselee samaa kysymystä ympäri "vuoden". ja siinä on aika paljon muovia esim vetarit yms. mitä tossa cenn autossa ei ole ja sanoin myös että "ei herneitä nenään", mutta heti jo yks on tukehtumassa niihen herneisiin. :grin: .
-
Myydäänkö noita Kyosho Fazereita myös oulun kärkkäisellä
-
Mun mielestä se Kyosho on hienonpi kuin se cen nx 3.0
-
moni kakku päältä kaunis. :police: . ne on vähän kaksi eri asiaa. se cen ei virallisesti ole tarkoitettu asfaltille niinkuin tuo fazer on mutta se cen on parempi kuin fazer. ei siihen cenii jos kerta asfaltilla haluut ajaa niin ostat vaan uudet renkaat. ja alusta madallat.
-
Kumpi kiihtyy äkemmin omaan huippunopeuteen?
-
ARGH !!! Usko jo että se ceni on kaikessa parempi kuin toi hikinen kyösti, mikset usko jo että se on parempi ??? Huhhuh... Sillä kiihtyvyydellä ei ole mitään merkitystä ja lakkaa kyselemästä turhanpäiväisiä kysymyksiäsi.
-
Okei ostin tänää sen cenin sehän on hirvee äkäne pitää viel ostaa asfaltti kumet
-
Okei ostin tänää sen cenin sehän on hirvee äkäne pitää viel ostaa asfaltti kumet
Älä viitti, nyt jo :huh:
Olisko se fazer ollut kuitenki parempi?
Sehän kuitenki kulkee ainaki 120km/h.
Kaiken lisäksi onhan se sentään kyosho laatua.
-
Eihän kulje
-
Sherlock, ei niin.
-
voi nolo :grin: .kuule se fazer ois ollut semmoine pommi ettei ajamisesta olisi tullut mitään kun et autoa edes olis nähnyt kun se niin kovaa kulkee. :shocked: .
-
MITÄ!!! kulkeeko se lujempaa?
-
kulkee tai ei.toisessa ON 2 vaihdetta ja se vaikuttaa,fazussa parempi motti.fasu hajoo too easily.ja nyt alat kirjotteleen cenin topicciin ei tarvi tänne enää pommittaa et kumpi menee kovempaa.
-
Elikkös Onko toi CEN asfaltilla PALJON Nopeampi ja siihenhän saa helmpommin koreja ja kait se on ihan hyvä auto aloittelijalle vai mitä ootte mieltä?
-
On se cen hyvä auto.Nyt vaan alat sillä ajamaan,niin se selviää sulle itsellesikin.
-
uskoitko taas mitä sanoi :laugh:
-
Eikä tuo korien saatavuus ole oikeastaan auton merkistä tai mallista kiinni. Lähes poikkeuksetta kaikki 1/10 touring/urheilu- ja ralliauto korit sopivat toisiinsa korin tai auton merkistä riippumatta. Ainoastaan kannattaa ottaa huomioon että yleensä polttis 1/10 korit ovat n.200mm leveitä ja sähkö 1/10 korit taas n. 190mm, toki parin/muutaman millin heittoja voi joissan malleissa olla mutta eivät taida käytännössä haitata. Autoa ulkonäön perusteella ei kannata valita, se kun muuttuu korilla ja vanteilla/renkailla minkä näköiseksi haluaa. Radalle jos haluaa pitoa niin foam:i renkaalla sitä saa mutta likaista/kivistä parkkis ajoa ne ei kestä.
Pahoittelut ot:n jatkamisesta..toivottavasti oli edes apua jollekin.
Ja sinä yks lopeta jauhaminen ja haaveilu..tee jotain osta vaikka auto. :wink:
Parkkipaikka sudittamisessa aika sama montako vaihdetta tai kuinka paljon nopeampaa se kiihtyy kuin joku toinen. Se joka ei polttista ole omistanut/ajanut(tai muuten kunnon rc:tä), ihmettelee tehoa/kulkua varmaan muutenkin vaikka ei saisi edes vaihtamaan kakkoselle.
-
Muttako tämän auton leveys on 326mm että... Saako siihen paljon koreja.
-
Tosiaan...näyttää ilman koria tuo ratkaisu 1/10 truggy tyyppiseltä, voipi olla jousitus melko letku asfaltille ja vaimennus pitkä. Tosi jäykät jouset pitäisi hankkia. ja jos joustot ovat pitkät ja jouset/iskarit löysät niin kori kolisee maahan koko ajan, ainakin epätasaisella ellei kori ole laitettu tosi korkealle. Auto jossa renkaat ovat korin sisä puolella kauhoo hiekkaa ym. sisään kiitettävästi ellei ole jotain sisälokari viritelmiä, siis ajettaessa soralla yms. Tuon korin hankkimisen kanssa voi tulla ongelmia, taitaa olla harvinaiset mitat. Nuo renkaat ovat leveemmät kuin rata/touring renkaat.
Edit:Tiedä onko myyjän sivulla virhe kun korista mainitaan näin: Korina on upeasti maalattu Crown Blacer tyyppinen kori. Taitaa tuossa maininnassa ainakin olla kirjoitusvirhe, mutta vihjaa korin oleva ilmeisesti tämän tyylinen: http://www.prolineracing.com/p-381-crowd-pleazer-20.aspx
Tiedä sitten kumpaa kannattaa uskoa kuvia vai tekstiä, kaipa se kuvien mukainen on kun subaru nimessä lukee, myyjä kai tuohon vastaisi.. Voisi kuitenkin linkin tyylinen kori olla käytännöllisempi tuossa alustassa.
-
Kyseessä ei ole tämän tyyppinen kori, Kävin katsomassa autoa jr hobyssa ihan paikan päällä Ja saa siihen renkaita!
-
no se on liian leveä,normaali 1/10 on 200mm leveä.
cen on nopeampi ja vaikka ei olisi niin voittais kiihdytyskisan koska fazer hajois ennen puoliväliä.
ja tuosta saa vaikka muokattua monsterin vaihtamalla iskarit ja pyörät,samaa alustaa käytetään monessa eri autossa.
ot: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
auttakaa mua:
ostanko puolen litran pullon kokista vai fantaa?
kumpi on parempaa?
kyllä se fanta on parempi
ok,meen huomenna ostaan fantaa.
vai onko kokis parempaa,saako sitä tampereelta?
osta se fanta
ok,vai onko kokis parempaa?
kumpi pyörii lujempaa alamäkeen?
ostin sitä fantaa,vai olisko kokis ollu parempaa?
nyt olis semmonen juttu että pitäis hommata pulloon uus etiketti.kehä on 14cm ympärysmitaltaan.
käykö tohon kokispullon etiketti?
ei käy,voi olla liian lyhyt.
no voi,täytyy ostaa sitten varmaan huomenna uus fantan etiketti.kävin k-marketissa kattoon,ja siihen saa uusia korkkeja!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
tuo oli suoraan kun juuso_st kyselyä :grin:
-
siitähän se olikin sarkasmia :mrgreen:
-
Tuli kanssa ostettua Fazer.. ihan kiva pikku "lelu", mutta asiaan...
Katsokaas Asmann racing:n vastaavaa touring vekotinta.. tuntuu niin tutulta vehkeeltä... tosin paremmilla säädöillä kuin fazer...
onko kellään kokemusta kyseistä hirvityksestä..
-
Eilen ulkoilutin fasua pitkästä aikaa,huomasin että kun kone ei ollut vielä lämmennyt,niin pääseosruuvi pääsi kiertymään kiinni itsestään,kun konetta huudatti.
Tämä kyllä loppui sitten kun osat lämpenivät tarpeeksi tai jotain.
Voiko tuo johtua esim jonkun tiivisteen kuivumisesta siinä seosruuvin rungossa(vai mikä se on),autolla ei ole ajettu kesäkuun jälkeen.
Ensin ajattelin laittaa siihen seosruuvin päähän tipan pikaliimaa,mut ei tarvittukaan.
-
Hyvää alkanutta kevättä kaikille :azn:
Tuossa eilen ulkoilutin fasua parkkiksella,ja jälleen todettiin että piha/parkkis ajo rikkoo vehkeet...spurri vaihtoon.
Huomasin lisäksi että moottori keräili kierroksia itsestään,ilman että servo liikkui mihinkään,johtuisiko ilmavuodosta vai mistä?
Jostain ketjusta luin että ryypyn nappi voisi moisen aiheuttaa?
-
Moro, tossa kaverini ovat aloittelemassa tätä harrastusta ja minä lupasin ettiä heille kaikille samanlaiset on road autot (käytetyt tai uudet) Mutta kysyisin mitä mieltä olette tästä autosta, esim. ajettavuus?
Kaverini ajattelivat ajaa leikki mielisesti kilpaa jossain parkkiksilla.
Olen IGT ehdottanut, mutta nämä olisvat halvenmpia enkä tosin tiedä auton ajettavuudesta ja kestävyydestä...
-Antti
-
Fazun vetareiden kestävyys on melkein ainoa mikä on ongelma.
Muuten ihan hyvä perus vehje. Muovia koko auto.
IGT huomattavasti parempi ja kestävempi.
-
Fazun vetareiden kestävyys on melkein ainoa mikä on ongelma.
Muuten ihan hyvä perus vehje. Muovia koko auto.
IGT huomattavasti parempi ja kestävempi.
Joo sitä olen vähän aatellutkin, täytyy kysellä vähän mitä mieltä he ovat.
Hyvä puoli täs auton on ainakin koko, on meinaa pikkasen paljon pienempi kuin IGT.
-Antti
-
1/10 Ansmann ARN-1 vois olla ihan sopiva.. Ainakin vetarit on metallia.
Vakiona jo 2 vaihteinen laatikko. Hintakaan ei ole paha.
Itsellä ei ole kokemusta tuosta Ansmannien kestävyydestä, mutta kaippa se on kestävempi kuin Kössi
-
Voin sanoa että kaikki autot on yksilöitä. Oma Fazu posahti tänään metalliseen tolppaan ja ei mennyt kun koppa vähän mutkalle senkin sai oikastua ja on kun mitään ei olis tapahtunut muuta sitten ei mennytkään kannattaa visiin jarrut korjata ennen kuin sattuu isompaa :grin:
-
Edit: Muokattu pois
-
Ajoin kaasu pohjassa kivetystä päin ja tässä on tulos. Atalasta löytyi uudet osat. =)
-
Osaako joku sanoa kuuluuko ton kierokangen olla niin prkl tiukka tohon männäntappiin kun en saa paikalleen vaikka kuin hakkais? Vanha oli semmonen löysä lerppu siinä..
Vai oonko saanu väärän kangen myyjältä kun paketissakin lukee Kyosho GXR15 ja moottorihan on tässä GZ15.
-
Osaako joku sanoa kuuluuko ton kierokangen olla niin prkl tiukka tohon männäntappiin kun en saa paikalleen vaikka kuin hakkais? Vanha oli semmonen löysä lerppu siinä..
Vai oonko saanu väärän kangen myyjältä kun paketissakin lukee Kyosho GXR15 ja moottorihan on tässä GZ15.
Taitaa olla väärä kanki, ovat eri koneet kyseeessä.
Toi Gz on joku uudistettu malli.
-Antti
-
Tuolta löytyy noita manuaaleja, joka kyllä tulee myös mallin mukana. Varaosat kannattaa tilata varaosanumerolla.
http://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/engine/engine_index.html
Kanki GZ 74115-08
Kanki GXR15 74016-07
Eli osa ei tuon mukaan ole sama. Mutta älä syytä kauppiasta vaan itseäsi ettet katsonut manuaalista oikeaa osaa.
-
Jep kiitti vastauksista. Oma moka tuo tosiaan 99% onkin siksi tänne tulinkin enkä myyjälle. Nyt sain myyjältä omaan autooni räjäytyskuvat josta nään numerot ihan ite. :)
Osa tosiaan oli väärä ja uusi tulossa. :angel:
Sanokaas joku minkälaista hyötyä on noista erillaisista viritysputkista mitä fazeriin saa? Kasvaako ääni vaan mutta teho ei? Vai saako noista lisää tehoa irti ainakin tuo fazerin alkukäyrä on tosi ahtaan näkönen niin toisenlainen varmasti virtaisi paljon paremmin. Vai onko olemassa muita viritysosia joilla saisi pientä tehonlisäystä ilman koneen koneistusta, koska haluaisin saada koneen taas helposti vakio iskuun kun en tiedä kauanko tämä auto minulla on kun ostin vaan ekaksi autoksi harjoitteluun käytettynä. :)
-
Ok, hyvä.
Jos autoon saa 2-vaihteista niin sillä on helpointa kasvattaa nopeutta ja kiihtyvyyden kärsimättä.
Kyllä pakoputkistollakin saa lisää tehoa ja nostamalla jonkin verran nitro% esim. 20% :iin.
Tehonlisäyksestä on kuitenkin vaikea sanoa, se voi olla vähäinen tai ihan kohtuulinenkin, riippuen uuden ja vanhan pakoputkiston eroista. En nyt kuitenkaan odottaisi liikoja sen osalta.
-
http://www.storacingproducts.com/kfaw001-kyosho-2-speed-transmission-fazer-upgrade.html (http://www.storacingproducts.com/kfaw001-kyosho-2-speed-transmission-fazer-upgrade.html)
Kyllä tähän saa lisävaihteen. Tietääkö joku mitä lisäksi tuommoiseen settiin tarvitaan tai dellyttääkö jotain muutos töitä vai onko ns. "bolt-on"?
Joo en tuosta putkestä räjähtävää tehonlisäystä haaveillutkaan.
On muuten kyllä hinta-laatu suhteeltaan mielestäni mahtava auto tai no kokemusta ei muista autoista ole, mutta tälläin ensi tuntumalta kun ei tähän hintaluokkaan toista autoa oikein taida löytyä edes.
-
Kiva kuulla.
Vaihteen pitäisi olla täysin "bolt-on" ilman lisäosia, tarvittavat tulee mukana.
Jos putken hinta sopii budjetillesi niin mikäs siinä että kokeilee, ei siitä ainakaan haittaa ole.
-
Ok.
Fazeriin löytyy erikseen suunniteltua putkea ilman vamenninta eli on pelkkä alkukäyrä ja pistetään vakio vaimennin jatkoksi. Tuommoista ajattelin testata kun en tarvitse mitään ultraTuning äänenvaimenninta siihen mikä on eloksoitu sateenkaarenvärehin.
Auto tulee 100% racing ajoon ja ei tarvitse tuning kilkkeitä ja turhan painon lisäystä.
Lohkokin on sen verta ottanu iskua pohjalle kangen katkeamisesta että kauanko toi muutenkaan enään toimii.. No ajetaan toi motti lopuu ja ostetaa sit joku tehokkaampi virikone mikä vie naapurin pikkupojankin autoa. :P
-
Ei se ulkonäkö, mutta muoto ja materiaali. Jos vakioputki on komposiittia niin taatusti kevytmetallinen ajaa asiaa paremmin.
-
Alumiinen olisi siis parempi?
Mikä seuraavasta listasta vaikutttaisi parhammailta teho-hinta suhteeltaan. ääntä saa lähteä enempi sillä ei ole väliä! :evil:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=18&CategoryID=99103515
pakosarjaksi tulee tämä:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=17461
-
Alumiinen olisi siis parempi?
Mikä seuraavasta listasta vaikutttaisi parhammailta teho-hinta suhteeltaan. ääntä saa lähteä enempi sillä ei ole väliä! :evil:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=18&CategoryID=99103515
Ainakin toi (http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=29184) on suuniteltu .15-.18 sarjan koneille.
Edit, toi ei käykkään koska on suuniteltu vasemman puolisille koneille.
Tää (http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=27268)on ainakin suuniteltu oikeenpuolisille koneille.
-
Jep mut (Left Mount) HPI teksti jää piiloo ku tarvii asentaa väärinpäin.. :lol:
Ei vaa ei sen väliä. Jos pistelis kans koko tommosen paremman autoon tuleen ni ei tarvi pelata tämmöistön kanssa.. :D Ei vaan harjotellaan tän mopon kanssa ensin ettei se kalliimpi vehje lähde käsistä ja riko sitä.. :)
Kun menee taas hermot kohta kun 2h yrittäny saada kytkintä kasaan mut ei vaan ymmärrä miten noi jouset kuuluu tuo olla!
Jep kyl sie toinenkin oli. Miten meneekö kiinnitysruuvi noissa standardin mukaan vai tarviiko tehdä uusi kiinnitys?
EDIT5:
Taitaa unohtua noi HPI putket kun löytyy oikein fazeriin suunniteltu viritysputki samasta paikasta:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33512&View=BiggerPicture
Taitaa olla pikkusen parempi tuo kun on valmiiksi suunniteltu.
-
Sori, toi minkä äsken laitoin olikin takapuhalteiselle optiomoottorille.
Mutta Kyosho Pro Shopissa on Orionin viriputkia vakiomoottorillekin. Soita ja kysy.
-
pro shopissa on fazeriin viritys pakoputkistoa joku 60e suora. dpop-in.
-
ihanan kallista ;)
-
mistä saat halvemmalla inline putken? Ja onko paljon halvempi? Huomioi myös kuljetus.
-
siis enhän mä tiedä todellisista hinnoista mitään, hain vain garagesta kesällä GT8:iin jonkun ofnan efra pillin ja käyrän jollain 40 eskolla.
-
joo mutta kun se ei sovi. Vaikka maksais 5e.
e: pro shopissa siis on fazeriin viritys pakoputkistoa joku 60e suora drop-in.
-
No ylläri jos ei 1:8 pilli mee pikkuautoon. Mutta joo, antaa olla näin perjantain kunniaksi.
-
Jep yritin kyseiseen lafkaan soitella tänään pariin otteeseen mutta ei vastattu sillon ja unohtui sit soittaa uudestaan myöhemmin.. Sisältääkö tuo 60e rahdit kanssa?
Edit:
Vielä yksi tyhmä kysymys.
Tuli mieleen nyt kun kone on jo kasassa.. :D
Kiertokanki kun katkesi niin vei männän helmasta 2x3mm palan mukanaan Vaikuttaako tuo joitan vai kannattaako tuota mäntää esim tasapainottaa hieman toiselta puolta tavaraa pois ottaen? Vai onko se ihan ok tuollaisenaan? Puristuksia kun hyvin vielä sylkässä riittäis niin ei viittis uutta mäntää ostaa kun joutuu siihen sylkänkin ostamaan ja maksaa paljon rahaa ni ajattelin kuluttaa ihan loppuun noi eka.. :D
(joo jäin työttömäks..:))
Typoi löytyy taas monta mut pistetään perjantai pullon piikkiin.. :wink: