Tarkoitus olisi hankkia kesän korvalla 4WD crossari, mutta mikä olisi järkevä kun toi paikka kunnan crossirata on todella rankka? Eli vaihdoehdoista tarvitsi kokemuksia kestävyydestä!
Vaihtoehdot joita olen ajatellut:
Asso BB4, Losi XXX4, HB Cyclone 4D ja Koysho Lazer-XL5
Onko jolla kulla tietoa onko Asso ja HB mahdollisesti samat autot?
kyllä asso B44 ja HB D4 on täysin eri autoja. Vaihtoehtoihin lisättäköön vielä Tamiya 501X ja Durga.
Ainakin näyttävät samalta kuvien mukaan! Mites Tamiyan osasaanti entäs Durga? Täällä Turussa ei taida tällä hetkellä ei taida saada osia Tamiyaan ja Durgaan muuta kun postimyyntinä! :undecided: Eli ei hyvä!
Et taida saada Turusta mihinkään noista autoista varaosia suoraan hyllystä...
Katsoppa Hobbylinna, Sabe ja Atala niin kyllä Losiin, HB, Kyoshon ja Assoon osia saa!
noo...jos nettikaupan listassa on luettelo osista niin se EI tarkoita että niitä on hyllyssä...
En jaksa alkaa asiasta kinaamaan koska molemmat tiedetään miten asia on :wink:
Niinhän se on! Mutta mennään itse asiaan eli mikä kestää Jyrkkälän hypyt?
Autot hajoittaa kuski, ei hyppyrit. Bj:t taas hajoittaa Preda :mrgreen: :wink:
Mutta tosiaan kuski vaikuttaa eniten miten auto kestää ajossa.
Losin tripla-X:stä kokemuksia viime kesältä. Auto on vanha (taitaa juontaa juurensa tuonne viime vuosituhannelle!). Tämänhetken koneiden tehojen kanssa slipperi ja diffit olivat aika kovilla. Diffin kuulat ovat mielestäni liian pienet. Slipperi ei oikein tahtonut pysyä säädöissä (mun autossa se löystyi, uudemmissa taas taisi kiristyä). Slipperin kiristyminen taas lisää diffien rasitusta... Tietysti ei välttämättä tarvitse ajaa 4,5 kiekkasella koneella.
Epäonnistunut alastulo hyndästä yleensä rikkoi jomman kumman iskaritornin, diffikotelon tai tukivarren. Sama ongelma näytti kyllä olevan muillakin autoilla. Jos Jyrkkälän radan hyndät on Lavangon kokoa niin kannattaa osata hypätä tai ajaa varovasti :wink:
Rata on tarkoitettu 1/8 polttis crossiin!
Muutaman kesän olen ajellut Bj:llä Jyrkkälässä ja auto on pysynyt nipussa ihan mallikkaasti. Muutamat tukivarret on antautunut matkan varrella mutta ne menee täysin kuskin piikkiin! Vähän ajatusta mukaan siihen ajamiseen niin kamat kestää ja polttiskuskit manaa "pirtelökoneen" äänetöntä menoa :grin:
Onko asson uusi BB4 jatko jalostettu tosta BJ:stä?
BJ taitaa olla yksityisen porukan tekemä, ei asson. Sitten asso päätti tehdä nelkku krossin, bj taitaa perustua b4...
Tietääkseni B44, sekä BJ4 perustuu kumpikin B4:seen. BJ4 vaan on JConseptsin tekele ja B44 Team Associatedin, eli Asson
Onko kokemuksia B44 minkälainen on ajaa? Eli saako rahalle vastinetta?
Lainaus käyttäjältä: MTH80 - 08.04.08 - klo: 21.18
Onko kokemuksia B44 minkälainen on ajaa? Eli saako rahalle vastinetta?
Varmasti saat.
Jerzi
PS Muista kuin teet ostopäätöksen että kysele onko nuo mutterit ja ruuvit tuumaisia vai millisiä malleja. Möin omani losin pois koska siinä oli tuumaiset ja en jaksanut kaikkia avaimia ostaa uudet ja ei ollut noita tuumaiset varaosina.
ja tarviikin kokonaista 3 kappaletta tuumaisia kuusiokoloja B4:seen :wink:
Lainaus käyttäjältä: Divi - 08.04.08 - klo: 23.06
ja tarviikin kokonaista 3 kappaletta tuumaisia kuusiokoloja B4:seen :wink:
Menee saivarteluksi, mutta oikea lukumäärä on neljä :grin: : 0.050", 1/16", 5/64" ja 3/32"
B44 on aika tarkalleen Asson massamyyntiin muuttama Bj4, monet alumiiniosat ovat vaihtuneet muoviin.(jostainhan sen 220e hintaeron täytyy tulla) Varmasti hinta/laatu suhteeltaan B44 on hyvä auto ja varaosien saanti on taattu.
Minulle on yksi hailea onko tuumat vai millit käytössä! On nimittäin molemmat avaimet :laugh: Johtuen tosta huolto autosta jotain käytän, siinä on käytössä tuumat, millit ja kaikki mahdolliset ruuvin kannat eli työkalut ei ole ongelma! :cool:
Ajaako kukaan Losin XXX-4 G+ Crossarilla? Kestääkö sen vetohihna kovaa rääkkiä? Saako hiilettömän koneen mahtumaan paikoilleen?
Normaalisti 1:10-kokoisissa käytettyihin 540-kokoisiin koneisiin verrattuna käsittääkseni aika moni niihin (1:10-kokoisiin siis) myytävä harjaton moottori on jopa kooltaan pienempi tai korkeintaan samankokoinen. Että eiköhän sinne hiilettömänkin sopimaan saa...
Minä uskallan suositella JC BJ4:sta ja HB Cyclone D4:sta, kun kummatkin löytyvät hyllystä. BJ4 on Asson ja Losin sekä JC:n osista niputettu ja osia löytyy hienosti Suomen kamaralta. JC:n rakenteet näyttävät ainakin minun silmään hyvin harkitulta ajatellen auton kestoa. Erityisesti pidän ylädekin ratkaisusta,jossa dekki kulkee diffien yli, tukien koko diffit pohjalevyn ja dekin väliin. Toiseksi etuiskaritorni on kiinni pelkästään alumiinissa, eikä muovisessa diffirungossa. Siitä lisää plussaa. Tukivarret käyvät assosta, esim taakse käy B4:n tukivarret ja eteen käy muistaakseni B44:n tukivarret. Iskarit ovat Asson B4 factory teamin pumput jne..
Koko rahalla saa pelkkää hiilikuitua, alumiinia ja titaania, pois lukien takivarret ja diffiboxit sekä siipitelineet. Minun mielestäni hyvä auto, jos haluaa kerralla hyvän auton.
HB D4 on sekin hieno auto, mutta osat ovat omaa tuotantoa. Se on hieman muovisempi kuin BJ4, mutta mielestäni parempaa on täysin alumiiniset iskunvaimentimet. Ne ovat hyvää ja kestävää työtä. Mielestäni sekin on hieno auto ja parempaa ehkä BJ4:n verrattuna on sen tiukemmat sovitukset. Siinä on vähemmän väljää nivelissä, siipitelineet on tosi tukevat ja joka pyörässä on hexat. Myöskin akkujen kiinnitys sokilla on huomattavasti näppärempää kuin BJ4:n ruuvikiinnitys. Kun siihen vaihtaa alu c-hubit eteen, niin se kestää kovaa ajoa. Siis kummatkin autot valmiita suoraan viivalle vaikka MM:n. :grin:
Lainaus käyttäjältä: MTH80 - 10.04.08 - klo: 22.23
Ajaako kukaan Losin XXX-4 G+ Crossarilla? Kestääkö sen vetohihna kovaa rääkkiä? Saako hiilettömän koneen mahtumaan paikoilleen?
Lue uudelleen toi mitä mä kirjotin Losin XXX4 krossarista tuossa muutama rivi aiemmin...hihnat kestää, mutta slipperi ja diffit on kovilla.