Mikä olisi hyvä drift auto aloittelijalle? mieluummin sähkö ja sellane millä saa hyvät driftit vedettyä :cheesy:
ja eikä kovin kallis. Itse olen katsellut tuota HPI Sprint 2 Drift autoa. onko se millainen? saako sillä vedettyä hyvin driftiä?
suositelkaa jotain autoa. kokemuksia tänne. ja pistäkää linkkejä hyvistä drift autoista. :cheesy:
koita selailla tota http://rc10.fi/index.php?topic=23990.0
Tuo HPI Sprint 2 Drift on oikein oiva peli. Driftaa komeasti ja hyvä auto kaikin puolin muutenkin. Siinä on vain pikku ongelma... Kyseinen autohan on hihnavetoinen. Jos meinaat ajaa autolla ainoastaan sisällä tai todella puhtaalla alustalla niin osta ihmeessä. Jos taas ajattelit ajella jossain normaalilla asfaltilla, missä on aina hieman hiekkaa yms niin osta vaikka Tamiyan TT01. Jos kuitenkin päädyt ostamaan tuon HPI:n, niin tilaa saman tien useampi takahihna ja ainakin yksi varadiffi.
hpi e10, on kardaani
niinkuin tossa jo mainittiin, niin jos meinaa hiukankin likaisemmalla alustalla ajella, niin kardaani ehdottomasti joillei autot ole jo ennestään tuttuja.
voin ihan kokemuksella sanoa että hihna ei tykkää kivistä/hiekasta, mutta pitää siitä kardaani pelistäkin välillä ravistella hiekat pois.
hpi:n autoista ei ole kokemusta, mutta yokomo löytyy ja ihan hyvä on, joskin jotain erikoisempia up-grade osia joutuu tilaamaan ulkomailta, taitaa kyllä olla sama ongelma muillakin merkeillä.
HPI E10 drifterin sitten ostan kun on kohtuuhintainen aloittelijalle.
Mutta kummasta tulee sitten halvemmaksi tilata? Hobbylinnasta vai Tower Hobbiesta? Hobbylinnassa maksaa kyseinen auto RTR versiona 175€ ja Tower Hobbiessa vähän päälle 100€.
Ja sitten jos Tower Hobbiesta tilaan niin tilaan heti vähän tuuning osia: renkaat vanteineen, saturn 20t moottori, kori klipsejä, vara-akku, ja näitten yhteis hinta tower hobbiesta 138€ ja vähän päälle.
Kun taas Hobbylinnasta auto 175€, renkaat vanteineen n.30€, joku moottori n.25€, akku n.14€ ja klipsit 4€. ja yhteis hintaa tulee n.248€.
Mutta jos Tower Hobbiesta tilaa niin paljonko tulee olemaan tollasella paketilla kokonaiskulut? tullit sun muut verot? ja jos noi kaikki tilaa niin tuleeko ne samassa paketissa eikä erikseen?
Ja jostakin olen lukenut että tollaset radiolliset paketit voidaan ehkä joskus lähettää tullista takaisin myymälään. onko näin?
Vähän hjelppiä kiitos! :cheesy:
niin ja vielä pari koria mukaan. eli muutama euro lisää hintaan :cheesy:
Jos et osaa hakua käyttää noiden tullin perimien maksujen selvittämiseksi, niin ehkä parempi ostaa pomppulinnasta.
EU:n ulkopuolelta ku tulee niin aina tulee ALV 22% päälle, joskus pääsee läpi, joskus ei.
Vaatteet mulla on aina menny tullin ohi, vaikka joskus kattelin et niillä oli todella suolanen verotusprosentti!
eli nyrkkisänäntönä 50% päälle lisää, ja yleensä jää vähän käteen :)
138e -> 207e, yhä säästät :)
esim. edellinen tilaus ulkomailta, oli isompaan autoon säädettävä panhard tanko, T3:lta. Hinta pkuluineen niiltä 170USD, joista 40USD oli postikuluja, siihen päälle tulli
170USD = 111.84euroa, tulli ~28e, kokonais 139.84e.
Osan arvo 85.52e, eli vähän yli ton 50% meni sillä kertaa.
TT-01:ssä on hinta:laatu todella kohdillaan, ja jenkeistä halvimmilaan saa 50USD uuden ;) siihen sitten kahva, nopari, moottori, akku, ja pakolliset virit: kuulalakrut, säädettävät ylätukivarret, alukardaani, aluohjaus niin hinta joku oisko 200USD :)
Tohon voit sitten tunkea tollasena kiinni mamba maxin, 10,000kV motin ja 8000mAh MaxAmpsin LiPon ja se prkl kestää sen! Kunha punch on min. 20%... tosin toi on iha v* liikaa alottelevan driftaukseen ... teoreettinen huippunopeus 108km/h ... vääntö tuon taivaallisia lukemia ... lyhyimmillä välytiksillä mitkä saat autoon .... voit myös varustautua siihen että takarenkaat kuluu äkkiä, ja lämpenee ajossa niin paljon et auto muuttuu kivasta aivan liian puskevaks, mut prkl et kulkee :P
Lainaus käyttäjältä: Skal Tura - 25.04.08 - klo: 01.05
EU:n ulkopuolelta ku tulee niin aina tulee ALV 22% päälle, joskus pääsee läpi, joskus ei.
Vaatteet mulla on aina menny tullin ohi, vaikka joskus kattelin et niillä oli todella suolanen verotusprosentti!
eli nyrkkisänäntönä 50% päälle lisää, ja yleensä jää vähän käteen :)
138e -> 207e, yhä säästät :)
esim. edellinen tilaus ulkomailta, oli isompaan autoon säädettävä panhard tanko, T3:lta. Hinta pkuluineen niiltä 170USD, joista 40USD oli postikuluja, siihen päälle tulli
170USD = 111.84euroa, tulli ~28e, kokonais 139.84e.
Osan arvo 85.52e, eli vähän yli ton 50% meni sillä kertaa.
TT-01:ssä on hinta:laatu todella kohdillaan, ja jenkeistä halvimmilaan saa 50USD uuden ;) siihen sitten kahva, nopari, moottori, akku, ja pakolliset virit: kuulalakrut, säädettävät ylätukivarret, alukardaani, aluohjaus niin hinta joku oisko 200USD :)
Tohon voit sitten tunkea tollasena kiinni mamba maxin, 10,000kV motin ja 8000mAh MaxAmpsin LiPon ja se prkl kestää sen! Kunha punch on min. 20%... tosin toi on iha v* liikaa alottelevan driftaukseen ... teoreettinen huippunopeus 108km/h ... vääntö tuon taivaallisia lukemia ... lyhyimmillä välytiksillä mitkä saat autoon .... voit myös varustautua siihen että takarenkaat kuluu äkkiä, ja lämpenee ajossa niin paljon et auto muuttuu kivasta aivan liian puskevaks, mut prkl et kulkee :P
Näin on. Mulla on 5700kv mamba tt01:sessä, ja renkaitten lämpenemisen todella huomaa ajossa. 20-30min kestää maksimissaan rengassarja.
Suosittelisin käyntiä hobbylinnassa, jos vaan mahdollista. ostat auton sieltä, näkevät naamas ja jatkossa muistavat kun ovesta meet sisään. Ja ennen kaikkea saat auton heti mukaan ja ehkä jopa hiukan alennusta lisä hilppeistä. jota et varmasti saa netistä tilaamalla.
Ja kun olet viel viisas niin kysyt et mitä kannattaa hankkia lisää, jos mitään. hyvällä tuurilla törmäät vielä johonkin konkariin, joka avaa suunsa hyvin nopeasti, jos sinulle kaupataan täyttä p****.
Aina ei kannata hakea sieltä, mistä saa halvimmalla. Välillä kannattaa maksaa hiukan enemmän ja luoda suhteita muihin harrastajiin ja ennen kaikkea kotimaisiin liikkeisiin.
Mitä tulee sprinttiin niin runkoon takadiffin alle kannattaa tehdä isompi reikä. Huomattiin että kivi jää just siihen missä hihna kulkee ja isompi reikä vapauttaa ongelman pois. Isompi reikä on todella helppo siihen tehdä.
Jerzi
Tuo juttu mistä Jerzi mainitsi on aika yleinen "ongelma" hihna vehkeissä jos ajaa jossain missä on pieniä kiviä...Kun kattoo että hihnojen ympärillä on kiven mentävä rako niin kivet ei jää jumiin ja riko/kuluta hihnaa.
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 25.04.08 - klo: 16.45
Mitä tulee sprinttiin niin runkoon takadiffin alle kannattaa tehdä isompi reikä. Huomattiin että kivi jää just siihen missä hihna kulkee ja isompi reikä vapauttaa ongelman pois. Isompi reikä on todella helppo siihen tehdä.
Jerzi
Saiskos tästä lisää tietoa. Mielestäni siinä ei varsinaisesti mitään reikää ole alun alkaen ollenkaan. Lisäksi siinä alla menee se takapuskuri tai mikä suoja ikinä onkaan. Oletteko siis ottaneet sen takapuskurin irti ja poranneet reiän diffin alle runkoon?