RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: HVoltage - 29.04.08 - klo: 20.03
-
Ilmoittautuminen 7:30 - 8:30
8:00 erä 1 Eräharjoitus 1 7 min
8:09 erä 2 Eräharjoitus 1 7 min
8:18 erä 3 Eräharjoitus 1 7 min
8:27 erä 4 Eräharjoitus 1 7 min
8:36 erä 5 Eräharjoitus 1 7 min
8:45 erä 6 Eräharjoitus 1 7 min
9:00 Ajakokous
9:20 erä 1 Eräharjoitus 2 7 min
9:29 erä 2 Eräharjoitus 2 7 min
9:38 erä 3 Eräharjoitus 2 7 min
9:47 erä 4 Eräharjoitus 2 7 min
9:56 erä 5 Eräharjoitus 2 7 min
10:05 erä 6 Eräharjoitus 2 7 min
10:30 erä 1 Eräkierros 1 3+5 min
10:42 erä 2 Eräkierros 1 3+5 min
10:54 erä 3 Eräkierros 1 3+5 min
11:06 erä 4 Eräkierros 1 3+5 min
11:18 erä 5 Eräkierros 1 3+5 min
11:30 erä 6 Eräkierros 1 3+5 min
11:45 erä 1 Eräkierros 2 3+5 min
11:57 erä 2 Eräkierros 2 3+5 min
12:09 erä 3 Eräkierros 2 3+5 min
12:21 erä 4 Eräkierros 2 3+5 min
12:33 erä 5 Eräkierros 2 3+5 min
12:45 erä 6 Eräkierros 2 3+5 min
13:00 erä 1 Eräkierros 3 3+5 min
13:12 erä 2 Eräkierros 3 3+5 min
13:24 erä 3 Eräkierros 3 3+5 min
13:36 erä 4 Eräkierros 3 3+5 min
13:48 erä 5 Eräkierros 3 3+5 min
14:00 erä 6 Eräkierros 3 3+5 min
14:40 1/16-finaali A 3+10 min
15:00 1/16-finaali B 3+10 min
15:20 1/8-finaali A 3+10 min
15:40 1/8-finaali B 3+10 min
16:00 1/4-finaali A 3+20 min
16:30 1/4-finaali B 3+20 min
17:00 semi-finaali A 3+20 min
17:30 semi-finaali B 3+20 min
18:30 Finaali 3+45 min
19:45 Palkintojenjako
Nostovuorot
Alkuerät: Oman eräsi jälkeinen erä (6 erä nostaa 1 erän)
Finaalinostajat seuraavasti:
Finaali Nostajat
1/16 A 1/2 A (8)
1/16 B 1/2 B (8)
1/8 A 1/16 A+B Pudonneet (12)
1/8 B 1/16 A+B Pudonneet (12)
1/4 A 1/8 A Pudonneet (8)
1/4 B 1/8 B Pudonneet (8)
1/2 A 1/4 A Pudonneet (8)
1/2 B 1/4 B Pudonneet (8)
Finaali 1/2 A+B Pudonneet (12)
-
Numero Etunimi Sukunimi Seura
Erä 1
1 Juuso Siivonen SaloUA
2 Matias Vikstedt UAU
3 Matti Jokelainen TUA
4 Matti Niinistö UAU
5 Mika Rinne UAU
6 Sami Sinisalo TUA
7 Teemu Taalamo KongUA
8 Mika Kettunen UAU
9 Antti Erjala TUA
10 Ilmari Satomaa TUA
11 Matti Honkanen MikUA
Erä 2
1 Olavi Rannala KeurUA
2 August Poutiainen TUA
3 Henry Tanskanen UAU
4 Janne Hallenberg UAU
5 Jari Valkola UAU
6 Joel Rannala KeurUA
7 Jiri Jokinen PoSUA
8 Jari Eklund UAU
9 Mika Huttunen VaToSUA
10 Saki Luukkainen SaloUA
11 Tanel Torger EST
Erä 3
1 Antti Kurvinen UAU
2 Joni Hietala KotkaUA
3 Antti Nurmikumpu OUA
4 Reijo Mattila UAU
5 Aaro Lecklin KotkaUA
6 Matti Korvenmaa MikUA
7 Jaakko Hietaoja LoiUA
8 Kaius Perttilä UAU
9 Jasse Huurre TUA
10 Viljami Kutvonen UAU
11 Sami Haapsaari TUA
Erä 4
1 Kalle Kyyrö UAU
2 Jani Lindqvist TUA
3 Heikki Valtonen TamUA
4 Harri Peltomaa TamUA
5 Joonas Vuojolahti UAU
6 Joel Nissinen KongUA
7 Marko Eklund TamUA
8 Timo Jalas UAU
9 Mikko Mäkinen VMF
10 Mikko Heikkilä TamUA
11 Tommi Alho TUA
12 Tomi Mairue SRC
Erä 5
1 Olli Viitanen AAU
2 Niko Andersson TUA
3 Aki Mertsola TUA
4 Antti Ollinmäki JärvSRK
5 Jethro Lehtojärvi TUA
6 Tomi Marttinen AAU
7 Jukka-Pekka Vihmo PoSUA
8 Jani Niemi SaloUA
9 Miikka Kauttu TamUA
10 Tuomas Lintula UAU
11 Jussi Torkkola UAU
12 Teemu Leino UAU
Erä 6
1 Ari Heinonen UAU
2 Petri Mylläri SaloUA
3 Juha Sartesuo LahUA
4 Jarno Siltanen Jkl srk
5 Tomi Salonen TUA
6 Joseph Quagraine UAU
7 Markku Honkanen UAU
8 Jani Parjanen TUA
9 Jouni-Pekka Hiltunen LahUA
10 Jani Konka UAU
11 Arto Heinonen UAU
12 Tomi Björkman TUA
-
Olisikos mahdollista tänä vuonna saada merkityt ohjaajapaikat korokkeelle? Vältyttäisiin siltä suurelta änkemiseltä, kun viisi tyyppiä haluaa ajaa samasta korokkeen raosta. Kolme paikkaa per tolppaväli ja autonnumero näyttäisi missä kohtaa ajat piste.
Ainoa haitta tästä taitaapi olla, että kotikenttäetu menee osin hukkaan, kun ei välttämättä vakipaikalle pääse ajamaan. :afro:
-
Voisi nuo alkuerät ajaa toistepäin. Erän yksi ja kaksi kuskeista aika moni menee suoraan semeihin. Heille tulee tuntien odottelu alkuerien jälkeen.
Loppupään alkuerien kuskit todennäköisesti ajavat ensimmäisissä finaaleissa. Heille tulee kiire viimeisen alkuerän jälkeen.
-
Siinä on myösin semmonen pointti miksi erät yleensä ajetaankin juuri niin päin että kovimmat viimeisenä, koska rata muuttuu nopeasti...
Mikäli kovin ryhmä ajaa edellä, on heillä rata aina paremmassa kunnossa kuin loppupään porukalla, jolloin kovimmat saavat hyväkuntoisesta radasta suuremman hyödyn ja alemmanpään eriin joutuneilla on kovempi työ pomppuisemmalla radalla pärjätä.
Kyllä nopeet kuskit menee kovaa kehnompikuntoisellakin radalla, mutta jos rata on hyväkuntoinen niin kovaa menevä kuski menee vieläkin kovempaa.
Kieltämättä erohan ei suuri ole, mutta on kuitenkin.
Ja tosiaan yleisestihän näin juuri ajetaan että kuumin ryhmä ajaa viimeisenä.
-
..
-
Se on nyt käännetty koko helahoita toisinperin, se kun oli kohtuu helppo muutos...
Mitä näihin tulee, niin kyllä tuossa viimeisessä - tai nyt ekassa erässä on yhtälailla nopeita kuskeja, he eivät vain ole viimekaudella näyttäneet naamaansa riittävän usein SM-kilpailuissa. Erälistat kun on tehty lähes suoraan viimekauden lopputuloksen mukaan. Poikkeuksina nuo lisenssimattimyöhäset ja Teemu.
Ollinmäen ehdotus on mielestäni kaikkein _paras_ mutta harjoitelkoot joku muu tuota jossakin toisessa yhteydessä!
Kaikki kaikessa, enpä usko Turun radalla että tuo "alkueräetu" olisi millään tavalla merkittävä.
-
Kuten sanoinkin niin siitä voi olla hyötyä, mutta aika pitkälti se kieltämättä on aika marginaalinen etu, ja varsinkin täällä kotomaassa kun ei kuitenkaan mistään kymmenyksistä taistella että finaalipaikka irtoaa niin merkitys on aika olematon.
Ja tosiaan on alemmissakin erissä kuskeja jotka voisivat nopeutensa puolesta olla korkeammalla mikäli olisivat ajaneet koko kauden...
Lähtökohtasesti erät kuitenkin jakautuu aika hyvin kuskejen nopeuden mukaan joten kovimmat ensin järjestyksellä voisi hyvinkin olla mahdollista että kovin porukka hyötyy radan paremmasta kunnosta aloittaessaan eräkierroksen.
Jos rata ei kulu niin merkitys on käytännössä mitätön, mutta jos rata kuluu kuten aikanaan Ulvilassa niin ero on varmasti merkittävä ja kovat kuskit hyötyvät todella paljon päästessään sileämmälle radalle kuin alempien erien kuskit joilla samaan aikaan pääseminen tarkottaisi jo parempaa suoritusta kuin edellä ajaneiden.
Mut joo... ei täällä härmälandiassa asialla niin ihme merkitystä että siitä numeroa aikaiseksi saataisiin...
Lähtökohtaisesti homma vaan on yleensä mennyt järjestyksessä 6 5 4 3 2 1 joten eikös sillon tämä järjestys ole se kaikkein luonnollisin kaikissa kisoissa käyttää...
-
Eikö paras vaihtoehto olisi sekoittaa järjestys jokaiselle eräkierrokselle?
Kierros 1 : 1 2 3 4 5 6
Kierros 2 : 4 5 6 1 2 3
Kierros 3 : 6 5 4 3 2 1
tms...???
-A-
Näin se on ollut aikaisemmin. Siinä on vain omat ongelmansa porukan sekoillessa aikataulun kanssa ja mekkausvälien vaihdellessä. Esimerkissäsi erien 4,5 ja 6 kavereille tulee kiire ekan ja tokan hiitin välillä. Isommissa kisoissa radan kulumisella on enemmän merkitystä. Meillä on kuitenkin vain kuusi alkuerää.
Nykyinen systeemi on mielestäni hyvä. Kovat jampat vaan vikaan erään, niin saa muut vähän tasoitusta ja aikataulu toimii paremmin.
-
älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin
-
älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin
Nyttenhän ne on juurikin "oikein päin"... :roll:
-
Eikö paras vaihtoehto olisi sekoittaa järjestys jokaiselle eräkierrokselle?
Kierros 1 : 1 2 3 4 5 6
Kierros 2 : 4 5 6 1 2 3
Kierros 3 : 6 5 4 3 2 1
tms...???
-A-
älkää sekoittako niitä eriä kun on niin vähän eriä, ja nopeat kuskit peräkkäisissä kuitenkin. Menee nostohommat mekkaushommat sekasin
Nyttenhän ne on juurikin "oikein päin"... :roll:
Jose varmaankin tarkoitti tuota joka kierrokselle sekoitettavaa erälistaa.
-
Juu, hokasin itsekin tuon tovi sitten... :roll: Sitä sotkemista Jooseppi varmaan tarkoitti.
Mut ei vaiteskaan, nyt se on kuitenkin sillen "oikein päin", pääsee räpeltäjät ajaan, ne kaato ennätykset ensin ja sit kattoon mallia kun "isot pojat" ajaa kilpaa... :mrgreen: No pitää kyllä mainita et, minunkin "alla" on nopeampia kuskeja...