RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Matias V - 29.04.08 - klo: 21.06

Otsikko: LRP S8 BX Team - kokemuksia ja keskustelua
Kirjoitti: Matias V - 29.04.08 - klo: 21.06
Avataampa oma topicci tänne näkyvämmälle paikalle.

Kyseinen auto on uutukainen M8 luokassa, muutama auto on jo radalla käynyt ja todella hyvältä vaikuttaa!
Tästä voidaankin ottaa esimerkki Vantaan omapoika Joseph "Jose" Quagrainen loistavasta sijoituksesta, aivan uudella LRP:n buggylla saksassa viikonloppuna. Sijoituksena toinen, vain 17 sekuntia voittajasta!

Hyvä Jose!!! Olikohan LRP niin hyvä että kuopataan oman auton rakentamispuuhat kokonaan ja ruvetaan ajaa valmiilla autolla? Voi olla...


Kysymyksiä autosta saa, ja pitääkin, esittää, yritetään vastata niihin mahdollisimman hyvin ja perinpohjaisesti.

Omat kokemukseni LRP:n autosta ja LRP .21 X koneesta ovat erittäinkin positiiviset. Auto oli suoraan paketista ajettava, pari pientä yleistä säätöä radalla ja meno maistuu jo erittäinkin makealta. Moottorissa on ruutia paljon, tehokäyrä on tasainen ja jaksaa tyhjäkäyntiä rouskuttaa hyvin. Turusta siis odotetaan kovaa tulosta kaluston osalta!
Heti ensimmäisenä testipäivänä kalustolla ajettiin yli tunnin kestävä jatkuva harjoitussessio, tällä oli tarkoituksena etsiä autosta mahdollisia alustan ja moottorin muutoksia sekä katsottiin millainen auto on ajettava pitkässä erässä.
Testit osuivat kaikki nappiin ja auto oli mukava ajettava loppuun asti. Moottori toimi täysin moitteetta myöskin.
Otsikko: Vs: LRP S8 BX Team - kokemuksia ja keskustelua
Kirjoitti: AAKE K. - 30.04.08 - klo: 21.31
Ekoissa testeissä meillä muutokset olivat: pitempi alalinkki sekä ískariöljyt, eteen LRPn 40 ja taakse 35. Ajoharjoitukset tehtiin vanhalla koneella ja kuski ei ollut tyytyväinen kun pitkässä mutkassa loppui teho mutkan loppuvaiheessa. Tämä on helppo korjata uudella kisakoneella. Korkeutta säädettiin: 4 mm palat sekä eteen ja taakse.
Otsikko: Vs: LRP S8 BX Team - kokemuksia ja keskustelua
Kirjoitti: Matias V - 10.05.08 - klo: 15.27
Vihdoinkin ehdin hieman kirjoittaa kisaraporttia Turusta.

Auto toimi hyvin jo heti aamusta, pientä säätöä iskareihin treenien jälkeen ja auto toimi jo niin hyvin ettei siihen tarvinnut koskea.

Alkuerät menivät ajamisen osalta ihan hyvin, ensimmäisessä alkuerässä tankillinen loppui viimeiselle kierrokselle koska ei tankattu lämmittelyn aikana.
Toisella kierroksella kaikki meni hyvin kunnes antenni katkesi ja jäi renkaan väliin. Tämän jälkeen katsastusmies päätti heittää voltin, siipi laiton. No niin oli 85% muillakin kuskeilla.
Kolmas menikin sitten ihan hyvin, sijoitus olikin 1/16 finaalin paalu.

Sieltä noustiin 1/8 suvereenisti ja sieltä noustiin vielä 1/4 toisella sijalla.
1/4 finaaleissa homma katkesikin liikaan käsien vapinaan ja hermon pettämiseen. Mahdollisuudet oli, mutta ei niitä osattu hyödyntää ja se oli siinä. Sijoitus 5.

Moottori kävi koko päivän pikkasen alapäästä rikkaalla, ihan tarkoituksella. Liikaa paukkua koneessa aiheutti vain hyökkäilyä ja noin kovalla ja epätasaisella pinnalla olisi vain kaatanut turhan helposti. Tankkiväli kuitenkin 8min.


Hyvät oli tuntemukset ja innolla odotetaan finnish openia ja tampereen osakilpailua!