RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Nappe - 04.05.08 - klo: 11.20
-
Lopputulokset M-8 SM I TUA
Pos Name License Laps Total Tm
1 Teemu Leino UAU 59 45:36.244
2 Ari Heinonen UAU 58 45:38.906
3 Juha Sartesuo LahUA 57 45:38.729
4 Petri Mylläri SaloUA 56 45:40.747
5 Tomi Salonen TUA 55 45:35.345
6 Jani Konka UAU 54 45:26.905
7 Tommi Alho TUA 53 45:08.530
8 Aki Mertsola TUA 53 45:41.215
9 Tuomas Lintula UAU 51 45:01.142
10 Jani Parjanen TUA 43 44:39.131
11 Joseph Quagraine UAU 34 45:48.744
12 Jouni Hiltunen LahUA 30 26:18.770
13 Sami Sinisalo TUA 23 20:03.796
14 Olli Viitanen AAU 23 20:04.494
15 Arto Heinonen UAU 23 20:06.195
16 Jarno Siltanen Jkl Srk 23 20:20.689
17 Markku Honkanen UAU 23 20:21.798
18 Jukka-Pekka Vihmo PoSUA 22 20:10.408
19 Jussi Torkkola UAU 22 20:28.557
20 Tomi Björkman TUA 20 18:39.346
21 Heikki Valtonen TamUA 20 20:48.755
22 Miikka Kauttu TamUA 19 20:23.457
23 Jethro Lehtojärvi TUA 15 12:13.627
24 Mika Rinne UAU 12 20:07.844
25 Jaakko Hietaoja LoiUA 23 20:02.948
26 Harri Peltomaa TamUA 23 20:32.654
27 Joonas Vuojolahti UAU 23 20:41.089
28 Matias Vikstedt UAU 22 20:03.997
29 Juuso Siivonen SaloUA 22 20:09.177
30 Jiri Jokinen PoSUA 22 20:56.918
31 Jari Valkola UAU 21 18:44.516
32 Tanel Torger EST 21 20:01.942
33 Sami Haapsaari TUA 21 20:19.650
34 Timo Jalas UAU 21 20:24.564
35 Tomi Mairue SRC 19 17:12.517
36 Matti Korvenmaa MikUA 18 15:49.523
37 Kalle Kyyrö UAU 16 17:06.329
38 August Poutiainen TUA 11 9:27.303
39 Niko Andersson TUA 10 8:35.825
40 Jani Lindqvist TUA 0 -.---
41 Henry Tanskanen UAU 12 10:39.231
42 Marko Eklund TamUA 12 10:42.920
43 Jani Niemi SaloUA 12 10:46.917
44 Antti Ollinmäki JärvSRK 12 10:56.239
45 Mikko Mäkinen VMF 11 10:03.556
46 Saki Luukkainen SaloUA 11 10:05.586
47 Matti Niinistö UAU 11 10:28.306
48 Matti Jokelainen TUA 11 10:35.630
49 Mikko Heikkilä TamUA 11 10:39.997
50 Tomi Marttinen AAU 10 9:17.923
51 Antti Nurmikumpu OUA 10 9:56.051
52 Antti Kurvinen UAU 9 8:48.470
53 Teemu Taalamo KongUA 8 7:41.127
54 Reijo Mattila UAU 7 7:12.638
55 Joel Nissinen KongUA 4 5:08.557
56 Viljami Kutvonen UAU 1 1:01.103
57 Matti Honkanen MikUA 10 9:54.500
58 Jasse Huurre TUA 10 10:10.588
59 Kaius Perttilä UAU 10 10:17.474
60 Mika Kettunen UAU 10 10:23.950
61 Mika Huttunen VaToSUA 10 10:28.486
62 Joni Hietala KotkaUA 9 10:02.806
63 Joel Rannala KeurUA 9 10:28.310
64 Antti Erjala TUA 6 8:10.669
65 Aaro Lecklin KotkaUA 3 3:19.923
66 Jari Eklund UAU 0 -.---
Muutama räpsy kisoista:
http://wormhole.coolsoft.fi/gallery2/v/nappe/RC_Cars/M-8_SM1-08_TUA/
Kuvia tallentui korteille 800kpl/8GB, joten materiaalia riitti.
Pahoittelen ADSL:n surkeaa uploadia, en jaksa virittää galleriaa muualle.
-
Tuossa kanssa muutamia räpsyjä
http://www.clubbah.1g.fi/kuvat/Rc-autot/M8+Sm1+Turku/
Osa onnistuneita , osa ei :D
-
Ihan yes kuvia mutta missä on varikko kuvat :huh: :huh:
Jerzi
-
Sain skannattua kaikki tulokset, laitan ehtoolla linkit PDF tiedostoihin kun saan ne palvelimelle. Sitten saadaankin kunnolla jälkipeli käyntiin :wink:
-
Kisaraporttimme.
Osaltamme aika lattea näytelmä. Pääsimme päänäytökseen, mutta sivurooliin etuiskarikiinnityspultin katkettua het alkuun hypyn epäonnistuttua kokolailla täysin. Hyppääminen sinänsä oli aika turhaa. Esimerkkinä Tuomaksen kolmas alkuerä, jonka hän ajoi kokonaan hyppäämättä sijoittuen siinä viidenneksi. Toki oikein hyppien sai kierrosajasta pari sekkaa pois, mutta se ei ennen a-finaalia merkinnyt yhtään mitään. Turun rata on hyvää ratasuunnittelua, koska siinä on monessa paikassa useita eri tapoja ajaa sekä helppoja osioita juuri ollenkaan. Loistava paikka ajoharjoitteluun ja totta kai kisaamiseen.
Turun kisa poikkesi normaalista kisakäytöksestämme siinä, että vaihdoimme liki kaikkiin harjoitus- ja aika-ajoeriin renkaita sekä setuppia. Normaalisti ei näin tehdä. Autoon jäi yksi selkeä ongelma. Pääsuoran päässä auto tahtoi (ja myös toteutti) kaatua perän kautta ympäri. Siihen jäi lääkkeet löytymättä.
Ja tässä hongnoristeille setuppimme:
- diffit 4-5-3
- iskarit 30-25 superbigboret valkoisin jousin, edestä alhaalta uloimmaissa rei'issä
- alu C pala edessä
- takalinkki sisällä ja keskellä hubissa
- renkaat lugsin kovemmat ulkoa leikattuna, kestivät hyvin.
- koneena SH:n uusin versio, jossa "äläkoskeneulaa" =keskineulaa säädetty sisään puolikierrosta!? Werksin fuili on vissiin niin liukasta ainetta. Tankin kesto ehkä 9 minuuttia, ajettiin 7,5 min tankkauksin. Koneessa pienempi kurkku (7 tai 7,5) ja löysät jouset (0,9 mm) alupalakytkimessä. Tasainen hyvä vääntö, mutta ihan kovin potku alakierroksilla puuttui setupin ja kaasarin säätöjen takia. Kone vähän köhi alhaalta, mutta ei haettu optimisäätöjä. Riitti kun kävi nätisti. Hyvä moottori.
- mekaanikkona +40 v teknisen koulutuksen saanut henkilö
- kuskina 14 v yläkoululainen 115 litran ajokokemuksella
- apumekaanikkona häsläsi ekaluokkalainen
Kiitoksia kaikille, jotka joutuivat setupin parastamisen uhriksi. (Parastaminen on parhaan varastamista). Ennen kisaa oltiin aika hukassa setupin suhteen. Ilman teitä tuskin rataankaan oltaisiin löydetty.
Onnittelut voittaneille eli Teemulle sekä muille menttaalisesti näin kokeneille. Sekä kiitokset järjestäneille.
-
Terve,
Kisat oli todella loistavat. Rata oli mielestäni todella hyvin suunniteltu ja kuntokin oli ihan kohdillaan vaikka jotain pientä palaa sieltä aina välillä irtosi.
Omasta suorituksesta sen verran, että harjoitukset menivät pipariksi ohjausservon hajottua ensimmäisessä ja toisessa ohjauksen linkki sitten katkesi jotenkin mysteerisesti. Alkuerissä tämän johdosta oli hieman hakemista, mutta kyllä se siitä. 1/8 nousussa ajo alkoi jo löytyä josta tuloksena voitto selvällä marginaalilla. 1/4 finaalista tietysti haussa oli jatkopaikka joka näytti jo todella lupaavalta, mutta valitettavasti n. 17 minuutin kohdalla taas ohjausservo päätti sanoa sopimuksen irti. Sijoitus tässä vaiheessa oli toinen ja kaulaa taakse oli riittävästi, että lähes varma nousu semiin sitten karsiutui tämän takia. Noh, tälläistä se on aina välillä. Kelit kuitenkin suosivat ja mikäs siinä oli sitten loppuja finaaleita katsellessa.
Buffetti toimi hyvin, selkeät hinnat ainakin jos ei muuta (kaikki euron).
Erityisesti kiitosta täytyy kyllä antaa GRP:n pannulle, joka toimi pommin varmasti koko päivän ilmaan mitään ongelmia. Tankin kesto oli n. 12 minuuttia, jonka seurauksena 1/8 nousun pystyi ajamaan helposti ilman tankkausta ja 1/4 nousussa yhdellä tankkauksella. Tietysti kiitos pannun toiminnasta kuuluu Future RC:n pojille, joiden osaaminen näiden moottoreiden suhteen on mielestäni ihan omaa luokkaansa sanoi muut mitä tahansa.
Itse auton säädöt oli edellisenä päivänä haettu Lavangossa ja mitään kummallisempaa ei sen suhten tullut kisapäivän aikana ilmi. Muutamaa eri rengasta piti kokeilla ennen kuin oikea löytyi, mutta sen jälkeen homma sitten olikin aika suoraviivaista ajoa ilman kummallisempia ongelmia.
Aikataulu piti melkoisen kivasti kun Nappe oli antamassa ruoskaa mikrofonissa. Ajanotto myöskin toimi ongelmitta ja kerkesihän Nappe siinä välissä vielä hienoja kuviakin räpsimään. Kiitokset järjestäjille, kanssakilpailijoille sekä tietysti omalle mekaanikolle!
Täytyy seuraavaan kisaan vielä saada nuo servot kestämään, niin ehkäpä sitten matka vie korkeammalle lopputuloksissa. :mrgreen:
-
Kiitos kisoista! Sää suosi ja homma toimi. Kivasti myös katsojia.
Semipaikkaa lähdin hakemaan ja se tuli kahden nousun urakoinnin tuloksena. Semissä keskeytys kytkinkellon breikkaamiseen (takajarru jumissa) mutta ei se lopputulokseen olennaisesti vaikuta.
Seuraavaan kisaan uusi moottori ja toiveissa myös uusi auto, sama merkki & malli.
-
...ja hyvinhän se lähti... Kivaa luettavaa!
Kisapäivä meni sekä järjestäjän että kisaajan näkökulmasta ihan mukavasti, pikku sähläyksiä oli mutta niistä selvittiin. Turun aktiivijengin venymiskyky tuli taas punnittua. Rata on leikkisästi sanottuna helppo/vaikea mikä oli mielestäni hyvä asia, kaluston ja kuskien kestokyky tuli varmasti koetettua. Rata kesti myös hyvin muuttumattomana koko päivän joka ilmenee melkoisen tasaisista tuloksista. Kiitokset Janille ja kaikille aktiivisille talkoolaisille radasta ja tietenkin kaikesta muusta mitä kilpailu vaatii. Team Grand Björkmanille kiitokset makkaran paistamisesta ja taisi ne kaikki tulla syötyäkin, hyviä kun olivat. Mikä parasta Turussa ei satanut!!! Erityismaininta myös Nappelle niin ammattimaisesta tuloslaskennasta. Kiitokset myös kaikille kilpailijoille, ylilyöntejä ei ollut juurikaan ja tunnelma oli jännittyneen rentoutunut.
Sitten omat kohellukset:
Xray 808 :kiss: :kiss: :kiss: :kiss: :kiss:, joku kysyi setuppiani -> http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=54&setup=xb808 (http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=54&setup=xb808). En tiedä mitä tässä välissä on tapahtunut mutta tuntuu kuin tuo 808 olisi minua varten tehty, yhteinen sävel oli helppo löytää (vaikka en kovin musikaalinen olekkaan), usko loppui miehestä ennen kuin autosta, reserviin jäi vielä :wink:
Alkuerien 7. sija suli kuin pehmisjäätelö hellesäässä, Vajaa 13min semifinaalia kohtuullisen tukevassa kolmostilassa ja ohjausservon virran jano yltyi niin että vastari päätti luopua ruokinnasta. (Futaba BulLShit 351). Keskeytys oli karvas marja niellä mutta on sitä pahempaakin tullut syötyä.
Nopein voitti onnittelut siitä. (Kyllä sitä EC:lläkin ehtii kun on ammattiratinveivaaja). Saloon seuraavaksi krossia, saa nähdä mitä sinne keksitään :), Jeppe kuittaa itsensä takaisin on-road moodiin mutta vain hetkeksi...
-
Seuraavaan kisaan uusi moottori ja toiveissa myös uusi auto, sama merkki & malli.
Menikö auton hintasesta moottorista kansi poikki vai miks vaihat konetta?
-
Uusi moottori oli ostettu jo ennen kisaa mutta pakoputkisto vielä puuttuu. Ihan koemielessä tämä tapahtuu, en todellakaan minkään jäähdytyskannen takia :) Periaatteessa ei ole tarvetta vaihtaa enkä vielä lupaa että seuraava kisa ajetaan uudella moottorilla, sen on kuitenkin yritys. Oli muuten hauska tunne kun se musta "pala" lensi autosta siellä radan takanurkassa, en vielä siinä kohtaa tajunnut että se oli mun jäähdytyskansi :D
-
Lupaamani tulokset skannattuna löytyypi painamalla TÄSTÄ (http://www.lehtojarvi.net/RC/Kilpailut/M8_SM_2008_Turku_Tulokset/)
-
Täytyy seuraavaan kisaan vielä saada nuo servot kestämään, niin ehkäpä sitten matka vie korkeammalle lopputuloksissa. :mrgreen:
Terve,
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että millaisilla servoilla ajoit?
-
Vastataan nyt tähän kun sattui info olemaan käsillä kun sitä itse kyselin aikaisemmin, rattaiden kanssa oli ollu ongelmia luultavasti aikaisemman tällin johdosta:
«11:32:22» {@copter} sanwan erg-vb ja erg-vx
«11:45:12» {@copter} no eipä noi nyt ongelmallisia oo ennen ollu ..
-
Divin tieto pitää paikkansa. VX meni ekaksi rikki aamulla ja tilalle sitten laitoin VB:n joka hajosi finaaleissa.
-
Jeps, kuulostaa jo huonolle tuurille. Rattaatko paukahti?
-
Juu molemmista meni rattaat. Uudet rattaat on jo tilattu joten eiköhän tämä tästä. Katsotaan sitten kesäkuun kisoissa tilannetta uudestaan. ;)
-
Pitoa oli baanassa aivan liikaa. Auto tökki ja kellahti nurin milloin missäkin.
Pari nousua ja finaalia samoilla renkailla ratkaisi tämän ongelman. Ei tökkinyt enään finaalin loppupuolella. :smiley:
Lisäksi Hyper 8 pannun vääntö ja renkaiden pito alkoivat olemaan oikeassa suhteessa. Saattoi jopa sutia, jos erehtyi pölyisempään kohtaan.
-
"Pitoa oli baanassa aivan liikaa. Auto tökki ja kellahti nurin milloin missäkin"
Hassua :grin:
Koko viime kesän kuuntelin kun millään suomalaisella radalla ei ole pitoa ja että olisi se mahtavaa jos....
T:Jani
-
Luulen että tökkiminen ei ollut pidosta vaan radan epätasaisuudesta johtuvaa.
-
Koko viime kesän kuuntelin kun millään suomalaisella radalla ei ole pitoa ja että olisi se mahtavaa jos....
T:Jani
Makuasia. Liukas baana on mun mielestä paras. Pitkät sladit on lajin suola.
T: Jani myös
-
olenko väärässä mutta vko ennen kisaa rata oli liukkaampi
-
Silloin radalla oli kerros kivituhkaa joka harjattiin viikon aikana pois.
T-Jani
-
Luulen että tökkiminen ei ollut pidosta vaan radan epätasaisuudesta johtuvaa.
Mun mielestä tökkiminen oli kiinni rengasvalinnasta ja ajotavasta... ...kuten sanottua jokaisella on oma näkökulma. Se miten siihen kukin suhtautuu niin on sitten ihan oma asia vähän niinkuin banaani tertussa. :mrgreen:
-
Moi!
Oisko jollain kuvia palkintojenjaosta.
-
Ei täällä, mut selkes miks se takajarru meni jumiin ja sitten kytkinkello rikki semissä; oli nimittäin kaksi päällekkäin liimattua lasikuitu (frp) jarrulevyä, jotka olivat irronneet toisistaan ja kiilanneet jarrupalojen väliin. kuluneitahan ne jo oli, jälkiviisaana voi sanoa että ne olis pitäny vaihtaa ennen kisaa. Oh boy
-
ei ollu renkaista kiinni vaan baanasta
-
Moi!
Oisko jollain kuvia palkintojenjaosta.
http://koti.mbnet.fi/jasse71/RC%20autoilukuvia/Jyrkk%e4l%e4/20080503/
-
mulla lähti renkaat irti. se siitä sitten. mikä on paras rengasliima?
-
Titan
http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=451 (http://www.hobao-shop.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=16&products_id=451)
-
tai
-
p*skat ku: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1111 :grin:
-
mulla lähti renkaat irti.
Säälittävää! :tongue:
Tuolta renkaat --> http://www.rc-kauppa.com/do?action=group&id=19
Ei tartte liimata eikä irtoa.
Millä liimasit?
Mä liimasin Furulundin baanalla munkit Zapilla abaut kymmenen vuotta sitten. Kaikki neljä kumia irti kummaltakin puolelta jo lämmittelyssä. Ne betonipätkät osoittautu aika pahoiksi liimauksen kannnalta verrattuna meidän silloisiin baanoihin. :undecided:
-
QA-2 parempaa saa hakea!!!
n. 100 kierrosta liimanneena voin sanoa että ei irtoa!
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=298
-
aamen
-
evobond
-
evobond
EIMEN!!!
-
jose voinko palkata sut liimaamaan 20 kierrosta renkaita? :grin: liimaaminen on kaikkein ärsyttävin homma koko harrastuksessa.
mulla lähti renkaat irti.
Säälittävää! :tongue:
Tuolta renkaat --> http://www.rc-kauppa.com/do?action=group&id=19
Ei tartte liimata eikä irtoa.
Millä liimasit?
Mä liimasin Furulundin baanalla munkit Zapilla abaut kymmenen vuotta sitten. Kaikki neljä kumia irti kummaltakin puolelta jo lämmittelyssä. Ne betonipätkät osoittautu aika pahoiksi liimauksen kannnalta verrattuna meidän silloisiin baanoihin. :undecided:
ei käy noi vanteet.
-
Mä oon liimannut Losin Thin rengasliimalla (punaista etiketissä), ei oo irtoillu ja kuivuu nopeasti! "Siniselläkin" pysyy mutta liima kestää kuivua...
-
Ensimmäisen eräharjoituksen jälkeen olin aivan liekeissä, ei v* tästä ajosta tulee vielä jotain.
Joopa joo siitä lähtikin sitten rengas ym sekoilu jota jatku alkuerien loppuun.
Nousu kahinoissa taisin ekaa kertaa päästä jatkoo kun oli enemmän kuin 3 kilpailijaa, kyllä tää on täysin totta.
Seuraavassa nousukahinassa yritin ajaa omaa vauhtia, tietoisena siitä, ettei sillä vauhdilla mennä jatkoon.
Sijoituin 7. siinä erässä. Kaiken kaikkiaan kisa päivästä jäi hyvä maku, kaatoja vikaan erään ennätys lukema n. 2 kpl
Ainiin tota, ensimmäinen kerta kun ei ollut mitään teknisiä ongelmia ! -> karhut kaapista vasta mekkaamisen jälkeen.
Finaali tuli kuvattua ja se löytyy tuttuun tapaan copterin servulta, en jaksanut editoida tuota ollenkaan,
joten pääsette näkemään näkemään kamera miehen ajatuksen juoksua "suorana".
S.
http://copter.threewee.com/saki/