GasPower Touring / LS-5, Tattarisuo, 18.5.2008
Erät / Heat groups
Class/ Heat/ Driver/
luokka erä kuljettaja
LS-5 1 Iivonen Matti
LS-5 1 Tamminen Kari
LS-5 1 Sojakka Thomas
LS-5 1 Virtanen Jari
LS-5 1 Tooming Tonu
LS-5 2 Koskinen Eero
LS-5 2 Hellbom Mikael
LS-5 2 Rahunen Jukka
LS-5 2 Kotola Jonni
LS-5 2 Helenius Heikki
LS-5 2 Karvanen Teemu
LS-5 3 Nevalainen Pasi
LS-5 3 Otsavaara Aleksi
LS-5 3 Koivisto Ilpo
LS-5 3 Pedersen Ola
LS-5 3 Ikävalko Kari
LS-5 3 Veho Marko
LS-5 4 Hellström Jerry
LS-5 4 Kantanen Erkki
LS-5 4 Heikkilä Pekka
LS-5 4 Nurmi Marko
LS-5 4 Pernu Toni
LS-5 4 Käyhkö Marco
Class/ Heat/ Driver/
luokka erä kuljettaja
TP-10 5 Ollinmäki Antti
TP-10 5 Kutvonen Aake
TP-10 5 Kutter Aare
TP-10 5 Kaasinen Harri
TP-10 5 Haapsaari Sami
TP-10 5 Egorov Alexey
TP-10 6 Martynenko Boris
TP-10 6 Sillanpää Aarre
TP-10 6 Hiltunen Joni
TP-10 6 Pihl Olev
TP-10 6 Holsti Joonas
TP-10 6 Putkonen Niko
TP-10 6 Yli Vesa
TP-10 6 Lehtojärvi Jethro
TP-10 7 Naumov Alexandr
TP-10 7 Kalves Daniel
TP-10 7 Raikas Tony
TP-10 7 Munck Sami
TP-10 7 Westerlund Janne
TP-10 7 Rönnqvist Risto
TP-10 7 Iivonen Matti
TP-10 7 Leino Teemu
TP-10 8 Koivula Pekka
TP-10 8 Minkkinen Joni
TP-10 8 Trzaska Sebastian
TP-10 8 Saarinen Teemu
TP-10 8 Pulli Jomi
TP-10 8 Kalves Tom
TP-10 8 Kutvonen Viljami
TP-10 8 Rytsy Teemu
Time table / Aikataulu
Ohjattu harjoitus /
Controlled practice
Erä 1 LS-5 8:00 9:32 10min
Erä 2 LS-5 8:13 9:45 10min
Erä 3 LS-5 8:26 9:58 10min
Erä 4 LS-5 8:39 10:11 10min
Erä 5 TP-10 8:52 10:24 7min
Erä 6 TP-10 9:02 10:34 7min
Erä 7 TP-10 9:12 10:44 7min
Erä 8 TP-10 9:22 10:54 7min
Ilmoittautuminen / Registration 8:00-10:30
Tuomariston kokous / Jury meeting 10:40
Ohjaajakokous / Drivers meeting 11:02
Alkuerät / Qualifying
Q1 Q2 Q3
Erä 1 LS-5 11:10 12:50 14:30 3+10min
Erä 2 LS-5 11:25 13:05 14:45 3+10min
Erä 3 LS-5 11:40 13:20 15:00 3+10min
Erä 4 LS-5 11:55 13:35 15:15 3+10min
Erä 5 TP-10 12:10 13:50 15:30 3+5min
Erä 6 TP-10 12:20 14:00 15:40 3+5min
Erä 7 TP-10 12:30 14:10 15:50 3+5min
Erä 8 TP-10 12:40 14:20 16:00 3+5min
Finaalit / Finals
LS-5 D-fin 16:10 3+15min
TP-10 ¼B 16:30 3+10min
TP-10 ¼A 16:45 3+10min
LS-5 C-fin 17:00 3+15min
TP-10 4 fastest 17:20 10min
TP-10 ½B 17:35 3+15min
TP-10 ½A 17:55 3+15min
LS-5 B-fin 18:20 3+15min
TP-10 FINAL 18:40 3+30min
LS-5 A-fin 19:20 3+30min
Palkintojenjako / Prize ceremony 20:15
Mahtavaa nähdä näin paljon kuskeja TP-10 -luokassa, ja miksei myös LS-5 -luokassa.
On tiedossa hienot kisat.
Jerzi
Rata on treeniä varten auki joka päivä normaalisti. Perjantaina UAUlaiset pyörivät kisanrakennushommissa, mutta se ei haittaa ajamista.
Kisapäivinä ei tarvitse olla ratakorttia, muina päivinä kyllä. Tietoa radasta ja ratakorteista täällä
http://rc10.fi/index.php?topic=20931.0
HUOM UAUlaiset, tervetuloa talkoohommiin perjantaina noin 17.00 aikoihin. Laitetaan varikko ja muut paikat kuntoon.
Laskin ajankuluksi "noin" meidän iät ja sain tuloksen että keskiikä femma luokassa on just alle 40v, eli voidaanko kutsua tätä luokkaa jo pappaluokaksi. Hitsi tuo Jonni tiputtaa keskiikää pahasti :evil:
Jerzi
..
Minut on ainakin laitettu TP-10:ssä aivan liian kovaan erään . Voisin vaikka vaihtaa paikkaa Antti Ollinmäen kanssa niin oltaisiin taitoa vastaavassa erässä. Terv. Matti Iivonen
Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 15.05.08 - klo: 10.30
Päivän purnaus 1:
Erälistat on tehty voimassaolevien sarjasääntöjen mukaan, hyvä juttu. Kesän ensimmäisen kilpailun osalta näen tässä kuitenkin kehittämisen tarpeen, sillä siellä on joissain erissä huikeita nopeuseroja ennustettavissa ja siitä seurauksena kaikki kärsivät, niin nopeat kuin hitaatkin.
Päivän purnaus 2:
Kuulin että rataa ei pidoteta kisaa varten, MIKSI??? Sitä kaikillesamajakaikilleyhtäkurjaelämäjuttua ei tarvitse vastata tähän. Tosiasia on että kun rata ja varsinkin Tattiksen rata on liukas ja pidottamaton, lisääntyvät rengaskustannukset ainakin kaksinkertaisiksi verrattuna siihen että rata olisi kunnolla pidotettu. Ja tämä on tosiasia molemmissa polttisluokissa, sille vain ei voi mitään. Uskaltaisin väittää että jokainen joka taistelee itsensä finaaliin asti joutuu käyttämään ilman pidotusta olevalla radalla sunnuntaina lähes jokaiseen lähtöön uudet renkaat.
Päivän positiivinen kannustava kehitysehdotus talkooväelle:
Kävin viimme lauantaina ajamassa Tattiksella ja huomasin että osa korokkeen edessä olevasta varikkomuurista on maalattu punavalkoiseksi ja osa on puunväristä. Siitä ajetaan lujaa ja läheltä. Olisin kovasti kiitollinen jos se maalattaisiin koko pituudeltaan kirkkaalla värillä.
-A-
Nuo maalaamattomat puupölkyt on tuotu Tumpin toimesta sinne talkoitten jälkeen.
Jos rata pidotetaan niin jos sataa niin mikä on ajoalusta sen jälkeen.
Kouvolassa se oli todella huono juttu että siellä pidotettiin ennen kisoja.
Nyt jos rata pidotetaan niin kaikki femma autojen ajolinjat/säädöt menee hieman hukkaan mitä nyt on saatu aikaiseksi.
Jerzi
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 15.05.08 - klo: 11.21
Nuo maalaamattomat puupölkyt on tuotu Tumpin toimesta sinne talkoitten jälkeen.
Jos rata pidotetaan niin jos sataa niin mikä on ajoalusta sen jälkeen.
Kouvolassa se oli todella huono juttu että siellä pidotettiin ennen kisoja.
Nyt jos rata pidotetaan niin kaikki femma autojen ajolinjat/säädöt menee hieman hukkaan mitä nyt on saatu aikaiseksi.
Jerzi
No oli se rata pidotettu tai ei, niin ei ne ajolinjat/säädöt mihinkään muutu!
Rata märkänä pidotuksen jälkeen on vaan femmoille aika tanan liukas kun säännöt kieltävät yleisesti maailmalla käytettävän pitoaineen ainakin sateella ja vielä kun ei ole tuota nelivetoa.
Olisin MrOllinmäen kanssa samaa mieltä molemmista kohdista ja mitä pidotus asiaan tulee niin eikö olis tärkeämpi että RC:n nuoret miehet pääsisi ajamaan sellaisella pidolla kuin TP-10:lla autolla pitäis olla. Miten muuten meille tulee uusia "huippu kuskeja" jos ei nuorisolle edes anneta edellytyksiä kehittyä. SM-sarja nimenomaan pitäis olla opettelu paikka ennen kansainvälisiä kisoja.
Minusta ainakin olis tärkeämpää että TP-10:lle olis pidotus. Vaikkakin "ikämies-luokan" kustannuksella. Tämä vaan siltä pohjalta että mikä olis parasta Suomalaisen RC-AutoUrheilun kehityksen kannalta.
Vai onko näistä vedettävä se johtopäätös että papat ja pojat ei sovi samalla radalle samana viikonlopulla eli LS-5 ja TP-10 kisat on tulevaisuudessa ajaettava eri aikoina ???
Lainaus käyttäjältä: IIVONEN - 15.05.08 - klo: 11.16
Minut on ainakin laitettu TP-10:ssä aivan liian kovaan erään . Voisin vaikka vaihtaa paikkaa Antti Ollinmäen kanssa niin oltaisiin taitoa vastaavassa erässä. Terv. Matti Iivonen
Antin sähköpostissa esitettyjen lisätietojen pohjalta pyynnön status =
Done!
Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 15.05.08 - klo: 10.30
Päivän positiivinen kannustava kehitysehdotus talkooväelle:
Kävin viimme lauantaina ajamassa Tattiksella ja huomasin että osa korokkeen edessä olevasta varikkomuurista on maalattu punavalkoiseksi ja osa on puunväristä. Siitä ajetaan lujaa ja läheltä. Olisin kovasti kiitollinen jos se maalattaisiin koko pituudeltaan kirkkaalla värillä.
Tämä on huomisten talkoiden työlistalla. "Vallin" jatko-osa saatiin radalla vasta edellisten maalaustalkoiden jälkeen.
Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 15.05.08 - klo: 10.30
Päivän purnaus 2:
Kuulin että rataa ei pidoteta kisaa varten.
Tästäkin saa purnata mutta tilanne ei toiseksi muutu.
Jottei jorinat omalta osalta pitenisi turhaan, niin todetaan vaan, että tämänhetkisten ennusteiden mukaiset yölämpötilat ym. keliolosuhteetkin puhuvat pidotusta vastaan. Kukaan ei tykkää luistella radalla, jonka "kokislitkupinnoite" ei ole ehtinyt kuivua tai on sateen kastelema.
Lainaus käyttäjältä: LasHi - 15.05.08 - klo: 15.32
Vai onko näistä vedettävä se johtopäätös että papat ja pojat ei sovi samalla radalle samana viikonlopulla eli LS-5 ja TP-10 kisat on tulevaisuudessa ajaettava eri aikoina ???
Miten niin vedettävä johtopäätös? Femmoilla EI ole mitään tekemistä pidottamis päätöksissä, eiköhän näistä päätä järjestäjä. Ja mikä PRKL:en pappa ja ikämiesluokka? älä yleistä! Ajaahan kymppejäkin jo ikämiehiä!
..
..
Joo viimevuoden eka LS-5 luokan kisa ajettiin kaikkien (ls-5luokan) yllätyksenä pidotetulla radalla ja tiedän monen kuskin jolta sulivat 45e parin renkaat alle 10min (niinkuin minunkin renkaat) kuin ne muuten kestää huomattavasti pidempään.
Se mikä on suurin ongelma on että ei ole kisajärjestäjiä jotta voidaan pitää kisat erillisenä kisana.
Jerzi
PS Antti, ymmärrän vallan mainiosti sinun pointit pitoaineen suhteen :wink:
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 16.05.08 - klo: 01.15
Joo viimevuoden eka LS-5 luokan kisa ajettiin kaikkien (ls-5luokan) yllätyksenä pidotetulla radalla ja tiedän monen kuskin jolta sulivat 45e parin renkaat alle 10min (niinkuin minunkin renkaat) kuin ne muuten kestää huomattavasti pidempään.
Se mikä on suurin ongelma on että ei ole kisajärjestäjiä jotta voidaan pitää kisat erillisenä kisana.
Jerzi
Ei tullut yllätyksenä itseasiassa sitä jopa pyydeltiin femmojen puolelta.
Eikä ne renkaat pidotuksen takia sulaneet alle(näin käy yleensä pidottamalla radalla pidon puuttuessa)vaan PMT:n tehdas oli kyseisenä vuonna vaihtaneet kokonaan Kronos tuote merkillä olevien renkaiden kumiseokset huomattavasti pehmeämpään ja surkeampaan tai mihin se oli. Ne suli viime syksynä Kouvolassakin vaikka oli melkein pakkasta ja rata oli kostea.