RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: late - 07.05.03 - klo: 17.00

Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 07.05.03 - klo: 17.00
Mahtaako kellään olla kokemuksia kyseisestä autosta?
Tahtoisin myös tietää kaikki tärkeimmät positiiviset ja negatiiviset puolet TR-15 Rallysta.
(http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435-chassis-lg.jpg)
Menevän näköinen laite.  8)
Otsikko: Re: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: opa - 07.05.03 - klo: 18.28
Etkö tehnyt jo yhtä topiccia tästä  :roll:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 07.05.03 - klo: 18.57
En.
TR-15 modifointi on topicci Inferno TR-15 Modifoinnista ja tänne haluaisin faktoja TR-15 Rallysta.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 07.05.03 - klo: 19.42
no mulla on tommonen tr-15 rally ja olen polttanut sillä about 3L löpöö.
on toiminut ihan ok, paitsi että koneen lämpöjen kanssa on pieniä ongelmia. Jos hankit ni kannattaa ne caster varren auton puoleiset kiinitys palikat vahvistaa niin että poraa 2,5mm reiän läpi siitä muovi nippelistä ja vääntää M3 ruuvin läpi ja lyö mutterin päähän. Niin ei mene se muovi nippeli poikki, mulla meni ja tuollalailla korjasin ja toisen puolen vahvistin. Ei ne enää poikki mene ehkä vähän vääntyy ja sit niitä on helppo oikoo.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 07.05.03 - klo: 20.12
Ajatko sillä asfaltilla vai soralla?
Ajattelin vaan, että kuinka helposti auto sotkeentuu, kun siinä ei ole lokasuojia edessä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 07.05.03 - klo: 20.32
no ei sillä oikeen soralla voi ajaa. hiekotushiekka ainakin menee vanteen ja pyörännavan väliin ja sit on pyörä jumissa. joskus on myös mennyt päärattaan ja vauhtipyörän väliin. ite ajan asvaltilla, mut kyl sillä vois jollain saviradalla tai hienossa hiekassa varmasti ajaa. karkea sora on kyllä myrkkyä. Tietysti jos näkee vaivaa ja suojaa päärattaan ja vauhtipyörän jollain kotelolla ja vaihtais erilaiset vanteet ni noi kivi ongelmat olis historiaa.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 07.05.03 - klo: 21.09
Nurmirata sopii varmaan myös hyvin.
Se vauhtipyörä juttu on totta, mulla on itellä Inferno TR-15 ja se vauhtipyörän aukko on kyllä ihan pakko laittaa umpeen keinolla millä hyvänsä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 07.05.03 - klo: 22.35
Paljonko sitä oli valmiiksi koottu kun otit sen paketista?
Ainakin Inferno TR-15:ssa oli diffit, pääratas, jarru ja kardaanit valmiiksi alustassa kiinni.
Kuinka sä olet hoitanut moottorin jäähdytyksen? Siinähän ei ole mitään erityisiä jäähdytys aukkoja.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 10.05.03 - klo: 21.08
samalla tavalla oli tehtaalla kasattu. ensin leikkasin koriin reiät niihin kohtiin missä oikeessakin autossa ja liimasin metalli verkot reikiin, mut ku lämmöt nousi ja jos seosta laitto rikkaammalle ni kierrokset tippu ni sit leikkasin sivu ikkunat pois(käskettiin tehdä ohjeissakin). Mut nyt olen kyllä huomannu et mitä enemmän ajaa ni sitä rikkaammalle saa konetta säätää. aika metkaa? taitaa kone ruveta toimimaan kun se pikkusen kuluu.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Eagle - 11.05.03 - klo: 18.05
ootko jo nähny kyoshon sivuilta tr-15 videon :?
se helpottaa... :wink:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Eagle - 11.05.03 - klo: 18.10
muuten, miks haluat just rallynä eikä byggyna, mielestäni bugiylla olisi hauskempaa(?),.... ajaa sorassa ja cross radoissa! :|
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 11.05.03 - klo: 20.10
Olen nähnyt kaikki ne kolme TR-15 videota mitä Kyosho.comista löytyy.
Mulla on jo Inferno TR-15 eli buggy-versio.
Nyt tekisi mieli tollasta 'universaalia' autoa, joka kulkisi ruohikolla, hiekalla ja asvaltilla. TR-15 Rally onkin tuohon hommaan juuri oikea auto.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Kalle - 11.05.03 - klo: 22.35
Nyt ois TR-15 Rally myynnis jos kiinnostaa.. ajettu n. 1,5 litraa.. hp: 250€ auto ilman sähköjä. :?:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 12.05.03 - klo: 16.19
Ei kiinnosta.
Haluan ehdottomasti koota ja maalata sen itse.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 12.05.03 - klo: 18.25
Luin täältä rcnetistä, että TR-15 Rally perustuisi osaksi Superteniin mm. diffit yms. Mahtaako olla totta?

Inferno TR-15:n se toki perustuu, mutta voihan siinä olla osia Supertenistäkin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 12.05.03 - klo: 18.33
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Esim. Kyosholla on TR-15 Rally joka perustuu osiltaan (mm. diffit yms.) pitkälle SuperTeniin ja hyvä puoli että viritysosissa löytyy. Auto on kokoa 1/10 tai 1/9 (SuperTenit on 1/9). Luulisin että potentiaalinen ralliauto, joka on hinnaltaan LandMaxia edullisempi.


Löytyihän, kun etsiskelin hetken.
Eri topicista tuo lainaus.
Mitäs on muut mieltä?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 12.05.03 - klo: 19.39
Usko vaan late  :D  Samat osat on pitkälle; Superten FW04 tuli ulos noin 3 vuotta sitten jollon ostin sen. Noin toissa vuonna tuli TR-15 ja siitä viime vuonna TR-15 ralliversio.

Mm diffit on täsmälleen samat, samoin laatikko johon sopii sama 2-vaihteinen. Samat iskarit, moottoripukit, kuuladiffit, puhallin, korit, motti, välitykset jne jne sopivat eli kattava viritysosa valikoima. Kyoshollahan homma perustuu siihen että ne kierrättää osia joka on hyvä, koska se takaa varaosien saannin pitkäksi aikaa vanhempiinkin automalleihin.

Täsmennän nyt vielä että toki tukivarret ja alusta ovat täysin eri. Rallyssa on muuten ymmärtääkseni Superin radiaalieturenkaat edessä ja takana.

Tosta alta voit tihruttaa niitä diffejä  :wink:

(http://www.kyosho.co.jp/rc_model/touring_rally/superten/fw04/1.gif)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 12.05.03 - klo: 20.35
Uskon!   :)  Samanlaisiltahan ne näyttää.
Jos mä nyt oikein ymmärsin niin, Superissa ja TR-15 Rallyssa on samat viritysosat ja suurinosa osista on vakionakin samoja. Miten ihmeessä voi samat korit mennä, kun Superi on 100mm pidempi?
Mitä muuten itse olet mieltä tuosta TR-15 Rallysta?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 12.05.03 - klo: 22.37
Hetkinen, Kyosho katalogin mukaan ne on lähes samanpituisia, siis TR-15 Rally ja SuperTen FW04 (joskus tarkistin ton, menikö väärin?). Siten korit käynee. TR-15 Rally on ihan hieno auto, virittämällä siitä saa varmasti hyvän. Itse mietin joskus jos olisin hankkinut sen ja heittänyt siihen FS nelitahdin, pillin, teflon iskarit ja 2-vaihdelaatikon. Enää ei olis tarvinnu hankkia kuin tuo jäykempi alusta. Noi osat löytyis siis hyllystä (toisesta Superista) mutta jäi sitten tekemättä kun kavereilla on touringit kans. Olishan tossa ollu varmaan ralli meininkiä mukavasti  :D ehkä joskus
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: zzs - 12.05.03 - klo: 22.39
late, kyllä sun kannattaa varmaan se TR-15 Rally ostaa, koska sulla on jo TR-15. Osat käy näin molempiin ja aina on jotain varaosaa riistettävissä toisesta autosta.

Toisaalta kun ajattelee, buggy ja rally -versiot rakentuvat samalle alustalle ja ovat muutenkin samantapaisia autoja. Sinuna en ostaisi toista TR-15. En tosin ole testannut tai edes nähnyt luonnossa, mutta TR-15 on TR-15. Haluaisin vain tuoda esille siistimmän auton.

Landmax II:ssa on kaikki mitä RC-autolta voi vaatia. 60 cm:n pituus tekee vaikutuksen jo pelkällä läsnäolollaan. Nopeuttakin löytyy vakiona noin 60 km/h ellei ylikin. Autossa on sen verran massaa, vääntöä ja voimaa, että ajaessa tulee kunnon ralliautofiilis ja menokin on mahtavaa. Kestävyyttä löytyy, eikä pahoissakaan tälleissä mene välttämättä mitään rikki. Ja autossa on kunnon loasuojat. Lisäksi auto on erittäin monipuolinen alustaltaan. Siitä saa väännettyä MP7.5 buggyn varmaankin noin 250e:lla, jos joskus alkavat 1/8 buggyt kiinnostaa.

Kokemukseni Landmaxista perustuu 4 vuoden ajoon ykkösversiolla, ja uskoisin, että kakkosversio on vähintäänkin paljon parempi kuin mikään muu ralliauto RC-maailmassa. Hintaa tosin on enemmän, mutta onpahan hyviä ominaisuuksiakin.

1/8 on niiiin paljon erilainen kuin 1/10. Vaikka TR-15 rally kulkisikin yhtä vauhdikkaasti kuin Landmax, ei se voita Landmaxia taistelussa hauskimman ja monipuolisimman auton tittelistä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 12.05.03 - klo: 22.47
zzs, toi kyllä pitää ihan varmasti paikkansa mitä LandMaxiin ja sen monipuolisuuteen tulee. Jo muutama sentti lisää pituutta ja leveyttä, muuttaa ajamista ihmeen paljon, ja tossa ero ei jää edes niin vähään.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: zzs - 12.05.03 - klo: 22.58
Aivan, Mika. Yhtä rankalla viritysasteella Superini kulkee yhtä hyvin kuin Max, mutta siitä puuttuu sitä jotakin..
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 12.05.03 - klo: 23.03
Ymmärrän hyvin!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: opa - 12.05.03 - klo: 23.11
Kun nyt lähdettiin tälle LandMax-linjalle, niin voin vain antaa omat suositukseni mukaan, vaikka kokemusta ei vielä olekaan kertynyt pahemmin. LandMax (itselläni myös I versio) ei ole käytettynä pahan hintainen ja tuollaiseen n. 500 euron hintaluokkaan saa jo todella hyviä yksilöitä. Auton on mielestäni mukavan kokoinen (pituus: n. 60cm, leveys: 25cm ja korkeus: n. 20cm). Auto on todellakin isomman oloinen kuin 1/10 ja itse ainakin tykkään, että autolla on kokoa jonkun verran  :D  Vieläkin isompi se saisi olla mielestäni...kun ajaa esim. 100 metrin päässä, niin kyllä tuokin aika pieneltä näyttää!

Hyviin ominaisuuksiin kuuluu myös säädettävyys. Camberit ja kaikki mitä ainakin itse osaan toivoa ovat säädettävissä jo vakiossa ja ne säädöt todella muuttavat ajokäytöstä...parempaan ja huonompaan suuntaan. Moottori on tehokas GS21R, jossa löytyy potkua mukavasti vähän kokeneemmallekkin ja 2-vaihteisena auto jo kiitää! Mikäli nyt jenkkeihin on uskomista, niin luin netistä että suoraan paketista otetulla autolla ilman mitään tuuningia oli ajettu tutkaan reilu 75km/h eli kulkeva auto on...ja kun kokoa on tuon verran, niin näyttävyyttä on ihan eri malliin, kuin pienemmissä. Painoa autolla on mielestäni aika vähän: 3.2kg ja monien virityskoneiden avulla autosta voi tehdä vaikka 4-tahtisen ja kireän 2-tahtisen. Tuo 3.2kg on pieni paino, kun koneessa on +2hv ja teho/paino-suhde on kohdallaan!

Miinuspuoliksi voisi sanoa korien hinnat! Korit maksavat ainakin Kyosholla 95-100 euroa ja se on mielestäni paljon. Itse maalasinkin korini uudelleen...ULKOPUOLELTA :shock:  ja vaikka itsekin sitä epäilin, niin lopputulos oh hieno. Pistän autosta kuvia nettiin, kunhan saan kameran lainaan. Renkaita auto syö asfaltilla, kuin sika limppua, mutta kuten täälläkin topiceissa on puhuttu, niin esim. prätkän sisäkumista voi laittaa uudet pinnat renkaiden päälle ja kyllähän tuolla pitää hiekallakin ajaa, ettei mene hukkaan ralliauto-ominaisuudet!

LandMaxissa on todellakin edellämainitut lokasuojat sivuilla, mutta hiekalla ja soralla ajettaessa auto likaantuu todella helposti! En tiedä likaantuuko enemmän vai vähemmän, kuin muut autot, mutta puhdistamista on myös tiedossa. Huolto tietysti kuuluu harrastukseen ja on ihan mukavaakin tiettyyn pisteeseen saakka  :D

Itselläni ei ole oikeastaan muuta, kuin hyvää sanomista autosta. Se on NOPEA, NÄYTTÄVÄ, KADEHDITTAVA, KUOLATTAVA ja OMISTETTAVA! Kun harkitsin minkä auton ostaisin ensimmäiseksi ja päädyin LandMaxiini, niin en ole sekuntiakaan katunut päätöstä ja oikeastaan ihmettelen, miten osasinkaan valita näin loistavan auton! Autossa yhdistyy hyvät ominaisuudet niin asfaltilla ja hiekalla+soralla. Nurmikolla en ole vielä ajanut, mutta se ei voi olla muuta kuin hauskaa!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: zzs - 12.05.03 - klo: 23.26
Mahtavaa opa, loistavaa stooria!

Eihän se LM puhtaana sisältä pysy, mutta kuvitelkaapa TR-15 Rallya, jossa ei ole edes niitä suojiakaan! Huh huh, millaista sotkua!

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Renkaita auto syö asfaltilla, kuin sika limppua, mutta kuten täälläkin topiceissa on puhuttu, niin esim. prätkän sisäkumista voi laittaa uudet pinnat renkaiden päälle ja kyllähän tuolla pitää hiekallakin ajaa, ettei mene hukkaan ralliauto-ominaisuudet!


Katos vaan, meikän slicksit saa kuuluisuutta :D

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Itselläni ei ole oikeastaan muuta, kuin hyvää sanomista autosta. Se on NOPEA, NÄYTTÄVÄ, KADEHDITTAVA, KUOLATTAVA ja OMISTETTAVA! Kun harkitsin minkä auton ostaisin ensimmäiseksi ja päädyin LandMaxiini, niin en ole sekuntiakaan katunut päätöstä ja oikeastaan ihmettelen, miten osasinkaan valita näin loistavan auton! Autossa yhdistyy hyvät ominaisuudet niin asfaltilla ja hiekalla+soralla. Nurmikolla en ole vielä ajanut, mutta se ei voi olla muuta kuin hauskaa!


Juuri niin! Sama historia mullakin! Nurmikolla kulkee hyvin, varsinkin LandMaxX -buggyversioni. Videoita ja kuvia siitä tulossa sivulleni pian! Mukana myös uusi LandMax Racer!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 13.05.03 - klo: 15.21
TR-15 on oman kokemuksen perusteella kyllä aivan uskomaton auto hintaansa nähden, joten ajattelin ettei siitä toisesta haittaakaan olisi!  :D
Mutta sitten kun tullaan tuohon Landmaxiin II:seen, eihän tuota voi vastustaa. Ralliautomiehenä suorastaan kuola valuu suupielistä niinkuin opa jo totesi. Millaiset äänet tossa GS21-R + Kyoshon pilli yhdistelmässä on?  8)
Harmin paikka vaan tuo reilun 600 euron hintalappu.  :?
No eihän se mikään este ole, mutta se tarkoittaa sitä, että täytyy tehdä ahkerasti töitä, jos nyt edes kesätyöpaikka löytyisi.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 13.05.03 - klo: 15.35
http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435.html

http://www.kyosho.com/cars/kyoc0355.html

Eikös sulla tuo Superten FW-04 ole?
Sieltä voit tarkistaa ne pituudet Mika!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 13.05.03 - klo: 16.04
Näistä 1:8 autoista puheen ollen.
Kumpikohan mahtaisi olla järkevämpi vaihtoehto? (autoa käytetään pääosin pihasudittelussa  :) )
-Kyoshon Landmax II n. 700 euroa voimaservon kanssa.
-HoBao Hyper 7, 4 Port koneella n. 600 euroa voimaservon kanssa.

-Liitetään nyt tähän joukkoon vielä yksi kunnon auto TR-15 Rally! alle 400 euroa.

Olisihan nämä mahtunut kyllä yhteenkin viestiin.  :(
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 13.05.03 - klo: 16.32
Lainaus käyttäjältä: "late"
http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435.html

http://www.kyosho.com/cars/kyoc0355.html

Eikös sulla tuo Superten FW-04 ole?
Sieltä voit tarkistaa ne pituudet Mika!


Joo, on se sitten näköjään lyhyempi eli 1/10. Katsoin katalogista, olisko sitten ollut siellä väärin tai sit muistan vaan väärin. Hyvä että korjasit.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: opa - 13.05.03 - klo: 16.40
Kun aletaan tästä 1/10 ja 1/8 autojen eroista puhua, niin mun on aika paha sanoa, kun en ole yhtään 1/10 autoa omistanut...vielä! LandMaxini saatuani ihmettelin kuitenkin sitä, että auto on niin pieni  :shock:  Jostain syystä on milessäni kuvitellut, että se olisi vieläkin isompi, mutta ei. Kun nyt alkaa miettimään, että jos auto olisi vielä pienempi, niin se olisi jo pieni.

Ei 1/10 ja 1/8 autojen kokoeroa huomaa niin kauan, kun on vain toinen näköpiirissä, mutta kun autot laitetaan "viivalle" niin 1/10 auto alkaa näyttämään jo hieman orvolta.

Kun tuota kysyttiin, että kumpi sopii paremmin pihasuditteluun, niin siitä mulla taas on kokemuksia  :D  Oma käyttöni on 100%:sti tätä ja Tampereen lähistöllä ei taida edes olla mitään ratoja, joissa autolla voisi ajaa. Olen ajanut autolla suurella parkkipaikalla, jossa on osittain hiekkaa asfaltin päällä ja välillä puhtaasti hiekkaa+vähän karkeampaa sorrakin olevalla jalkapallokentällä. Nelipyöräluisut ja kaikenmaailman ringit ovat autolle lastenleikkiä ja pyöriipä se kuluneilla renkaillani asfaltillakin ympyrää paikoillaan, kun vaan kaasusta vääntää  :shock:  

LandMaxin hyveisiin ei kuulu tuo edullisuus, mutta uskallan sanoa, että auto on hintansa väärti. Tietysti olisi mukavaa ostaa uusi auto ja kasata se kaikessa rauhassa, mutta itselläni tuli eteen kustannukset. Sain käytetyn varmaan puolet edullisemmin, kuin uuden ja jos sattuu hyvän auton löytämään, niin mielestäni ei ole syytä karttaa käytettyjäkään.

Tulipa taas purettua sydäntä autoni puolesta...

ps. http://www.nitroreview.com/compare/homekits.cfm etsikää tuolta LandMax...siellä on arvosteluja jne...
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: zzs - 13.05.03 - klo: 16.47
Tuosta autojen koosta... Joskus muutama vuosi sitten kävin Hesassa ja näin rc-kaupan ikkunassa jonkun Pureten 1/10 subarun. Mä katoin, et häh, mikä ihmeen mini-z tuo oikein on. Siis se oli niin säälittävän näköinen leikkiauto, että en olisi kehdannut kokeillakaan sitä edes asfaltilla. Landmax on sen verran järeämpi, että sillä uskaltaa ajaa millaisella alustalla tahansa.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 13.05.03 - klo: 21.29
No, kullakin on paikkansa ja muistetaan kuitenkin että 1/10 on suosituin koko eikä kannata väheksyä. Eli jätetään vertailut pienemmälle; toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä niinku sanotaan. Kaikki eivät halua LandMaxia kuten en esimerkiksi minä vaikka hieno auto onkin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: zzs - 13.05.03 - klo: 22.03
Siis en mä pahalla, tuo oli vain mun ensituttavuus 1/10 auton kanssa. Pelästyin vaan, että voi kai sellaisenkin laittaa temmeltämään hiekkakentille :)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 14.05.03 - klo: 10.32
OK!  :D
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 14.05.03 - klo: 14.34
Miten teidän mielestä 1:8 buggy .21 koneella soveltuu pihasuditteluun?
Kyseinen auto olisi HoBao Hyper 7 4 Port koneella, 1.9hv.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 14.05.03 - klo: 14.48
no mä sanoisin ettei sovi, mutta se on mun mielipide - paitsi siis jos sulla on pihalla lääniä ja hiekkaa oikein niinku kunnolla. auto kuuluu radalle.

toi nimitys pihasudittelu ei oikeen sovi polttisautoihin muutenkaan. ainakin isommat ja tehokkaammat polttikset vaatii sen verran ison tilan ettei pihasta voi puhua, nimitys "parkkipaikka-auto" olisi oikeampi. sähkikset on toinen juttu.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 14.05.03 - klo: 14.51
No eikö tosta paikkakunnan nimestä 'Nurmo' voi jo jotain päätellä?
Mä asun niin maalla kuin olla ja voi, no en nyt aivan, koska Nurmohan sijaitsee aivan Seinäjoen kyljessä.
Täällä sitä maata tosiaan riittää.  :D
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 14.05.03 - klo: 15.13
no en mä siitä mitään osaa päätellä, koskaan käynyt lähelläkään 8)

jos sun "piha" on yhtäkuin "krossirata" niin mikä toi kysymys sitten on, että "sopiiko" - tottakai sopii, jos sulla on paalua laittaa tohon autoon ja se tuntuu susta järkevältä (auto on kuitenkin kisa-auto ?)

mutta ei sillä pellolla voi ajaa, siihen sopis kai paremmin traktori .. sorry monsteri.

ollaan muuten taas pahasti aiheen vierestä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 14.05.03 - klo: 15.40
Ei se kisa-auto ole, se on ns. sporttiversio. Kuten Inferno MP-7.5 Sports.
HoBao vaikuttaa miellyttävältä vaihtoehdolta hinta/laatusuhteeltaan ja vara- tai viriosat eivät myöskään ole kovinkaan tyyriitä.
Täytyy yrittää palata aiheeseen jotenkin, ollaan päästy 1:10 rallista 1:8 krossiin.  :?
Täytyy kyllä hillitä itseään, kun on tullut näitä viestejä niin mahdottomasti tässä parin päivän sisällä kirjoitettua (about 40?). Siirryn hetkeksi lukemaan viestejä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 17.05.03 - klo: 16.15
on toi tr-15 hyvä ja vahva peli, kun eilen ajoin sellasella miltei täysillä päin roskista( iso rautanen) ja pohja levy vaan vääntys U malliseksi. ja helpolla oikeni :mrgreen: . meni nääs kaasu servoon vettä ja feedpack oli vähän sekasin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 18.05.03 - klo: 19.18
voisko joku ystävällisesti katsoa oman tr-15 pohjalevyä ja kertoa mulle kuuluuko sen keulan olla hiukan ylöspäin taitettu.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 18.05.03 - klo: 19.21
Kyllä sen kuuluu olla vähän taipunut nokasta ylöspäin.
Tieto on varma, koska omistan kyseisen auton.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 18.05.03 - klo: 19.31
no hyvä. ei tarvii sitä lähtee oikoon, enää. ihan hyvin toimii vaikka perjantaina "vatta" laahasmaata ja polvee vasten oikosin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Tatti - 21.05.03 - klo: 18.45
Suosittelisin hankkimaan kunnon rungonjäkistimen jos se on laahannut maata, alumiini pehmenee...
Joskus puolivutta sitten oli linkki johonkin joka teki kyseiseen autoon jäykistimen, kertokaa jos joku muistaa.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 21.05.03 - klo: 21.38
vielä parempi (ja kalliimpi tottakai) on hard alu runko (kova-anodisoitu ?) joka kestää huomattavasti paremmin kivet ja tällit. Väri tyylikkäästi kultainen
(http://www.kyosho.co.jp/rc_model/touring_rally/gp_gt15rally/tr15option/trw1b.gif)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 21.05.03 - klo: 22.07
no tuskimpa toi duralumininenkaan levy kestäis täysillä päin seinää ajaa. Aattelin että osteisin jostain titaanilevyä, siis oikeeta titaanilevyä enkä mitään pilipali tavaraa ja siitä kipinätyöstökoneella tekis kunnon pohjean. vois tulla aika hyvä!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 21.05.03 - klo: 22.29
niin, yllättävän hyvin nuokin kestävät. omissa supereissa  on tollaset ja laatu on kyllä ihan toista kuin stock alu. ollaan ajeltu ylös alas luiskia parkkiksilla niin että kipinät on välillä lentäny ja mällejä tullut lukuisia, vaan alustat on kunnossa vieläkin (niinkuin autot muutenkin; tosi kestäviä). tietty titaani on varmaan toinen juttu mutta duuniahan siinä on
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 21.05.03 - klo: 22.49
Lainaus käyttäjältä: "jokke69"
no tuskimpa toi duralumininenkaan levy kestäis täysillä päin seinää ajaa. Aattelin että osteisin jostain titaanilevyä, siis oikeeta titaanilevyä enkä mitään pilipali tavaraa ja siitä kipinätyöstökoneella tekis kunnon pohjean. vois tulla aika hyvä!


Oikea titaani on vaikeasti saatavissa ja syöpyy eli ruostuu helposti.
Jos nyt jostain sitä löydät niin se on erittäin kallista ja vaikeasti työstettävää.
Tosin titaani on noin 5 kertaa tiheämpää kuin teräs ja paljon kevyempää. (menikö ihan mettään?)

Mika, minkä hintainen tuo kova-anodisoitu kullan värinen alusta on?

PS. Ei RC-autot ole tarkoitettu päinseiniä ajettaviksi.  :wink:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 08.53
late, hintaa en tiedä tarkaan, mutta lienee jossain 80 euron paikkeilla; kysy jälleenmyyjältä (soita). osa löytyy esim Kyoshon katalogista
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 22.05.03 - klo: 19.48
niin ei niit autoi seinää päin ajettavaks oo tarkotettu, mut kyl oikeellakin autolla kolareja sattuu vaiks ei niit siihen oo tarkotettu. semmonen osote ku kyosho.de ni siellä toi levy maksaa about 75 ekee. koitin sieltä saksasta muuten kysyä että voiskos sieltä osii tilata ni seuraa vana päivänä tuli suomesta postia, et osta suomesta ja mitä ongelmia olet kohdannu suomessa ja koitetaan kehittää suomen toimintoja ja pälä pälä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 20.01
heh, arvasin et hinta on jotain tollasta. katohan, kauppiaat ovat heränneet että puolet tilauksista menee ulkomaille, hyvä jos tiputtais hintoja
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: jokke69 - 22.05.03 - klo: 21.11
muuten ne saksan sivut on kyl hyvät ku siel löytyy jokaisen auton kuvan alta lista vakio- ja viritysosista ja vieläpä kuvan ja hinnan kanssa.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 22.05.03 - klo: 21.25
Muuten tr-15 on kyllä muutamia millejä lukuunottamatta saman kokoinen kuin superi ja se on saletti. Tuolla kyoshon sivuilla on virhe koska kataloogissa koot on melkein samat. Voin jossain vaiheessa laittaa 1/10 ja teeärrän eron kuvan muodosa näkyville.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 28.05.03 - klo: 22.47
Mika, mittaappa se sun Supertenin alustan pituus niin saadaan varma tieto tästä jutusta.
Mittasin mun TR-15 Infernon (sama alusta TR-15 Rallyn kanssa kuten varmaan kaikki tietävätkin)
Tulokset :
alusta : 35.6 cm
takasiivestä eturenkaisiin : 40.1 cm
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 29.05.03 - klo: 21.18
samat lukemat, alustalevy n. 35 cm ja puskurin kanssa n. 40 cm
kyllä ne on saman kokoisia. korin kanssa ehkä tollaset 50 cm (en mitannut) mutta voi olla ylikin korista riippuen
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 30.05.03 - klo: 22.20
juuri näin
Otsikko: TR-15??
Kirjoitti: Jusa1976 - 02.07.03 - klo: 13.50
Hei, onko sinulla vielä myynnissä TR-15 ja missäpäin asustelet, jos on. Voisin vaikka tehdä tarjouksen.


Lainaus käyttäjältä: "Kalle"
Nyt ois TR-15 Rally myynnis jos kiinnostaa.. ajettu n. 1,5 litraa.. hp: 250€ auto ilman sähköjä. :?:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: devil - 07.07.03 - klo: 13.05
Tuo tr-15 rally on kylla myös aika mielenkiintoisen tuntuinen auto.
Alkaa tuntumaan, että hommaankin ralliauton enkä monsteria. Kuinkahan monesti kerkeän vielä muuttaa mieleni  :oops:
Mutta kun kuitenkin tulee jonkinverran ajeltua myös asfaltilla...

 :roll:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: miksu- - 07.07.03 - klo: 13.14
pystyykös tota inferno tr-15:sta modaamaa ralliversioks?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: devil - 07.07.03 - klo: 14.25
Miten tuo Pure ten alpha kulkee tuohon TR-15 rallyyn verrattuna?
Onko siinäkin säädettävissä kaikki kuten camber jne?

Ois muuten kiva tietää myös, että saako netistä tilattua polttoainetta vai pitääkö se itse lähteä hakemaan jostain?
Mistä kannattaisi tilata ja missä hinnoissa ne pyörii?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 13.07.03 - klo: 12.37
Kyllä se vaan kulkee paljon verratuna pureteniin. Sillä kaverillani
on vielä semmonen alpha kakkosvaihteella ja mulla tr-15 rally vakiona. Niin kyllä se jätättää alphan ihan reilulla erolla. :mrgreen:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 21.07.03 - klo: 20.33
Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
pystyykös tota inferno tr-15:sta modaamaa ralliversioks?


Minusta kyllä. Osaluettelo voi olla kuitenkin aika pitkä, joka pitäisi tarkistaa autojen välillä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: _h.p_ - 21.07.03 - klo: 23.48
Lainaus käyttäjältä: "devil"
Miten tuo Pure ten alpha kulkee tuohon TR-15 rallyyn verrattuna?
Onko siinäkin säädettävissä kaikki kuten camber jne?

Ois muuten kiva tietää myös, että saako netistä tilattua polttoainetta vai pitääkö se itse lähteä hakemaan jostain?
Mistä kannattaisi tilata ja missä hinnoissa ne pyörii?


kun oulusta näyt olevan :wink: niin menet vaan pro hobbyyn ja ostat sen löpön sieltä paikan päältä niin säästät postikuluissa. itse asun oulun lähellä ja yleensä haen melkein kaiken tarvitsemani pro hobbysta tai nikkaroin itse.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Opa88 - 06.08.03 - klo: 22.12
Onko tän maavara muka 25mm? Luettolos on tollein pistetty mut se on mulla ainaki 5mm matalempi jollei enempi.. Onkohan vika käyttäjän silmis :oops: vai missä ei se ero syntyy?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 06.08.03 - klo: 23.28
Iskunvaimennus/jouset saattavat antaa myöden, kun lasket auton pyörilleen.
Kokeileppa laittaa jouset esijännityksellä tiukimpaan asentoonsa ja kokeilla mitata sen jälkeen uudestaan.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 31.08.03 - klo: 13.47
Nyt voin sanoa aivan suoraan että ei ollut turha ostos toi
Tr-15 Rally. Meinaan kun laitoin tällä viikolla siihen ton
kakkosvaihteen niin se lähti kulkeen kuin pieni eläin. :mrgreen:
Vauhtia tuli aivan uskomattoman paljon lisää ton yhden lisävaihteen myötä. Olisiinä kyllä vähän ihmettelemistä kun saman tien sai alkaa ruuvvaan jarrua tiukemmalle että sais sen pysähtymään ennen katua vastapäätä olevaa talon seinää.
Huh! Nyt tarvii kyllä siirtyä ajamaan ainoastaan isoille parkkialueille. :wink:  Vielä kun tohon sais ostettua os:sin koneen niin volaa. :lol:  :lol:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: mike_87 - 31.08.03 - klo: 13.52
kiihtyykö muuten terhakkaammin?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 31.08.03 - klo: 14.42
Kiihtyy!! :mrgreen:   Hyvä kun pysyy hanskassa vaikka onkin neliveto ja vakio motilla. Vaikka kyllä sen sillä normi vaihteellakin sai lähteen ihan hallitsematomaan sladiin. :lol:  Mutta ei oo kyllä ton laatikon myötä ainakaan huonontunut. En oo kyllä vielä säätäny sitä kakkosen mukaan tulo nopeutta vielä parhaaseen mahdolliseen set-uppiin mut joka tapauksessa KYLLÄ LÄHTEE :!:  :wink:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 31.08.03 - klo: 20.05
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Kiihtyy!! :mrgreen:   Hyvä kun pysyy hanskassa vaikka onkin neliveto ja vakio motilla. Vaikka kyllä sen sillä normi vaihteellakin sai lähteen ihan hallitsematomaan sladiin. :lol:  Mutta ei oo kyllä ton laatikon myötä ainakaan huonontunut. En oo kyllä vielä säätäny sitä kakkosen mukaan tulo nopeutta vielä parhaaseen mahdolliseen set-uppiin mut joka tapauksessa KYLLÄ LÄHTEE :!:  :wink:


Toi on kyllä upea juttu, Henkka! Hyvä että saatiin käyttöä tuolle vaihteelle; GS15R :n kanssa se on omiaan. Jos siltä tuntuu, voit hankkia siihen vielä vähän pidemmät välitykset (katso siitä ohjekirjasta jonka laitoin sulle mukaan), nythän se aika on lyhyillä ratavälityksillä eli kiihtyvyyttä on, mutta huippunopeutta voi vielä vähän nostaa tarvittaessa. Osat sopi vissiin sitten heittämällä? Ja sen racing kytkimen pitäs kestää kovempaakin runnomista.

Jos haluat että auto ottaa paremmin sladit eikä lähde niin helposti sellaiseen, suosittelen laittamaan silikoniöljyä diffeihin, esim wt40000 eteen ja wt20000 taakse, ja sitten tiivistämään ne silikonilla ettei öljyt tuu ulos..parantaa sekin menoa entisestään huomattavasti ja auto on paljon vakaampi ajaa (ei tuu sellasta kiharaa niin herkästi).

Sulla on vissiin vakio pilli siinä GS15R:ssä ? Vähän vakiota paremmalla pillillä saa siitä Kyoshon koneesta viimeisetkin tehot ulos, jos et haluu konetta vaihtaa vielä. Pillinhän voi hyödyntää sitten myöhemminkin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 01.09.03 - klo: 13.43
Joo kyllä mulla on käyny toi pillin vaihtokin mielessä,
mut täytyy kattoo nyt kun tarvis saada toi pudjetti
uudelle mallile ennen sitä. Ja oon vähä miettiny et
jos ostaisin seuraavaks noi teflon iskarit.
Ja kyllä siittä koneesta tälläkin hetkellä ihan hyvin
saa irti kun lyhensin aavistuken tota pakokäyrää.
Niin ja täytyy kyllä lykätä ne silikonit niihin diffeihin
seuraavalla huolto kerralla. Kiitoksia Mika muuten noista
silkonien paksuus suosituksista! Täytyy pitää mielessä :mrgreen:
Otsikko: Öljyistä/ pilleistä
Kirjoitti: villespaa - 05.09.03 - klo: 20.43
Onko kukaan löytänyt tuota diffiöljyn korvaavaa rautakauppa tarviketta? Kuvittelisin vaan, että siinä on "pikkuauto" lisää aika paljon, mutta on kuitenkin jotain muuta öljyä???

Entäpä pakosarja, GS15R pilli vaikuttaa ihan käypältä, mutta pakosarjan muoto ei takuu varmasti ole viisain mahdollinen.
Eli löytyykö mitään korvaavaa, mistä ja mitä mahtaa maksaa, ja pitääkö aina ostaa myös putki?

- V -
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 06.09.03 - klo: 09.31
Kyllä pitäs esim Ossin ja Kyoshon käyrät sopia. Pukkia ei tarvitse ostaa, kun sillon jos vaihdat moottorin (GS15R:ssä on erikoiskiinnitys eli pukki on valettu moottoriin)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 18.10.03 - klo: 17.54
Nii että mistä sais toho tr-15 rallyyn semoset näppylä ralli renkaat? Ku siin tuli vakiona ne radiaali renkaat mut esim. nurmikol ne semmoset "näppylä" renkaat ois paremmat ku noi nykyset alkaa nurtsil vähä sutii ja ottaa vaa turhii kierroksii ku koittaa saada sitä siinä liikkeelle.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 18.10.03 - klo: 20.33
Kyosho jälleenmyyjiltä.
Ota myös huomioon nappularenkaiden koko.
Jos ne on suuremmat joudut muuttamaan välitystä säilyttääksesi alkuperäisen välityksen jne.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 18.10.03 - klo: 20.56
Eli mitä mun sit pitäis tarkallee tehä jos laittaisin toho näppylä renkaat?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 18.10.03 - klo: 21.07
Jos laitat Inferno TR-15:n nappulapyörät alle, jotka mun mielestä on vähän suuremmat kun noi Rallyn radiaalit, joudut ostamaan hammasta tai kahta pienemmän kytkinkellon, mikäli haluat säilyttää nykyisen välityksesi.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 18.10.03 - klo: 21.18
Et jos ostaisin ne tr-15 nappula renkaa enkä muuttais välityksiä nii auto kiihtyis vaa vähä huonommin vai? ja meneehän ne noille vakio vanteille?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 22.10.03 - klo: 20.11
Nii semmosta vaan että ku tuli hankittuu nyt se maali toho koriin ja jos jossain vaiheessa kehittelis siihe autoon esim. etu- ja takavalot, nii teipatessa mitä teippii kannattais käyttää? Onhan niit erikseen iha toho tarkotukseen teippejä, mut käviskö ihan vaa tavallinen kontakti muovi (mil kirjat päällystetään)?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 23.10.03 - klo: 15.33
kyllä luulisin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 23.10.03 - klo: 15.56
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Et jos ostaisin ne tr-15 nappula renkaa enkä muuttais välityksiä nii auto kiihtyis vaa vähä huonommin vai? ja meneehän ne noille vakio vanteille?


Jos ne nappularenkulat on suuremmat, niin eihän ne sit tietenkään sovi Rallyn vanteille.
Ja tosta välityksestä, jos  tuntuu yhtään siltä että auto kiihtyy liian laiskasti, niin joudut kyllä lyhentämääm välitystä.
Jokatapauksessa suosittelen vaihtamaan 1-2 hammasta pienemmän pinionin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 23.10.03 - klo: 18.51
Nii tuol jossain puhuttii et jos maalaa korin fluorin vihreän väriseks nii kannattaa vetää lopuks päälle viel kerros valkosta et näkyy paremmin? Kannattakos tehä sama asia fluori pinkin (jotenki tollee kirjotetaan) päälle?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: RC_seniori - 23.10.03 - klo: 19.09
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
...Kannattakos tehä sama asia fluori pinkin (jotenki tollee kirjotetaan) päälle?

Joo, kaikkien neonvärien sekä metallihohtovärien päälle kannattaa vetästä kerros valkosta. Väristä tulee kirkkaampi ja muutenkin parempi.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 23.10.03 - klo: 19.56
Joo nii mä meinaan tehä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Ville_79 - 23.10.03 - klo: 21.43
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Nii tuol jossain puhuttii et jos maalaa korin fluorin vihreän väriseks nii kannattaa vetää lopuks päälle viel kerros valkosta et näkyy paremmin? Kannattakos tehä sama asia fluori pinkin (jotenki tollee kirjotetaan) päälle?


Fluorisoivat maalit toimii todellakin parhaiten kun pohjana on valkoinen maali. Maalasin tässä yksi päivä kaverille fluorisoivalla keltaisella tietokoneen koppaa ja pohjaväriksi ei löytynyt muuta kuin hopea. No siitä keltaisesta tulikin sellainen kummallinen vihersävy.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 23.10.03 - klo: 21.55
Joo kiitos taas kokeneemmille näistä hyvistä neuvoista. Pinkki on pinnassa ja eka maalaus onnistui tod. hyvin. Huomenna viel prohobbyyn ostaa valkosta maalia ja mustaa maalia spoikkaan  8) sit viel pitää hankkii noi hpi:n jotku mustat vanteet.
Otsikko: tr-15
Kirjoitti: pitzi - 24.10.03 - klo: 20.38
kyoshon gs-15 moottori on surkea se kannattaisi vaihtaa sillä se on sivu puhalteinen mulla on inferno tr-15 johon ostan uuden moottorin
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 24.10.03 - klo: 20.52
No eiköhän toi mulle vielä mee ku vähä yli viikon vanha toi auto... muutenki menee liia kovaa  :wink:
Otsikko: Re: tr-15
Kirjoitti: late - 24.10.03 - klo: 22.36
Lainaus käyttäjältä: "pitzi"
kyoshon gs-15 moottori on surkea se kannattaisi vaihtaa sillä se on sivu puhalteinen mulla on inferno tr-15 johon ostan uuden moottorin


No mikäs sivupuhalteisissa on vikana..?
Perusteluja kiitos!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 24.10.03 - klo: 22.43
Niinpä?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 26.10.03 - klo: 02.22
No nyt o pinkki evo kori valmis  :mrgreen: laitoin tarroja (en kaikkia) varmaa 3h putkee... nyt valmis!
Otsikko: Re: tr-15
Kirjoitti: Mika R - 26.10.03 - klo: 08.44
Lainaus käyttäjältä: "late"
Lainaus käyttäjältä: "pitzi"
kyoshon gs-15 moottori on surkea se kannattaisi vaihtaa sillä se on sivu puhalteinen mulla on inferno tr-15 johon ostan uuden moottorin


No mikäs sivupuhalteisissa on vikana..?
Perusteluja kiitos!


Periaatteessa takapuhalteisissa moottoreissa on parempi virtaus --> enemmän tehoa, mutta ei se tee sivupuhalteisista huonoja. Käytännössä yhtä hyviä taitavat olla.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 26.10.03 - klo: 20.14
Meneekö tuhon tr-15 rallyyn HPI:n supersize renkaat ja vanteet?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 26.10.03 - klo: 20.17
renkaat pitäis mennä, mut vanteist en oo varma kyl varmaan nekin mut en oo varma.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 03.11.03 - klo: 22.10
Mitä rallylle kannattaisi tehdä jos siitä haluaisi hiukan enemmän "touring auton"? Eihän siitä mitään huippu sellaista saa tekemälläkään, mutta kaipaisi edes vähän enemmän rauhallisuutta autoon, kun vauhdit kasvaa? Ettei se perä lähtisi heittämään niin paljon kiihdyttäessä... tuntuu vain että koko ajan auto ei tottele käskyjä :?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 03.11.03 - klo: 22.19
oletko laittanut öljyt diffeihin?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 04.11.03 - klo: 00.39
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Mitä rallylle kannattaisi tehdä jos siitä haluaisi hiukan enemmän "touring auton"? Eihän siitä mitään huippu sellaista saa tekemälläkään, mutta kaipaisi edes vähän enemmän rauhallisuutta autoon, kun vauhdit kasvaa? Ettei se perä lähtisi heittämään niin paljon kiihdyttäessä... tuntuu vain että koko ajan auto ei tottele käskyjä :?


No, toi on toi vanha diffi juttu eli laita silikoniöljyä diffeihin eteen esim 40 000wt ja taakse 10 000wt ja tiivistä ne bilteman silikonilla tai vastaavalla ettei öljyt tuu ulos ajaessa. Vaihtoehtoisesti voit käyttää paksua diffirasvaa esim OFNAn diff lockia eteen.

Yks vaihtoehto on laittaa Kyosho kuuladiffit mutta ne vaatii huoltamista enemmän kuin vakiodiffit.

Tämä on iso muutos ajamiseen. Tämän lisäksi kandee tarkistaa aurauskulmat vähän negatiivista taakse ja ehkä vähän positiivista eteen pari astetta, kokeile mikä tuntuu hyvältä. Myös iskareiden säädöillä voit vaikuttaa, esim 800wt öljyt sisään, myös paremmat teflon iskarit vois olla asiaa.

Touring automaisuutta saat lisäks 2-vaihteisella jos ei vielä ole sekä slickseillä. Kyosho parempi 2-vaihteinen on FZW56 mutta se on aika kallis about 150e ja kyllä sillä halvemmallakin about $50 pärjää vakiokoneen kanssa.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 04.11.03 - klo: 21.26
Joo kiitti Mika! Onhan noihin diffeihi pitäny ostaa ne öljyt monta kertaa mut ei oo sit tullu hankittua... paljo ne maksaa muute? Pitää käydä taas torstaina hesas prohobbyssä.

Ja sit vielä et eiks noi teflon iskarit oo aika kalliita? Jossain näin 50e 2 kpl?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 05.11.03 - klo: 06.50
Ei kai noi öljyt hirveesti maksa, Kyosholta varmaan jotain 8-10e pullo. Osta vaikka aluks vaan tota 40 000wt eteen ja taakse ei tarvii alkuun laittaa mitään.

Teflon iskarit on kalliita mutta onhan ne hienotkin - kuten touring autotkin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 05.11.03 - klo: 20.42
Äsken ajelin pari tankkia ulkona kun oli aika kuivaa näiden sadepäivien keskellä, niin huomasin et auto alkaa välil röpöttää siis kuuluu semmone ääni et sais liikaa menovettä eli tukehtuu?

Tuo tapahtui muutaman kerran parin tankin ajon aikana kun nopeasti pisti kaasun lähes pohjaan... eli saiko vain liikaa nitroa? Seosneula oli n. 1 1/3 kiekkaa auki
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 05.11.03 - klo: 20.51
Kokeilitko ohentaa, eikös se olis sillä selvinnyt. Pidäpä tyhjäkäynnillä 5s ja jos sammuu kun lähdet niin liian rikkaalla on. Jos rupee ottaa kierroksia on liian laihalla arvaisin.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 05.11.03 - klo: 21.00
Joo koitin ohentaakki, äske ajoin kuitenki puol tankkii ilman koppaa nii ei ainakaa tullu ongelmii. Oli se liia rikkaal mut aika kumma ku 1 ja vähä yli 1/4 kiekkaa auki nii saa viel liikaa?

Ja sit viel toine juttu: pitää lataa hehkuu se joku 8h ja sit sil saa käynnistettyy auton n. 2 kertaa kunnol, sen jälkee saa nykii joku 15 kertaa käyntii? Tavallista?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 06.11.03 - klo: 11.45
enpä tiedä hehkusta, mutta ootko tarkistanut tulpan kunnon?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 06.11.03 - klo: 12.49
Ei tullu paketin mukana tulpanavainta? enkä omista sellaista ennestään... pitää kaverilta lainaa se ja tsekkaa sen tulpan kunto
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: late - 06.11.03 - klo: 16.34
Heh, sen tulpan voi avata melkein poikkeuksetta millä tahansa 8-millisellä hylsyavaimella.
Tai vaikka pihdeillä tms.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 06.11.03 - klo: 20.48
Kyl se tulppa hehku iha hyvi.. ei siinä sit vikaa ainakaa
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 20.11.03 - klo: 14.27
Kandeis kyllä miettiä sellasta erillistä hehkun lyijyhyytelö akkua ja hehku holkin hankkimista.
Toi on meinaan aika tuskanen yhdistelmä toi vetostartti ja pikku hehku.
Noissa hyytelö akuissa on 4A:n virtaa joten se toimii paljon pidenpään kuin tavallisen hehkun akku. :wink:
Makso muistakseni n.7€.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 05.12.03 - klo: 19.11
Moi!

Niin voisitteko laittaa plussat ja miinukset kyseisestä autosta?

Kiitos!  :)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 05.12.03 - klo: 21.26
No tossa olis muutama:
+Helppo tekniikaan sisään pääsy
+äärimmäisen kestävät ripustukset
+kestävä moottori
+mahdollisuus pieneen hiekkaralliin (en suosittele)
+suuri määrä lisävarusteita saatavana
+kulkee hienosti jo vakiona
+hyvä hinta laatu suhde
+helppo huoltaa
-moottori hieman vaikea sisään ajettava (aloitelevalle)
-moottorilla riittämätön jäähdytys (vakiona)
-moottorin vetostartti
-autossa ei ole kuulalaakereita
-niukka kori valikoima.
Kyllähän noita plussia enemmän tulee kuin miinuksia.
Pääasiassa auton huonot puolet kerääntyy moottoriin, vaikka se loppujen lopuksi onkin melko kestävä ja tehokas.
 :)  Suosittelisin hankkimaan starttiboxin tätä autoa käytettessä. Siten säästät itseäsi monelta kirosanalta. :mrgreen:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 05.12.03 - klo: 21.45
Moi!

Kiitos vinkeistä!

Olen vasta aloittelemassa harrastusta eikä ole oikein tietoa... :roll:

Tuo on siis hyvä auto ainakin sinun mielestäsi henkka  :D

Onko tuo sisäänajo vaikeaa?

Miten tuon jäähdytyksen pystyy sitten korjaamaan?

Hiekassa ei siis pysty kunnolla ajamaan vaikka toi on ralliauto  :shock:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Alfa - 05.12.03 - klo: 22.08
Isommalla jäähdytyskannella tai joillain  tuulettimilla.
 :roll:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 06.12.03 - klo: 17.29
Tällä autolla ei siis pysty ajaa hyvin hiekalla?

Kannattaako tää ostaa ekaksi autoksi?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 06.12.03 - klo: 17.46
Rally oli mun eka auto ja oon ollu tosi tyytyväinen. Kokoamiseen meni ensikertalaiselta n. päivä. Sopii hyvin ensikertalaiselle. Ja on ollut kestävä, 1 pääratas (vai mikä onkaa) on menny sileeks. Seki oli oma vika ku ei käyttäny ruuvilukitetta motin kiinnittämises. Meinas yks vetoakseliki hukkuu, ku unohti myös tän ruuvilukitteen  :wink: No virheistä oppii.

Siis kyllä sillä hiekalla pystyy ajameen, kunhan ei kauheen isoo kivee ole. Tänäänki vaihoin mun rallyyn nappularenkaat nii johan alko kulkee hiekalla. Nyt pystyy ajaa lumellaki paremmin, ainakin niin luulisin.

Pitäis vaa vähäse varmaa muuttaa välityksii? Ostaa hampaan tai pari pienemmän kytkinkellon? Eihä motti voi mitenkää vahingoittuu tosta, ku laitto isommat renkaat, ja jos ei heti muuta välityksiä.
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 06.12.03 - klo: 18.12
Siis sen auton sisäosa on niin hyvin suojattu, että ne kivet mitkä hiekalla ajosta lentelee ei vahingoita sitä?

Paljon maksoit muuten autostasi?  :D

Saisin kaikki sisältävän paketin 530 eurolla...

Onko kallis?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 06.12.03 - klo: 18.29
On se kallis! Itte maksoin kaikesta (auto, ohjain: futaba mj, hehku+laturi, nitroo 1l) 420e.

Kyl sinne kiviä vähä lentelee mut suojaa vaa arimmat paikat jotenki
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 06.12.03 - klo: 19.45
Siis sait kaiken 420!

Hobby Pointissa ne myy pelkän auton 340!

Onks sulla uusin malli?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 06.12.03 - klo: 21.56
Joo on mulla se uusin kai.  Auton ostin varmaan lokakuussa...

Hesassako asut? Nimittäin kun kävin kysäsee hesan Hobby Pointist nii sano mulle pelkän auton hinnaks vähän päälle 400e! Sit kaverinkaa mentii kulman taakse Prohobbyyn sano et kaiken tarvittavan saat 420e  :D
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 07.12.03 - klo: 11.08
Joo asun Helsingissä.

En tiennytkään, että noissa liikkeissä on noin suuret hintaerot  :shock:

Kun oli aluksi tarkoituksena ostaa TR-15 Buggy niin se auto oli samanhintainen noissa kummassakin liikkeessä.

Mutta sitten tolla rallylla on siis satasen hintaero  :lol:

Pitää ostaa sitten ProHobbysta kiitos vinkistä!
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: fiesta6 - 07.12.03 - klo: 12.26
hobbylinnassa on käytetty tr-15 150€  8)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 07.12.03 - klo: 13.20
Joo kyllä toi on ollut tosi hieno ja kestävä auto ton pureten alphan jälkeen oon ollu kyllä tosi tyytyväinen.
Toi moottorin sisään ajo on tossa vaan melkoista hakemista.
Oma koneeni ei suostunut lähtemään käymään ennen kuin pääneula vain 1,5 kierrosta auki kun ohjeiden mukaan neulan olisi pitänyt olla 3 kierrkosta auki. Vielä koneen käydessä kun koitti laittaa neulaa avata niin aina se vain sammui. :mrgreen:
No eikai siittä mitään haittaakaan voinu olla kun kone on toiminut koko kesän aivan moitteettomasti. :lol:  Eli ei noita kyoshon ohjeita liian todestakaan kannata ottaa. :)
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 08.12.03 - klo: 17.51
Moi Ozmo!  8)

Mitä siihen sun pakettiin kuulu kun ostit ton autos?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 08.12.03 - klo: 21.51
siirryttäiskö siihen yleis tr topicciin kun sellanen kerran tehtiin?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: topemu - 09.12.03 - klo: 09.52
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
hobbylinnassa on käytetty tr-15 150€  8)


Joo niin on mutta sen moottoriin sopii vertaus puolukka p*ssa. Muutenkin on klappia joka suuntaan.  Saahan siitä varmaan ajopelin, mutta joutuu kuitenkin ostamaan vähänajan päästä varaosia sadoilla euroilla. :(
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: OzmO - 09.12.03 - klo: 20.04
Lainaus käyttäjältä: "Aloittelija"
Moi Ozmo!  8)

Mitä siihen sun pakettiin kuulu kun ostit ton autos?


Oon kertonu jo:

Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
On se kallis! Itte maksoin kaikesta (auto, ohjain: futaba mj, hehku+laturi, nitroo 1l) 420e.


Että nuo tuli muistaakseni mukaan pakettiin...
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Mika R - 10.12.03 - klo: 08.05
siirtynette http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=5140
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: fiesta6 - 10.12.03 - klo: 09.41
Lainaus käyttäjältä: "topemu"
Joo niin on mutta sen moottoriin sopii vertaus puolukka p*ssa. Muutenkin on klappia joka suuntaan.  Saahan siitä varmaan ajopelin, mutta joutuu kuitenkin ostamaan vähänajan päästä varaosia sadoilla euroilla. :(


Sellasta se tuppaa olee, itse ajattelin samaa...
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: topemu - 10.12.03 - klo: 10.25
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Lainaus käyttäjältä: "topemu"
Joo niin on mutta sen moottoriin sopii vertaus puolukka p*ssa. Muutenkin on klappia joka suuntaan.  Saahan siitä varmaan ajopelin, mutta joutuu kuitenkin ostamaan vähänajan päästä varaosia sadoilla euroilla. :(


Sellasta se tuppaa olee, itse ajattelin samaa...


Täytyy varmaan hiukan oikaista itseäni. Tuohon Hobbylinnan TR:ään tulee mukaan vaihtokone, joka on hiukan parempi kuntoinen kuin tuo paikalla oleva. Ei siten kovinkaan paha vaihtoehto.  :?:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Aloittelija - 12.12.03 - klo: 18.22
Kannataisiko ostaa ennemmin tämä vai LandMax 2 ensimmäiseksi (oikeaksi radio-ohjattavaksi) autoksi?

Eikö siinä säästä, jos ostaa heti aluksi hyvät akut?
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: client - 21.12.03 - klo: 16.58
minä satuin ostamaan sen hobbilinnan käytetyn tr-15   :mrgreen:
ostin myös sen "hyväkuntoisen" vaihtomoottorin...

mullapa onkin vain tuota suoraa 80/20 fuilia ja v*tut se sillä suostu käymään!

pikkasen ottaa naamaan kun ei pääse ajamaan   :evil:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: henkka88 - 21.12.03 - klo: 17.12
Joo, toi on vielä vähän muutenkin ongelmallinen  kone toi gs15r.
Eikös sulla siinä semmonen kone ole?
Et se ei varmaan tolla löböllä käy vaikka olis kuinka timmissä
kunnossa.
Mulla toimi ton koneen kanssa kyllä hienosti toi Morgan Cool Poweri:n 15% löbö sekä Os:sin 8 tulppa.
Tosin olen ajanut tolla tulpalla vain kesällä et talveksi vois laittaa vähä kuumemman? :wink:
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: client - 21.12.03 - klo: 21.44
sain käymään tollakin löböl...kylse o kohtis kova homma repii tota käsipelillä :x


ei päässy vieläkään ajamaan ku kytkin ei oikein tuppaa pelaamaan kunnolla...motti ottaa kierroksia ja renkaat pyörii.. muttakun laittaa auton maahan, niin renkaat ei pyörikkään ja motti jatkaa kiertämistä...

nyt suunnitelmissa ostaa uutta osaa kytkimeen...ehkä pelkät palat, ehkä kello, ja kunnon polttoainetta sekä kuumia tulppia...
Otsikko: kuinka kauan patterit kestävät?
Kirjoitti: Emil - 10.03.04 - klo: 15.40
Kuinka kauan patterit kestävät FUTABA MS/MJ (2ph/2phka)??
Otsikko: Kyosho TR-15 Rally
Kirjoitti: Erkhart - 10.03.04 - klo: 16.25
aika kauan lähettimessä ainakin, mutta siirtyisitkö keskustelemaan yleis tr topicciin.