RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: k1mmo - 05.06.08 - klo: 23.53
-
Moro!
Nyt seuraa hieman erikoisempi viesti johon toivon että joku jopa vaivautuisi vastaamaan.
Eilen meni viimeisen kerran hermot nitropeleihin. Ei jaksa sitä jatkuvaa säätöä ja hehkutuksia.
16 tuntista työpäivää kun tekee kuutena päivänä viikossa niin ei oikein jaksa enään uhrata enään kallisarvoisia tunteja koneen ja muiden säätämisiin.
Yhtään nitropeliä en enään ikinä hommaa.
Toki niiden säätö on tuttua ja helppoa hommaa, nuorempana sitä jaksoi tuntejakin päivittäin rassailla muttei oikein nykyään enään ehdi (saati jaksa).
Osaako joku suositella isoa (1/6 tai 1/5) ainakin autoa joka on laadukas, kestää ja saisi kulkeakkin?
Bensa tai sähkö, hemmetti, vaikka polttoöljy :evil: , kunhan täyttää yllämainitut vaatimukset.
Ulkomailta tilaus ei ole ongelma ja luottokortti löytyy. Hintakaan tuskin on ongelma.
Haluan auton joka toimii aina narusta vetämällä kunhan ainetta on ja säädöt kohdillaan ja on muutenkin vähän huollettava.
Toki ajojen jälkeen aina after run öljyt heitän, hammasharjalla putsailen akselit, akut latailen jne.
:angry: P*RK*L*! :angry:
-
esimerkiksi HARM (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=130), FG, HPI (http://hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=19&catname='1/5%20ja%201/6%20-%20skaalan%20autot') tai MCD (http://www.rcautot.fi/racing-rcautot-mcd.php). FG:ltä löytyi ainakin ennen myös sähkökäyttöinen 1/5 touring mutta en usko sen liikkuvan yhtään mihinkään. Tuossa kokoluokassa 2-tahti on se ainoa varteenotettava vaihtoehto. HARM on varmasti laadukkain mutta se valitettavasti näkyy myös hinnassa. Tosin kannattaa muistaa kuten kaikessa muussakin, markalla markan tavara.
-
Suosittelen HPI:in Bajaa. 2t bensaa tankkiin vain ja vetäset käyntiin ja ajat. :tongue:
Vara ja viriosia löytyy myös aika hyvin bajaan.
-
käytettynä näitä löytyy usein myydään palstalta, tässä pari
FG http://rc10.fi/index.php?topic=28013.0
HPI http://rc10.fi/index.php?topic=27989.0
-
Itse hommasin MCD Baja 1000 ja hyvin tuo pelittää! Ennen oli nitro, vaan ei tule enään.Ei tarvi enään pahemmin säädellä, muutakun vetää narusta ja kovaa ajoa.Suosittelen.
-
Opetelkaa säätään ne vehkeet niin että ei tarvi ku näyttää starttipoksia ja kovaa ajoa. Turha sitä on autoa syyttää jos käyttäjä ei osaa.
-
Opetelkaa säätään ne vehkeet niin että ei tarvi ku näyttää starttipoksia ja kovaa ajoa. Turha sitä on autoa syyttää jos käyttäjä ei osaa.
Oletkos koskaan ollut mukana kuin laitetaan bensa vehe käyntiin :huh:
Bensakonetta ei tarvitse säätää ollenkaan kuin se on sisään ajettu, taas nitrokonetta pitää kokoajan säätää ja kuka opettaa jos ei ole kokennutta vieressä opastamassa.
Jerzi
-
eipä toimi mikään polttomoottori säätämättä. Totta on että bensaa pitää säätää harvemmin mutta ei voi kärjistää noin. Itse olen molemmat omistanu ja molempia säätäny ja starttaillu jonku kerran. On sitä jokunen rakko tullu sormiin FG vetostartin takia, vaan eipä ole hobaon starttiboksista. :grin:
-
Opetelkaa säätään ne vehkeet niin että ei tarvi ku näyttää starttipoksia ja kovaa ajoa. Turha sitä on autoa syyttää jos käyttäjä ei osaa.
Oletkos koskaan ollut mukana kuin laitetaan bensa vehe käyntiin :huh:
Bensakonetta ei tarvitse säätää ollenkaan kuin se on sisään ajettu, taas nitrokonetta pitää kokoajan säätää ja kuka opettaa jos ei ole kokennutta vieressä opastamassa.
Jerzi
Niimpä niin :)
-
p*skat nitrokonetta tarvitse kokoajan säätää.
Kerralla kohdalleen niin ei tarvii kuin selkeissä kelin muutoksissa hieman pääneulan asentoa korjata.
Jos ei osaa säätää pannua kohdalleen niin sit tarvii olla jatkuvasti säätämässä kun se on kokoajan pielessä.
-
Tuo hpi:n baja kitti versiona. kulkeekin ihan mukavasti.
-
Ja jos on huono nitrokone niin joutuu kans kokoaika säätämään.
-
Bensalla ne moottorit pitää hurista, toimii vaikka säädöt ei ihan tikissään olisikaan ja koneiden kestävyys/luotettavuus omalla tasolla nitrokoneisiin verrattuna. Toki kunnon nitro oikein säädettynä pelittää mutta ei ole 2T koneen voittanutta RC-autoissa tai veneissä.
Laadukkaita värkkejä 1/5 kokoluokassa on noi edellä mainitut. Valitse auto käyttötarpeen ja mieltymysten mukaan, merkillä ei ole kovinkaan suurta merkitystä koska kaikki pelittää mainiosti.
Oma valinta olisi FG radalle, HPI Baja crossiin ja MCD:ltä auto ralliin tai monsu. Jos joskuss lakkaa köyhtymästä niin kaikkia yksi, tai mielummin kaksi niin on vara-auto :cool:
-
HARM! (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=130)
Vaikka edelleenkin noi bensavehkeet on mun mielestä vaan smoo smoo. :grin:
-
Ei mun ole ainakaan tarvinnut Revossa paljon säätää RB tm323 pannua, ainoastaan kelin mukaan vähän pääneulasta kääntää.
-
p*skat nitrokonetta tarvitse kokoajan säätää.
Kerralla kohdalleen niin ei tarvii kuin selkeissä kelin muutoksissa hieman pääneulan asentoa korjata.
Jos ei osaa säätää pannua kohdalleen niin sit tarvii olla jatkuvasti säätämässä kun se on kokoajan pielessä.
Samaa mieltä Hoke. Liika ruuvailu aiheuttaa sen ettei mikään toimi. Ei edes kuski :mrgreen: