Elikkä tulipa tilattua tuollainen Cen racing nx sarjan vekotin subarun kopalla JR-hobbysta. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kyseisestä autosta. Onko vara/päivitys osia kuinka hyvin saatavilla? Koitin noita cenracingin sivujakin tutkia, mutta tuntuu toimivan vähän miten haluaa nuo. Auto ilmeisesti soveltunee hiukan epätasaisemmassakin maastossa ajoon? Aikaisemmin ollut pelkästään touring autoja ja tasaiset ajopaikat on olleet aika hakusessa. Toivotaan että pääsee jo jussina turaamaan :grin:
Oisit ees kertonu auton nimen.Luulisin et tarkotat kuiteki varmaa tota CEN-racing MX 3.0 Subaru 4 wd 2-speed?
Kun toho NX-sarjaa kuulu 4 eri autoo, paitsi jos myös lasketaan Talon ja Magnum NX:sät mukaa nii sitten 6:
MT-Spec 3.0
MX 3.0 Pajero
MX 3.0 Subaru
Magnum NX
Talon NX
PremieR4
Hyvä tosta lähtee selvittämää mikä auto kysees.
No.. on toi kyllä kiva pirssi piha suditteluu :p ja helppo käyttöne, tehoa löytyy ja helppo ajettava.
Juu eli juuri tämä CEN-racing MX 3.0 Subaru 4 wd 2-speed on kyseessä. Hiukan hukassa näiden vekottimien kanssa kun on tämä harrastaminen ollu pari vuotta jäissä.
Eiköhän tuolla ihan hyvin ajele mihin vaan pääsee. Promo dvdllä ainakin vetelee aika kivikkoisessa maastossa.
Mulla on tuo Magnum NX vehje. Eroa noilla kahdella ei taida olla kuin iskarit, renkaat, tukivarret ja koppa.
Spur gearit eivät ole mitenkään kestäviä. Niitä hajoilee aikalailla ilmaisesti jos kivi menee rattaan väliin. Onneksi muoviset eivät maksa kuin alle 10€/kpl. CNC spurrit makaa sitten jotain <40€kpl. Niiden kaveriksi kannattaa ostaa steel pinion. Jossain vaiheessa cenracingdirect.com:sta sai nuo kaikki yhteishintaan 70$.
Nonnii. Autohan tuli eilen haettua matkahuollosta ja eilinen menikin paketin sisältöä ihmetellessä. Vastarin akun unohdin tilata, mutta toimiihan tuo nyt paristoillakin ens alkuun. Äsken aloittelin sisäänajoa ja laakista tuo lähtikin käyntiin :grin: Hyvin tuntuu kestävän käynnissä jne. Auto kuitenkin pyrkii hetkittäin ryömimään eteenpäin. Tyhjäkäynti ilmeisesti isollaan? Ihan laadukkaan oloinen kapistus on vaikkei varmasti kalliimmille yksilöille vedäkään vertoja. Ainut ihmetyksen aihe liittyy alustaan. Autoa kun painaa alaspäin kädellä niin sinne se myös jää, eli alusta ei "palaudu". Jotenkin tuntuu ettei se tuollainen kuuluisi olla.
Alustan kuuluisi nousta kyllä. Omassa Hyper 7 TQ on sama ongelma, iskariöljyen vaihtaminen helpottaa vähän, jousien vaihto sitten vaikuttaa paljon. Jäykemmät jouset kehiin vain, tuskin on kallis paketti. Kannattaa hieman katsoa, ettei ota sitten liian jäykkiä.
Tyhjäkäynti voi olla vähän isolla, tai kytkinjouset ovat todella herkät. Jos jaksat, laittele videoa kun auto menee eteenpäin, helpompi sanoa että onko tyhjäkäynti liian isolla.
Lainaus käyttäjältä: Somnium - 20.06.08 - klo: 11.06
Nonnii. Autohan tuli eilen haettua matkahuollosta ja eilinen menikin paketin sisältöä ihmetellessä. Vastarin akun unohdin tilata, mutta toimiihan tuo nyt paristoillakin ens alkuun. Äsken aloittelin sisäänajoa ja laakista tuo lähtikin käyntiin :grin: Hyvin tuntuu kestävän käynnissä jne. Auto kuitenkin pyrkii hetkittäin ryömimään eteenpäin. Tyhjäkäynti ilmeisesti isollaan? Ihan laadukkaan oloinen kapistus on vaikkei varmasti kalliimmille yksilöille vedäkään vertoja. Ainut ihmetyksen aihe liittyy alustaan. Autoa kun painaa alaspäin kädellä niin sinne se myös jää, eli alusta ei "palaudu". Jotenkin tuntuu ettei se tuollainen kuuluisi olla.
maavaraa voi säätää C-mallisilla säätöpaloilla luultavasti, ehkä niitä tulee auton mukana, ne laitetaan iskareihin
cenin kasikrossari on ainakin todella laadukas tänä päivänä, kestää kulutusta todella hyvin
tyhjäkäyntiä voit hieman laskea
Kiitoksia vastauksista. Jotain paloja tuli auton mukana, ihmettelinkin jo eilen että mitä mahtavat olla. Ilmeisesti sitten juuri tuonne iskareihin kuuluu. No alusta nyt ei kuitenkaan ole se akuutein asia tällä haavaa. Koitetaan hoitaa tuo sisäänajo alta pois pyhien aikaan kunnialla. Tuo videon lisääminen voi olla hiukan ongelmallista kun on vain tuommoinen hidas grps kännykkä netti. Näin meillä maalla :grin: Työpaikalla tosin saattaisi pyhien jälkeen onnistua.
Itse ostin syksyllä saman auton. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen paitsi ne Skyonin radiot on aika heikot. Meni vastari rikki eka kerran hieman kosteutta haistettuaan. Varaosat löytyy JR:ltä heti ja hyvä kun se on itsellä ihan vieressä. Siinä paketissa tulee iskariin eri reikä vaihtoehdoilla palikoita, joilla voi säätää jäykkyyden ja vaihda suosiolla paremmat iskariöljyt. Kulkee ainakin tosi lujaa. Sanoisin hyväksi hinnaltaan.
Hehe..Radio huono ku vastari ei sietänyt vettä? Minusta skyon ei ole kauhean korea mutta ihan toimiva..
No anteeksi. Vastarihan kun ei ole radio mitenkään :shocked: Ei ole korea, mutta toiminu muuten ja abs on mukava lisä.
Lainaus käyttäjältä: anavee - 21.06.08 - klo: 08.28
No anteeksi. Vastarihan kun ei ole radio mitenkään :shocked: Ei ole korea, mutta toiminu muuten ja abs on mukava lisä.
en ihan sitä tarkoittanut - vaan mikään vastari ei kestä vettä
Radion ohjekirjassa mainitaan että abs ei kuulu tähän malliin tms. Mutta tuntuu tuo minusta joka tapauksessa toimivan ihan mainiosti :grin: Kannattaa nuo vastarit suojata/tiivistää. Edellisissä rotteloissa on aina ollut suojattu ja aina on kestänyt. Kelissä kuin kelissä.
Kuinkahan mahtaisi käytdä jos ottaisi center drive shaftin pois ja ajelisi 2wd:na? Siirtyisiköhän takarenkaille enemmän voimaa jolloin olis hyvä suditella? Onko tätä kukaan koittanut?
ps tänään auto karkasi horisonttiin soramontulla kun patterikotelosta katkesi kaapeli :D Kiva oli juosta auton perässä kun se vetää hanapohjassa etiäpäin. "Onneksi" sattui penkka kulkuväylälle ja auto otti ilmalennot, jonka jälkeen se sammu. Vauriot: pakari, ja dogbone irti sekä itsetehty ohjauskannatin rikki. En tiedä olisiko failsafe auttanut tuossa asiassa kun sähköt katkesi aivan kokonaan.
Ekaa polttistani kokeilin takavetona ja oli todella karmea ajettava. Itselläni ei ainakaan taito riittänyt päästä eteenpäin kun pyöri aivan holtittomasti. Iso bensa auto olikin jo aivan toista maata vaikka kaasunkäyttöä sai siinäkin opetella ettei pyörähtänyt jatkuvasti.
Lainaus käyttäjältä: raaja - 21.06.08 - klo: 12.18
Kuinkahan mahtaisi käytdä jos ottaisi center drive shaftin pois ja ajelisi 2wd:na? Siirtyisiköhän takarenkaille enemmän voimaa jolloin olis hyvä suditella? Onko tätä kukaan koittanut?
On koitettu. Aika sutimiseksi menee. Helppohan tuo kokeilla jos kiinnostaa. Mulla löyty abs siitä ohjaimen valikosta ja siinä lukee abs. Vielä kaksi eri vaihtoehtoa millä nopeudella se sykkii.
Ok. En usko ennenkuin itte kokeilen! :grin: Pääasia ettei kukaan ilmoittanut auton hajonneen moisen kokeilun tuloksena!
Mulla tuli auton mukana kans ne C palat, sitten tuli eri kokoisilla reijillä olevia iskarin mäntiä, kytkimen jousia ja joitakin tosi ohkasia rikkoja. Näistä rikoista ei ole hajuakaan minne nämä tulee? :shocked:
Kokeile toki. Ei se siitä miksikään mene. En itsekään niistä rikoista tiedä, vaan eiköhän ne voi laittaa mihin tarvii.
Sisäänajot ajeltu ja vähän annettu jo runtuakin. Tosiaan nuo muoviset rattaat tuntuu menevän vähän turhan helposti. Nurmikolla pelkästään ajeltu ja toisesta rattaasta puuttuu jo 6 hammasta :evil: Yksi koritolppakin jäänyt jonnekkin matkalle. Pitää tarkistaa kaikki ruuvit ennen seuraavia ajoja ja kyhätä jonkinlaista suojaa noille rattaille. Kivasti tuo kyllä vetää vaikkei ihan vielä ole säädöt kohillaan.
Koritolpat on itellä vielä kaikki tallella, mutta melko mutkalla. Laitoin niihin lukkorikat niin eivät niin helposti pääse häviämään.
Somnium: Kato, että ne rattaat ovat kohillaan. Jos rattaasta ottaa vain osa kytkinkellossa oleviin rattaisiin niin sitten ne kyllä menevät nopeasti rikki.
Onneksi nuo muoviset rattaat ovat halpoja, mutta jos niitä menee lähes joka kerta kun ajaa niin sitten ne käy kalliiksi.
Mulla on siitä pienemmästä rattaasta 2 hammasta rikki. Bevel gearin sain myös rikki jotenkin. Varmaankin donitseja revitellessä tai hypystä ja maahantulosta kaasu pohjassa. Onneksi sekin oli alle 10€. Olen myös saanut rikki kytkimen ja kellon kiinnityspalan osanro SP34. Tämä osa piti hätäpäissään tehdä itse ja aion ajella tuolla niin kauan kuin rattaat ja se itse kiinnityspala kestää.
Jos keksit jonkun hyvän konstin millä suojata nuo rattaat niin laita kuva tänne. Sitä tietoa kaipaa monikin! :p
Pitää varmaan tilata ne metalliset rattaat siihen suosiolla, kun ei tunnu edes nurtsi pyörittelyä kestävän nuo muovimallit :cry: Voi ihme jotta voi olla mahtavaa ajella kun ei pikku juuret ja pomput haittaa menoa, ja aina viimeistään kolmannella nykäsyllä käyntiin. Aikasemmilla autoilla kun ei voinut kunnolla ajella edes normaalilla parkkipaikalla jollei ollut virheetön asvaltti alla ja harvemmin niitä edes sai käyntiin :cheesy:. Sovin jo kaupat FG:n marderistakin jotta pääsee oikein toteuttamaan itseään. :tongue: Pitää huomenna koittaa vähän tuumailla mitenkä saisi ratas suojaa tuohon ceniin väännettyä. Pitäisi saada vaan ehdottoman tiivis tai tulee selvää jälkeä jos rattaiden ja suojan väliin pääsee soraa :mrgreen:
No nyt meni sitten se muoviratas totaalisesti. Samalla pakeni hampaat siitä kytkinkellossa olevasta toisesta rattaasta. Melkoinen ralliauto kun tuhoutuu paikat ennen kuin on edes hiekkaa nähnytkään.
Justiinsa.
Cenin 60 päivän takuukaan ei tuota korvaa, koska se rajoittuu sähköihin ja moottoriin. Mielestäni tuon pitäisi kuitenkin mennä johonkin takuuseen, koska tuo noin nopesti meni rikki, mutta tuskinpa vaan.
Tuolla autolla on kiva ajaa, mutta yleinen auton laatu on heikko. Jatkuvasti on joku osa rikki ja auto odottaa telakalla. Minulla meni rikki tuo ite tekemä palanen ja veti muovit sileeksi. Eikun osia tilailemaan.
No enpä jaksa ruveta vääntämään noista takuu asioista muutaman euron osien takia. Ei ne varmaan kuulu takuun piiriin kuitenkaan. Ihan mukava autohan tuo on ajella, mutta jotenkaan ei vakuuta tuo laatu. Auto ollut viikon verran ja pari ratasta sileänä, koritolppia 2 karkuteillä, toiset kaksi irti :D tyhjäkäynnin säätö ei jostain syystä kestä kohillaan, varmaan lukitteella koitettava laittaa se ruuvi. Ainiin ja toinen etuiskari on entinen. Sekä kaiken kukkuraksi itse kuskikin on "huollettavana". Tuli sunnuntai iltana pienen pieni haava käteen, joka tulehtui todella nopeasti. Käsi turposi aika reippaanlaisesti ja kuume nousi. Nyt sitten antibiootteja napsitaan ja toivotaan parasta. Taitaa jo alkaa elämä voittamaan kun malttoi antaa periksi ja jäädä sairaslomalle toipumaan.
Taidan myydä oman Magnumin ja ostaa jonkun toisen vehkeen, jonka luulis kestävän. Tympeetä tilata joka viikko tavaraa rikkimenneiden tilalle eikä pääse ajamaan :angry:
Tässä muutamia vaihtoehtoja mitä nyt mietin:
- Kyosho Mini Inferno GP 340€
- Hobao Hyper Mini ST RTR 299€
- Hobao Hyper 8.5 RTR 429€
- Cen Matrix RTR 523€
Minit olis söpöjä! :grin:
osta toi cen matrix. onkuulemma kova meneemään ja kestääkin. CEN<3
Tänään olikin sitten ensimmäinen huoltopäivä. Tuli kone purettua ja todettua ettei mikään paikka siellä ole ottanut itseensä. Koko auto putsattiin kohtuu huolella ja laitettiin voitelua liikkuviin osiin. Samalla tuli korjattua molemmat etuiskarit kun oli öljy paennut :laugh: Nyt pelaa alusta mukavasti eikä vuoda iskarit tippaakaan. Pitihän sitä heti pienestä hyppyristä testata ja saatiin särjettyä pakoputken kiinnitys, samalla toki halkesi se pakosarjan ja pillin välinen silikoni kahtia. Ja autohan tosiaan hyppäsi ehkä 20cm ilmaan. Että semmoista. Jr-hobbystä tilattiin metalliset rattaat vaihteistoon, sekä uusi kytkinkello.
Laskeskelin budjettia eikä ihan heti olla uutta autoa ostamassa... :undecided:
Tarttee koittaa pärjätä tolla puksuttimella.
Oliko JR-Hobbyssa kytkinkelloon teräsrattaita ja tilasitko ne?
Purin kans iskarit eikä siellä ollut juurikaan nestettä. Laitoin 1000:sta silikoni öljyä. Kädessä puristellessa tuntuu paremmalta ja sai poistaa ne C-palat. Iskari nousee paremmin ylös nyt.
Tiedättekö mikä olisi halpa/hyvä 2osainen ilmansuodatin tuohon vehkeeseen? Jossain oli medial pro suodattimia 6kpl/4€, mutta ne oli loppu eikä lisää saa...
En tiedä onko tämä sallittua, mutta sanonpahan silti: JP nitro racingilta saa edullisia laakereita. 10kpl/7€. Cenin omat 2kpl/~10€. Melkoinen hintaero...
Taitaa saada joku kohta halvalla ratasvammasen cenin kun ei noita varaosia ala kuulumaan. Tuossa cenin kytkinkellossa taitaa olla joku älytön suunnittelu/valmistusmoka. Pääsee nimittäin löystymään se ratasosa siinä ja heiluu miten tahtoo. Ei siis kumma jos rupeaa rattaat lentelemään. No onneksi on nyt Fg talossa. Kestää jopa ajaa hiekalla. :grin:
Jos tarkoitat niitä 2.ta originaalissa muovisia ja punaisia rattaita niin olen aivan samaa mieltä. Ihmeellistä, että jos niitä rattaita pitää ensin passailla kohilleen paperin palasella ja sitten ne ite rattaat heiluvat useita millejä sivusuunnassa. Käsittämätöntä :shock:
jr hopi mainostaa, että heillä on 99% cenin osat hyllyssä. Uskokoon ken tahtoo...
Oletteko vaihtaneet nx:ään pakoputkea? Itse laitoin Viruksesta ylimääräiseksi jääneen putken ja muuttupa auton luonne vähän radikaalisti. Ei olisi kyllä uskonut, jos ei olisi kokeillu, kuinka paljon voikin pakoputki vaikuttaa autoon.
Kulkeeks toi Cenin subaru nx 3.0 oikeesti 80 km/h
Kulkeeko toi cenin nx sarjan subaru oikeesti sitä mitä luvataan 80 km/h ja kumpi on parempi nopeudeltaan toi cen racing nx 3.0 subaru va kyosho fazer gz15
Onko olemassa semmosta tota cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed että siinä tulis mukana se hehkupakkaus?
Ei taida subaru ihan 80 km/h kulkea, mutta varmasti ihan riittävästi aloittelijalle ja jopa kokeneemmallekkin. Ei taida hehkua olla valmiina paketissa, mutta ei tuo nyt taida montaa kymppiä lisää tuoda paketille hintaa. Subarulla ei sitten kannata juuri muualla ajella kuin asvaltilla, vaikka kulkee tuo aika hyvin epätasaisemmassakin. Ei vaan tunnu nuo vaihteiston rattaat kestävän mitään. Samaten iskarit tuntuvat laukeavan pikku pompuista.
Lyön vetoa ettei kulje, ne ovat vain myyntipuheita. En usko kuin gps:llä mitattuihin nopeuksiin, en kauppiaiden myyntipuheisiin. Kauppiailla kun on tapana heittää hyvältä kuulostava tuntinopeus tuoteinfoon, lisää ostosuosiota aloittelijoiden keskuudessa.
Joo... Mutta kumpi on järkevämpi ostaa kyosho fazer jossa tulee hehkulaitteet mukana ja tankkauspullo vai cen racing nx 3.0 4wd 2-speed
Kannattaa nyt ihan rauhassa vertailla noita ominaisuuksia ja miettiä minkälaiseen ajoon se tulee. Piharössinnässä tuskin on juuri merkitystä. Mutta jos meinasit jollain radalla ajella niin kannattaa ottaa huomioon ettei cen vakiorengastus taida olla ihan paras rata ajoon. Kyoshoissa ilmeisesti kalliimmat varaosat. Cenin osien toimituksissa taas ilmeisesti ollut ongelmia. :laugh: Nuo hehkut ja tankkauspullot ei paljoa maksa erikseenkään ostettuna, joten siihen ei kannata ostopäätöstä perustaa. Tuo 2 pykäläinen loota tuo taas lisää mahdollisia vika paikkoja.
Niin mutta kumpi kestää ja kumpi on niinku parempi ja kumpi suoraan sanottuna kulkee lujempaa!!
Vastauksia!!
Toi CEN on paljon parempi.
Tuo kyoshon Fazer on ihan lelu.
Jaahas. Näköjään meikäläisen metalliset rattaat ja kytkinkello odottaa noutajaansa postissa, toinen muistutus tullu. Mihin lie ensimmäinen joutunut :huh: Tuli autolle heti 100€ lisää hintaa noilla palikoilla. Täytynee tilailla tuohon asvaltti nakit ja pyhittää se parkkipaikka ryssintään tahi rifrailuun. Ei uskalla koittaa noiden palikoiden kestoa maastossa.
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 03.08.08 - klo: 14.30
Toi CEN on paljon parempi.
Tuo kyoshon Fazer on ihan lelu.
Niin mutta kumpi on parempi ja kummalla pääseee lujempaa
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 03.08.08 - klo: 14.30
Toi CEN on paljon parempi.
Tuo kyoshon Fazer on ihan lelu.
Eikös siinä nyt ole se kerrottu :huh: Kyllä noista varmasti kumpikin kulkee ihan tarpeeksi. Turha ostaa mitään 100 km/h kulkevaa kulkinetta kun ajotaidoissa varmasti on vielä hiomista. Tulee vaan enemmän tuhoa kun lähtee lapasista, ja se lapasesta lähteminen tulee varmasti käymään jossain vaiheessa kun autoa viedään äärirajoille. Aivan turhanpäiväistä ruveta autoa valkkaamaan huippunopeuden perusteella. Ja jos vastailet että missä meinasit autolla ajella ja millaisella alustalla niin helpottaa neuvomista aika lailla.
No koti tiellä ja radoilla ja tällee että kumpi on parempi kokonaisuudessa?
Voiko suoraan sanoa että kumpi on parempi cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed vaiko toi Kyosho Fazer!
Ceni on parempi, usko jo. Kyöstiä en suosittelisi, varsinkin kun kyseessä rtr-malli.
Lähettäkää linkkiä mulle mistä saa hyviä asfaltti renkaita tuohon cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed!!
www.google.com .
Kumpi nyt oikeesti parempi kyosho fazer vai toi cenin nx 3.0 subaru 4wd 2speed
..kummatkin on syvältä sieltä mihin ei aurinko paista. Ja vielä ihan oikeesti.
Osta v-one rrr tai evolva...tai sitten noi molemmat mistä kysyt koko ajan samaa asiaa niin voit kertoa meille kumpi on p**kempi.
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 04.08.08 - klo: 13.28
..kummatkin on syvältä sieltä mihin ei aurinko paista. Ja vielä ihan oikeesti.
Osta v-one rrr tai evolva...tai sitten noi molemmat mistä kysyt koko ajan samaa asiaa niin voit kertoa meille kumpi on p**kempi.
No toimiiko nuo ees taajuuden puolesta suomessa!
? Siis mistä puhut? ..siis tuo v-one ja evolva vai? taajuudet on radioissa eikä autossa.
Toimiik oradion taajuudet suomessa !!
pakko olla trolli... Siis oikeasti, soita jonnekin puljuun ja kerro millasta autoa haet, hintaluokat, ajopaikat jne niin he varmaankin osaavat suositella omasta valikoimastaan sinulle jotain merkkiä ja mallia. Suomesta ostetut paketit ovat laillisia suomessa eikä niissä näinollen käytetä kuin sallittuja taajuuksia.
Juusolle banjokurssia jos ei jaksa kuunnella porukoita vaan selittää p*skaa 24/7 ja heittää trolleja...
Itselläni on kans tuo CENin Subaru. Ei kyllä mielestäni maailman laadukkain RC ole, mutta kyllä sillä ajelee. Saa suht kestävän kun ostaa heti ensi alkuun FailSafen ja Foam Bumberin. Tukivarret ja käynnistin heikot paikat. Talvella oli ainakin aivan verraton auto, sai räiskiä vaikka kuinka eikä kottero ollut moksiskaan. Aloittelijalle aivan soppeli auto.
Olen ihan samaa mieltä kuin edellinen. Suosittelen samalla ostamaan paremman pakoputken. Kunhan on ajanut sisään niin saa tehoja irti kunnolla.
Minkäslaista pakaria olette autoihinne laittaneet ja tuliko vauhtia vai kiihtyvyyttä lisää?
Nyt olis omakin NX ajokunnossa 1 1/2 kuukauden osanodottelun jälkeen. Huomenna käyn ajaa tankillisen ja sit se on taas telakalla :wink:
Ansmannin viruksesta hiilikuituputki. Auton käytös muuttui oikeasti aivan totaalisesti. Ei sitä uskoskaan, jos sitä ei olisi itse kokeillu.
Tämä on todella merkillistä. Tänään käytiin ajelemassa ja Magnum toimi todella hyvin. Alkusäätöjen jälkeen ei sammunut kuin kerran. Oli todella mukava oikeasti päästä ajamaan tolla vehkeellä. Nyt oli 20% fuilia kun aikasemmin oli 15% ja tietty sitä jr hobyn laatukamaa :wink:
Tartteis hommata paremmat renkaat ja ohjautuvuutta parantaa. Renkaat heiluvat ja vauhdissa ajo on todella levotonta.
Kumman auton ostan Cen racing nx 3.0 subaru 4wd 2-speed vai Kyosho fazerin?
En osaa itse päättää
Monta kertaa tuohonkin kysymykseen pitää vastata CEN on paljon parempi.
kyoshon fazer on ihan lelu muovisine vetoakseleineen ja muovisella pohjalevyllä.
Kanttiiko tohon ostaa sisään ajon jälkeen mitään uudistusta?
Voiko tolla ajaa myös kilpa-radalla?
millä radalla meinasit ajaa :shocked:
Semmosella Asfaltti radalla niin onko sillä cenillä hyvä ajaa semmosella?
Saako tähän Cen racing nx 3.0 Mersun koria jos saa ees jotain niin lähetä linkki minulle tänne foorumeille.
www.google.fi saa paljon koreja, kannattaa sunkin kokeilla.
Voittaako kiihdytykseltään cenin nx 3.0 ton Kyosho fazerin
Se kulkee niin kovaa kun kulkee. Jos saat sen käyntiin :grin: Et ainakaan tällä menolla kun arvot vaan kumman ostat :roll: Alkaa jo tympimään
Lainaus käyttäjältä: Juuso_St - 19.08.08 - klo: 19.43
Okei ostin tänää sen cenin sehän on hirvee äkäne pitää viel ostaa asfaltti kumet
Äläs nyt päätös on vihdoin ja viimeinen tehty :smiley:
Wau :grin: Hienoa ja loistavaa :laugh:
Onko toi cen racing nx 3.0 Subaru hyvä auto aloittelijalle kun huomenna menen ostamaan autoa vai onko toi Kyosho fazer parempi ja kumpi voittaa nopeudessa ja kiihdytyksessä?
Sitten toinen
Elikkäs Aidon ostaa nyt tämän cenin huomenna. Onko toi cen äkäne. Voiko Vaihteita säätää. Ja paljon oikea huippunopeus. Ja Kiihtyykö se nopeasti vaiko Hitaasti. Onko se radiolaite hyvikin
Ja vielä :grin:
Okei ostin tänää sen cenin sehän on hirvee äkäne pitää viel ostaa asfaltti kumet
Ei sittenkään :grin:
Huoh :shocked:
Ei voi ku pyöritellä päätä :shock:
miten voit jo nyt tietää miten äkänen se on??? et ilmeisesti sit ajanut konetta sisään vaan vingutit sitä tehdas säädöillä. :grin: ah. kohta ihmetellään että miks vetokaäynnistin on ihan löysä :lol: . sit sitä kysytään taas puoli vuotta vaikka vastaus on tullut ekalla kysymällä . :afro:
Ajoin sen kunnolla sissää
Taisit juuri äsken kirjottaa toiseen topikkiin että huomenna menossa ostamaan ceniä....
Itse tosin uskon oston tapahtuneen vasta kun pistät itse ottamia kuvia foorumille.
Mun puolesta tästä viikkoja kestäneestä jankkaamisesta vois jakaa vaikka banaaneja, kun kysymykseen on lähes joka päivä vastattukin.
Vielä viimeinen kysyminen.
Voittaako CENI Kyosho fazerin viivoissa.
Ja mistä niitä vaihde välityksiä voi säätää siitä ohjaimestako.
Ja tuota onko tää hyvä asfaltilla niinku ihan vapaa ajalla :kiss:
Osta molemmat ja kerro kumpi voitti... :roll: ..jos jotakin oikeasti kiinnostaisi vastaus ja olisi kokeillut, niin tulokseen vaikuttaisi esimerkiksi ajettava matka, alla olevat renkaat, välitykset, moottorin säädöt ja niin eteenpäin...
Alla olevasta linkistä taas saat tietoa välityksistä, niiden vaihtamisesta ja vaihdelaatikon toiminnasta. Suosittelen kyllä lukemaan muutkin aiheet joita Ari-Pekan RC-sivuilta löytyy.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html
Ja menee assulla varmaan ihan mukavasti vapaa ajalla.
Nyt tarvis tietoa eli teidän apua koska tässä cenissä on vissiin erillaiset renkaat kun pitäs ostaa tohon sopivat Asfaltti-renkaat?
Niin mikä oli kysymys? Kysy sieltä JR-Hobbystä, sieltähän auton ostitkin, eikö vain?
Täytyy käydä siellä ja kysyä.
Miten kanttii olla välitykset että millon se vaihtaa 2 että se kiihtyy nopeeta ja sais Huippunopeuden
Auton säätäminen kiihtyvyyden ja huippunopuden välillä välitysten kautta on aina kompromissi olettaen, että muut tekijät yhtälössä eivät muutu.
ONGELMA... Ostin auton tänään ja testasin ohjausta eli pistin sähköt päälle ja totesin kun käännöin rattia niin se on niinku kaasu ja jarru kun kääntää toiseen suuntaan ja itse kaasu on ohjaus ja jarru on ohjaus toiseen suuntaa elikkäs mistä tämän saisi käännettyä Päin vastaiseksi??? Auttakaa!
vaihda vastarista ne johdot toisin päin sinne tulee channel 1 channel 2 ja battery varmaankin nii vaihat nuo channelit keskenään :wink:
Missä se vastari sijaitsee
se on se boxi mistä antennin johto lähtee
Oi Kiitos avusta nyt se toimii
Kiitos tosi tosi paljon.
Juu ole hyvä vaan :wink:
Mitä helvataa! Miten olet ajanut auton sisään jo pari päivää sitten jos kerta tänään olet sen ostanut?
sitää määkin ihmettelin :grin: .
Voisi kyllä modet ihan oikeasti laittaa pitkän banjon viuhumaan. Kaverin jutuissa ei ole päätä eikä häntää. Pissityksen maku koko hommassa.
Mistä voi säätää näitä vaihde välityksiä ja kuuluuko siitä ääni kun se vaihtaa sen vaihteen... Kun omistan tämän auton voisin vaikka laittaa kuvaa...
Vaihdevälityksiä voi säätää vaihtamalla rattaita.
2-vaihteen vaihtamis kohtaa voi säätää 2-vaihteen sisällä olevasta kytkimen ruuvista.
Kiristämällä ruuvia vaihtaa myöhemmin ja toisin päin.
Jos ei ääntä kuulu niin ainakin huomaat kun vaihde vaihtuu,ellei se sitten vaihda liian aikaisin tai ollenkaan.
mitäs tulppia jengi on käyttänyt ko. autossa??
ja sellainen problema kuin.. osti auton kaverilta käytettynä mutta koneen kyljessä lukee VX-18 että onko alkuperäinen motti enään ollenkaan?
varaosa kuvaston kanssa on hyvinkin yhden näköinen kone
lukisko kuitenki,että NX-18?
Kyllä siinä alkuperäisessä motissa todellakin lukee VX-18 kyljessä.
niinpä tosiaan lukee.tarkistin omasta,mutta on kuitenki orkkis kone :shock:
Lainaus käyttäjältä: kermis - 08.09.08 - klo: 20.19
mitäs tulppia jengi on käyttänyt ko. autossa??
ja sellainen problema kuin.. osti auton kaverilta käytettynä mutta koneen kyljessä lukee VX-18 että onko alkuperäinen motti enään ollenkaan?
varaosa kuvaston kanssa on hyvinkin yhden näköinen kone
OS:n A3 on tulppana,hyvin pelittää.
Tulipa viimein kasattua rottelo noilla metalli rattailla varustettuna nippuun. Melkoista tappelua oli kun ei kestäny laakeri paikallaan millään vaan aina muljahti hiukan irti pesästään kun kasasi rattaat nipuksi. Hiukan pikaliimaa ja toimii :D Toivottavasti ei tarvitse tuota laakeria ruveta heti ensi viikolla vaihtamaan :tongue:. Tuosta VX-18 moottorin laadusta heräsi pieni epäilys kun tuli havaittua männän olevan hieman halki männäntapin reijästä lähtien helmaa myöten. Ei varmaan tule kovin pitkä ikäinen kone olemaan. Sinänsä erikoista kun autolla ei ole sisäänajon jälkeen ajeltu kuin 4-5 tankkia ja sisäänajon lopuksi purin ja tarkastin koneen. Silloin tuota vauriota ei vielä ollut. Hiukan rikkaalla on kuitenkin menty koko ajan. No onpahan hyvä syy vaihtaa tehokkaampaa pataa tilalle :mrgreen:
millanen pata ois hyvä ton orkkis vx-18:sen tilalle.omassa autossa kone haukkas reippaasti vettä ku ajoin veto ojaan.sähkot toimii,mutta kone sai pahasti siipeensä,ei hyvä enään.?
Oletkos purkanu tuota konetta vielä? Kannattaa varmaan lyödä auki ja kuivailla kunnolla. Ei kai sen luulis ihmeemmin tuosta siipeensä ottavan... :huh:
kone on purettu,säälittävä näky.takalaakeri hajos ja pari haulia pääs männän päälle ja tuhos koko yläkerran. :angry:
Mulla on ongelma... Auto ei lähde enään käyntiin Bensaa ei
mee aina kun ryypyttää kaasariin.
En saa käyntiin sitä enäään.
Mietin isäni kanssa että vidään auto jr-hobbyy ja ne kattois
se että mikä siinä on vikana ja korjais sen
Kannattaapi ekana tarkastaa polttoaineletkut, tankin korkin tiiveys ja pakosarjan tiiviste ettei pääse ilmaa mistään. Omassa vuotaa kanssa jostain kun ei meinaa ryypytettyä saada. Ei ole vaan saanu aikaseksi selvittää vikaa.
jep alipaine vuoto jossain
itse etsin samaa vikaa joskus melkein viikon päivät ennen kuin tajusin että uusi hieno bensa filtteri vuotaa kuin seula
damn... huomiseksi pitäis keksiä jokin kikka kolmonen millä siirtää polttoaine tankkia 3-4mm ulommas
Lainaus käyttäjältä: Juuso_St - 05.10.08 - klo: 10.02
Mulla on ongelma... Auto ei lähde enään käyntiin Bensaa ei
mee aina kun ryypyttää kaasariin.
En saa käyntiin sitä enäään.
Mietin isäni kanssa että vidään auto jr-hobbyy ja ne kattois
se että mikä siinä on vikana ja korjais sen
Moro !
Minulla oli kolme NX CEN:ä ja niissä kaikissa oli polttoaine säiliössä murtuma etukulmassa. Murtumaa ei juuri huomannut kunnes se alkoi valuttaa polttoainetta. Tarkista onko se säiliö kunnossa.
t.mikako
Vieläkö porukka on ceneillä huristellu vai onko kalusto mennyt jo vaihtoon? Tuntuu tosiaan olemaan tuo polttoainetankki jonkun sortin tyyppivika kun tuossa omassakin se oli etukulmastaan hiukan halki. Huomasi vasta kun rupesi suihkimaan ihan reilusti ainetta. Helppo homma korjata onneksi.
Vielä löytyy cen kaapista, muttei ole tullut ajeltua vissiin pariin kuukauteen. Muistaakseni se jäi toimivaksi.
Jossain vaiheessa harkitsin sen ajamista soramontun reunalta. Kamerat asemiin ja toivoa otosten onnistumista, koska uusintoja ei vois ottaa! :grin:
Tänään tuli laitettua ceniin joku romulaatikosta löytynyt huomattavasti kevyempi vauhtipyörä. Saa nähä miten pelittää. Kyllähän tuo ainakin käynnissä kesti, kovempaa rallia ei voinu kokkeilla kun kaasarin lukitustappi on näköjään kadonnut jonnekkin matkalle. Jännityksellä ootellaan millon mäntä tulee kannesta läpi kun siellä pientä halkeamaa männätapin seutuvilla..joo ei pitäs ajaa ennen kun saa joskus uudet kalut koneeseen.
Onks tääl kellään talon NX:ää? oiskohan hyvä ostos? luulis et on ainaki parempi ku kyosho stadiumforce :cheesy:
Nyt joku ongelma kun en ooo ajellu kun oli auto huollossa
Niin vaihoin ite servon kun oli rikki ja laitoin kaasussa olevan servon ohjaukseen ja laitoin uuden servon kaasuu nii jostai syystä kun käynnistää ja kaikki on päällä niin se lyö kkasun pohjaan battery kyllä on
MIKÄ ON SYY?
Servoa ei ole keskitetty virtojen ollessa päällä? ts servo ei ole ollut perustilassa kun kasasit kaasuvarren...
Toinen vaihtoehto, että laitat rtr ohjaimesta brakea riittävästi, että servo ei enää kaasuta perustilassa...
Suosittelen käyttämään virtoja päällä ohjaimesta ja autosta ja kiristämään kaasuvarren siten, että se alkaa ottamaan heti kun painat kaasua...
Nyt onpi sitten Nosramin 18 evo pultattuna Ceniin kiinni, kun tuhoutui alkuperäinen pata täysin. Pari tankkia ajettu sisään tänään. On kyllä aivan eriluokkaa tuo kone kuin alkuperäinen. Metanolit tankkiin, ryypytys ja tokalla vedolla käyntiin. Ja suostuu jopa käymään koko tankillisen sammumatta välillä. Nosramin omat sisäänajo ohjeet kehottaa suoraa ajoon lähtöä varovaisella kaasulla. Itse kyllä nuo pari tankkia tuli päristeltyä pukilla ja varmaan vielä pari ainakin lisää. Sitten vasta varovaista ajoa ja säätöä. Katsotaan miten Ceni kimpoaa kun saa sisäänajot tehtyä. Onneksi on jo rattaat metallia niin ei tarvia toivottavasti heti olla osaa tilaamassa :)
Jos aikasemmin ajoit jr hobin 16% litkulla niin pysäytykset kesken tankin on sillä arkipäivää. Saman puljun 20% yleensä kestää koko tankillisen käynnissä. Mielenkiintoista sinänsä, että kaveri on ajanut autolla toukokuusta lähtien samalla tulpalla ja se toimii edelleen. Itse sain veihdella tulppia autoon joka ajokerralla...
Toivottavasti sinulla on myös kellonrattaat terästä ettei ne kulu... :azn:
saako jr:stä uudet spurrit ja kytkinkellon ruuvia ja siihen laakeria??
itsellä lähti kytkinkello irti ajossa ja söi spurrit sileiksi kun se ruuvi sano sopimuksen irti.
eli pitäskö tässä pistää koko perä tuhannen atoimeiksi vai saako niitä spurreja irti ihan helposti?
kysyn teiltä kun en löytäny sillä tuote koodilla mitään noista osista.
kiitos.
Kyllähän noita jr-hobbystä pitäisi saada. Suosittelen tilaamaan metalliset vaihteiston rattaat. Nuo muoviset tuntuu menevän pelkästä ilkeästä katseesta kappaleiksi. Jr-hobbyn sivuilla ei ole ilmoitettu kaikkia osia, joten soitto sinne tai sähköpostia. Toinen paikka on cenracingdirect-sivut josta tilaamalla saa kaiken tarpeellisen. Kannattaa myös samalla tilata uusi kytkinkello varalle. Nuo tuntuvat olevan todella heikkoa tekoa.
Moro !
Varaosaa näyttää saavan myös... http://www.rcautot.fi/
..ttu ...tana ...kele..Kyllä nyt kokeilee hermoja. Ensin ohjaus servo tilttas. Koko roska auki ja kattomaan mikä jumii. Pikkasen virtaa servolle ja hiphei, kuuluisa toimintasavu karkasi. Romukopasta varaservo kaivaen, mutta kuinka ollakkaan, liitin on tarvittu joskus vuosien saatossa johonkin muuhun. No eihän hätä ole tämän näköinen liittimiä löytyy ja eikun kolvi kuumenemaan. Yhden piuhan kerkesin kolvata kun kuuluu poksaus jostain, valot katkeaa ja tuntuu ku joku olisi lyönyt nahkaremmillä kynsille. No kuinkas ollakkaan, kolvi kärähti. Kun kerta ei onnistu niin ajellaanpa sitten vielä yksi tankillinen pukilla ja etsitään servo pyhien jälkeen. Vehkeet tulille ja akku kiinni. Vaan eipä toimi kaasukaan. Pienen tutkailun jälkeen todetaan akun piuha irronneeksi kennosta. Parin kirosanan ja rivakan ranneliikkeen jäljiltä akkua tuskin löytyy ennen kevättä. Pakista patterikotelo esiin ja vastariin kiinni. No niin johan toimii kaasu. Parin minuutin käynnin jälkeen ajattelen antaa varovasti kierroksia...ei mitään. Vehkeet seis ja servo irti. Sama kitkerä haju kumpuaa tästäkin servosta. Se siitä sitten taas. Eipähän tarvia ajella joulunpyhinäkään. Viimeinen Cenin lelu tässä taloudessa. Skyionin radiovehkeillä voi tosiaan heittää vaikka finnairin konetta. Alkuperäinen moottori on myös ilmeisesti ollut heti alusta lähtien jossain määrin viallinen. Puristukset motissa oli jo uutena aivan olemattomat jos vertaa esim. tuohon nosramiin.
Joo tohon servo hommaan.. Mulla on käynyt ihan samalla lailla :cheesy:
tiedoksi vaan ettei ne servot kauaa kestä. Olen jo kolme servoa ja yhen vastarin polttanu niitten skaionien takia. :angry:
joo minäpä lähetän sähköpostia jr:rään.. :laugh: katotaan miten käy.
siis kapulan takiako poltaanut servot. hehehee
mitäs toi tarkotti?
niin että muka sen kapulan vikako se on ollut kun vastarit on mennyt rikki. :lol:
eei... :roll: tarkotakto tolla kapulalla niin radiota? :huh:
kapula=radiot. eli mikä sulla niitä servoja sit rikkoo. puhiut skaiyoneista ja sain sen käsityksen että sun RATTIRADIO rikkoo muka servoja. Sille minä tässä nauran.
ai.. :roll: nythän mä tajusin..
se vanha cenin oma vastari niitä särkee. :cheesy:
nyt tuli se futaban kallis vastari. :p
sen on parempi olla rikkomatta..
nii tarkotin kärtsäyttää ei särkeä vai miten se oli
Mulla tuli hommattua tollanen Magnum NX mut oli vähän pientä häikkää...Kirrokset alko nousemaan ihan vatusti ku laitto radion päälle...oli jotenkin oudosti laitettu liian kireälle se kaasu vipu ja jarruthan siinä meni :undecided: ... Osaatteko sanoa hyviä neuvoja miten kannattaa säätää tollanen auto? ja mistä säädetään tyhjäkäyntiä? Niin ja kuinkas moni asuu rovaniemellä? Ja tiiättekö missä päin olisi ratoja tälläisille polttis autoille? Villu nyt on vissiinki rovaniemeltä vai? :shock:
Eikö siinä tullut ohjekirjaa mukana? ..no jos ei niin sen saa cenin omilta sivuilta. Siitä selviäisi tyhjäkäyntiruuvin sijainti ja paljon muutakin..joka tapauksessa se on kaasarin kyljessä viistossa todennäköisesti. Ja laita ohjaimen trimmit nollaan(neutraali asentoon..?) ja säädä kaasu ja jarru linkit kohdalleen, niin ei jarrut laahaa yms.
Taitaa olla eka polttis..? se koneen säätö ei välttämättä kovin helppoa ole jos ei mitään käsitystä ole asiasta.
edit: tuossa vielä hyvät sivut, löytyy asiaa koneen säätämisestä yms.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html
näin on näreet :grin: ensimmäisinä vinkkeinä näin talvella niin jos sulla on ne skainonit niin säädä se kaasu kunnolla :smiley: kato kun ne on ihan päin v*ttua tehdas säädöissä ja ohjaus saman tien, kiristä ne jarrut siitä pienestä kuusikolo ruuvista (spurrien vieressä) että jarruttaa (minun piti tehdä noin kun sain omani :lol:) tällä lailla näin aluksi. :cheesy:
PS: säädä se kaasarin ruuvi ittelle sopivaksi niin paaaaaljon mukavampi ajaa.
Juu kiitos vinkeistä! Villu tiiätkö sä muuten et onko rovaniemellä missään näille rataa taikka mitään paikkaa mihin vois tehä?
ounas vaaralla olis yks parkki paikka misä on noin oliko se 2-8 mm soraa että siinä oli yks talvi ihan jäällä se ja magnumi huusi hoosiannaa sattoi joku kuullakin sen. :lol: :lol: mut on korkalovaarasssa yks dirtti hpi-cen tietää siitä paremmin :wink:
PS: sekin kenttä on ihan lumessa tykityksen osalta :embarrassed: että ei ole oikein paikkoja kun ne kentätkin on jäässä... oma piha on ihan hyvä kun sitä vähän *tuunaa* mulla ainakin on takapihaa. koko ounasvaara :lol: no ei nyt sentään.
Villu ajattelin vaan jos vaikka tekis kesäksi sen radan johonkin... Vaikka joku soramonttu tai joku sellanen jossa vois ajaa kilpaa kaereitten kesken...Ois 2 kaveria joilla on kans polttisauto. toisel on MG10 ja toisel kans magnum...
PS: Mitä paikaa meinasit sillä sorapaikalla? asun ite pöykkölässä ja käyn ounasvaaran ylä-astetta- :tongue: Niin et vois johonkin tehä rata ja käydä siellä ajelemassa :undecided:
ei täällä ole oikein missään soramonttua mut niesissä on. mut sinne on jo liian pitkä matka :lol: :lol:
(80 km) se mitä mä ehdotin on siinä hiihto stadiumilla. asun siitä noin 50 m eli ei pitkästi.
siinä on pieni suora jossa saa ottaa vaikka lähtöjä. mut joskus se on osaksi täynnä autoja (3-4 vuodessa) eli ne linkat pitää tehä aika siihen ojan reunalle. ja sitten on siwakin lähellä nin ei tartte kärvistellä kuumana päivänä. :lol:
PS: käyn sitä katajarannan ala- astetta 6.lk :grin: eli aika lähel.
pistä ideoita niin katotaan onnistuuko :wink:
PPs jos tehään ne linkat puusta niin meillä voi säilyttää ne :wink:
Juup.Mietitään tätä paikka hommaa vielä :smiley: Ja tiiän mäki yhen paikan... noin 10km :undecided: Siellä kyl on soraa ja siellä ei käy melkeen kukaan... tiiätkö ton kroopinpalon? Ja ois vaan jossaki joku aika iso alue ja jossa ois soraa/hiekkaa(ei paljon) niin se ois aika hyvä homma. Ja ei oikeen uskalla lähtee parkkipaikallekkaan huristelemaan jos siellä on autoja :undecided: mut pitää miettiä joku paikka missä ois sitä soraa taikka hiekkaa niin päästäis tekemään rata :cheesy: Ja pitää kysyy pari kaveriaki mukaan. Mut katellaan sitä hommaa.
PS: Kuinka pitkään oot harrastanu tätä ajamista?
siis tarkotin että siellä saattaa olla ehkä 3-4 kertaa vuodessa autoja
ei sillä lailla et siellä on aina autoja. :roll: viime talvena sain auton ja olen kattonu ennen omaa autoa, kun hpi-cen ajeli sen savagella. joo sen sora montun kanssa et kyllä tunnen kroopinpalon ja näin mut en ole käynyt siellä.
ja miten kyyditykset et mennäänkö sinne paikoille (pyörilläkö) missä sinä ehotit vai onko sinne auto kyytiä ja missä päin se on? niesissä on yks jossa ei ole ikinä ristin sielua paitsi porot. sinne saa vaikka minkä laisen radan ja majotus löytyy parille hengelle meijän mummolan yläkerta :wink: :grin: mut siellä ollaan sitten koko viikonloppu (siis siellä jos lähetään käymään.
näiilä mennään :angel:
auto on ollu noin 4kk ja ollaan ajettu jo lumella tosi hauskaa...
Tietääkö kukaan miksi mun kaverilla ei käänny renkaat? Ku laittaa vastarin ja lähettimen päälle niin renkaat kääntyyy oikealle niin paljon kuin voi kääntyä eikä palaudu takaisin :undecided: olisiko vika oikosulku taikka servo rikki? osaatteko sanoa että missä se vika on ja miten voi korjata? :shock:
PS:ja sen auto on cen magnum NX
Itsellä teki juurikin noin hetkiä ennenkuin servo sitten laski toimintasavut taivahan tuuliin.
Somnium meinaatko että autosta on servo rikki?
Oletteko tukkineet pohjassa olevat aukot vauhtipyörän ja rattaiden kohdalta?Ajattelin jos teippaisi ne umpeen sinä uskossa,että rattaille tulisi lisää elinaikaa.
Onkohan noissa gearbox:eissa minkäänlaisia öljyjä sisässä? Ainakaa räjäytyskuvissa ei ole tiivistettä.Ajattelin että jos siellä on pelkästään tehtaalla laitettu rasva/vaseliini (jos sitäkään) niin poraamalla sopivaan kohtaan reiän n.3mm. ja siihen sitten sopiva tulppa/ruuvi niin voisi silloin tällöin reiästä suihkuttaa synteettistä vaseliiniä.
Pidentäisi varmasti kummasti elinikää.
Ei siitä varmasti haittaakaan ole. Kannattaa ottaa huomioon, että gearboxit on pohjasta rattaan kohdalta auki. Eli joutuu sitten sieltäkin tiivistämään.
Joo mutta onneksi avoinkohta tulee pohjalevyä vasten,eikä siten tarvitse välttämättä tiivistää.Synteettisen vaseliinin pitäisi kyllä pysyä sisällä,koska se jähmettyy tahmeaksi ja siten ei valu pois.Pitää vaan löytää se sopiva kohta mihin reiän voisi porata.
Asiasta toiseen niin 2T-öljy varmaan käy ilmansuodattimen öljyämiseen?
Suosittelen käyttämään jotain ihan oikeaa ilmanputsari öljyä. Ihan vaan siitä syystä, että tuo ilmanputsari on todella todella tärkeä elementti näissä. 30.000rpm ja moottoriin pääsevä lika on huono yhdistelmä.
joo... siihen juicen kaverin auto hommaan
se on se servo rikki :wink: mullakin kesti kaks ajoa ja sitten tuli ne servot tiensä päähän :shock: en tajua että miksi pitää laittaa niitä halpis merkkejä tommoseen *laatuautoon*
joten varmaan kaikilla maken omistajilla tulee olemaan niitten sähköjen kanssa ongelmia.
itse laitoin kalliit futabat siihen ja toimii!
Jaa ei se servosta johtunutkaan vaan ratti oli rikki :laugh: kaveri vain sanoi että renkaat ei käänny... Kokeiltiin mun ratilla ja alkoi toimimaan... ettei vaan toi jr hobbyn liike korvais tota vikaa? esim uus radio... mulla on kyl servot kestäny :undecided: koviaki ajoja... Jäällä ku ajaa niin meinaa auto alkaa vetään kopan sisään lunta :laugh:
no varmaan alkaa vetää lunta kopan alle kun on nin helveti* isot aukot kopassa :wink:
löytyykö mistään jonkun maastoauton koppaa kun on se magnumin oma niin pirun ruma.
moro...
onko pojat ajelleet????
olis mukava tietää miten on autot kestänyt? :roll: pistäkää kommentteja ja näitä et tääkin topic nousee. :grin:
Terve vaan. Onnettomuuksia sattuu näköjään muillekin (NX ostaminen :) )
Käytiin kamun kaa ajelemassa joskus alkutalvesta ja pakkastakin jo taisi olla. Mulla meni etupuskuri (hyppäsin lumipenkasta puuhun) ja taka iskaritorni( penkasta katolleen ilman koppaa). Koppaa ei malta laittaa kun ei tiedä kuinka kauan NX kestää käynnissä ;) Kamulla servo haukkasi kosteutta jostakin.
Kuvat ovat kivoja ja tässä niitä!
raato hanuri lytyssä:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi547.photobucket.com%2Falbums%2Fhh466%2Frc_raaja%2Fcen%2Faaaa00001.jpg&hash=3ce137fdfec7ba92a09ca34a6c6463f2941a8a34)
Lähikuva:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi547.photobucket.com%2Falbums%2Fhh466%2Frc_raaja%2Fcen%2Faaaa00005.jpg&hash=e0a5c72b7803951887a93196c56fa044171e3a46)
Kamu ajaa:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi547.photobucket.com%2Falbums%2Fhh466%2Frc_raaja%2Fcen%2Faaaa00003.jpg&hash=eb2ae14412991ab23f28b17d0cc9d131a443584f)
Ja Kamu käynnistää:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi547.photobucket.com%2Falbums%2Fhh466%2Frc_raaja%2Fcen%2Faaaa00004.jpg&hash=f3b03c28dc4956e9b68f95fef583ecbf72d76160)
joo... miten olekko itte maalannut ton magnumin korin? :huh:
Joo ihan kiva.. meni vastaanottimen antenni poikki ja ei kestä kuin 10 metriä mennä kauemmas niin auto menee omia menoja... oisko kellään ehdotuksia miten vois korjata vai pitääkö ostaa uus :undecided:
Kamerassa oli joku sävytys päällä. Ihan on tehdas väreissä.
Poikki?! :shocked:
Ei sillä niin pahasti voi ajaa että antenni menee poikki. :roll:
en ole testannut mut ota antennista kuori (eriste) pois ja solmi yhteen ja teippaa kiinni :grin: kokeile.
PS: oli siinä sävytys päälä en huomannut :laugh:
Kun piti vaihtaa servoja niin kaasussa on futaba ja ohjaukses se alkuperäinen 10kg niin se joskus tekee niinettä vaihe menee vapaalle lyö vaan tyhjää ja kun pistää kaasun pohjaan ja ajaa kun se pitäs vaihtaa vaihe niin se hyytyy mitetin että pitäis varama laittaa 10 kg servo kaasuun kun niitä ei ollu sillon kun kävin siellä...
jotenkin en usko että vakiona 10kg servo ohjauksessa.
En usko minäkään, mutta niin ne väittää: 10kg ohjauksessa ja kaasussa. Minun mielestäni kaasulle välttää mikä tahansa toimiva servo. Ohjaus on se joka vaatii enemmän jerkkua. Onhan vastassa se yksi monttu ennen kuin auto hajoaa ;)
Tilasin tällaisen http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2) 10kg servon. On vielä kokeilematta kuinka se pärjää magnumin painoisessa autossa. Servo on nyt kiinni HPI autossa ja vaikuttaa ihan ok servolta. Nopeutta voisi olla enemmän, mutta tuskin vakiosta huonompi.
Nysse taas toimii onse khyll kivaa...
Miten pystyy silleen polttaa kumia tällä rc-autolla että ei pietä millään jalalla tai vastaavalla paikollaan vaan jotenkin laittaa ne jarrut... vastauksii
Jep jep. Voi olla aika vaikeeta saada 4wd poltista jauhamaan paikallaan(kaikki renkaat vetää, siinä ei paljon jarrutkaan jeesaa)...takavetosen nyt voisi muokata helposti pienellä järjen käytöllä, tosin monsteri keulisi liian helposti, parempi olisi muokata asfaltille tarkoitetusta autosta. En tosin järkeä tuossa juuri näe, ellei tee 1/1 kiihdyttimestä jonkin asteista kopiota.
Eli unohda.. :roll:
Sanokaa tähän autoon hyviä servoja kun pitäs ostaa uus kun hajos :smiley:Ja samalla sanokaa hyviä asfaltti renkaita tähän ja osien tilaus sivuja. KIITOS JO NÄIN ETUKÄTEEN
Vastauksia hyvia servoja tahan autoon max hinta raja 50 e
Mistä sais tähä autoon viripillin max raja 30 euroa ja muita siistiä "tuning" Osia KIITOS LINKKIÄ SITTE VAAAN
Vastauksia
Eikös siinä ollut jo "viripilli"...(mielestäni pillit on kyllä vaan pillejä, toiset vaan erilaisia kuin toiset ja vaikuttavat erilailla, vaikka mainoksien mukaan joka autossa onkin viripilli)
Mutta kaupastahan noita saa, pillit on aika yleismallisia kunhan katsoo että on oikea kokoluokka ja on tarkoitettu asennettavaksi sille puolelle mihin orkkis eli että paineletkun nippa on oikealla puolella pilliä. Linkkejä en jaksa kaivaa, eiköhän noita löydä itsekin kun menee jonkun liikkeen sivuille.
Eiköhän se kuuklettamalla löydy sekin. :angel:
Nykynuorisolla ei ole oma-alotteisuutta tai eivät vaan viitsi. Kaikki pitäisi saada valmiina...no joo. Täysin aiheeton viesti. Ei herneitä tai muita kasveja nenään :grin:
Ei taida olla iha normaalia nykynuorisoa..
Joo elikkä olin ostamassa ansmann virusta Briteistä mutta pyysivätkin 80 puntaa postikuluja kun tilausvahvistuksessa luki että viis. :angry: Ajattelin hommata sitte NX Pajeron. onko tosiaan näin surkee :huh:?? On siis eka auto mulla. :grin: Ai niin, sitten mulla on ollut mielessä tuo MG10. nyt kyllä menee aiheesta mutta onkos tämä sitten parempi alottelioille jos ostaa lisäksi ton kuulalaakerisarjan? Ps. kiitoksia vastauksista näin etukäteen.
Kertokaas tehän autoon hyvää polttoainetta ja mikä nitroprosentti tähän?
Ehdottakaas tähä autoon uusi pakoputki tai äänenvaimennin.
magnumi sammu,lähtee huonosti käyntiin... :shocked:
kauhee mekkala kuuluu ku lähtee käyntiin,kytkimestä kait?
onko spurrin rattaat vaikee vaihtaa,lueskelin aikasemmat jutut jo
Jotain mitä täs mieleen tuli et letkut/tulppa tarkastukseen ja tarvittaessa vaihtoon. Ruuvaile tehtaan säädöt näin alkuun siihen ja lähe siitä sitten eteenpäin..
lisää apui varmasti löytyy ihan "hakua" käyttämällä noihin starttiongelmiin.
Toi spurrin vaihto ei nx-sarjalaisissa ole paha,tai ainahan se eka kerta vähä ihmetyttää varmasti mut rohkeesti vaa ruuvaria käteen ja ohjeiden kans auton kimppuun. Melkein voin suositella et hanki sinne metallinen(set) rattaat+pinjoni(t) jos meinaat enemmänkin ajella, toki maksaahan ne vähän enemmän mut kylläpä sen säästää pidemmän päälle kun ei tartte olla muovisia vaihtelemassa.
kytkinkello löystynyt...nyt kiristetty
toimii hyvin,oli saanu liikaa ainetta
Hei pitkästä aikaa!
kesä lähestyy hyvää vauhtia, kaivoin autoni kaapin pohjalta ja huomasin että renkaat ovat todella kuluneet...
Joten olen katsellut autoon renkaita vanteineen, valitsin kohdan 1/10 renkaat ja vanteet, meneekö vanteet kiinni autoon suoraan? :)
mitkä tahansa 12mm hexillä olevat vanteet pitäisi mennä. vai oliko cen:issä erikokoinen hexi?