RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jesi - 25.06.08 - klo: 19.25
-
Jooh, tuossa meinasin juovuspäissään jos alkais pihassa suttailemaan nitroautolla, kun noilla patterivetoisilla tullu taas jokunen vuosi mentyä..
Tutkailin että milläköhän olisi hyvä pihassa ruopia kukkapenkkiä uuteen uskoon, päädyin tähän vaihtoehtoon.
Pitkästä hakumatkasta (Tampere – Tuusula) johtuen en saanut maailman ensimmäistä myytyä X2 trukkia (Kyllä, luit oikein, tuo piiskuinen nimeltä mainitsematon autotalli-kioski sai maailman ensimmäisenä myyntiin ko. autot =), mutta sentään pakettini oli numerolla #2.
Sen verran kiireellä olivat autot tehtaalta lähteneet, että virallinen myyntipakkaus uupui ja auto toimitettiin Pr0-maisesti ruskeassa bulkki laatikossa :afro: :
(http://farm4.static.flickr.com/3081/2610903482_a0c5614c64_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3093/2610926226_0dd0103edc.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3001/2610155443_01b3224269.jpg)
Pitää pikkuhiljaa nysväillä kasaan ja heitellä kommentteja siitäkin.
-
Tuleekohan tosta RTR-Versiota? Jos tulee nii kiva nähä mikä motti ja servot...
-
Kyllä RTR versio tulee... jossain vaiheessa.
Julkaisu ajankohdasta ei ts. vielä mitään tietoa.
-
itsekin tuli haettua uusi X2CRT malli vanhan X1CRT:n tilalle.
auto näytti liikkeessä livenä todella hyvältä.
täytyy aloittaa auton kasaaminen että pääsee pikaisesti radalle testaamaan.
tänne ehti tulla tuo ensimmäinen kappale. :grin:
kuvia lisäilen kun kasaus etenee.
-
kasasin tossa aamusta diffit.
harmi kun rakennus jatkuu vasta illalla.
onhan näitä nähty ennenkin mutta tässä nyt yksi kuva diffeistä.
diffeissä tietenkin spiraalirattaat ja kevennetyt ulostulot vakiona.
-
Kaikenlaiset kissanristijäiset on häirinnyt harrastetta, niin ei oikeen ole edennyt :(
(http://farm4.static.flickr.com/3018/2617058600_df55277b70.jpg)
-
Jooh, tilanne on tämä:
(http://farm4.static.flickr.com/3108/2619257842_8dce35bd0a_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3138/2618435907_fac6e19957_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3160/2619260054_d51f5cf628_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3103/2618437735_938508e966_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3074/2619264280_5c3740ac3e_b.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3090/2619262830_2ebe620440_b.jpg)
Lisää fotoja aiheesta:
http://www.flickr.com/photos/jesi-rc/sets/72157605868615403/show/
Pahoittelen huonoja kuvia, en jaksanut järjestää tarvittavaa valaisua kuvien otolle.
Nyt sitten pitäis kerjätä jostain hyvä setuppi paikalliselle radalle, ynnäillä hieman lisää fuililetkua, radiot ja moottorikin ois tietty jees.... :roll:
(http://farm4.static.flickr.com/3280/2619948133_563f6e8a83.jpg)
-
Tuossa myös muutama kasauskuva.
Etu akselisto.
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_2050.jpg)
Auto alkaa hahmottua.
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_2052.jpg)
-
Minkälaista moottoria ajattelette tuohon laittaa? Etsiskelen uutta autoa radalle ja tämä olisi suunnitelmissa hommata. Entäs servot? Ja sitä viellä että tuleeko tuohon mukaan pilliä, ilmansuodatinta yms...?
-
Sh 28 mottia porukka laittanut.
-
Minkälaista moottoria ajattelette tuohon laittaa? Etsiskelen uutta autoa radalle ja tämä olisi suunnitelmissa hommata. Entäs servot? Ja sitä viellä että tuleeko tuohon mukaan pilliä, ilmansuodatinta yms...?
SH:n .28 on mainio moottori kyseiseen autoon. Werksiltä löytyy myös .28 kisakone ja jopa kyseinen auto räyhää hienosti .21 moottoreilla kiitos auton keveyden.
Autosarjassa tulee mukana EFRA 2027 pilli ja ilmanputsari + vauhtipyörä, kytkin ym hilut.
-
Viellä 1 kysymys :grin:. Tuleeko tuohon renkaat ja vanteet mukaan?
-
Viellä 1 kysymys :grin:. Tuleeko tuohon renkaat ja vanteet mukaan?
Tsiikaas ylempää, eli tämä:
Lisää fotoja aiheesta:
http://www.flickr.com/photos/jesi-rc/sets/72157605868615403/show/
Eli suomeksi, renkaat ja vanteet tulee auton mukana.
Ja ihan toiseen asiaan liittyen:
- mukana tullut ohjekirja oli kopiokoneessa hätäseen ajettu ja vielä hätäsemmin nidottu nipuksi.
- ohjekirjan laatu ym syistä hieman niin ja näin, samoin puuttui joitakin kuvia/kohtia.
- osat eivät aina ole niissä pusseissa missä kirja niiden sanoo olevan.
- x1-mallin ohjekirja kasauksessa tarpeellinen.
Tähän voi tietysti vaikuttaa sama asia kuin siihen että millainen autoni myyntipaketti oli, sitähän ei siis ollut.
Sen verran kiireellä tuote lähti tehtaalta että eivät tainneet ehtiä tommosiin pikkuseikkoihin puuttua.
Auto oli silti mukava ja huoleton kasata, kaikki istuivat paikoilleen ilman rälläköintiä.
-
Ja vielä edelliseen hiukan selvennystä.
X2 CRT Pro ON PRO mallin rakennussarja ja jo tehtaan mukaan sen kohderyhmä on ns. experienced racer.
Joten tästäkin syystä ohjekirja on hiukan pelkistetty.
Autossa mukana LPR sarjan kisarenkaat/vanteet
-
Jep.
Mutta kuten sanoin, auto oli johdonmukainen kasata ja eräistä mainitsemattomista merkeistä tuttuja osien Sovittamista (fiilailua, höyläilyä, jne jne) ei tarvinnut tehdä.
Joten lopullinen mielipiteeni näin pihasuttaajana kasauksesta jne on hyvä.
-
Kuten Jesi jo mainitsi, on X1 CRT mallin kasausohjeesta iso apu X2:sta kasaillessa ja kyseinen manuska löytyy täältä:
http://www.ofna.com/pdf/34963-x1crt-pro.pdf
-
No niin nyt on mullakin X2 nipussa ja eilen pääsin ekaa kertaa kokeilemaan Lavankoon. Moottorikin oli uusi joten sekin piti sisäänajaa, kiitos avusta Janille ja Jari V:lle. No muutaman tankin jälkeen saatiin jo neuloja vähän kiristeltyä, hyvänen aika että Werksin 28:ssa on jerkkua. Takasuoran hyppyristä pääsee aivan helposti yli, vielä kun saisi auton pysymään putkien välissä :afro:
Muutenkin auto tuntuu kyllä hyvältä, vielä kun pääsis enemmän radalle ajamaan niin saisi jotain varmuutta. Niin ja muuten kiitoksia sille joka lainasi mulle starttiboksia. Omasta suli moottorit kun käynnistelin tiukkaa uutta Werksiä :cry:
Ja auto oli kyllä mielestäni aivan helppo laittaa kasaan, vaikka kasausohje tosiaan on vielä hieman sekava. Kasauksessahan ei oikeestaan oo mitään eroa X1:n verrattuna, paitsi diffien planeettapyöriin tulee 2 shimmiä puolelleen.
Jaska
-
Dödiih.
Nyt on pirssi pääpiirteittäin sisäänajettu muutaman mutkan kautta.
(http://farm4.static.flickr.com/3070/2656264992_db228fa879_b.jpg)
Ajattelin vetää ässän hihasta ja opetella ajamaan, siis yleensäkkin mutta vielä tikkuradioilla.
Oon nyt pari vuotta crawlereilla ajanu tikkuradioin, säästäisi vaan useamman satasen jos saisi kaikkia autoja ajettua samoilla tikkuradioilla (ei riitä kanavat rattiradioissa mun crawlinkikäyttöön)
Sosialisoin rouvan autosta radiot lainaan ( http://www.youtube.com/watch?v=8H7IVQalLXo ).
Aikamoista toimintaa noilla ajaa, eniten autossa kauhistuttaa se että se KÄÄNTYY, osaan luetella heti 20kpl 1:10 autoja jotka ovat kankeempia kääntymään mitä tuo 1:8 trukki......
Suuret kiitokset vielä Auvo:lle, kun kärsivällisesti autoit pihasuttaajaa ja pihasuttaajan sähköillä olevaa autoa =)
-
Nyt on kori maalattu:
(http://farm4.static.flickr.com/3098/2659617624_629f6b2c04_b.jpg)
Tehdaskin julkaisi auton:
http://www.hongnor.com.tw/eng/pviewitem1.asp?sn=676&area=45&cat=157#
edit:
[02:08pm] <@jesi> veikkaan että mun oppimiskäyrä ei ole kovin Niin korkea, mut alko muutaman tankillisen jälkee pysyy toi auto pääsääntösesti radalla, ja ennoo ns koskaan ajanu radalla, liekkö toi auto antaa aika paljon anteeksi ja on v*tun helppo viedä
[02:09pm] <jesi> näin maallikon kommentti
-
helppohan noita isorenkaisia on viedä tosiaan
radalla sitten oikeesti näkee miten se pysyy putkien välissä. se ei nyt ihan niin helppoa olekaan vaikka toki olennaisesti helpompaa kuin buggyn; tai ainakaan ne reunaputket ei häiritse samalla tavalla
-
Vihainen pilotti:
(http://farm4.static.flickr.com/3162/2706227335_cf5fb5d570.jpg)
Jänö loikkaa:
(http://farm4.static.flickr.com/3031/2707050178_63a8a189d6.jpg)
(http://farm4.static.flickr.com/3239/2706238157_f084163022.jpg)
(kuvista propsit TomiK:oolle.)
Mielellään otan vihjeitä vastaan jolla auton saa käyttäytymään eri tavoin:
- nyt ei käänny, jos on veto päällä
- kevyttä yliohjaantumista toivotaan
Että millasta öljyä ja mihin asentoon käännellään renkaita etc etc, jos joku jaksaa pihasuttaajaa jeesata? =)
-
Jäykempää diffiöljyä eteen niin kääntyy paremmin vetopäällä.
-
Yeah! X2 #10 on saanut uuden kodin! Kasaukseen vaan :angel:.
-
Jesi, missä tai miten teetit tuon rekisterikilven?
-
Pieto, jostai huoltoasemalta ostin kun kasauskaljoja hain =)
Näyttäs olevan aika monessaki paikassa myynnissä.
-
Juu, ei hätää. Tein koneella itse kun en keksinyt parempaakaan tekemistä.
-
Arpa on heitetty, arvonnan päätteeksi.
Hong Nor X2 / Werks .28
-
Hong Nor on kuulemma muuten ihan hyvä merkki, mutta Tutun hong norissa moottori oli hakannut männän aksellilla moottorin pohjan puhki. Ilmiselvä valmistus virhe... Oli kuitenkin saanut uuden moottorin takuuseen. Onneksi oli hajonnut sisään ajossa, ettei olisi myöhemmin harmittanut. :afro:
-
Hong Nor on kuulemma muuten ihan hyvä merkki, mutta Tutun hong norissa moottori oli hakannut männän aksellilla moottorin pohjan puhki. Ilmiselvä valmistus virhe
Tässä topicissa (otsikon mukaan) keskustellaan PRO-versiosta, joka toimitetaan ilman moottoria.
-
Väitinkö, että moottori olisi tullut tuttuni masiinassa mukana? :huh:
-
Väitinkö, että moottori olisi tullut tuttuni masiinassa mukana? :huh:
Kirjoitusasusta sain ainakin itse semmoisen käsityksen että moottori jotenkin hajosi, kiertokanki tuli ilmeisesti lohkon pohjasta läpi? Käsittääkseni autosta on keskustelua eikä moottorista. Onko kyseisessä merkissä sitten ollut jotain muita ongelmia vai liittyykö moottorin huono laatu jotenkin auton laatuun? En ymmärrä vaan lausetta "Hong Nor on kuulemma muuten ihan hyvä merkki"
ei herneitä tai muitakaan palkokasveja, kiitos.
-
Herneet tai ei mutta miten helvatassa tutun surkea moottori liittyy autoon???
Ei niin mitenkään.
Miksi ihmeessä siitä siten puhutaan???
Pitäiskö mun tulla tänne haukkumaan autoa koska oletan että joku tuntematon peräkylän torsti on hajottanut ohjaimensa pudottamalla sen poronsontaan...
-
Väitinkö, että moottori olisi tullut tuttuni masiinassa mukana? :huh:
Kirjoitusasusta sain ainakin itse semmoisen käsityksen että moottori jotenkin hajosi, kiertokanki tuli ilmeisesti lohkon pohjasta läpi? Käsittääkseni autosta on keskustelua eikä moottorista. Onko kyseisessä merkissä sitten ollut jotain muita ongelmia vai liittyykö moottorin huono laatu jotenkin auton laatuun? En ymmärrä vaan lausetta "Hong Nor on kuulemma muuten ihan hyvä merkki"
ei herneitä tai muitakaan palkokasveja, kiitos.
En jatka keskustelua tästä aiheesta, mutta vastaan vielä tuohon. Nii-n Paikan myyjä, josta tuttuni osti härvelinsä, sanoi, että tuollaisia tapauksia on ollut monta, että moottori olisi mennyt alalevun hajoamisen takia takuuseen.
-
Tätähän ei varmaan kukaan epäilekään.
Tässä keskustelussa vaan ei ole kyse moottoreista, vaan autosta ja sen ominaisuuksista, joten jos pysytään asiassa, niin keskustelua on helpompi seurata. Moottoreille ja niiden toiminnalle löytyy muita aiheita.
-
Väitinkö, että moottori olisi tullut tuttuni masiinassa mukana? :huh:
Sillon lienee kuuluu kyseisen moottorin ongelmat aivan jonnekin muualle kun tänne.
-
Sinänsä sillä ei ole mitään välia auto on kuitenkin sama josta tässä topicissa puhutaan.
-
Koita nyt ymmärtää että se moottori EI LIITY MITENKÄÄN TÄHÄN AUTOON!!!!
Täällä keskustellaan kyseisestä PRO autosta jossa ei tule moottoria edes mukana, joten sinun tutun moottoriongelmat ei liity mitenkään tähän topikkiin.
Tai itseasiassa joo...
Kun satun tuntemaan honkkarin maahantuojan hyvin niin kai mulla on sitten pätevä syy tulla tähän kitisemään kuinka mun 6kk täyttäny pikkulikka sotkee syödessään, ja vielä enemmän tyhjentäessään... vaippoja ja vauvanruokaa kuluu perhanasti jne...
Liittyyhän toikin honkkarin uuteen pro trukkiin yhtäpaljon ku sun tuttavan kaiman kissanruokkijan moottoriongelmat... Sillä erolla vaan että vaipat ei perhana mee takuuseen millään vaikka kuinka PSKAAA täynnä onkin.
-
1.
Hong Nor ei valmista moottoreita.
2.
X2-CRT-Pro autosarjassa ei ole moottoria mukana.
Muuta epäselvää?????
-
No tuota kannattasiko mun syödä ruokatunnilla 3kpl saarioisten metvurstipizzaa vaiko 2 maksalaatikkoa??
jees... eiköhän nyt mennyt Snaggellekin perille, joten lopetan typerän offin omalta osaltani tähän.
-
*vastaus saatu*.
-
Kysyin, sain vastaukset.
-
(http://farm4.static.flickr.com/3254/2767521607_307be15763_b.jpg)
Karies iski takadiffiin :huh:
Kerkesin puoli tankkia hiekkamontulla antamaan Mailaa ennenku laukes. :angel:
Diffi oli shimmattu ohjekirjan mukaisesti, mutta tarvii vissii vielä hieman vetää tiukemmalle...
-
edit: ei mitään sittenkää
-
edit: ei mitään sittenkää
Rattaat pyöreänä, eivät siirrä voimaa enään.
Alkoholilla oli osuutta tapaturmaan.
-
joo ite simmasin ohjeiden mukaan ja oon ajanu yli kaks gallonaa saviradalla ja ei mitään vikaa ku avasin diffit.
-
aapisen mukaan on 2x 0.2mm shimmit per pikkuratas, romulootasta sattu moisia löytymään nii tuuppasin 4x 0.2mm.
en tiedä sitten menikö liian tiukaksi, ihan hyvin tuo kädessä tuntu pyörivän.
edit: laitoin toiselle pualel kolme ja toiselle yhden shimmin.
-
Kävin leikkimässä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Yjt4nlznbM&fmt=18[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p1zTGKTkHmk&fmt=18[/youtube]
Ja täältä voi tirkistellä paremmalla laadulla:
http://jesi.5cyl.net/RC/X2-CRT-Pro/ (http://jesi.5cyl.net/RC/X2-CRT-Pro/)
http://jesi.5cyl.net/RC/X2-CRT-Pro/270908_X2_bash.avi (http://jesi.5cyl.net/RC/X2-CRT-Pro/270908_X2_bash.avi)
http://jesi.5cyl.net/RC/X2-CRT-Pro/280909_X2_bash.avi (http://jesi.5cyl.net/RC/X2-CRT-Pro/280909_X2_bash.avi)
-
hyvin näyttää auto kulkevan :smiley:en kerinnyt katsoa kuin pari minuuttia.. tuliko mitään vikaa autoon?
-
Hiekkamontulla meni siipiteline poikki, muutama kerta liikaa 3m korkeudesta katolleen.
-
Onkos kenelläkään kokemusta noista vakiorenkaista lumella, että pitääkö hyvin?
Mistä sais hyvät renkaat noihin vakio vanteille, semmoet jossa isot nappulat tai harkot ym.? :shock:
Minkä kokoiset hexit noissa vakio vanteissa on?
-
X2:ssa vakiona LPR vanteet/renkaat. Mitään laparenkaita ei ainkaan toistaiseksi taida olla moiselle vanteelle tarjolla.
Vakiorenkaat ok. Proline BowTie LPR ok.
17mm hexi.
-
ok. :azn:
-
Tämä ei liene huono vaihtoehto talvikeleillekkään.....Miten paljon pro -malli eroaa RTR:stä?
-
Tere! sain kans koottua kyseisen auton. Ensimmäinen kittini, johon tuli hommattua sh28c motti,kysymys liittyneekin moottoriin ja kytkimeen. Kun pidän kiinni vauhtipyörästä niin pitääkö rattaan pyöriä vapaasti,vai pitääkö kytkimen ottaa jo kiinni?
-
Pitää pyöriä vapaasti. Kytkin alkaa ottaamaan kiinni vasta jossain 10000r/min kohdalla.
-
Kun pidän kiinni vauhtipyörästä niin pitääkö rattaan pyöriä vapaasti,vai pitääkö kytkimen ottaa jo kiinni?
Vapaasti pitää kytkinkellon pyöriä, eihän sillä kytkimellä muuten mitään virkaa olisi jos se ottaisi koko ajan kiinni...se tarraa kiinni kun koneessa kierrokset nousee. :wink:
edit: olin hidas...
-
Pitää pyöriä vapaasti. Kytkin alkaa ottaamaan kiinni vasta jossain 10000r/min kohdalla.
niin arvelinkin et pitää pyöriä vapaasti. Tullu koottua vissiin väärin. Kö?
-
No jos se koko ajan ottaa kiinni niin joku on väärin...
Onko jouset oikein asennettu..?
-
Kun otat kytkinkellon kiinnitysruuvin irti, niin pyöriikö kytkinkello edelleen huonosti?
1.Jos pyörii huonosti, niin palat ja tai jouset kasattu jotenkin väärin.
Tai sitten mutterin ja laakerin väli kaipaa shimmiprikkoja lisää, jotta palat ei ota kellon etupintaan kii.
2. Jos pyörii hyvin, niin silloin on liikaa shimmiprikkoja vauhtipyöränmutterin ja kytkinkellon laakerien välissä tai vauhtipyörän takana. Ja tästä johtuen kytkinkellon laakerit puristuu kasaan, eivätkä mahdu pyörimään kunnolla.
Ohjekirja kouraan ja katot tarkkaan että kaikki tulee kasattua ohjeiden mukaan.
-
No jos se koko ajan ottaa kiinni niin joku on väärin...
Onko jouset oikein asennettu..?
No se otti kokoajan kiinni.Olin kasannu kytkimen päin... nyt asia kunnossa.Onnex ei menny mitää rikki!
-
Morjes! Mitäs iskari ja diffiöljyjä porukka käyttää tässä pirssissä?
-
Etu: 10 000W
Keski: 30 000W
Taka: 5 000W (liukkaalla alustalla 3000W)
Toi toimii diffeissä, valitettavasti en nyt muista mitä mulla on iskareissa
-
50 eteen 40 taakse taitaa olla aikas perus setuppii, siitä sit kelin ja radanmukaan
-
Dodii nyt olis vihdoin renkaatkin liimattu,jospa sitä alottais sisäänajo hommat. :grin:
-
Noni, nyt olis sit sisäänajot suoritettu,kyllä ei voi muuta,kun olla tyytyväinen.Sairas pelihän toi on! :grin:
-
Kauanko ja millälailla sisäänajoit?
-
Kauanko ja millälailla sisäänajoit?
Tere! Kolme tankillista pukkien päällä, noin satasen lämmöillä,todella rikkaalla.Folio jäähdytinkannen ympärillä.Kolme tankillista röpöttelemällä ympyrää.Seittemännellä tankilla vähä kiristelin neulaa,kylä lähtee!!!!! Moottori on SH 28C.Mahtaako sopiva käyntilämpö tälle moottorille, olla sielä 120 asteen hujakoilla?
-
Joo, toi on sopiva sisään ajo, mutta vieläkään ei saisi ihan täysiä ajaa. Yleenä kaikilla koneilla on toi 120 astetta sopiva. (tarkoitan pienoismalli-nitro koneita)
-
Moi!Hyvä tietää et ei kannata ajella viä täysiä,en kyl arvannukkaan eilen ottaakaa muutaku semosia pikku spurtteja,tuntuu olevan aika kiukkunen peli. Kitoos vinkeistä! :grin:
-
Joo, toi on sopiva sisään ajo, mutta vieläkään ei saisi ihan täysiä ajaa. Yleenä kaikilla koneilla on toi 120 astetta sopiva. (tarkoitan pienoismalli-nitro koneita)
Moro! Mikäs se litramäärä on, millon saa ruveta ajelee täysiä? NYt ajanu 11-12 tankillista. Hitusen polttelee painaa lämä tiskii!
-
Kyllä nyt voi jo mennä täysii, mutta neuloja pitää vielä pitää vähä höllällä, mutta ei paljoa.
-
Kyllä nyt voi jo mennä täysii, mutta neuloja pitää vielä pitää vähä höllällä, mutta ei paljoa.
No hyvä,sit seuraavalla ajokerralla lämä tiskii!
-
Moi! Kanattaakos sisäänajo tulppa vaihtaa jo uuteen?
-
Kannattaa se vaihtaa. Ottaa kuitenki vähä itteensä rikkaalla sisäänajettaessa.