Mikä on Polttomoottorin keskimääräinen elinikä? Litroissa?
nyt olisi kyseesä MV-12 kone!
Voi tietysti laittaa myös .21 ja .15 koneiden elinikiä nyt tämä topicin alle
Kuinka monen ajolitran jälkeen kannattaa moottori vaihtaa? jos kyseessä on 16%Cool Power...
Auttaako pelkkä männävaihto mitään?
Sitten kannattaa vaihtaa kun se ei enää käyntiin lähde :mrgreen: . Vanhemmalla mv-12 olen jo ajannut 15 litraa läpi ja kyllä se vieläkin hyvin käy .
joo, mä en sitten tiedä pitäskö se kiertokanki vaihtaa kerran kesässä ennekuin tulee palasina ulos. siinä voi sitten muutakin menää samalla.
mäntä ja sylinteri pitää vaihtaa viimeistää sillon, kun mäntä tulee kartionmuotoisesta sylinteristä päädystä ulos. sillon se on jo pahasti väljä. voisin kuvitella että "normaaliajolla" toi on pari kesää ja sitten talven aikana vaihtoon.
Liian monta mahdollisuutta sanoa mitään konkreettista.
Liikaa nitroa, piikki seos niin kone kypsä hyvin nopeasti. Tai seos ok, mutta koneen ajonjälkeinen huolto unohdettu. Vesi+nitro => tekee hyvää koneelle. Ilman suodatin irronnut kesken ajon ja ei ole laitettu takas. Öljy+hiekka= hiomatahna. Vaihtoehtoja on paljon.
Periaattessa polttomoottori kestää pidempään kuin sen auton runko johon se on laitettu jos huollon on tehty ja nitro pitoisuus on ollut järkevä.
Eli kone joko toimii ja jos ei toimi niin uutta tilalle :lol:
-Jykä
Tavallinen sporttimoottori menee 30l paikkeilla liian väljäksi, mutta kisa- kone osoittaa jo väljyyttä 20l kohdalla.Pelkkä männänvaihto ei riitä, pitää vaihtaa sylinteri,mäntä/männät ja mänäntappi ja lukitsimet. Kampiakselikin olisi hyvä sillä se pidentää elinikaa ja nuo laakeritkin voi vaihtaa, sillä nekin lisääävät elinikää.
no eihän tossa sitten mitään osia jääkään enää.. ehkä se kiertokanki tulee kuitenkin listalla ekana, sitten mäntä+sylinteri (myydään settinä) ja lopuks muut kuten toi kampiakseli?