RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Otsomaani - 17.05.03 - klo: 18.38
-
Otin esimerkkiä zzs:stä ja päätin pistä pystyyn topikin touring autoille.
Tänne olisi sitten tarkoitus saada tietoa ja kokemuksia erilaisista säädöistä, viritysosista ja renkaista (no niistä nyt on keskusteltu vaikka millä mitalla :wink: ) ja kaikesta mikä liittyy sähköllä kulkeviin touring-autoihin.
-
Tämä on hyvä suuntaus, kattelin hieman jenkkifoorumeita ja siellä tuntuu toimivan hyvin, eli samaan malliin vaan muutkin! =)
-
En tiiä ymmärsinkö topiccia oikein mut pistän nyt kuitenkin viestiä =)
Eli jos puhutaan vaikka säädöistä niin sanokaas jotkut hyvät säädöt tonne Tattarisuon radalle kun ois tarkotus mennä sinne kisaamaan ihan tosissaan. Autostahan se myös riippuu mutta paljon esin käytätte:
-campperia siellä (mul edessä 0,5 mut sitä vois varmaan vähän lisää kun siel on mutkia aika paljon)
Eli paljon campperia ja käytättekö aurausta kuinka paljon.
Puhun siis Tattarisuon radan säädöistä.
-
Feenovi: Tuo 0.5 astetta camberia on mielestäni aika vähän. Mitä enemmän camperia sitä tasaisemmin auto kulkee. Käytän itse 1-2 asteista camberia joka puolella ja hyvin toimii!
-
Kerroppa feenovi miten se auto käyttäytyy sun nykysillä säädöilläs, niin voi kertoa että mitä vois muuttaa säädöistä.
-
Tänne saa siis laittaa juttua myös itse autoista!
Tarkotat TeMe varmaan 1-2 negatiivista camberia?
-
Joo pitää lisää sitä campperia varmaan vähän. Oikeestaan auto käyttäytyy suoralla ihan hyvin (vauhtii voi kyl olla lisää =) ) mutta mutkaan on välillä vaikea ajaa kun lähtee vähän perä heittää ihan pikkasen. Ja jos kokonaan päästää kaasun veke ja kääntää ja sitten lippu pohjaan niin sitten se spinnaa aina. Kyl noil säädöil ajaa mut aina vois kyl parantaa...
-
Ensinnäkin, paljonko sulla on camberia takana?
Tarkotit muuten varmaan että aiot vähentää camberia (negatiivinen camber on se kun renkaan yläkulma on sisäänpäin)
Sitten jos on takavakaaja niin sen voisi ottaa pois, ja välitystä voisi pienentää, ettei kiihdy liian äkäisesti.
Kokeile myös pehmeämpää taka jousitusta.
-
Selvä laitan tota campperia johonkin -2asteeseen ja sitten katotaan. Kiitos vinkeistä. Muuten tässä samalla voisin kysyä että ootko otso menossa siihen vau:n kesä sarjaan?
-
Selvä laitan tota campperia johonkin -2asteeseen ja sitten katotaan. Kiitos vinkeistä. Muuten tässä samalla voisin kysyä että ootko otso menossa siihen vau:n kesä sarjaan?
Menisin jos siel ajettaisiin TS-10. Jonkun ihmeen takia ei toi Syndicate kiinnosta, etenkin jos toi välitys sääntö ei muutu. :roll:
-
Muuten minkälaisilla jousilla ja öljyillä ajatte yleensä asvaltilla?
niin ja kuinka moni reikäsellä männällä?
Tuli vaan mieleen kun tossa missionissa on usein set-upeissa joita netistä löytyy, paljon raskaammat jouset ja öljyt, kuin muissa autoissa.
-
aika varmaan kaikki. mä ainaskin!
-
Mä en mene tohon syndiin vaan tj-10:ppiin. OTSO siin sarjassa Ajetaan myös viriluokkaa!
-
OTSO siin sarjassa Ajetaan myös viriluokkaa!
Ai, ajetaanko?
Tuolla VAU:n kerhokisa topikissa ei ainakaan puhuttu mitään siitä.
No pitää kattoo tossa kun saan sorvi ja kiteitä niin kai sinne vois tullakkin.
Niin muuten ois ihan jees jos tää topikki ei menis siihen et puhutaan vaan siit et ketä tulee syndicate kisaan.
-
Mitkä renkaat on parhaat siis kokonaisuudessa sillai hienosti :lol:?
entäs tuolla kisoissa millä ratiolla "radioitte" ?
-
Take Off CS-27
ja radioina mulla on Hitec Lynx 3D
-
Norsu, kisoissa sallitut renkaat ovat Take off CS-22, CS 27 ja kaippa CS-32(?). Numerointi merkitsee renkaan pehmeyttä, eli ns. mitä pienempi numero sen pehmeämpi, vaikka noita CS renkaita ei olekkaan muutakuin 22 asti. Itse käytän take off CS 22 renkaita, jotka mielestäni ovat todella hyvät ja pitää, muista CS renkaista ei ole tietoa, koska sellaisia ei ole tullut vielä ostettua. Radiolaitteena mulla on Futaban PCKA 2, josta löytyy kaikki tarvittavat trimmit, ja niille vielä hienosäädöt! Mielestäni loistava radio!
Otsomaani: juu negatiivista tarkoitin, kukas hullu nyt positiivista käyttää :)
-
Otsomaani: juu negatiivista tarkoitin, kukas hullu nyt positiivista käyttää :)
'
MINÄ!
On sitä tullu kokeiltuu kun tuli niin levottoman hyvä pito solukumeilla kerran...
Mites noitten eri autojen yks-suunta diffien kanssa. On vaan ollu puhetta siitä ettei jotkut niistä diffeistä oikein kestä. Sitten on myös tullu luettua kaikennäköistä diffien jäykkyyksistä, että millon pitää olla löysä, millon jäykkä?
Tieto mitä oon saanu on ollu vähän ristiriitaista... :roll:
Joku kokenut Pro kuski (Vesa, Teppo...) voisi selittää.
-
Joo mul ei edes ole mitään cs renkaita kun ei oo nyt oikeen rahaa ostaa :)
Käytän tommosia Hot laps slicks renkait ne on kyl ihan hyvät harjotteluun,ei kulu nimittäin hirveesti (riippuu tietenkin säädöistä).
-
Otsomaani: juu negatiivista tarkoitin, kukas hullu nyt positiivista käyttää :)
'
MINÄ!
On sitä tullu kokeiltuu kun tuli niin levottoman hyvä pito solukumeilla kerran...
Mites noitten eri autojen yks-suunta diffien kanssa. On vaan ollu puhetta siitä ettei jotkut niistä diffeistä oikein kestä. Sitten on myös tullu luettua kaikennäköistä diffien jäykkyyksistä, että millon pitää olla löysä, millon jäykkä?
Tieto mitä oon saanu on ollu vähän ristiriitaista... :roll:
Joku kokenut Pro kuski (Vesa, Teppo...) voisi selittää.
Mulla on yksisuunta diffi, ilmeisesti vaikuttaa kaarre ajossa, en oo eteen koittanutkaan vakiodiffiä, joten vaikea vertailla. Käsittääkseni, jos on löysä etudiffi, auto yliohjautuu, eli etupää pitää paremmin kuin takapää = takapää lähtee slaidaamaan. aliohjautuva auto on siis helpompi ajaa, eikä auto tule mutkiin perä slaidissa. Itse säädän auton aina iskareilla ja jousilla, niinkuin varmaan suurin osa tekee.
-
Joo nyt sain selville noista vähäsen. Takadiffiä jäykistämällä saa lisää kiihtyvyyttä kurveista. Yks-suuntasella saa paljon enemmän kääntyvyyttä kun normaalidiffillä. Normaali etudiffillä ei oiken taho auto kääntyy asvaltilla.
Odottelen tässä Medasecilta yks-suuntasta... :roll:
Muuten tosta camberista, että ei kannata liikaa - camberii laittaa, koska sitten renkaat kuluu nopeesti puhki yhdeltä sivulta ja ei se pito parane jos rengas on semmosessa -45 kulmassa. Kitka pintahan on silloin pienempi. Yks asia mikä kannattaa tarkistaa on että renkaat on liimattu kunnolla kiinni ulkoreunalta.
-
Minkälaista välitystä olette yleensä Tattarisuolla käyttäneet? Viimeksi oli käytössä 6,2, mutta ajattelin jos tuohon kerhokisaan osallistuisi niin vois vaihtaa sen 5,6, jos vain mahtuu autoon. Onko tässä mitään järkeä?
edit: Eikö se one-way tee sen että auto kääntyy paljon paremmin kun ei paina kaasua? Näin voisi päätellä sillä monet sanovat, että kun painaa kaasua niin auto lähtee sinne mihin nokka osoittaa.
-
Toi 5,6 vois olla parempi koska mulla 6,3 välityksellä rupee motti huutamaan leipää suoralla.
-
Kato vaan et laakerit pyörii vapaasti, ja kato et säädöt on kutakuinkin kohdallaan (joltain kokeneelta voi varmaan kysyy tohon autoon säätöjä).
Yks-suuntanen etu diffi vois olla hyvä, jos semmosta ei vielä sulla ole. Sitten vois olla hyvä idea hankkia eri kovuuksien jousia, ja öljyjä, sekä iskareihin mäntöjä joissa on eri määrä reikiä.
Piniot olisi myös hyödyllisiä, samoin päärattaat niin että voit vaihdella välityksiä.
-
Välityksistä sen verran että mä käytin eka 5.9543 ja nyt 7,6 ja toi 7,6 on mun mielestä aika hyvä ei joudu pumppaamaan paljookaan ja koska rata on aika nopeahko niin toi 7,6 on parempi ainakin mun mielestä.
-
Välityksistä sen verran että mä käytin eka 5.9543 ja nyt 7,6 ja toi 7,6 on mun mielestä aika hyvä ei joudu pumppaamaan paljookaan ja koska rata on aika nopeahko niin toi 7,6 on parempi ainakin mun mielestä.
Saanks mä kysyy et miten isompi välitys on parempi jos rata on nopea?
-
Mitä enemmän camperia sitä tasaisemmin auto kulkee.
Tässä teille kätevä "vinkkiviitonen" sinne tattikselle oikean camber -kulman löytämiseksi, olettaen että ajatte TakeOffeilla.
- Putsatkaa renkaat hyvin jollain cleanerilla.
- Ajakaa miljoonaa pari/kolme kierrosta.
- Aja varikolle ja tutki renkaan kulumista.
- Säädä camber niin että kuluma on renkaan keskellä.
__- jos kuluma on renkaan sisäreunalla, vähennä camberia
__- jos kuluma on renkaan ulkoreunalla, lisää camberia
Näin säädettynä kulmat on vähemmän pielessä :wink:
-
Kiitos neuvosta!
-
Joo pitää kokeilla. Vaikuttaako muuten toi aurauskulma tohon renkaisen kulumiseen?
-
APUA!! Nyt tarkkaa tietoa torstaina meen tohon tattarisuon kisaan mitkä renkaat ostan varmaan cs-27? Pitäis saada vastaus viel tänään...
-
Osta noi CS-27 renkaat!
Nappe puhu jotain et CS-22:siakin vois käyttää!
Jos menet TJ-10 niin siin voi olla mitkä vaan kumirenkaat!
-
Feenovi: jos valitset cs 22/27 niin ehdottomasti 27, koska kuluu vähemmän, repeilee vähemmän, liimaukset pysyy paremmin kiinni, ainoa virallisissa kisoissa sallittu ja Tattarisuolle riittää mielestäni hyvin 27.
Voiko muuten camber kulmat olla erilaiset vaikka vasemmassa ja oikeassa eturenkaassa? Tuntuu ainakin sille, että vasemman puoleiset renkaat kuluvat liikaa ulkoreunasta vaikka kulmat ovat samat kuin oikealla.
-
Renkaat kuluu eri tavalla eri puolilta koska radalla on yleensä eri määrä erilaisia mutkia.Esim. Kuusankoskella kaverin polttiksen renkaissa oli järkyttävä kokoero takarenkaissa (2-3mm) koska vasemmalle oli enemmän nopeita mutkia..Oikee takarengas oli "valmis" puolen tunnin finaalin jälkeen :D
-
Feenovi : Ei ole mitään syytä ostaa muita renkaita kuin nuo TakeOff CS-27 renkaat. Tulevan kauden ainoat sallitut snagat. Kerhokisoissa ilmeisesti saamme ajaa vanhat "kakskakkoset" historiaan.
Eturenkaiden aurauskulma ei varsinaisesti vaikuta renkaan kulumiseen. Auraavaa keula on rauhallisempi ajaa/helpompi ohjata.
Jos autosi on kehno kääntymään mutkaan sisään, kokeile etupyörien haritusta, 1-2 ast. Autosta tulee vikkelämpi mutkissa, mutta vaeltelee enemmän suorilla.
MattiM : Vaikuttaa että autossasi on jokin muu pielessä, eri säädöt auton eri puolelle ei varmaan tue, kuin korkeintaan jollain ovaalilla.
Tattiksen rataa kierretään vastapäivään jolloin voisi ajatella oikean puolen renkaiden joutuvan isommalle rasiutukselle. Oletko varmistanut että vasen iskarisi on kunnossa, tyhjä/ilmaa/vuotaa..?!
Tarkista myös että iskarit ovat varmasti saman pituiset.
-
Mitkä olisivat hyvät renkaat asvaltille?
Renkaiden tulisi olla mahdollisimman pitkäikäiset, mutta pitoakin saisi jonkun verran olla.
-
Eiköhän se tossa ylhäällä lue eli Takeoff cs 27.
-
Meinasin vaan että onhan CS-27:kaakin parempia renkaita...
:roll:
Niin että joku jolla on kokemusta jostain hyvin kestävästä renkaasta voisi varmaankin kertoa. Olis pitäny heti laittaa että cs-27 kestävämpi rengas on se mitä haen, niin olisin säästyny kaiden ruikutukselta...[/u]
-
Perjaatteessa on parempia renkaita mutta itte en aio ostaa mitään cs:ssää parempia koska cs on ainut "virallinen" merkki jolla saa ajaa. Niillähän kannattaa harjotella.
-
riippuu ihan sun ajotaidoista.
sinun tapauksessasi suosittelisin jotain 25-32 lankasta konetta!
sinulla kun ei se ajotaito ole mitään "pro" luokkaa!!!
-
Saanko kysyä sulta Vikstedt, että mikä sä olet muita arvostelemaan? Varsinkin kun me kaikki tiedämme kuinka hyvä sä olet ajamaan :D, ja toiseksi annan sulle vinkin: keskity ajamaan vain yhtä luokkaa, äläkä vaihda luokkaa. Sä et koskaan kehity, jos sä aina olet vaihtamassa luokkaa! Polttiksissa tuskin Vikstedtin poikaa kaivataan, kun suhun on jo monet vit********* sähköpuolellakin!
Tämä oli vain oma mielipiteeni asiasta! Otan haukut vapaasti vastaan! Niin negatiiviset kuin positiivisetkin :lol:
-
Kannattaa ostaa vaan stanu moottori, siitä on hyötyä enemmän tulevaisuudessakin kuin syndicatesta, käsittääkseni Pro-stock kisoja ei taida pahemmin olla, toisin voi sanoa TJ-10 luokasta.
-
juu nytmä sen hoksasin. mistä muuten teikäläiset saa rahaa. siis tarkoitan 15-12vuotiaita???
Kiitos Kaide!!!
Tässä meni sitten tämä topikki aivan päin vi**ua!!!
Kuinka hel**tissä toi liittyy touring-autoihin??!!
Oot muutenkin jo laittanu tänne vaikka minkälaisii viestejä jotka ei mitenkään liity autoijen säätöihin ja muihin, vaan jotain "ketkä tulee kisoihin?".
-
Nimen omaan. Topicin tarkoitus oli kerätä säätöjä, kokemuksia ym. Touring-autoista. Sitten tulee mr. kaide jakyselemään kuka tulee ajamaan johonkin, ja mistä te ihmiset saatte rahaa harrastukseen. Kiitos kaide, näin se on hyvä! Eikös vain!?
-
Kysymys oikeastaan otsomaanille:
Kumpaa konetta suosittelet tonne tattrisuon radalle näistä vaihto ehdoista (www.rc-superstore.com)
-Monster Horsepower
-P2K2 (Kierroskone)
-p2K (vääntökone)
On noilla varmaan kuitenkin jotain eroja.
-
tattiksen rata on aika laaja joten siellä ei oikeen tee mitään vääntökoneella, joten eiköhän toi p2k2 ole parempi!
-
Kysymys oikeastaan otsomaanille:
Kumpaa konetta suosittelet tonne tattrisuon radalle näistä vaihto ehdoista (www.rc-superstore.com)
-Monster Horsepower
-P2K2 (Kierroskone)
-p2K (vääntökone)
On noilla varmaan kuitenkin jotain eroja.
Riippuu ihan sun pinjoni ja pääratas kokoelmasta. Jos sulla on varaa pistää välitykseks joku 5 niin sitten vääntökone, koska sillä on sitten parempi ajaa myös talvella. Kierros kone on sitten hyvä jos sulla on vaan pienempiä pinjoneja.
-
Mitä ootte muuten mieltä: Kannattaako Stanussa ajaa vain 2400 akuilla? Sykkiikö ne paremmin kun jotkut 3000?
-
Usein Ni-Cad akuissa on suuremmat voltit. Eli 2400mah voisi olla ihan hyvä stanussa koska kapasiteetti ei ole ongelma, ja voltteja on enemmän kuin Nimh akuissa (3000mah,3300mah)
-
Usein Ni-Cad akuissa on suuremmat voltit. Eli 2400mah voisi olla ihan hyvä stanussa koska kapasiteetti ei ole ongelma, ja voltteja on enemmän kuin Nimh akuissa (3000mah,3300mah)
aivan. Sama pätee myös latauksessa, ni-mh akuissa mulla on yleensä jännite latauksen loppuessa 8.5 - 9 voltissa, ni-cd akuissa jännite latauksen loppuessa on 8.5- 10.5 volttia. Tietenkin, jos on vanhoja akkuja, niin akkujen jännitteethän tottakai ovat pienemmät mitä uusissa.
-
Suuri latausjännite kertoo lähinnä suuresta sisäisestä vastuksesta, eikä ole siis tavoiteltava asia. Pienempi parempi.
-
Piti taas mennä kysymään halvoista touring-autoista, mutta mitkä olisivat halvimpia kisakelpoisia sähkötouringeja. En saanu oikeen hyviä vastauksia edelliseen aihetta käsittelevään topicciin
-
minulta!
minulla on myynnissä asson touringi!
auto,
2koria,
varaosia hmm?? 150€??/tarjoa!
-
Ai oot alentanut hintaa, kohta vois jo rueta miettimään :wink: Ajattelin kyllä uutta, käytetyt taitaa olla kuluneita
-
Kannattaa kattoa Yokomon MR-4 tc:n hintaa kun uusi SD tuli niin ne taitaa jäädä sivuun, jolloin niiden hinnat laskevat (todennäköisesti) kuin lehmän häntä.
-
Piti taas mennä kysymään halvoista touring-autoista, mutta mitkä olisivat halvimpia kisakelpoisia sähkötouringeja. En saanu oikeen hyviä vastauksia edelliseen aihetta käsittelevään topicciin
Yksi hyvä vaihtoehto on varmastikin Xray T1 Raycer. Hintaa tuolla on uutena noin 250 Euroa, joten mitenkään kalliista autosta ei ole kyse. Tällä voi myös sellaisenaankin osallistua kisoihin pelkäämättä kovinkaan nopeasti, että auto on se suorituskyvyn pullonkaula. Lisäksi tähän autoon käy lähes kaikki EVO2:sen osat, joten virittämis vaihtoehtoja löytyy.
-
Suosittelen ostamaan sellaisen auton, joita on paljon kerhollasi. Näin kerho-kaverit voivat auttaa sinua säätämään autoa jne. Ensimmäinen touring-auto kannattaa mielestäni ostaa käytettynä, mahdollisesti vanhalta kisaajalta, jolla on kokemusta kisaamisesta, tällöin myyjä kertoo sinulle säätöjä, ja kaikenmoista. Yleensä kisaajien myymissä autoissa tulee myös paljon tärkeää tavaraa mukaan ja varaosia.
Ostin oman Assoni edelliseltä kisaajalta (Mikko Huttunen ;)), ja se oli koko huikean 1.5 vuoden pienoisautoilu-urani kannattavin kauppa. :)
-
Ensimmäinen touring-auto kannattaa mielestäni ostaa käytettynä, mahdollisesti vanhalta kisaajalta, jolla on kokemusta kisaamisesta, tällöin myyjä kertoo sinulle säätöjä, ja kaikenmoista. Yleensä kisaajien myymissä autoissa tulee myös paljon tärkeää tavaraa mukaan ja varaosia.
Niin tai vielä parempi, tiimikuskilta. He eivät autoilla välttämättä paljoa aja, koska saavat kumminkin kohta uuden prototyypin :mrgreen: . Ja tietenkin he luopuvat autoista sopuhintaankin, mutta salaisia säätövinkkejä he eivätt välttämättä anna. Kokemusta on. Kannattaa etenkin katsoa Tepon, Vesan ja muiden Xray kuskien myynti ilmoituksia, kun Xrayn tiimi näköjään vaihtaa autoa usein. :mrgreen:
-
Suosittelen ostamaan Xpress Mike swaugeria tai Pro-99. Ne on kestäviä ja komeita ja vielä kaiken lisäks halpoja! Niinkuin pm:ssä sanottiin... Xpressiä myy rc-superstore (www.rc-superstore.com)
-
Ottakaa myös huomioon että tuohon Yokomon keppipeliin ei saa osia vielä suomesta. Siinä mielessä tuo remmipeli on parempi ja ei sitä koskaan tiedä, että onko toi keppipeli nyt parempi vai ei?
-
Olen tässä kesän myötä ostamassa uutta autoa ja vahvaksi vaihtoehdoksi on noussut tälläinen sähkötouring.
Vielä toistaiseksi ajelen polttiscrossilla eli sähkötouringi saisi olla vähän tavallista sähäkämpi versio ettei se tuntuisi ihan Nikolta tuon polttiksen jälkeen.
Minkähänlaista menopeliä suosittelette mulle. Servo ja radiolaitteet löytyy jo omasta takaa.
Pitäisi ostaa:
- itse auto
- nopari
- kone
- akku (pari kpl) & laturi
-
milläs porukat mittaa noita camberkulmia auraus kulmia ja sen sellasta. mitkä olisi hyvat tattikselle :?:
-
Late, paljon sinulla on rahaa käytössä? Tässä tulee nyt jotain jolla pääsee alkuun mahtavasssa sähkötouringissa ;)
Ensimmäiseksi touringiksi suosittelen associated TC3 autoa, sitä pitäisi löytyä ainakin 1 kpl jokaiselta RC-kerholta ;). Minulla on vain hyviä kokemuksia autosta. Asso on helppo säätää, kestävä, ja muutenkin hyvä. Ainoa pieni miinus mikä tulee vastaan, on päärattaan vaihto, koska siinä joutuu ottamaan takapään diffisuojan irti ennenkuin pääsee vasta itse ottamaan päärattaan irti kartioakseli härpäkästä ja pääratas adapterista. Omasta assosta on hajonnut vain alumiininen etuvetari ja rääratas mennyt vähän solmuun.
Koneeksi olisi hyvä varmaan ihan stanu (standart), eli vakiokone. Omassa assossani on Trinityn Monster horsepower, joka on mahtava. Mutta, jos et meinaa kisaan mennä, niin (ajotaidoista kiinni) voisi hommata jonkun vähän tehokaammman koneen, esimerkiksi 15-19 lankaisen. LRP:ltä löytyy ainakin tuollaisia "ensimmäisiä" virikoneita. LRP Moottoreita saa ainakin power racingista, joka on siis kesätauolla. Mutta tässä osoite www.power-racing.net
Nopeudensäätimestä ei oikein ole tietoa, mutta kannattaa hankkia pakiton nopari, koska se on parempi kuin pakillinen. esim. LRP Sprintter on varmasti hyvä. Se on 16 lankaisille moottoreille asti. Sitä saa power-raingista ja medasecistä (medasecin banneri ylhäällä!)
Akuiksi stanulle parhaat ovat 2400mah tasatut akut (matched), mutta 1700 akutkin siihen kelpaavat. Mikäli et siis meinaa mennä kisaaman, niin 1700-2000 akut varmasti riittävät!
Laturina toimii kaikenmaailman turbomatit ja sellaiset, jotka antavat 3-4 amppeeria.
PS: ehkä hieman kirjotusvihreitä mutta ei kai se haitata?
-
Mikäs näistä olisi paras?
*HPI RS4 PRO
*Yokomo MR4-tc (custom (factory kit)) (onko mitään eroa customissa/factory kitissä)
*Yokomo TC special (onkohan tässäkään eroa edelliseen)
*X-RAY T1
*Yokomo SSG SD
*Assiocated TC3 Team
-
Specialin erot customiin: Specialiissa on alu moottoripukku, hienompi akkupidike, erinlainen alusta ja ylärunko, ja jotain muuta?
-
Mutta mikä noista olisi paras? Mitä suosittelisitte?
-
uusinta keppi yokomoa :wink:
-
Niin, mutaa keppilaitteeseen ei saa suomesta varaosia.
Onko kellään kokemusta keppi ja special yokomosta, onko paljon eroa?
-
Niko, Eikös keppiyokomo ( Yokomo SSG SD ) ole nyt "ykkönen" tai jos haluat auton johon saat varmasti jokaiselta kerholta neuvoja, jossa vain on ulkotouringrata tai sisämattorata, osta Asso TC3.
Tatti, Eikös siihen saa yhtälailla niitä varaosia suomesta kun sitä jo suomeen tuodaankin?
-
No taidan ostaa sen Asson sitten.
-
Rc-poika: Kuulin jostain että ei saa vielä muutakun hihna vetoisiin varaosaa.
-
Juuri eilen kuulema tuli Yokomo SD:n osia Suomeen...
-
Käytettynä sen ajattelin ostaa.
Mutta olisko team losi street weapon hyvä?
-
Käytettynä sen ajattelin ostaa.
Mutta olisko team losi street weapon hyvä?
Antiikkia... :wink:
-
hihna-yokomoa ei enää todellakaan kannata ostaa. jos on budjetti 250e niin se on sillon T1 raycer tai sitten säästää vielä vähän ja ostaa asson tiimin. asson racerillä ei tee todellakaan mitään.
ps. kunhan mainitsin.
-
hihna-yokomoa ei enää todellakaan kannata ostaa. jos on budjetti 250e niin se on sillon T1 raycer tai sitten säästää vielä vähän ja ostaa asson tiimin. asson racerillä ei tee todellakaan mitään.
ps. kunhan mainitsin.
Heitetään soppaan vielä että vanhasta yokesta puuttuu erittäin tärkeä ulosjouston säätömahdollisuus! :shock:
:wink:
Odottakaa vaan että Xray aloittaa uuden auton kehittelyn niin eräältä T:llä alkavalta Orion kauppiaalta saa hyvin huolletun Raycerin... :mrgreen:
-
ei toi edelleenkään ole ns. puute.
-
Ulosjousto?
Selittäkääpäs vähän enemmän.
-
Ulosjousto?
Selittäkääpäs vähän enemmän.
Kuinka alas tukivarret liikkuvat.
-
Heitetään soppaan vielä että vanhasta yokesta puuttuu erittäin tärkeä ulosjouston säätömahdollisuus! :shock:
Vanhemmissa Yokomoissa ulosjoustoa säädetään iskarin akselin pituutta muuttamalla, eli ruuvaamalla iskarin alapään lenkkiä tai kuppia (en tiedä kumpi autossa on).
-
Jep!
Nyt ymmärsin täysin, kyllähän hihna yokomoisssa sitä voi säätää,
niin kuin mr Cale sanoi!
-
Ulosjousto vaikuttaa miten auto käyttäytyy pompun jälkeen... eli ei saa pompata ns. kahta kertaa :wink:
-
Assossa on ainakin tukivarren päässä kuusikoloruuvi, jota kiertämällä ulosjoustoa säädetään.
-
Assossa on ainakin tukivarren päässä kuusikoloruuvi, jota kiertämällä ulosjoustoa säädetään.
Tämä on yleisin ulosjouston säätö. Voi olla aika tuskaa iskarinverresta sitä säätää...
-
No, ei se säätäminen siitä mitään manna ole 8)
Mutta siltikin tuollanen systeemi on toimiva.
-
Voi olla aika tuskaa iskarinverresta sitä säätää...
Toisaalta voi olla myös aika tuskaa ajaa autolla, missä on ulosjoustot poskellaan... Näin ne Yokomon kisakuskit sitä kuitenin ovat säätäneet.
-
Sen verran ulosjoustosta että se on aika tärkeä säätö. Assosta ei kai ole pariiin vuoteen säädetty muuta kuin ulosjoustoa (vähän liioteltuna).
-
Vielä kysymys: olisiko Xpress mk3 2000 "Mike Swauger Edition hyvä?
-
moi. mulla on tämmönen X-ray T1 Factory kit mallinen pirssi nii pystyykö tällä vetää driftinkiä ?? tää on hihna vetonen ja lukot sun muut on että pitäs kestää ainekin . kertokaa enemmän tästä autosta..
-
Vanhan aiheen nosto ei olisi paha jos aihe olisi oikea. Tuohon kyseluun löytyisi vastaus parhaiten drifting-topikista. Olet mukana arvonnassa banjosaarten lomamatkasta, kun oikein yrität voit voittaa!
-
Onko eri valmistajien autoissa isojakin eroja jotka vaikuttavat ajettavuuteen ja siihen miten auto käyttäytyy, vai onko erot vain kosmeettisia ?
-
Autoissa on pieniä eroja, kaikki nykyturistit ovat kuitenkin aika samanlaisia ja säätämälllä auton käytösta voi muuttaa paljon. Näin siis laadukkaissa uudehkoissa kisapeleissä, halvempien ajettavuus ja säädettävyys on usein kehnohko. Vähemmän ajanut saa kyllä t1 ta05 yms. säätämällä mieleisekseen.