eli oon alottelija tässä lajissa ja en oo aivan perillä kaikista osien nimistä yms.
eli mulla on tollanen usa-1 nitro crusher ja siitä katkesi se kaasarin messinkinen neula, eli se jonka läpi virtaa polttoaine. joten mistä toi osa kannattais tilata jos sitä edes jostain saa ja mitä ohjainta suosittelisitte laadun ja hinnan puolesta.
Riippuu siitä missä asut, jos asut pääkaupunki seudulla niin suosittelen tietonikkareita Helsingistä.
asun turussa, mut kait sieltä saa tilattuu.
onko muuten monellakaan tota usa-1. ja jos on niin mitä mieltä ootte siitä?
Mulla on käynyt mielessä tollasen USA 1 Nitro Crusherin osto. Auto ei tietenkään ole ihan uusinta uutta, mutta mielestäni ihan riittävä hauskanpitoon. Varsinaista kokemusta autosta ei siis vielä toistaiseksi löydy, mutta toivottavasti pian sitäkin. Oon nyt vähän tutkinu juttuja autosta ja ois pari kysymystä monstereista enemmän tietäville:
1. Kuinka hyvin toi GS21R jaksaa liikuttaa tollaista 4.150 kiloista könttiä?
2. Kestääkö auto hyvin möyrimistä/hyppimistä? Päseekö sillä maastossa kuinka hyvin?
3. Kuinka kovaa auto mahtaa kulkea, kun välitys näyttää sairaan lyhyeltä: 23.8:1 :roll: Pystyykö välitystä pidentämään ihan normaalein keinoin?
4. Onko autoa helppo madaltaa eri iskareilla, jos siitä tekisi hieman paremmin asfaltilla toimivan?
Ja lopuksi: Mitä tollasesta kannattais maksaa, jos on lähes uus ja vähän ajettu?
Opa. Kelpaako kokemukset Mad Forcesta?
Heh heh!
Tässä Pieni ote Kyoshon 1999 luettelosta:
Monstereiden kuningas
Sarjan komein ja näyttävin ja suorituskykyisin auto. Se herättää muhkealla ulkomuodollaan ansaittua huomiota. Järeää autoa vauhdittaa tehokas GS21R moottori.
Luja alusta ja erittäin tehokas 3.5cc polttomoottori tekevät autosta ehdottomasti luokkansa huipun. Nitro Crusher on tarkoitettu koville kundeille. Se täytyy nähdä aidosti "in action" osoittamassa kykynsä! Isot pyörät, neliveto, korkea maavara, tehokas jousitus, voimakas moottori - mitä vielä?!
Vain pakki puuttuu!
Mitäpä muuta sitä voisikaan sanoa :D Moottorin tehokkuuttakin kehuttiin vain 3 kertaa :wink:
Lainaus käyttäjältä: "opa"Heh heh!
Tässä Pieni ote Kyoshon 1999 luettelosta:
Monstereiden kuningas
Sarjan komein ja näyttävin ja suorituskykyisin auto. Se herättää muhkealla ulkomuodollaan ansaittua huomiota. Järeää autoa vauhdittaa tehokas GS21R moottori.
Luja alusta ja erittäin tehokas 3.5cc polttomoottori tekevät autosta ehdottomasti luokkansa huipun. Nitro Crusher on tarkoitettu koville kundeille. Se täytyy nähdä aidosti "in action" osoittamassa kykynsä! Isot pyörät, neliveto, korkea maavara, tehokas jousitus, voimakas moottori - mitä vielä?!
Vain pakki puuttuu!
Mitäpä muuta sitä voisikaan sanoa :D Moottorin tehokkuuttakin kehuttiin vain 3 kertaa :wink:
Heh heh :lol:
1. Motti jaksaa vääntää erittäin hyvin. Johtunee kuitenkin siitä, että välistys on niin suuri. Eikä sammu kesken ajon. Isot munkit ovat ne renkaat, mutta ärhäkästi ne sutivat hiekalla ja asfaltilla kiihdytettäessä nokka nousee joskus. Eli voimasta ei ole pulaa ollut. Kyllä auto kulkee sutjakasti ihan 20-30cm umpiruohossa. Nopeutta ja tehoja saisi kuitenkin lisää ostamalla kovemman OSsin. Luulen, että Usa jaksaa vääntää lähes samalla tavalla, kuin tämä. (melkein sama motti ja samat renkaat). Mutta luullakseni GS21R ei ole yhtä tehokas, kuin esim. Traxxassin uusi TRX-2,5.
2. Omalla autolla ajelen aikalailla samalla tavoin kuin Trilordyssä. Aivot pois päältä ja täysi kiihdytys hyppyriin. >Ei ongelmia hypyissä. Luulen Usan hyvin möyrivän, koska omakin auto menee hyvin ihan umpikorvessa. Usan jousitus on ehkä parempi, koska siinä ei ole sellaisia kinnteitä akseleita, mutta molemmissa hyvät ja huonot puolensa.
3. Mad kulkee maasturiksi aika Mad kovaa, mutta epäilen, että esim T-Maxx on nopeampi. Usan nopeudesta en osaa sanoa paljoa, koska siinä on vain yksi välitys. Melkein kaikissa muissa monstereissa on vaihteet. Mad Force, T-Maxx, Savage, Terra Crusher...
En tiedä miten helposti välitystä voisi pidentää, kun ei ole kokemusta siitä. Kai siinä Usassa kytinkellon ja päärattaan voi helposti vaihtaa.
4. On, eri jousilla, pehmeämpää jousta ja lyhyempää. Itsekin aion madaltaa autoa juuri tuohon tarkoitukseen... :mrgreen:
opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.
Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o
Lainaus käyttäjältä: "zzs"opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.
Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o
Eilen tuli 21v täyteen :twisted:
Saisin sen vähän niinkun synttärilahjaks :mrgreen:
Mutta mutta...kai sitä vois sellasen projektin ottaa ja kattoo, että mitä siitä syntyy. Joku RB:n C5 siihen jne.. :P
Lainaus käyttäjältä: "opa"Lainaus käyttäjältä: "zzs"opa, laskurin mukaan huiput olisivat noin 40 km/h.
Äijähän ostaa autoja ihan tosta vaan joka viikko.... :o
Eilen tuli 21v täyteen :twisted:
Saisin sen vähän niinkun synttärilahjaks :mrgreen:
Mutta mutta...kai sitä vois sellasen projektin ottaa ja kattoo, että mitä siitä syntyy. Joku RB:n C5 siihen jne.. :P
Ahaa, no sitten. Ostapa multa sittenkin toi Superi, ei monsterilla mitään tee :mrgreen:
C5 8)
Täytyis saada vaan joku mukavan maastokelpoinen auto. Ei toi Monsterikaan kauheasti maksa, eikä mulla suoraansanottuna ois rahaa tohon superisupraan. Toisekseen pikkuveli on jo han tosissaan miettiny sen ostoa ja saa nähdä :wink:
Toi 40km/h on kyllä aika orvosti, mutta kellon vois vaihtaa ismopaan jne..
Sitten se C5 ja vähintään 3-pykäläinen vaihteisto ja CVEC-pilli...hui :shock: No ei ehkä ihan heti kuitenkaan :?
Vain taivas on kattona :roll:
Älä osta monsteria ja vaihda välitystä pidempään, siinä ei ole mitään järkeä! Kokeilin landmaxissani Mega forcen renkaita, jotka ovat yhtä isot kuin Usa-1:ssä. Välitykset olivat 10,85. Moottori huutaa, mitään ei tapahdu, tai no vaivalloisesti kiihtyi (silti paremmin kuin kaverin 1/8 monsteri 8) ). Mönkimiseen ei oikein raaskisi tuollaisena päästää. Kyllähän se menee kaasu pohjassa rankemmassakin maastossa, mutta toinen asia on sitten se, haluaako hajottaa sillä tavalla moottorin.
Lainaus käyttäjältä: "zzs"Älä osta monsteria ja vaihda välitystä pidempään, siinä ei ole mitään järkeä! Kokeilin landmaxissani Mega forcen renkaita, jotka ovat yhtä isot kuin Usa-1:ssä. Välitykset olivat 10,85. Moottori huutaa, mitään ei tapahdu, tai no vaivalloisesti kiihtyi (silti paremmin kuin kaverin 1/8 monsteri 8) ). Mönkimiseen ei oikein raaskisi tuollaisena päästää. Kyllähän se menee kaasu pohjassa rankemmassakin maastossa, mutta toinen asia on sitten se, haluaako hajottaa sillä tavalla moottorin.
Eikös se ole juuri niin päin, että monsteri-välityksillä se huutaa, eikä kulje? Luulisi välityksen pienen pidentämisen tekevän autosta mukavamman, jos huippuja sais vähän lisää asfalttiajoa silmälläpitäen ja suht. tehokas kone jaksaisi kiihtyäkin kohtuullisesti :roll:
Monsteri=hidas mönkijä, nopeutta ei tarvitse olla paljon.
Ajattelepa Landmaxiasi välityksellä 1:1. Ei huva. Vähän sama asia ton monsterin välityksien pidentämisessä. Moottori joutuu koville, ja kiihtyy hitaasti. No ehkä C5 vois selvittää jonkun 20:1 välityksen kuhtuullisesti.
No joo! Täytyy nyt kuitenkin aluksi kokeilla ihan vakiona ja sitten vaikka vähän virittää konetta tai ostaa yksinkertaisesti enemmän kiertävä kone...sillähän siitä selviää :wink:
Ensimmäisenä on vuorossa kuitenkin auton saaminen ja pieni putsailu jne. Sitten voikin jo pikkuhiljaa lähtee koeajolle ja tänne voin laittaa ajokokemuksia, jos joku haluaa :roll:
Sanokaapas nyt vielä mikä ois hyvä hinta esim tästä:
Vuoden vanha
Hyvät servot
Ajettu n. 4L
Kaikki kunnossa
Vähän varaosia
Halpa ohjain mukaan
N. Litra polttoainetta
Hyvä kunto
Alkuperäinen :roll:
Mistä C-5:tosesta oikein puhutte. En ole koskaan kuullut. Onko se moottori? :roll:
Se on RB:n kisamotti, jossa on tehoa kai n. 3 heppaa eli aikas kireä :shock:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.three5models.co.uk%2Fimages%2Frb%2Frb_c5.jpg&hash=66b6b3c38ba0774a97a139b3fc1ad8484f4ed132)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.nationalrc.com%2Fimages%2Fengines%2FWC5%2520specs.jpg&hash=e67b0b3f4ce00bb14a09526007f6d01ff4c8b51b)
Mistä noita saa tilattua?! :P :D :twisted:
Sopiiko normaalin 21.motin tilalle?
2-tahti vai 4-tahti?
Kierrosluku max?
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"Mistä noita saa tilattua?! :P :D :twisted:
Sopiiko normaalin 21.motin tilalle?
2-tahti vai 4-tahti?
Kierrosluku max?
2-tahti tietenkin ja kiekkoja on näköjään yli 40 000
V****, mikä moottori! :shock:
Paljonkohan mahtaa maksaa? :shock: Onkos kellään muuten tuota?
Onko OS-motit parempia? :?
Maksaa... paljon!
Usan pojat sanoivat, että on aiiika hurja peli, ylitehoinen suorastaan ja että vain jokunen kisakuskeista osaa käsitellä noita tehoja hyödykseen krossarissa.
Tuo taitaa maksaa noin 500e pillin kannssa.Itselläni on tuon moottorin pienempi versio ws7, jossa on tehoa liiankin paljon(ainaskin minulle), joten suositelisin ostamaan ton ws7, sillä se on sentään 100e halvempi kuin toi c5, ja tehoa löytyy.
Kuinkahan suuri ero kulkevuudessa C5:lla ja gs .21 r:llä.?
Onhan toi C5 aika tyyris peli, mutta kyllä siitä varmaan potkuakin löytyy ihan omiksi tarpeiksi...ainakin alkuun :D Tällä hetkellä ton hintaiset ostokset on vielä aika kaukaisia, kun tolla hinnalla saa melkein kaksi ihan mukavaa polttista jo ja sellanen projekti on nyt tässä päällä, että joka käyttötarkoitukseen pitäis saada oma auto!
Tällä hetkellä tallissa on vasta 4 autoa:
- Kyosho LandMax I
- Kyosho LandMax I
- Kyosho SandMaster-ralliauto
- Kyosho USA-1 Nitro Crusher
Aika merkkiuskollista vielä toistaiseksi :mrgreen:
:?
Lainaus käyttäjältä: "riku"Kuinkahan suuri ero kulkevuudessa C5:lla ja gs .21 r:llä.?
Ei niitä voi verrata.
Aivan eri planeetalta toi C5 kun GS21-R.
Ja tosta erosta sen verran, että GS21-R tuntuu varmasti joltakin vakio .12 koneelta sen jälkeen kun on ajanut C5:lla.
En mä sitä tarkota ettäkö .12 koneet olisivat huonoja.
Kun nyt tästä C5:stä oli puhetta, niin hehkutetaan vielä hieman lisää...
Toisaalta idea asfaltti-maasturista tuntuu aika kiehtovalta:
- Matalampi jousitus (jäykempi)
- Suuret vanteet
- Leveät ja matalat renkaat
- Tehokas moottori
- Mielellään vaihteisto (esim. 2-pykäläinen)
Jos autosta saisi nopean ja hyvin mutkat ottavan, niin mikäs olisikaan hienompaa kuin suuri ja massiivinen "monsteri", joka olisi vielä nopeakin :shock:
Toisaalta voi miettiä, että mitä järkeä on ostaa monsteri ja rakentaa siitä sellainen, ettei maasto-ominaisuudet ole enää tallella, mutta harvoin mikään hauska fiksua onkaan :D
Itse otan ainakin harkintaan tuollaisen ja renkaat voisi olla esim jotkut tämän tyyliset:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.hobbylinna.fi%2Fupkuvat%2F4450.jpg&hash=8529dd5a3662766f9e69b74a480b47620fd48e48)
No niin!
Nyt on USA-1 noudettu ja maanantaina käyn hakemassa nopeasti ruuvilukitetta, niin saan koneen turvallisesti paikalleen ja pääsen kokeilemaan autoa ensimmäistä kertaa :D
Ennen auton hankintaa en ollu koskaan nähny tällästä "luonnossa" ja auton koko yllättikin positiivisessa mielessä. Renkaat on aivan älyttömän kokoiset (korkeus: 165mm ja leveys: 110mm). uudessa Mad Forcessa näyttää olevan samankokoiset renkaat, mutta esim. Mega Forcessa on 170mm korkeat ja 96mm leveät nakit. Vähän korkeammat ja vähän kaposemmat. Vois olla paremmat maastossa, kun sais enemmän maavaraa noilla :roll:
Auton koppa on kyllä yllättävän pieni. Näyttää olevan lähempänä 1/12 kokoluokkaa, mutta eipä sillä näissä monstereissa niin väliä oo, kun se muutenkin istuu siellä aikasta ylhäällä...
Yksi kysymystä nyt vielä tähän:
1. Auton ohjauksessa on Hitecin servo, jossa lukee: Ultra Torque HS-645MG. Mahtaako servosta olla mihinkään? Aika raskaat noi renkaat kuitenkin.
Ajokokemuksia tulee ens viikolla toivottavasti :wink:
ps. Kokeilin huvin vuoksi, että miltä näyttää toi USA LandMaxin slikseillä ja voin sanoa, että näky oli aika komea :shock: Vois kokeilla käytännössä, että miten se toimis :roll:
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fc_p_98.tripod.com%2Fimages%2FUSA-1%2F15.jpg&hash=6fe7be8758dbb6cd5a1c1058aa955332d76799db)
Tässä vähän laitettu: (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fsilverstone.fortunecity.com%2Ftoyota%2F473%2Fcantilever_suspension_a.jpg&hash=8a910491d5fb387301ed938821ff7fc90f36c141)
Lainaus käyttäjältä: "opa"... Auton ohjauksessa on Hitecin servo, jossa lukee: Ultra Torque HS-645MG. Mahtaako servosta olla mihinkään? Aika raskaat noi renkaat kuitenkin....
Mielestäni tuo toimsi aivan loistavasti siinä, kus se kuitenkin vääntää muistaakseni jotain 5-6Kg. Ultra Torque, eikös se tarkota jotai "erittäin vahva", tai jotain sinne päin :roll: , ja rattaidenkin servossa luulisi kestävän kun tuo loppu liite MG:hän tarkoittaa "metal gear" eli metalli rattaat.
Minun Madissa on Hitec HS-605 (muovirattailla :oops: ) ja kuulalaakereilla ja jaksaa sekin niitä munkkeja kääntää (tosin ei kovin hyvin paikoillaan), joten varmasti tuo 645 toimii hyvin.
Eiköhän toi servo sitten ihan hyvin pelaa :D
En oo tosiaan vielä päässy baanalle, niin en osaa sanoa. Moottorin kiinnitys ja vastarin paristojen oston jälkeen pitäis päästä ajamaan :D
Nyt juuri on käynnissä iskareiden puhdistus ja öljyjen vaihto 8)
Sanokaapas joku, että kun tossa on etu -ja takadiffikoteloissa sellanen läpinäkyvä kansi, jonka voi avata, niin auttaako yhtään voitelua, jos boxin täyttäisi jollain öljyllä? En tiedä vielä onko se edes tiivis, mutta ajattelin kokeilla pian.
Mäkin haluun tollasen! :)
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"Mäkin haluun tollasen! :)
Sitä vaan Pete hankkimaan sellainen! Eivät pyöri enää pahoissa hinnoissa ja hyviä yksilöitä saa edullisesti.
Mun pakettiin kuului:
Itse auto (alle vuoden vanha)
Ajettu 4 Litraa (mun mielestä ERITTÄIN vähän
Kunnon voimaservo ohjauksessa ja perus Hitec 303 kaasu/jarrussa
Halpa tikkuohjain
10% Model Technicksiä litra
Hehku
Laturi hehkulle, vastarinparistoille ja ohjaimen akulle
Jonkun verran varaosia. Esim. rattaita
Eli kaikki mitä ajamiseen tarvitaan ja hintana oli alle 300e :shock:
Halvemmallakin varmaan saa, kunhan jaksaa etsiä :roll:
Pari kuvaa USA-1:stä, jossa ei taida paljon alkuperäisiä osia olla :D
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.xtremercracing.com%2Fimages%2Fusa025.jpg&hash=c6da65b244798cd5d46f41a6a8a84b144fb34d64)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.xtremercracing.com%2Fimages%2Fusa027.jpg&hash=fcbe1c843bfbe14d2abb87703d753656fe3d8d03)
Mä jo säikähin että kuvien auton on sun! :lol:
kohta saan oman usa-1 toimimaan kun ruotsista tulee uusi kaasari. sitten alkaa armoton paukutus sen kanssa. ja uusi kori hommattu (ford excursion)
OPA: miltä sivulta noi kuvat on ?
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"OPA: miltä sivulta noi kuvat on ?
Kuvat on täältä osoitteesta: http://www.xtremercracing.com
On kyllä pikkusen maukkaan näköisiä noi muidenkin autojen osat. Esimerkkinä tämä E-maxx
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.xtremercracing.com%2Fimages%2FEmaxx.jpg&hash=810c2eaa9fee6d063ec135b4bee4bcbbcd2bb672)
Siinä mun ykkösessä on sellanen "outo" juttu, että kun esim. toista takarengasta pyörittää, niin renkaat pyörii kuten pitääkin ja herkästi ja edessä sama juttu...
Mutta, kun autoa esim. työntää lattialla, niin voimansiirrossa on jotain kitkaa. Renkaissa ei ole kuulalaakereita, mutta olen kyllä öljyä laittanut, eikä muiden autojen liukulaakerit ainakaan näin paljon ole ottaneet vastaan. Rattaita ja akseleita oon myös rasvannut, mutta silti auto ei rullaa kunnolla :?
Missä vika :roll:
Ei minunkaan auto ole yhtä löysä, kuin ne pikkuviipelit. Kuulalaakerointi varmaan olisi ainut vihje. Muuta en keksi. :roll:
Baanalle vaan! Siin se löystyy. :mrgreen: Jos se on vaikka uutuuden kankea. Kyllä ne paikat pikkuhiljaa paikoilleen hioutuu.
Ei se varmaan enää uutuuden kankea ole, kun on melkein vuoden vanha. Saattaa tietysti johtua siitäkin, ettei autolla varmaan ollut ajettu vähään aikaan ennen kun hankin sen. Koitan rasvailla vielä kaikkia mahdollisia paikkoja ja lähteä vaan ajamaan. Kai sillä nyt eteenpäin pääsee, vaikka ei hirveästi tasaisella rullaa :D
mitenkä muuten onnistuisi iskareiden jäykennyt, sillä mun usan takapään iskarit ovat menneet aika löysiksi eivätkä palauta kunnolla. onko usaan mahdollista hommatta jonkinnäköinen ripustuksien korotus/levitys sarja?
Vaihda öljyt ja laita niin paljon, kun mahtuu ja ellei auta, niin osta jäykemmät kierrejouset :D
oolrait.
Äsken sain paristot autoon+ohjaimeen ja kokeilin servojen "toimivuutta". Onko muilla kokemuksia tästä ohjausservosta: Hitec Ultra Torque HS-645MG :roll: Mun mielestä sen toimivuus oli hieman kyyseenalaista. Servo ei jaksanut kääntää renkaita lainkaan, kun auto oli paikallaan :shock: Kun keulaa vähän kevensi, niin toimi ihan hyvin...
Ajossa tuo varmaan pelaa jotenkuten, mutta voimaa saisi tosiaan olla PALJON enemmän. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Johtuuko tämä huonosta servosta vai siitä, että suuret renkaat vaan ovat niin painavat tms...
Lainaus käyttäjältä: "opa"Äsken sain paristot autoon+ohjaimeen ja kokeilin servojen "toimivuutta". Onko muilla kokemuksia tästä ohjausservosta: Hitec Ultra Torque HS-645MG :roll: Mun mielestä sen toimivuus oli hieman kyyseenalaista. Servo ei jaksanut kääntää renkaita lainkaan, kun auto oli paikallaan :shock: Kun keulaa vähän kevensi, niin toimi ihan hyvin...
Ajossa tuo varmaan pelaa jotenkuten, mutta voimaa saisi tosiaan olla PALJON enemmän. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Johtuuko tämä huonosta servosta vai siitä, että suuret renkaat vaan ovat niin painavat tms...
Renkaat ovat vain niin raskaat ja pehmeät, että purevat maahan lujaa kiinni.
Mulla on autossa Hitec 615MG jonka pitäisi vääntää 9.7kg, silläkään ei renkaat käänny paikallaan, vaan servosaver antaa periksi sitä ennen :)
No kiitos vaan tästä tiedosta :D
Täytyy varmaan tänään mennä kokeilemaan baanalle tota rassia ja kattoo josko vauhdissa toimii paremmin. Jo vierähti kivi sydämeltä, kun luulin jo että se koko servo on ihan susi :D
Onnistuuko tun USA-1:n välityksen pidentäminen muuten kuinka helposti? En mitään aavikkovälitystä siihen olisi hakemassa, vaan vähän vaan pidempää..niin miten?
ajoin just usasta ne muoviset rattaat pyöreiksi, prkl. kaks kunnon hyppyä ja rattaiden hanpaat pyöreiksi, joten jos teiltä on menny ne rikki niin mistä ootte tilannu metalliset ja oisko jollain myytävänä käytettyinä?
Opa. Vielä siitä servosta. Minulla on omassa Madissa Hitec HS605, ei käännä renkaita paikallaan. Ehkä hiekalla jotenkuten, mutta omalla pöydällä ei mitenkään. Vauhdissa toimii hyvin.
Onko kellään tietoa, kuinka kauan HYVIN huollettu portaallinen vaihde kestää ja mitkä osat kuluvat nopeammin. Ei ole mitään ongelmia, mikään ei ole rikki, mutta ei tieto tulevaisuutta pahenna. :?
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"ajoin just usasta ne muoviset rattaat pyöreiksi, prkl. kaks kunnon hyppyä ja rattaiden hanpaat pyöreiksi, joten jos teiltä on menny ne rikki niin mistä ootte tilannu metalliset ja oisko jollain myytävänä käytettyinä?
Kokonaan metallista countergearia ei ole olemassa, mutta pääratasta saa metallisena. ~30e.
Homma menee niin, että jos metallisen päärattaan asentaan, niin sitä countergearia ei enään tarvitse lainkaan, vaan kuten muovisen päärattaan profiilista näkee niin metallisen ollessa "suora" ratas niin se ohittaa gountergearin ja ottaa suoraan kytkinkelloon kiinni.
Eli metallinen pääratas pidentää huomattavasti välityksiä (mielestäni ihan liikaa). Samalla pitää tosin kääntää diffit toisinpäin koteloissaan. Nimittäin pääratas alkaa pyörimään erisuuntaan kun tuo pieni countergear jätetään välistä pois.
Mutta eipähän ainakaan ole enään sitä murheenkryyni countergearia särkymässä siinä välissä vähän väliä.
Countergearin kyllä saa asennettua siten, että se kestää hyvin. Hieman turhan konstikas se kyllä on, ainakin aloittelijoille, ja yleensä jos joku häikkä jonnekin tulee niin countergear hajoaa, tai ottaa itseensä muuten.
Sen akselilla tulisi käyttää kolmea kuulalaakeria ja sitten kohdistaa hammasvälykset optimaaliseksi, sekä huolehtia sen öljyämisestä. Se kun on melkoisen kovassa väänteessä aina kun kaasua survaisee.
Edit: Kuva selventämään tilannetta.
Countergear on siis tuo kaksiosainen pienehkö ratas tuossa kytkimen ja päärattaan välissä.
http://www.sunpoint.net/~tombad/usa1/osmax21rz.jpg
Jos ei näy niin pasteta osoite tai refreshaa tms.
Kiitokset Tomssonille. Miten kannattavaa sitten tuo countergearin poisjättö on? Onko välityksen pidentyminen liiankin suuri, eli tuleeko autosta täysin nuha? Miten ne rattaat saa osumaan toisiinsa (päärattaan ja sen toisen) jos countergearin jättää pois? Ja jos autosta tulee liian huono lähtemään niin onko esim. tehoputkesta apua kiihtyvyyteen?
Öskettäin käväsin ensimmäisellä koeajolla USA-1:llä ja ihan hyvin se tuntu kulkevan, mutta "vähän" oli kyllä ongelmiakin:
1. Kone kuumeni jostain ihmeen syystä todella paljon ja todella nopeasti.
Pääneulaa kokeilin pitää auki 2:n ja 4:n kierroksen väliltä ja ihme kyllä se ei tuntunut vaikuttavan lähes lainkaan koneen toimintaan :shock: Tämä hieman oudoksuttaa mua...
2. Kertokaapas minkä verran ken ruuvin pitäisi olla auki, joka on tuossa sinikantisessa vanhassa GS21R:ssä siellä päädyssä, mihin tulee servoltakin ja tanko...onko se nyt sitten "seos-ruuvi". Pidin ruuvia auki aluksi kierroksen ja löysäsin aina vähän kerrallaan kunnes se oli auki n. 3 kierrosta, eikä tälläkään tuntunut olevan kovin suurta vaikutusta. Tyhjäkäynti oli mun mielestä ihan kohdallaan...
Onko muilla ikäviä kokemuksia tosta ton koneen vetostartista? Itse olen nähnyt tasan 3 kappaleita näitä "startteja" ja niiden toiminta on ollut todellinen Kyoshon insinöörien taidonnäyte :evil: kaikki ovat menneet rikki ensimmäisellä ajokerralla, eikä se ole todellakaan johtunut käyttäjästä. On kyllä hermot mennyt sen verran monta kertaa, että erillinen startteri tai boksi alkaa olla kullä ainoo järkevä vaihtoehto...
Huooh...neuvokaa nyt joku, että saadaan auto pelaamaan 8)
Tohon kuumenemiseen voin sanoa vain sen, että tuo vanha GS21-R on tosi kuumana käyvä kone. Monesta paikkaa internetistä olen tuon lukenut, ehkä myös jopa täältä rc-netistä.
Siinähän on suhteessa aika pieni jäähdytyskansi, vai mitä?
tohon kuumenemiseen ehdottaisin, että käy atk liikkeessä ostamassa joku laite tuuletii..
en oo kyllä varma että auttaako?! :oops:
Myös uusi jäähdytyskansi voisi auttaa. Minulla on nimittäin uudempi versio Madissa tuosta GS21R motista ja siinä on se ristin muotoinen kansi. > No problems. 8)
Onkos toi kannattavaa jättää countergeari pois ja hommata metallinen pääratas tilalle? Pidentääkö se välityksiä liikaakin? Kokemuksia?
En usko että tuo moottorin kuumeneminen johtuu pelkästään tuosta moottorista/huonosta kannesta, koska mulla on ollu 2 noita koneita aiemminkin, eikä niissä oo tätä ongelmaa ollut lainkaan...
Säädin seosta vähän eritavalla nyt ja käyn varmaan tänään vielä testaamassa, että vaikuttiko parempaan/huonompaan suuntaan :D
Tuosta countergearin poisjättämisestä vielä sen verran, että jos tämä muutos vaatii diffien "kääntämisen", niin maalaisjärjellä ajateltuna tässä on ratkaisu: Mulla on sellanen erillinen startteri, jolla moottori pyöräytetään käyntiin pohjasta, vauhtipyörästä. Eikös tämä pakittamis-efekti poistu, jos koneen käynnistää ns. "väärään suuntaan" :roll: Silloinhan auto periaatteessa normaalisti pakittaisi, mutta jos se auto oikeaan suuntaan pyöritettynä pakittaa, niin silloin väärään suuntaan pyöritettynähän se menee suoraan :roll:
Mun mielestä välitystä vois ainakin pidentää, koska sen vähän aikaa mitä auto toimi suhteellisen moitteettomasti, niin se kiihtyi huippunopeuteensa varmaan sekunnissa. Eikä monsterin tarvi edes lähtee mitenkään kauheen rivakasti maastossakaan...siinähän kärsii pito :D Eli jaksaako toi kone vetää yhtään tolla pidennetyllä välityksellä, eli kannattaako unohtaa se?
Mä kokeilin pidemmällä välityksellä (n. 11:1) vastaavilla renkailla ja vielä tehokkaammalla motilla (Rossi Eco R21, 1,6 hv/30000) ja lähdöt olivat aika tuskaa. Siis ei kone varmaan siitä kärsi, mutta kun suurempien renkaiden vuoksi tarvitaan korkeammat kierrokset, jotta kytkinpalat kehittäisivät tarpeeksi pitoa vääntämään autoa eteenpäin. Eli kytkimen kulutusta ainoastaan. Kyllä se lähtikin ihan kivasti, kun survaisi kaasun pohjaan, mutta huomattavasti ripeämmin saisi toimia. huippunopeutta ei oikeastaan tullutkaan sitä 100 km/h, kuten laskujen perusteella osasin olettaa, luultavasti jäi johonkin 50:een, vääntöä ei riitä kovempiin nopeuksiin. Joten nauti vain huippuhyvin kiihtyvästä monsteristasi ja jätä huippunopeustavoittelut suosiolla Landmax-kaksikollesi.
Monsterinhan pitää lähteä jyrkkään ylämäkeenkin vaivattomasti ilman suurempia ponnisteluja.
Koneen käynnistäminen "väärään" suuntaan voi olla pahaksi sille, koska se on muokkautunut pyörimään vain toiseen suuntaan. Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä. Kokeile pois, sittenhän sen tietää, ja onhan sulla noita .21-motteja... Ja multa saat lisää (2,3hp ja 35000rpm!! Ottakaa yhteyttä jos haluatte sen! :wink: ).
Lainaus käyttäjältä: "zzs"Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä
Itse kytkin yx päivä sähköt nurinpäin ja startteri pyöritti mottia vastakkaiseen suuntaan. Ei se auto käynnistynyt.. täyttyi vaan nitrosta.. meniköhän siinä imupaineet jotenkin sekasin.. ehkä riippuu siitä millaset pakoaukot tohon sylinteriin on väännetty ..
vaikka muistaakseni kyllä aikoinaan mun yhden venemoottorin sai helposti kiertämään väärään suuntaan :roll:
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Lainaus käyttäjältä: "zzs"Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä
Itse kytkin yx päivä sähköt nurinpäin ja startteri pyöritti mottia vastakkaiseen suuntaan. Ei se auto käynnistynyt.. täyttyi vaan nitrosta.. meniköhän siinä imupaineet jotenkin sekasin.. ehkä riippuu siitä millaset pakoaukot tohon sylinteriin on väännetty ..
vaikka muistaakseni kyllä aikoinaan mun yhden venemoottorin sai helposti kiertämään väärään suuntaan :roll:
Mutta nyt keksin, mikä voi mätätä! Tuosta Mikan viestistä sain idean, että kampiakselin pyöriessä väärään suuntaan siinä olevat bensan- ja ilmaotto- ja poistoaukot eivät varmastikaan toimi suunnitellulla tavalla. Seos ei tule sopivassa järjestyksessä sylinteriin tms. tai sitten jotain muuta vastaavaa ongelmaa on luvassa.
sitä vähän itsekin epäilin, mutta tsäkärillä voi toimia jos motti on niin simppeli ettei porteilla ole väliä
Kuinka suuri homma toi diffien kääntäminen sitten on? Toi metallinen ratas vois olla kyllä ihan mukava :D
Tosi monet on valittanu, ettei toi counter gear kestä varsinkaan hyppelyä. Heppymiseen ja muutenkin kovaan ajoonhan nää monsterit on tehty ja tuntuu vähän tyhmältä ajella, jos koko ajan pitää varoa, että taasko siellä on rattaat sileenä...
Kai noita rattaita pystyis jossain firmassa teettämään ihan alkuperäisten mittojen mukaan, ettei tarvitsisi rattaiden määrää vähentää, vaan korvata ne kaikki vaan jostain kovasta metallista tehdyillä :roll:
Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?
En oo nyt ihan varma tästä, mutta kyllä mun LandMaxissani on pari kertaa alkanut vähän pätkimään korkeilla kierroksilla, kun on ollut tankki ihan lopussa ja oon ajanu urku auki vähän pidemmän matkan, kun kokeilin huippuja :D Sen jälkeen ajelin vielä pari minuuttia, mutta sitten se menovesi loppuikin jo kokonaan...
Ja eikun tankkaamaan 8)
Eli ei hiivu samalla tavoin kuin sähköauto.
Varoittaako se kuitenkaan mitenkään kun tankki alkaa olla tyhjä?
Varoituksella tarkoitan nyt esim. tuota vauhdin hiljenemistä.
Vai pysähtyykö auto bensan loputtua ihan yhtä äkkiä, ilman mitään merkkejä?
Ei se sillä tavalla hiljakseen hiivu, vaan bensa yksinkertaisesti loppuu ja sitten loppuu vauhti. Ei se pahemmin siitä varoittele (ellei tuota pientä pätkimistä tule), mutta miksi tarvisikaan?
Kyllähän auto hetken rullaa sammumisen jälkeen, mutta ainakin itse jarrutan yleensä sen heti pysähdyksiin :D
Mutta eikös se vähän niin ole, että hyvät akutkaan ei pahemmin "loppumisestaan" ilmoittele (ainakin käyrien mukaan alkuinnostuksen jälkeen voltit pysyvät kohtuu tasaisina ja sitten romahtavat, kovaa ja (korkealta)..). Suditteluakut taas saattavat hiipua tasaisesti heti alusta asti ja "puolivälissä" paukkua on jo niin vähän ettei ajo välttämättä ole mielekästä.
Tuosta moottori jutusta vielä, että kaverin lennokin moottori käy jotenki kutenkin väärin päin, kun joskus on tartterin puhat väärin päi :lol: Ja noista diffeistä luulisin, että niiden kääntö ei ole kovin hankalaa, tiedä sitten.
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?
Sanotaan näin että tavoitteena säätämisessä on ettei bensan (nitron) loppumista huomaa. Hyvin säädetty kone käy tasaisesti yhtä hyvin tankin alusta loppuun asti ilman että seos ohenee matkan varrella tmv. Tavoitteena on siis pitää seos vakiona.
Yleensä on kuitenkin - etenkin sport tason moteissa - että seos ohenee bensan vähentyessä loppua kohti joka aiheuttaa päinvastaisen efektin: auton vauhti ei hiivu vaan kasvaa koska moottori alkaa käydä korkeammilla kierroksilla seoksen ohentumisesta johtuen. Jos seos ohenee liikaa, motti lopulta samuu eli aiheuttaa käyntiongelmia nitron vähentyessä loppuaan.
Kysyin Tieto-nikkarista että löytyykö usa-1:seen metallista pääratasta ja kuulemma ei. Siellä ehdotettiin kysymään että oletteko käyttäneet usassa metallista Infernon pääratasta. Vastailkaa mahd. pian :wink:
Sitten vielä että olisiko aiemmin tuumailtu idea mennä teettämään jonnekkin pajalle usa-1:sen metallinen countergear ja pääratas mahdollista? Se olisi nimittäin aika passeli juttu.
Nyt kyllä alkaa tuntumaan siltä että myyn koko usa-1:sen pois ja ostan "kunnon" monsterin. Puran nyt aggressiotani tänne. Kun ei pääse ajamaan niin ei pääse. Ja kuulemma usa-1 ei löydy metallista pääratasta, joten joutuisin ostamaan muovisen countergearin joka taas hetken päästä menee pyöreäksi, jee ! :evil:
Siis mistä nyt sellainen juttu on, että se ratas hypyistä ja muusta maastoilusta hajoaisi?
Mulla se on hajonnut tasan kaksi kertaa.
Ensimmäinen hajosi kun sisällä olleet kuulalaakerit laukesivat ja kytkinkellon reuna sorvasi puolet muovisosuudesta pois.
Toinen hajosi kun motti liikkui kiinnikkeissään ja sorvasi piikit rattaasta pois.
Eli, vähän niinkuin omia mokia molemmat.
Sen takia se on hieman tuommoinen murheenkryyni kun se aina hajoaa kun itse on jotain koheltanut.
Tuolla on tuo yksi joka metallisen päärattaan on ostanut
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1284&highlight=spurgear
Saako noita USA1 tosiaan alle 300 euron? Siis niinkuin ihan ajokunnossa? :roll: Ois kyllä järeen näköinen.
en oo kyllä ihan varma, mutta eikös Opa ostanut käytettynä aika halvalla. korjatkaa jos olen väärässä.
Opa on juu tehnyt todelliset unelmakaupat, joihin ei ihan joka vuosi saumaa tulekaan :)
Onnea hänelle.
Jos pysytään todellisuudessa niin 400e on sellainen hinta johon jo saattaa ajovalmiin paketin saada.
Ja siihen hintaan niitä välillä näkeekin kaupan olevan.
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?
Polttomoottori se on tavallisissakin autoissakin, eikä vauhti mihinkään hiivu tankin kuluessa tyhjäksi. Ja silloinhan formuloissakin ajettaisiin aika-ajot tankki ainakin puolillaan, ei tod. Polttomoottori sammuu silloin, kun bensa loppuu samoin kuin tavallinen auto virta-avaimesta sammuttamalla. Eikä se ilmoittele kuin muutama sekunti aikaisemmin, jos sitäkään.
Pakko oli jotain kirjoittaa, vaikka asia on varmaan selvinnytkin...
Sain oman USA-1:n todellakin ajovalmiina ohjaimineen ja bensoineen alle 300 euroon. Ohjain ei tietenkään ollu kovin kaksinen, mutta onpahan nyt 3 ohjainta :D
Etsikää vaan hyviä löytöjä...kyllä niitä tarjolla on...joskus :wink:
Eikai siinä muukaan auta kuin odotella ;)
Ei oikein ole tarjontaa vaikka laitoin ilmoituksen keltaiseen pörssiin, ollut jo varmaan viikon siellä. :x :shock: 8)
Devil: multa löytyis yks usa-1. se on tosi hyvässä kunnossa, mutta en ole vielä täysin varma että myynkö. ostan tässä lähiviikkoina uuden t-maxxin, joten jos en usalle järkevää käyttöä keksi niin voin ottaa yhteyttä vaikka yv:llä
ieatdirt: Kyllä se vain passaa, jos järkevään hintaan myyt 8)
Ootko saanut kuntoon sen ratashomman?
tilaan siihen uuden countergearin ja koitan asentaa sen hyvin kohdalleen ettei se hajoa. oli jotkut paikat päässy löystyy niin siks se hajos viimeksi.
Kun tässä oli puhetta siitä joku aika sitten, että mahtaako toi "vanha" USA-1 olla maasto-ominaisuuksitaan lähelläkään uusia monstereita, niin nyt voin kertoa jo hieman kokemuksia tuosta vanhemmasta kovien poikien lelusta 8)
Kävin elein ajelemassa toooodella suurella hiekkakuopalla ja auto hämmästytti mahtavilla ominaisuuksillaan. Jousitus on vakiona yllättävän hyvä ja toimii niin pienissä kuin isoissakin pompuissa ihmeen hyvin. Ote pysyy maassa hyvin ja leveät renkaat kiihdyttää autoa hiekalla varmaan paremmin kuin asfaltilla...toisin kuin esim. noilla 1/8 rallivehkeillä :shock: Auto pystyy myös "kiipeämään" älyttömän jyrkkää ja pehmeää hiekkaseinämää pitkin...en meinannut päästä kävellenkään auton perässä, vaikka se meni aivan leikiten mäkeä ylös. Kaasun kanssa saa olla kyllä tarkkana, ettei monsteri kaiva itseään syvälle hiekkaan, kun alkaa sutia paikallaan. Pakkia kaipasin pari kertaa, kun usa jäi kiinni todella pehmeeään hiekkamäkeen varmaan 100 metrin päähän. Mukava sinne oli sitten juosta kengät täynnä hiekkaa :?
Pieni moka kuitenkin sattui. Kesken ajon oli ilmanputsari irronnut ja ajoin hetken ilman sitä todella likaisessa ympäristössä. Lopulta auto jäi jumiin ja sammui. Toivottavasti koneeseen ei mennyt hiekkaa...
Kohta lähden taas testaamaan autoa, kun pistin siihen kuulalaakerit renkaisiin ja rullaa aika mukavasti :P
Kiva kuulla kokemuksistasi monsterin ratissa! Hyvä että kuulalaakerit toimivat kivasti :D
Oliko suodatin nippusiteillä kiinni. :?: Kannattaa kiinnittää se mötikkä molemmista kohdista, jos ei vielä ole. :wink:
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"Oliko suodatin nippusiteillä kiinni. :?: Kannattaa kiinnittää se mötikkä molemmista kohdista, jos ei vielä ole. :wink:
Nyt tarvitaan apua kuumeisesti :? Kiire on ajamaan, kun on enää pari "vapaapäivä" ennen inttiä ja sieltä ei turhan usein ajeleen pääse :cry:
1. Olin siis eilen ajamassa monstalla ja se ilmanputsari tippui rytyytyksessä. Ajoin hetken vielä sen jälkeen, kun en tohkeissani huomannut osan tippuneen.
2. Pelkäsin että koneeseen on mennyt hiekkaa tms. ja puhdistin pakoputken, bensatankin, ilmanputsarin ja sen hanhenkaulan ja kaikki letkut...
3. Tänään menin kokeilemaan autoa, joka rullasi aivan eri malliin uusilla kuulalaakereilla (kiitokses Zzs:lle :D ). Laitoin bensat tankkiin ja starttailin hetken. Kone käynnistyikin muutaman kerran ja kävi hetken, mutta sammui sitten aika pian. Autossa ei ole lainkaan "ryyppyä", joka on mielestäni aika huono homma ja ennen käynnistystä laitoin bensaa vähän sisään ilmanputsarin reijästä, jotta sain koneen käyntiin. Vaikka kuulostaa vähän epäilyttävältä, niin on se aina ennen toiminut. Noh...hetken käynnistelyn jälkeen huomasin, että bensatankki on oudon värinen...ihan samea tai jotain. Otin bensat pois tankista, kun näytti niin epäilyttävältä. Tätä samaa tapahtui myös huomenna ja tyhjäsin tankin 2 kertaa lähes täysinäisenä... :cry:
4. Onko tämä tankkiin tuleva lika moottorin sisällä, kun kaikki muut "kohteet" olen puhdistanut ja käynyt läpi.
5. Miten saan tämän lian pois koneesta mahdollisimman helposti? Konetta en haluaisi avata, koska en ole varma saanko sitä oikealla tavalla enää kasaan, joten jos muita keinoja on, niin kertokaa :P
ps. suodattimen laitan yleensä kiinni nippusiteillä, mutta nyt olin taas kerran niin tohkeissani, etten muistanut laittaa sitä ton ryypyn takia. Autossa ei muuten ole vetaria, joten on hieman hankalaa "ryypyttää" sillä tavalla, että pitää kiinni pakarista ja vetää pari kertaa starttia. Otan toisesta LandMaxistani ryypyn mahdollisimman pian, jos vain saisin ton usan kondikseen...
Avasin vanhan uskollisen GS21R:n äskettäin ja ei sisällä kyllä mitään sinne kuulumatonta näkynyt :roll:
Putsaan sylinterin ja vähän mäntääkin tossa pyyhkäisin...katotaan nyt alkaako se pelaan!
Neuvoja saa kyllä vieläkin antaa. Pensansuodattimen laitan siihen myös, ettei tuu likaa koneeseen ainakaan niin myckesti 8)
No niin!
Kävin tuossa illalla ensimmäisellä koeajolla tämän putsauksen jälkeen. Bensatankkiin ei näyttänyt tulevan enää niin paljon likaa, mutta ehkä vähän kuitenkin...
Laitoin sen bensansuodattimen siihen ja se auttoi ehkä hieman asiaa, mutta bensaletku joka tulee siihen tankin ja "ryypyn" väliin taisi hieman vuotaa. Bensaa ei varsinaisesti roiskunut, mutta letku tuntui kostealta siitä kohdasta ja siinä oli sellainen "lovi".
Tuo Kyoshon ryyppy on kyllä ihmeellinen laite. Oon varmaan 1000 kertaa joutunut räplään sen kanssa, kun se "jumittuu" vähän väliä. Onko muilla merkeillä parempia vehkeitä, jos sen korvaisi sellaisella?
Mistä sais usa-1 just sellaset matalat ja leveät asfalttikumit?
Eiköhän TT:llä ollut jotain krossirenkaita asfaltille (1/8) jotka sopii siihen autoon. Ja Hobbylinnasta saa renkaita noihin muihin monsuihin (T-maxx ja Savage) joten eiköhän niille tarkoitetut asfurenkaat sovi usallekin.
Mikä on se tt:n nettisivu?Ja kiitos tiedosta...
Kannatais käyttää hieman oma-aloiteisuutta!! --> http://rcnetti.wmhost.com/linkit.php
Löytyykö joltain USA-1:n manuaalia pdf muodossa/linkkiä sivuille josta sen saisi, Kössin omilta sivuilta ko. manuskaa ei löydy johtuen valmistuksen päättymisestä.
Kiitokset!
multa löytyy räjäytyskuvat siitä .pdf muodossa ,mut ei muuta.
Moi. Onko kelään enää kyseistä autoa? Itse ostin tällaisen muutama viikko sitten myykö mikään liike enää vara-osia näihin? Löytyykö keltään ylimääräisiä osia kyseiseen autoon? Olisin kiinnostunut ostamaan.
Lainaus käyttäjältä: jyrsgä - 17.12.11 - klo: 13.55
Moi. Onko kelään enää kyseistä autoa? Itse ostin tällaisen muutama viikko sitten myykö mikään liike enää vara-osia näihin? Löytyykö keltään ylimääräisiä osia kyseiseen autoon? Olisin kiinnostunut ostamaan.
Tuo alkaa olla jo niin iällä, että tuskin löytyy mistään osia.
Laita mulle vaikka yksityisviestillä listaa mitä tarvitset, niin katsotaan onko mulla jäänyt ko. osia nurkkiin pyörimään.
Lainaus käyttäjältä: opa - 20.12.11 - klo: 11.41
Lainaus käyttäjältä: jyrsgä - 17.12.11 - klo: 13.55
Moi. Onko kelään enää kyseistä autoa? Itse ostin tällaisen muutama viikko sitten myykö mikään liike enää vara-osia näihin? Löytyykö keltään ylimääräisiä osia kyseiseen autoon? Olisin kiinnostunut ostamaan.
Tuo alkaa olla jo niin iällä, että tuskin löytyy mistään osia.
Laita mulle vaikka yksityisviestillä listaa mitä tarvitset, niin katsotaan onko mulla jäänyt ko. osia nurkkiin pyörimään.
Noita osia on maailma täynnä. Tuo ei ole mikään vanha viellä. sanoisin että scorpiooniin olis vaikeata löytää esim nyt vanteet ja mech,boksin.
Jerzi