RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: shumi - 18.05.03 - klo: 19.37

Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: shumi - 18.05.03 - klo: 19.37
No mul on sellanen ongelma, että mun auto ei oikeen lähde eikä kulje mihkään koska kaverin auto tulee ihan heittämällä ohi suoralla ja mä jään sille myös lähdössä. mun välityssuhde on 8.2 ja kaverin jotain 8.1.... Voiko se johtua akuista koska mul ei oo mitkään super hyvät akut mut luulen et se on ongelma miks mun auto ei oikeen kulje!!!!!!!!!!
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Otsomaani - 18.05.03 - klo: 19.41
No sullahan on syndicate kone?
Kannattais varmaan tarkistaa hiilien ja kollektorin kunto, koska niillä on suuri vaikutus moottorin tehoon.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 18.05.03 - klo: 19.51
Miten noita hiiliä ja kollektoria voisi huoltaa ja miten näkee missä kunnossa se on (tuntomerkit...) kun koneena on mabuchi 540SH jota ei (kai?) saa auki?

Vai onko turhaa hommaa.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Otsomaani - 18.05.03 - klo: 19.58
mabuchissa ei voi noita huoltaa.
Otsikko: Re: auto ei kulje
Kirjoitti: Matias V - 18.05.03 - klo: 20.05
Lainaus käyttäjältä: "shumi"
No mul on sellanen ongelma, että mun auto ei oikeen lähde eikä kulje mihkään koska kaverin auto tulee ihan heittämällä ohi suoralla ja mä jään sille myös lähdössä. mun välityssuhde on 8.2 ja kaverin jotain 8.1.... Voiko se johtua akuista koska mul ei oo mitkään super hyvät akut mut luulen et se on ongelma miks mun auto ei oikeen kulje!!!!!!!!!!



sun noparissas saattaa olla jotain vialla, mun noparissa on semmonen pyöritettävä vipstaaki jota kääntämällä se antaa enemmän virtaa motille. minulla se vipu on 125% kohdalla :mrgreen:

kyl ne sun 2400 robben akut on ihan hyvii, niis ei oo vikaa.

otsomaani: Roopel (shumi)on ihan uus syndicate joka on ajettu huolellisesti sisään.

katoppa ihan tosissas onko sun noparissa jotakin pyöritettävää vipua josta saisi lisäpuhtia!
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: shumi - 19.05.03 - klo: 13.17
Joo mä taas luulen sitä samaa että mun kone ei saa tarpeeks virtaa mut ostan kohta sellasen uuden ohjaimen. josta saa säädettyä sitä.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 19.05.03 - klo: 14.01
Lainaus
Miten noita hiiliä ja kollektoria voisi huoltaa ja miten näkee missä kunnossa se on (tuntomerkit...) kun koneena on mabuchi 540SH jota ei (kai?) saa auki?


Kyseisin moottorin kyllä saa auki ja kiinnikkin mutta se vaatii porakonetta ja kolvia . Ja kyseistä moottoria voi virittääkkin , poistamalla tai lisäämällä käämiä . ( jos käämiä lisää niin uusi käämi pakka juotetaan vanhan rinnalle )

Jos joku vielä muistaa niin aikoinaan oli myynnissä (en tiedä onko vieläkin ) mega motor nimistä moottoria
viritetty 540 kulki lujempaa kuin mega motti .
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 19.05.03 - klo: 16.06
Kerrohan lisää? Mulla on nyt 3 noita mabuchin koneita, ja yksi niistä aika kulahtanut niin siitä voisi ottaa harjoitekappaleen.

Mitä pitää porata auki ja millä saa takaisin kasaan? Mun mielestä on kiinni vain niillä taitetuilla "leuoilla" toisesta päädystä, niitä vaan ei oikein saa taitettua millään. Vai oonko avaamassa nyt ihan väärästä paikasta?

Ja tuo kääminpoisto, onnistuuko ihan niin että katkaisee käämin jommasta kummasta päästä kiinnityskohdasta, kelaa pois kierroksia ja juottaa takaisin kiinni samaan kohtaan?
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 19.05.03 - klo: 16.57
Joo, minuakin rupesi kiinnostamaan tommonen, on noita mabucheja kerääntynyt tänne. :D
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 19.05.03 - klo: 17.24
Jep, mabuchista 17-lankanen ja marui lähtee lentoon. :)
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 19.05.03 - klo: 17.47
11 lankanen mabuchi ois kans aika kiva. :D
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 19.05.03 - klo: 18.45
Korjaus aikaisempaa muistelin väärin eli aikoinaan ( jotain 10 vuotta sitten ) mabuchi piti vielä erikseen porata auki . Kaivelin arkistoja ja löysin yhden ei viritettyn mabuchin. Elikkä päässä on kiinnitys klipsut jotka on hyvä taivuttaa pienellä talttapää meisselillä ja laittaa takaisin kärki pihdeillä . Ensiksi kolvi kuumenemaan ja kolvaa häiriön
poisto konkat pois tieltä . Sitten kun ne on taivutettu vaakasuoraan koneen kanssa niin tökkäisi meisselillä jäähdytys aukosta takaosaa ja se lähteekin ihan nätisti pois .

Jos poistaa käämiä niin kaikista käämi pakoista on poistetta yhtä paljon muuten moottori käy epätasaisesti . Kun lyhentää käämejä niin päistä on hyvä hio lakka kerrosta pois ja kolvata varovaisesti takaisin .

Jos lisäät käämiä niin sama homma kaikkiin pakkoihin yhtä paljon
ja juottaa olemassa olevan käämi pakan rinnan ( sama efeckti kuin poistaisi käämiä , tosin painoa tulee vähän lisää ) Jos sinulla on useampi moottorin siitä mistä poistat sitä niin kokeile lisätä ne seuraavan ja testaa kumpi on parempi .

Takaisin laitto onkin vähän vaikeampaa . elikkä heitä ankkuri sisään ja yritä tähdätä se vastakkaiseen reikään . laita takaosa paikoilleen
painamalla ja taivuta hiiliä vähäisen ruuvarilla että se menisi paikoilleen . Kun se on melkein paikoillaan niin ota pöytä lamppu avuksi ja suunta se niin että toinen hiilistä näkyy jäähdytys aukosta.
sitten ruuvarilla taivuta jäähdytys aukosta toista hiiltä varovaiseti
paikoilleen ja paina koko ajan takaosaa ettei se karkaa. Ja sama homma toiselle puolelle . sitten se meneekin kokonaan paikoilleen
Sitten kolvaat häiriön poisto konkat takaisin .

Jos haluat vielä moottoria ajoittaa niin otappa porakone ja 3-4 mm poranterä käyttöön poraa uudet  reijät olemassa olevien reikien viereen . Tätä kikkaa en ole koikeillut .

Kaikki sitten omalla vastuulla .
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 19.05.03 - klo: 19.00
lisää infoa :

Jos on varovainen niin käämejä ei tarvitse edes kolvata takaisin .
elikkä käämit on kiinni semmoisella tyhmällä metalli klipsulla kun ottaa kärki pihdeillä käämistä kiinni ja vähän kiskaiseen ylöspäin niin klipsu antaa periksi ja kummatkin käämit lähtee nätisti irti . Jos se ei siitä huolimatta irtoa niin älä yritä avata sitä väksin muuten voi käämi lanka katketa ja sitten ottaa päähän.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 19.05.03 - klo: 19.28
Kiitos tiedosta testi !  :)  Tota pitää koitella jossain vaiheessa.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 19.05.03 - klo: 20.04
Älkää sitten käämikö mitään 5 lankaisia  :mrgreen:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 19.05.03 - klo: 20.57
Ei tietenkään, rajansa kaikella  :mrgreen:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 19.05.03 - klo: 21.32
Mä koitin tuota kahden moottorin voimin, käytössä oli pienintä ruuvimeisseliä mitä löytyy (veitsenterävä n. 1mm leveä kärki) ja vähän suurempaa, noista neljästä metalliklipsusta sain yhden väännettyä auki ja loput ei liikkuneet mihinkään ja menivät ihan muussiksi, joten vasaralla ja _rankalla_ väkivallalla sitten avasin yhden (vanhimman koneen) että näen mitä on syönyt, se pääty ei lähtenyt rajulla hakkauksella, väännöllä, kampeamisella, lopuksi se piti vääntää koko pääty ihan ruttuun että irtosi...

Sitten tuli eteen tuo ankkuri, yhden sähkömoottorin olen itse kääminyt ja tehnyt ankkuria myöten eli täysi tumpelo en ole mutta nuo pienet klipsut käämien päällä olivat niin jäykät että ainoa vaihtoehto olisi poikkaista langat, enkä ymmärrä miksi lankoja ei voisi poikkaista ja kolvata takaisin, näin voisi pakka kerrallaan poistaa tuota lankaa eikä tarvitse kelata koko ankkuria auki ja takaisin?

Näin ollen aika ylivoimainen urakka jos tahtoisi tuon koneen vielä toimivan, ehjänä en minä ainakaan tuota saa auki enkä ehjänä kiinni.

Hyvä vinkki silti, ei täällä kyllä käytännössä onnistunut. :(

Olisi se ollut kiva kokeilla vaikka 11 lankasena tuota mabuchia miten kulkee, miksipä ei kulkisi.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 20.05.03 - klo: 05.44
Ei mullakaan onnistunu, mabuchi ei auennut  kuin väkivallalla. :cry:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 20.05.03 - klo: 17.48
Hmm itse sain takaosan auki ilman väkivaltaa . Voi olla että eri vuosimallit ovat todellakin erillaisia .
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 22.05.03 - klo: 08.13
Jee ! Mabuchi saatu auki ilman väkivaltaa ja se on nyt 22-lankanen. :mrgreen:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: niko.lindvall - 22.05.03 - klo: 16.32
Saiskohan Peak Pantherin auki ilman väkivaltaa??
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 22.05.03 - klo: 16.59
Kyllä sen kai saa... Mutta en uskaltaisi itse lähteä aukomaan uutta stanua.  :wink:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 22.05.03 - klo: 17.07
kaide, sun Yokomo Pro Stockista saattaa tulla 17-lankanen jos uskallan aukoa sitä.  :mrgreen:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 22.05.03 - klo: 17.15
Juu, en tee sitä. Ei raski särkeä hyvää stanua. :mrgreen:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Rc-Poika - 22.05.03 - klo: 17.32
Ugh. Tarkoituksen käämiä hullua setamoottoria eli 130-kokoista moottoria. Ankkurista ne metalliklipsut aukaistu juotoskolvin ja pikkuisen meisselin avulla ja koneelle on tehty "ensiapusorvaus" eli niin hienolla paperilla kuin vain löytyy on "sorvattu" hieman laittamalla vaikka porakoneeseen kiinni ja sitten vain pyörimään ja hienolla paperilla hiomaan. Nyt olisi tarkoitus nyt aluksi tehdä joku 22-lankainen tai isompi sillä noissa 130-koneissa tuo lankamäärä on jo ihan hullu sillä esim. Pn Racing P03 - moottori oli jottain 38 - lankainen tai vastaava. Mutta saapa nähdä miten tuokin huristaa jos tuota uskaltaa edes setaan koittaa ettei käry käy.. Lennokkikäytössä varmasti hyvä.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 22.05.03 - klo: 19.23
Tsiisus, mites mabuchi kulkee 22-lankasena, onko isokin ero nyt kun on 5 rundia vähemmän?

Mitä työkaluja käytit, millä sait sen auki ilman väkivaltaa? Miten toimit käämien kanssa, otitko klipsut auki vai poikkasitko langat ja kolvasit uudestaan kiinni? Kelasitko koko käämin irti ja sitten uudestaan vai otitko pakka kerrallaan?

Tahtoo myös viri-mabun, paitsi että jos mä saan tuon auki ilman väkivaltaa niin siitä tulee 19-lankanen. :twisted:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 22.05.03 - klo: 19.33
Yksi klipsi lähti auki ihan nätisti loput kaksi sitten piti katkaista .
Moottori aukesi ihan hyvin talttapäisellä meisselillä .
Vähensin käämiä jonkin verran taisi jäädä jotain 10 kiekan paikkeilla ,
testasin akkulaturissa moottoria sen ottama virta oli sen verran suuri että laturin johto suli poikki , mutta sen aikaa mitä se pyöri niin oli ihan
uskomatonta .. dremelikin jää toiseksi  :mrgreen: Tosin en kyseisellä moottorilla tee mitään kun ei ole sähkö autoa . Onhan pöytälaatikossa vielä yksi 13 lankanen kone pitää sitäkin vähän modata .

Sitten vähän off topic mutta kerron senkin samalla tuli nimittäin
piiskattua viimeiset hepat mv-12 nitro koneesta ulos .  Loivensin kaikkien imuporttia kanavia . Seurauksena että kone ottaa silmän räpäyksenä kiekkoja ja vielä kylmällä koneella ja liian rikkaalla seoksella . Pitää testata vielä pakoaukon työstämistä isommaksi .
Jatkan testejä .
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 22.05.03 - klo: 20.05
Mielestäni tämä mabuchi kulkee 22-lankaisena paljon paremmin, nopeuttakin on tullut lisää ja jaksaa repiä paremmin maastossa.

Yhden klipsin sain auki talttapäisellä meisselillä ja loput katkoin.
Otin pakka kerrallaan...  :wink:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 23.05.03 - klo: 00.50
No tein mäkin sitten kokeilun... yksi mabuchi oli vielä varalla, väkivalloin sen joutui avaamaan, ne metalliläpät meni muusiksi joten poikkasin ne kokonaan. Käämiä vähensin tuosta 7 kierrosta eli ~20 lankanen tuli, kolvaukset meni ihan päin *, isolla kohelolla kolvilla moottori kädessä kolvasin kun ei nyt ollut telineitä eikä muita lähettyvillä, sitten kone kasaan ja _ruuveilla_ takakansi kiinni puristamalla ruuvit takakannen ja ulkokuoren väliin, että lukitsi tuon takakannen kokeilua varten. Kone rullasi käsin pyörittäen hyvin, sitten kokeilu 1.5V, hyvin surisee, sen jälkeen autoon kiinni ja pyörittelin vähän paikallaan, ei se tuntunut sen enempää kiertävän kun normaali mabuchikaan, mutta kävi tasasemmin. Koeajo pihalla ja kas, auto on laiska kun mikä, ei kiihdy mihinkään eikä jaksa mennä, kulkee ehkä jonnin verran kovempaa kuin normaali mabuchi, kiertää tasasempaan ja vähän korkeammalle. Ja iskee komean kipinäsuihkun koneen rei-istä jos laittaa jarrua / pakkia vauhdissa...huh.

Se siitä, vakio mabuchi kiinni. :)

Kai tuohon hunteriin täytyy ostaa joku virimotti, joku 30-40EUR hintanen.

**
Tuli mieleen että ei sulla olis "testi" jotain ylimäärästä esim. 16-20 lankasta mabuchia laatikoissa, voisin sulta ostaa? Tai haluaisitko tehdä tuollaisen? Paljolla myisit?
**
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 23.05.03 - klo: 06.38
Onko hunterissa halpismuovi rattaat ? Jos on niin en suosittele ostamaan mitään 20-lankasta pienempää...
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 23.05.03 - klo: 14.44
Onhan siinä halpismuovirattaat, mutta kovasti koitan etsiä siihen rautarattaita jostain, ei vaan tahdo löytyä.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 23.05.03 - klo: 16.25
Jossain pöytä laatikoissa on yksi valmiiksi viritettu mabuchi johon on
tehty käämien lisäys ja juotettu ne olemassa olevien rinnalle sama vaikutus kun poistaisi käämiä , mutta tämä kone on jossain jemmassa pitää vain etsiä . Sitten löytyy eastcoastin 13x2 kone jolla olen ajannut muutaman kerran sen voisin myydä 15 € ? . Jos vain löydän sen viri mabuchin niin sen voisin myydä 10 €. Jos tuot auton tänne niin voit testata moottoreita jos päätät ne sitten ostaa . Sitten taas vähän off topic mutta löytyy noita pinjoneita yksi 10 piikkinen ja kaksi 15 piikkistä ja yksi 25 piikkinen (jos oikein laskin ) tosin yhdessä on vain kuusio kiinni olen niitä taas jonnekkin muualle lainannut . Voisin näistä luopua edellisesti 5 € kaikki pinjonit .
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 23.05.03 - klo: 17.14
Ömm... miten voi olla sama vaikutus poistaa tai lisätä käämiä..? Luulisi että lisäämällä ei kierrä enää niin paljoa mutta vääntää paremmin tms.?

Onko eroa virrankulutuksessa että lisääko vai poistaako? Ja miksi virimoottoreita ei sitten ole esim. 30 lankasia? *Ihmettelee*

Tuo Eastcoastin 13x2 aika kiehtova mutta mitäköhän sen kanssa ajamisesta tulisi kun auto on 2WD crossari ja aika kehnolla alustalla..? En oo ikinä virimoottorilla ajanut niin en niistä tiedä mutta luulisin että turhan tiukka kone on, eikös ajoajat lyhenis johonkin 3-5 minuuttiin tollasella koneella? (Ei hyvä piharässäilyssä)
Onkos tuo toinen luku muuten pakkojen määrä? (2, 3 jne.)

joku 17-20 olis varmaan se haarukka mistä konetta etsin, onko sulla semmosta konetta?
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 23.05.03 - klo: 17.39
Jos osaat vähän sähköoppia niin ymmärrät sen elikkä kun kytkitään kaksi vastusta rinnan joiden resistanssi on esim sama niin resistanssi tippuu puoleen . Kun käämiä poistetaan tai lisäätään kytkemällä rinnan niin luonnollisesti virran kulutus kasvaa .
Jos käämiä lisää ja kytkee ne olemassa olevien kanssa sarjaan niin se on päinvastaista virittämistä . Toinen millä voi myöskin kikkailla on vaihtaa käämien paksuutta . Juu tuolla eastcoastilla kun ajaa maksimi ajoituksella 2000 mah akku kestää yhden minuutin , ja tehoa löytyy mosasta . 0 ajoituksella ajaa jo paljon pidempään jotain 3 min paikkeilla . Voisin ehkäpä käämiä moottorin mutta pitää käydä ostamassa uutta käämi lankaa .
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 23.05.03 - klo: 18.43
testi, mitä pienempi pinjoni sitä paremmin kulkee ?  :|
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: testi - 23.05.03 - klo: 19.14
Mitä pienempi pinjoni sitä nopeammin kiihtyy , huippu nopeus kärsii
Mitä isompi pinjoni sitä nopeammin kulkee , kiihtyvyys kärsii
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 23.05.03 - klo: 19.16
Eli olisiko parempi käyttää pihasudittelussa isompaa pinjonia ?
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 24.05.03 - klo: 01.10
Lainaus käyttäjältä: "testi"
Jos osaat vähän sähköoppia niin ymmärrät sen elikkä kun kytkitään kaksi vastusta rinnan joiden resistanssi on esim sama niin resistanssi tippuu puoleen . Kun käämiä poistetaan tai lisäätään kytkemällä rinnan niin luonnollisesti virran kulutus kasvaa .
Jos käämiä lisää ja kytkee ne olemassa olevien kanssa sarjaan niin se on päinvastaista virittämistä . Toinen millä voi myöskin kikkailla on vaihtaa käämien paksuutta .

- Jep, ajatus vaelteli ton "rinnan" sanan ohi, ajattelin että jos samaan ne kytkit niin miten voi olla sama vaikutus... Kyllähän noita yksinkertaisia sähkömotteja on joskus tullut pari rakennettua koulun tekniikan tunneilla aikanaan.

Lainaus käyttäjältä: "testi"

Juu tuolla eastcoastilla kun ajaa maksimi ajoituksella 2000 mah akku kestää yhden minuutin , ja tehoa löytyy mosasta . 0 ajoituksella ajaa jo paljon pidempään jotain 3 min paikkeilla . Voisin ehkäpä käämiä moottorin mutta pitää käydä ostamassa uutta käämi lankaa .

- Jees, 1min ajoaika on kyllä aika käyttökelvoton homma piharällästelyssä, mielummin tehon kustannuksella sitten vähän enemmin ajoaikaa. 10min aika sopiva jo, "tupakanmittainen" ajohetki. :) Mikäli saan tuohon hunteriin kestävämpää ratasta perään ensi viikolla niin hakusessa olisi kenties esim. 14 - 17 lankainen kone, johan tulee rässiin potkua, ihan kun se vielä pysyis hanskassa, mabuchillakaan ei auto mene suoraan hiekalla kovin usein...mutta se ei menoa haittaa. Saas nähdä mitä tykkää tuo mekaaninen nopari virikoneesta, noh, jos kärähtää niin sitten kärähtää ja hankitaan elektroninen. Miten muuten jos tuosta nuo vastukset kärähtää (jotka ekana varmaan menee) niin mitä tapahtuu, eikö osakaasu enää toimi vaan kaasu pelkästään on-off tyyppiä?

Toinen juttu miksei hirmu virimoottoria tuohon viitsisi laittaa, on se että sorveja tms. vehkeitä ei ole, joten huoltoa kone ei pahemmin tule saamaan, noissa virimoteissa taitaa kollektorit ja hiilet olla aika kunnossa aika ajoin.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: niko.lindvall - 24.05.03 - klo: 12.21
Hunteriin kannattaa ostaa säädettävällä ajoituksella oleva kone, muuten voi pyöriä väärään suuntaan nopeempaa. Se mun Peak Panther on 15 lankanen, ajoitus on vain väärin päin. Jos vaan jotenkin sais ehjänä auk.
Testi: Muakin kiinnostaa noi viritellyt mabuchit, jos joku tuo autonsa, että voit kokella, niin kertokaa ihmeessä kuin kova kulki(vois viritellä itekkin mabuchin)
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 24.05.03 - klo: 18.30
Miksi, onko hunterissa pyörimäsuunta eri kuin normaalisti?
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: niko.lindvall - 24.05.03 - klo: 22.06
Pyöriikö moottorit, joissa ei ole säädettävää ajoitusta myötä- vai vastapäivään?
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: niko.lindvall - 26.05.03 - klo: 19.41
Ton varmaan joku ois tienny... Kertokaa edes kumpaan suuntaan pyörii tavallisesti autohan sen määrää.

edit: kirjoitusvirheitä
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: l150040 - 27.05.03 - klo: 10.27
Kiinteäennakkoisenkin moottorin ennakkoa voi karkeasti säätää avaamalla koneen ja kääntämällä päätyä. Kannuun joudut sahaamaan lovet, jotta saat uudet kiinnitysnipukat oikealle kohtaa. Luultavasti joudut vielä käyttämään veistä, jotta saat päädystä veistettyä sen kohdistusnipukan pois. Koneen saa auki todennäköisesti pamauttamalla esim. kakkosnelosen pätkällä akselin päähän. Vastuu on luonnollisestikin tekijällä  :wink:

Ehkä järkevämpi vaihtoehto olisi myydä nykyinen kone ehjänä pois ja ostaa vaikka käytettynä kone, jossa ennakkoa voi säätää.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: turilas101 - 27.05.03 - klo: 11.55
Akseliin ei välttämättä kannata pamautella, äkkiä ankkuri kierona ja kone sillä selvä.
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: -JM- - 04.06.03 - klo: 18.39
Voiskos Kyoshon Trackeria saada yhtään nopeemmaks, vaik mä en kyllä tiedä mikä moottori siinä on...... :roll:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: Tsiisus - 06.06.03 - klo: 09.03
Voishan sen saada nopeemmaks, Jos hankkisit autoon vähän paremman noparin ja virittelisit mabuchia, tai ostaisit vähän  paremman motin. Auton mekaaninen nopeudensäädin ei kyllä taida kestää mitään eastcoastin 13x2 kilpamottia. :wink:
Otsikko: auto ei kulje
Kirjoitti: niko.lindvall - 06.06.03 - klo: 20.59
Huomasin kyllä ettei mekaninen kestä: laitoin Peak Panther 15x2 moottorin, ja yhden suoran päästä savu nousi. Nopaari on rakenteille...