RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Wellu - 20.05.03 - klo: 15.06

Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 20.05.03 - klo: 15.06
Hyviä ja huonoja puolia tuosta autosta

Onko esim. Mugen MSX-3 parempi?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Mika R - 20.05.03 - klo: 15.23
varmaan ihan hyvä kilpa-auto sporttiluokkaan (siis isoveljeään köykäsempi, S=Sport)

kaverien kanssa on todettu että hihnaveto on huono parkkipaikka-ajoon, joten MSX:n kardaani (?) veto on tohon hommaan parempi. Mutta kilparadalle varmaan yhtä hyviä; itsellä ei tosin kokemuksia.

kuitenkin jos aiot vakavasti kisata, mieti V-One-R(R) :ää.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: uni - 20.05.03 - klo: 15.35
Jos aiot välittömästi kisaamaan, on ehkä V-One-R(R) todella varteenotettava(mpi) vaihtoehto.

V-One-S mukana tulevalla gs15r koneella ei tee mitään kisakäytössä. Lisäksi joudut samointein hankkimaan siihen 2speed vaihteiston (~60-80eur).

Muutoin olen todennut ihan hyväksi vehkeeksi.

Itselläni on V-One-S, ja aion sillä kisoihin osallistua. Tiedä sitten, olisi varmaan tullut halvemmaksi ostaa suoraan V-One-R(R) eikä upgradettaa.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 20.05.03 - klo: 17.04
Onko tuossa kyoshossa mitään ns. erityisen heikkoa kohtaa?
Onko auto ollut muuten toimiva?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: late - 20.05.03 - klo: 17.19
GS15-R on yksinkertaisuudestaan huolimatta rasittava kone.
Siinä on aloittelijan käsissä aina jotain pielessä.
Se on se ainut huono puoli minkä osaan sanoa.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: uni - 20.05.03 - klo: 17.36
Mitään en ole saanut vielä rikki autosta, jos sitä tarkoitat :)

Gs15r on itselläni toiminut siis ihan hyvin, suomessa ei vain kisaa ajeta noilla koneilla, eikä siinä tehot ihan suorassa vertailussa riittänyt kisakoneen vauhtiin.

Säädötkin oli kohdallaan kyllä.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Toni - 20.05.03 - klo: 17.42
Mulla on V-one R ja rikoin joskus pari vuotta sitten pienemmän etuhihnapyörän, kun meni konetta sisäänajettaessa kivi väliin.

Varsinaisesti ajettaessa ei ole mitään mennyt rikki, paitsi K-factoryn alumiininen keskiakseli, mutta en laske sitä, koska ei ole Kyoshon osa.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: late - 20.05.03 - klo: 17.50
Lainaus käyttäjältä: "uni"Mitään en ole saanut vielä rikki autosta, jos sitä tarkoitat :)

Gs15r on itselläni toiminut siis ihan hyvin, suomessa ei vain kisaa ajeta noilla koneilla, eikä siinä tehot ihan suorassa vertailussa riittänyt kisakoneen vauhtiin.

Säädötkin oli kohdallaan kyllä.

No mullapa on kokoajan jotain rikki siinä.
Viimeksi jäi vetarin naru käteen.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: @rcman@ - 20.05.03 - klo: 21.20
autosta ei ole kokemusta mutta moottorista voin sanoa että se on tosi huono.
ja tosi vaikea sisäänajaa.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Matias V - 20.05.03 - klo: 21.41
RcMan: tarkotatko nyt tota MSX3:sta vai?

mitä konetta tarkoitat tolla että tosihuono ja vaikea sisäänajaa, tarkoitatko tota GS15r mottia vai?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Mika R - 20.05.03 - klo: 21.57
Lainaus käyttäjältä: "Wellu"Onko tuossa kyoshossa mitään ns. erityisen heikkoa kohtaa?

Edellisistä vastauksista vois vetää yhteen:

* Jos ajattelit kisata, osta suraan V-One-R(R)

* Jos ajelet parkkiksella, osta kardaanivetoinen MSX3. Hihnat tuppaa hajoo kisapeleistä, kardaanivetoisessa ei ole ongelmaa

Yks hyvä vaihtoehto on kardaanivetoinen Asso NTC3 kumpaankin tarkoitukseen
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: @rcman@ - 21.05.03 - klo: 07.57
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"RcMan: tarkotatko nyt tota MSX3:sta vai?

mitä konetta tarkoitat tolla että tosihuono ja vaikea sisäänajaa, tarkoitatko tota GS15r mottia vai?

joo toi GS 15R
itsellä ainakin oli vähän ongelmia tuon kanssa.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Toni - 21.05.03 - klo: 08.12
Lainaus käyttäjältä: "@rcman@"
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"RcMan: tarkotatko nyt tota MSX3:sta vai?

mitä konetta tarkoitat tolla että tosihuono ja vaikea sisäänajaa, tarkoitatko tota GS15r mottia vai?

joo toi GS 15R
itsellä ainakin oli vähän ongelmia tuon kanssa.

Ja jenkit on aina testeissä sitä mieltä, että se ruksuttaa kuin kello. Oliskohan vika käyttäjissä?
Otsikko: v-one s
Kirjoitti: Kalle - 21.05.03 - klo: 08.48
Kyosho V-one S

Oiskohan teillä hyviä ideoita kun ajattelin vaihtaa  gs15r :n johonkin kisakoneeseen.. eli mikä ois teidän mielestä hyvä?
On kyllä aika tahditon kone toi mikä tulee paketissa!! :?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Mika R - 21.05.03 - klo: 09.35
Kalle ja MUUTKIN , tätä GS15R asiaa on vatvottu 500 kertaa eri topikeissa eli ei nyt jatketa keskustelua ainakaan tässä aiheessa joka on "Mugen vai V-one-S". Ymmärrän että olet uusi eli et voinut tietää, mutta etsi ainakin aluksi muista aiheista, sieltä löytyy runsaasti tietoa. Vanhempien jäsenten pitäisi jo tietää ettei aiheita pidä lähteä sekottamaan. Loppujen lopuksi me ei muuten muusta keskustellakaan joka topikissa kuin GS15r koneesta ja minkä .21 koneen voi laittaa tilalle (typerää). Eli Kallen kysymykseen ei ole syytä vastata tässä topikissa. /Ylläpito
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: uni - 21.05.03 - klo: 10.10
Ottamatta kantaa mikä kone olisi hyvä korvike, vastaan tähän kuitenkin itse aiheeseen liittyen.

V-One-S:ään konetta vaihtaessa tulee huomioida semmoinen asia kuin crankshaft.

Mikäli vaihdat tilalle kisakoneen, on siinä todennäköisesti ns. SG-crankshaft, jolloin tulee hankkia myös yhtä sun toista kilkettä vanhojen osien tilalle.

Hankintalistalle tämän jälkeen ilmestyy flywheel + flywheel nut, sekä clutch bell guide. Hintaa tälle upgradelle - Kyoshon osahinnat tietäen - kertyy yllättävän paljon, nimimerkillä itse tämän juuri hetko sitten kokeilin.

Mugenista en tiedä tarvitseeko hankkia mitään.

Kuten sanottu, jos kisata meinaa, V-One-R on varmasti parempi vaihtoehto vaikkei vaihtoehtolistalla ollutkaan ;-)

Jos taas ihan omaksi huviksesi meinaat ajella, en ole autosta löytänyt huonoja puolia jo näiden (tämän) mainitun lisäksi, ja paketti sinänsä on halpa.
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 21.05.03 - klo: 10.54
Oisko kellään tiedossa sivustoja joissa olisi arvosteluja/testejä  ja
muuta tietoa tuosta Kyoshosta?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: BBT - 21.05.03 - klo: 11.05
V-One RR (http://www.trilordy.com/voneRR.html):n "testi"...
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: uni - 21.05.03 - klo: 11.15
V-One S -artikkeli (http://www.nitroreview.com/features/kyoshovones.cfm)
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 21.05.03 - klo: 19.55
Osaisko kukaan sanoa, kuinka lujaa tolla V-One S turruuttimella pääsee, jos vaikka laittas siihen 2nop vaihteen?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: RcRox - 21.05.03 - klo: 21.36
Se menee niin kovaa, että sitä ei ihan tavallinen Matti Meikäläinen pidä hallussa. Nopeus ei oo tärkein!

Ps: Jos mä kokeilisin tota, niin se ois jossain koivun latvassa  8)
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 21.05.03 - klo: 22.38
Lainaa
RcRox :
Se menee niin kovaa, että sitä ei ihan tavallinen Matti Meikäläinen pidä hallussa. Nopeus ei oo tärkein!

Ps: Jos mä kokeilisin tota, niin se ois jossain koivun latvassa  

Ehkä hieman tarkempaa tietoa, esim. km/h :wink:
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 22.05.03 - klo: 11.53
Kuinka lujaa kulkee suoraan paketista otettuna?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: Wellu - 23.05.03 - klo: 12.20
Ilmeisesti jossakin vaiheessa tulis tuon moottorin vaihto eteen, niin mitä kaikkea uutta pitäis hankkia, että sais esim O.S CV sarjan
.12 moottorin kiinni tuohon autoon. Jos hankittavat osat ovat Kyoshon valmistamia voisitteko antaa tarkat tuotekoodit tai nimikkeet?
Otsikko: Kyosho V-One S
Kirjoitti: uni - 23.05.03 - klo: 12.55
Tarvittavat sälät riippuu koneesta.

O.S. CV ei tarvitse paljonkaan koska siinä on tuo "tavallinen" kampiakseli.

Engine mountti (esim. FD020 käynee) ja saattoi olla että flywheel piti vaihtaa (FD049) juuri tuohon koneeseen. Itselläni löytyisi tuommoinen FD049 ylimääräisenä.

Kuten sanottu, jos koneessa on SG kampiakseli tarvitaan vähän enemmän sälää.