RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 09.11

Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 09.11
Tässä nyt vaihteeksi tällainen topikki, jossa aiheena monsterin konvertointi kahdella 4-tahti moottorilla (OS FS-26S-C).

Alustaksi on ajateltu esim. Kyoshon vanhempaa USA-1:stä jos saa edullisesti tai melkein mitä tahansa muuta, jos se tuntuu sopivaksi alustaksi konversiolle. Heittäkää ajatuksia, mielellään asiantuntevia  :D

Ekaks tohon alle konversioon liittyen riston hyvä viesti, johon yritän vastailla jotain alkuun:

"Ymmärsin jostain foorumin kommentistasi, että olet rakentamassa monsteria, koska pelkät rungot kiinnostaa. Laadin melko selityksen / kysymykset, mutta taisivat hukkua. Yritän siis uudelleen.

Itse olen kiinnostunut 4-tahti koneista, joiden kierroslukualueen vuoksi vakiovälitykset haaveilemaani "trial/mönkijä" monsteriin voisivat olla sopivat.

(Poijjat tosin ovat kiinnostuneita pelkästään huippunopeudesta. Traxxas on huomannut myös t-max markkinoinnissaan.)

Välitysten radikaali lyhentäminen näyttää olevan ainakin megaforcen tapauksessa ongelmallista (kardaani tulee esteeksi, jos "isoa" ratasta yrittää suurentaa).

Ameriikassa fs40 ossi ilman vetokäynnistintä oli "vain" 160$.
(tower...) Saaneeko ko. konetta näillä kännyssä pidettävillä starttereilla käyntiin (ossi väittää, 4-tahdissa olevan enemmän puristuksia kuin 2-tahdissa). Kavereiden 2-tahtisten krossareiden starttailukin näyttää joskus varsin epätoivoiselta. Vetostartteri versio näyttää olevan 300$, joten 140$ pelkästä vetostartterista tuntuu kovalta.

Vääntö/teho käyrät paperilla varmaan paljastaisivat nelitahtia kokeilemattomalle totuuden. (omistin joskus 1-pyttyisen 500cc:n moottori pyörän, jossa ei ollut vääntökäyrää, vaa vaakatasossa oleva suora). Jos nämä pienet koneet käyttäytyvät samoin olisi 4-tahti varmaankin ratkaisu trial-monsteri ongelmaan.

Toki monsterilla on kivaa ajaa kovaakin huonossa maastossa, jos alusta pelaa. Ei vaan liene mahdollista yhdistää trialia ja vauhtia samaan autoo, joten pitänee rakentaa molemmille oma."
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 09.26
Mielenkiitoista luettavaa, risto. Itsellä on kokemuksia vain noista .26 koon nelareista, yleensä byggyissa ja monstreissa käytetään Ossin .40 koon nelitahtia (FS-40S-C(X)).

.26 on ainakin erittäin miellyttävä ja helppokäyttöinen, joten luulisin että .40 on myös vaikkakin tosiaan puristusten takia saattaa vetarin naru jäädä käteen. Käsistartteri on oman kokemukseni mukaan hieman hankala, vetari parempi, joten ehkä ostaisin sinuna vetarillisen mallin tai sitten starttiboxin. En tiedä mistä toi hintaero tulee, mutta noi OS vetarit ovat laatua jota kyllä varmaan vaaditaan kun puristusta tosiaan on noin paljon.

Omien kokemusteni mukaan nelarilla ei missään olosuhteissa pääse samaan maksimi nopeuteen kuin kisa 2-tahti motilla, mutta keskiverto moottorin kanssa ovat samalla viivalla (tietty vaativat eri välitykset eli isommat pinjonit), etenkin jos käytettävissä on 2-nopeus vaihde. (Kannattaa lisäksi huomioida että pillistä on kokemukseni mukaan myös nelarin tapauksessa hyötyä).

Muta se tapa millä ne sen tekevät on kyllä tyylikäs: nopea kiihtyvyys (verrattuna 2-tahtiin), komea ääni ja herrasmiesmäinen meno HD tyyliin ja vääntöä tosiaan riittää. Eli radalla 4-tahti moottorit toimivat hyvin, koska huipunopeus ei ole tärkein asia välttämättä (riippuu radasta). Hieno piirre on myös, että ne käyvät "kuin buicki" eli eihän niitä sammumaan ajamalla saa ennenkuin bensa loppuu. 2-tahdeista ei voi aina sanoa samaa.

Itse ajattelin monsteri konversioon .40 sijaan kahta .26 mottia koska sellaset löytyy hyllystä. En tiedä vielä miten se tehdään, mutta lopputulos voisi olla kiinnostava. Täytyy vain ekaksi hankkia se runko minkä päälle alkaa rakentaa hommaa.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: BBT - 22.05.03 - klo: 09.51
Ja mehän tottakai saamme täällä forumissa lueskella miten projekti etenee, vai mitä?
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 11.45
juu, ilman muuta jos siitä nyt mitään tulee..

Siksi kaipaankin mielipiteitä teiltä miten esim USA-1:een saatais kaksi .15 kokosta mottia kiinni kummallekin puolelle pääratasta, eli miten homma vois onnistua (ylipäätänsä mahdollista) ja mielipiteitä siitä minkä monsterin antais parhaat edellytykset tollaselle konversiolle. Maailmalahan on lukuisia vastaavia 2-tahtipelejä; esim USA-1 jossa on kaksi OS CV-Hyper mottia, muistan nähneeni yhdessä lehdessä.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: ieatdirt - 22.05.03 - klo: 13.57
Jos mahdollista, niin ois mielenkiintosta nähdä jotain kuvia ton projektin etenemisestä. Mulla on usa-1 ja oon vähän aikaa mietiskellyt ton tyylisiä kehittelyjä.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 14.55
Hyvä - onko sulla mahiksia lähettää tarkkaa kuvaa ton kärryn vaihteista ? Mikä on sun fiilis - saako 2 mottia mahtumaan ja miten noi kaasuvivustot sais linkitettyä ?

Kuvia voin toki lähettää mutta saattaa mennä ens syksyyn asti ennenkuin etenee olennaisesti.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: opa - 22.05.03 - klo: 16.19
Tässä on kuva USA-1:stä ja noista servoista tms...

http://www.huuto.net/auctionimages/3896595-orig.jpg
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 22.05.03 - klo: 17.01
Vivut ja asennuksen varmaan saa järjestymään, mutta miten kaksi moottoria synkronoidaan käyttäytymään identtisesti. Eli kaasut / seokset jne. Voisi kuvitella, että toinen voi jarruttaa toista ->
1hp +1hp = 0,8 hp ???
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: ieatdirt - 22.05.03 - klo: 17.08
Kyl varmaan noi kaksi mottia saa mahtumaan, mutta kaasuvivustoista en tiedä.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: mascot - 22.05.03 - klo: 17.27
hmm... kaasuvivustoa... ööö... laittakaa Y-haarottimella kaks erillistä kaasuservoa....
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 22.05.03 - klo: 17.44
Täällä poijjat on saaneet sopimaan kaksi .40 konetta
http://www.rcuniverse.com/showthread.php?s=ed420c45e3e99efde48ebbed8b8cd916&threadid=85255&forumid=216&highlight=twin+4stroke
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 22.05.03 - klo: 18.09
lisäääääääää:

http://www.radiocontrolzone.com/forums/showthread.php?s=4443269954811a379703edba3a67c1a6&threadid=118760
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: opa - 22.05.03 - klo: 18.10
Oh my  :shock:  That's sick...
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: rc-boy - 22.05.03 - klo: 18.44
Toi eka olis ihan siisti! Sisäänajo ois kivaa kun kaksi mottia samassa autossa...
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 19.23
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
hmm... kaasuvivustoa... ööö... laittakaa Y-haarottimella kaks erillistä kaasuservoa....


nerokas idea, enpä tullut ajatelleeksi, tänks!
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 19.24
Lainaus käyttäjältä: "rc-boy"
Toi eka olis ihan siisti! Sisäänajo ois kivaa kun kaksi mottia samassa autossa...

onneks on jo ajettu aika sitten, mut kai se menis yks kerrallaan
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 19.30
heikkri, loistavia esikuvia! Kiitti!

Kun mulla on "vaan" .26:set, niin täytyy löytää pienempi monsteri.. tai sitten ei vaan tuu ihan noin tehokas. No jäähän tilaa enemmän servoille ja isommalle tankille. Ai hitto, tää hommahan kehittyy..nyt vaan se kärry jostain. Ehdottakkaapas jotain missä ei tulis mottia valmiina, ei taida sellasta löytyä? niinno, kyllähän noi kauppiaat vähentää sen setin hinnasta, täytyy kysellä..ehdotuksia?
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 19.39
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Vivut ja asennuksen varmaan saa järjestymään, mutta miten kaksi moottoria synkronoidaan käyttäytymään identtisesti. Eli kaasut / seokset jne. Voisi kuvitella, että toinen voi jarruttaa toista ->
1hp +1hp = 0,8 hp ???


Hyvä pointti Risto, oon itsekin miettinyt tota. Onneksi 4-tahdit käy silleen rauhallisesti että synkronointi lienee helpompaa kuin 2-tahdeilla. Lisäksi kytkimet kyllä luistaa sen verran että luulis onnistuvan vaan tarkkaan säätämällä. Eihän se ihan helppoa ole luultavasti, mutta lehdistä kun oon lukenu niin on noi ollu (2-tahtiset) hätäsiä pelejä, siis vääntöä ja kiihtyvyyttä on riittänyt vaikka huippunopeushan tosta ei nouse ennenkuin muuttaa välityksiä eli siitä päätellen onnistuis. Onpa kuulemma tullut joka sarjavalmisteinenkin 2-moottorinen, taisi olla viime R/C Car:ssa maininta.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: TapHaap - 22.05.03 - klo: 19.52
Rakenna 1-2 kurkku ja siihen .40 tai isompi kaasari niin ei tartte isommin synkkailla.....
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 22.05.03 - klo: 19.55
Lainaus käyttäjältä: "TapHaap"
Rakenna 1-2 kurkku ja siihen .40 tai isompi kaasari niin ei tartte isommin synkkailla.....


hmm..siis yks kaasari josta kahteen pönttöön? .. jaa, ei tuokaan ollenkaan huonompi idea  :lol: mutta ei se kuitenkaan takaa että motit todella käy samaan tahtiin .. 2 kaasaria olis kuitenkin varmempi?
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: mascot - 22.05.03 - klo: 20.19
Mika katoppas tuolta Ofna Monster pirate runko ei tosin tule pyöriä mukana....

http://www.stormerhobbies.com/
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 22.05.03 - klo: 21.57
Tässä vielä hpi-savagen tehon puutteiden kanssa pyöriskeleville, tahi rättäri-faneille. Bokseri-savage :

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=2335
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: turilas101 - 23.05.03 - klo: 01.09
Mielenkiintonen ajatus, vaikuttaa aika oudolta... Tosiaan, jos ajattelet että toinen kone ottaakin hätäsemmin jengaa kuin toinen niin aikalailla sotkevat toisiaan, toinen jarruttaa toista ja toinen taas antaa toiselle "liikakierroksia"... Onneksi noissa koneissa on keskipakokytkimet jotka antaa jonkun verran anteeksi vaikkei koneet täysin samaan rytmiin käviskään. Kuvittelisin että aikamoista tärinää saa aikaan ja pääratas saa kärsiä... :)

Rupesin miettimään tuota 1-2 kaasaria, en osaa sanoa varmasti mutta mahtaako toimia kun on kaksi erillistä moottoria, erilliset kampiakselit ja omat työtahdit, johan siinä menee kaasuttimessa pasmat sekasin kun imutahdit on eri aikaan. Kaks kaasaria ehkä vaan, ja sitten ne pitää vaan saada synkattya samoihin. En tiedä... se on ainakin varma että 2-1 pakoputki ei tule kyseeseen. :)

Kyllä tulee rähee peli, tuo linkin takana ollut 2xO.S.:llä varustettu vehje oli kyllä sen näkönen ettei eturenkaat paljoa maata hipase.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 23.05.03 - klo: 09.47
Hyviä kommentteja, kiitos kaikille!
Joo, pääratas sais olla metallinen juuri tuosta syystä että joutunee melkosen koville, ja kyllä mäkin olisin taipuvainen kahteen kaasariin ja pakoputkeen (koska sellasetkin hyllystä löytyy) ainakin aluks.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 23.05.03 - klo: 22.59
Synkronoinnista seuraavaa:

1: Koneet erillisilä kytkinkelloila ja yksi kaasari ( = toisistaan riippumattomia)->
yhden kaasarin näkemä kuutiotilavuus vaihtelee 1xkone-2xkone ->
Ei toimi ! (koneiden keskinäinen ajoitus ei pysy samana kuin "oikeissa" useampisylinterisissä koneissa)

2. Koneet erillisillä kytkinkelloilla ja molemmilla oma kaasari ->
Kaasarien kurkkujen aukeaminen tulee saada synkkaan. Ja lisäksi seokset tulee saada synkkaan ts. koneet käyttäytyvät identtisesti koko kierrosalueella.  Jos hommaa verrataan 1:1 koneisiin, joissa suuttimet ovat kiinteät, ongelmaksi muodostuu pikkukoneiden seossäädöt. Ne voi saada vain noin suurinpiirtein "sinnepäin" Kurkkujen aukeamisen säätäminen synkkaan riittävällä tarkkuudella tulee jo olemaan riittävän vaikeaa. 1:1 moottoreissa homma voidaan hoitaa vertailemalla alipaineita kaasareiden kurkuista, mutta näissä pienkoneissa homma tuskin onnistuu.
Seos juttu vielä lisäksi.

3. Paras vaihtoehto näyttäisi olevan :
Koneet kiinteästi samassa päärattaassa ja yksi kaasari, josta tulee samanlaista löpöä molemmille koneille. Kytkin kello vasta päärattaan jälkeen. Tässä vaihtoehdossa koneet voitaisiin ajoittaa 1-kierroksen offsetilla, jolloin yksi kaasari (kummasta vain) koneesta riittäisi, ja näin ainakin seos molemmille koneille olisi sama.
Vaikuttaa siihen asti hyvältä, mutta kuinka kaksi toisiinsa kiinteästi kytkettyä vetokäynnistin konetta käynnistetään ??

4. Lopuksi: Paras vaihtoehto lienee yksi riittävän tehokas kone.
Se, että jos ameriikan poijjat ovat kahden koneen yhdistelmiä rakennelleet, ei tosiaankaan tarkoita sitä että 1hp+1hp =2hp, ja että se oikeasti toimisi. Varmaan pysyy käynnissä, mutta pääsisikö melkein samaan suorituskykyyn sammuttamalla toisen koneen.

5. Jos kokeilla haluaa, itse ainakin kokeilisin seuraavaa: Tekemällä synkronoinnista säädettävän (servo seokseen tai kurkkuun) ja asentamalla koneet siten, että toinen vetää etupäätä ja toinen takapäätä, pääsee kokeilemaan säädettävää vetosuhdetta, kuten nykyisissä ralliautoissa. esim 40%/60% etu/taka. Tämä nyt lienee tosi utopiaa !!??!! Olisipahan ainakin tullut kokeitua sellaista, jota joka nettisivulta ei löydy !!

Taitaa olla aika pehmyttä tänään...
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: TapHaap - 23.05.03 - klo: 23.05
tai sitten laittaa tällaisen:
http://www.atalarc.fi/images/saito_fa-300t.jpg

http://www.atalarc.fi/html/moottorit.htm
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 23.05.03 - klo: 23.08
Totta ! Mutta nyt juttu perustuu siihen, että on pakko päästä laittamaan kaksi konetta !! Lieneekö jotenkin coolia, seksikästä, tai sitten on kaksi konetta käytettävissä, kuten mikalla lienee ??
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: RC_seniori - 23.05.03 - klo: 23.51
Tuota noin... jos homman ajattelee näin :  Kun toinen kone alkaa nyykähtää antaa toinenkin kone tehonsa käyttöön, jolloin 1+1 = melkein 2. Eli vaikkei koneet kävisikään aivan samanlailla, mutta mahdollisimman hyvin säädettynä veikkaisin että tehonlisäys on melkoinen verrattuna yhteen koneeseen. Amerikan poijaathan on sitä mieltä, että tehot kaksinkertaistuisi, mikä kuitenkaan ei varmaan pitäne paikkaansa.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: turilas101 - 24.05.03 - klo: 01.23
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Synkronoinnista seuraavaa:
3. Paras vaihtoehto näyttäisi olevan :
Koneet kiinteästi samassa päärattaassa ja yksi kaasari, josta tulee samanlaista löpöä molemmille koneille. Kytkin kello vasta päärattaan jälkeen. Tässä vaihtoehdossa koneet voitaisiin ajoittaa 1-kierroksen offsetilla, jolloin yksi kaasari (kummasta vain) koneesta riittäisi, ja näin ainakin seos molemmille koneille olisi sama.
Vaikuttaa siihen asti hyvältä, mutta kuinka kaksi toisiinsa kiinteästi kytkettyä vetokäynnistin konetta käynnistetään ??

Tämä tosiaan on kenties toimivin vaihtoehto! Tuohon käynnistykseen lienee ratkaisuna modifioida jotain startteria niin että koneet saa pyöräytettyä päärattaasta käyntiin. Missä käsistartterissa riittää potku kun kahden kisakireen koneen puristukset tulee vastaan? :)

Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"

4. Lopuksi: Paras vaihtoehto lienee yksi riittävän tehokas kone.
Se, että jos ameriikan poijjat ovat kahden koneen yhdistelmiä rakennelleet, ei tosiaankaan tarkoita sitä että 1hp+1hp =2hp, ja että se oikeasti toimisi. Varmaan pysyy käynnissä, mutta pääsisikö melkein samaan suorituskykyyn sammuttamalla toisen koneen.

Käytännöllisin, mutta asiahan on ihan eri vaikka tehoa tulis 6hp, siitä puuttuu se toinen kone. :twisted:

Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"

5. Jos kokeilla haluaa, itse ainakin kokeilisin seuraavaa: Tekemällä synkronoinnista säädettävän (servo seokseen tai kurkkuun) ja asentamalla koneet siten, että toinen vetää etupäätä ja toinen takapäätä, pääsee kokeilemaan säädettävää vetosuhdetta, kuten nykyisissä ralliautoissa. esim 40%/60% etu/taka. Tämä nyt lienee tosi utopiaa !!??!! Olisipahan ainakin tullut kokeitua sellaista, jota joka nettisivulta ei löydy !!

Jees, kuten sähköautoissa eri moottorit edessä ja takana. Sitten vielä kolmikanavainen ohjain, erilliset koneet eteen ja taakse ja niille omat kaasuservot, siitä sitten vaan sompaamaan, voi mutkan mukaan ajaa enemmän etuvedolla / takavedolla. :mrgreen:

Tai molemmat servot samaan kanavaan kiinni, ei mene veto ihan tasan mutta voisi toimiakin.

Hulluja ideoita. :)
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: ReCo - 24.05.03 - klo: 09.37
joo aika magee saattas tulla :D
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 24.05.03 - klo: 20.23
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Totta ! Mutta nyt juttu perustuu siihen, että on pakko päästä laittamaan kaksi konetta !! Lieneekö jotenkin coolia, seksikästä, tai sitten on kaksi konetta käytettävissä, kuten mikalla lienee ??


juuri, näin, kokeellinen homma kun sälät kerta löytyy (käyttämättömänä) hyllyssä.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Mika R - 24.05.03 - klo: 20.26
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Tuota noin... jos homman ajattelee näin :  Kun toinen kone alkaa nyykähtää antaa toinenkin kone tehonsa käyttöön, jolloin 1+1 = melkein 2. Eli vaikkei koneet kävisikään aivan samanlailla, mutta mahdollisimman hyvin säädettynä veikkaisin että tehonlisäys on melkoinen verrattuna yhteen koneeseen. Amerikan poijaathan on sitä mieltä, että tehot kaksinkertaistuisi, mikä kuitenkaan ei varmaan pitäne paikkaansa.


niinno, siltä pohjalta mitä R/C lehdissä on ollut artikkeleita niin lopputulokset on olleet hätkähdyttävän rajuja pelejä (ja hauskoja). En kuitenkaan väitä että olis tehokkaampi kuin isompi yksimoottorinen, mutta kyllä tehokkaampi kuin 1 x sama moottori
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Otsomaani - 24.05.03 - klo: 20.28
Lainaus käyttäjältä: "TapHaap"
tai sitten laittaa tällaisen:
http://www.atalarc.fi/images/saito_fa-300t.jpg

http://www.atalarc.fi/html/moottorit.htm


Voi vaan tulla kalliiks sylinteriputkien ja mäntöjen vaihto :wink: .
Etenkin 5 sylinterisissä.
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: ReCo - 24.05.03 - klo: 20.36
niimpä :wink:
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: Heikkri - 24.05.03 - klo: 20.37
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "RC_seniori"
Tuota noin... jos homman ajattelee näin :  Kun toinen kone alkaa nyykähtää antaa toinenkin kone tehonsa käyttöön, jolloin 1+1 = melkein 2. Eli vaikkei koneet kävisikään aivan samanlailla, mutta mahdollisimman hyvin säädettynä veikkaisin että tehonlisäys on melkoinen verrattuna yhteen koneeseen. Amerikan poijaathan on sitä mieltä, että tehot kaksinkertaistuisi, mikä kuitenkaan ei varmaan pitäne paikkaansa.


niinno, siltä pohjalta mitä R/C lehdissä on ollut artikkeleita niin lopputulokset on olleet hätkähdyttävän rajuja pelejä (ja hauskoja). En kuitenkaan väitä että olis tehokkaampi kuin isompi yksimoottorinen, mutta kyllä tehokkaampi kuin 1 x sama moottori


Ilman muuta kannatta kokeilla, varsinkin kun moottorit on jo maksettu. Tekee synkronoinnit niin hyvin, kuin pystyy. Ajelee vaikka yksi kone kerrallaan ja pistää säädöt kohdalleen ja kokeilee sitten yhdistelmällä. Soundit voi olla mielenkiintoiset:
Työ tahdit samaan aikaan = 1.pyttyinen
1/2 kierroksen ajoituksella harrikkamainen soundi.
Kierroksen erolla normaali kaksipyttyisen soundi.
Onnea ja menestystä !!
Otsikko: Monsteri konversio
Kirjoitti: blenheim - 25.05.03 - klo: 09.24
Ainakaan konetta ei tarvitsisi huudattaa äärikierroksilla tehoja kaivatessa, toisin kuin yhdellä mootttorilla.
Mutta tuosta rungosta vielä. Ei tuohon USA-1:sen runkoon mahdu, ainakaan ilman levennyksiä, kahta moottoria. Näytti nuo Heikkri:n pistämissä kuvissa alustan olevan itsetehty leveämmäksi. T-Maxxissa kun ei turhan leveää runkoa vakiona ole, eikä myöskään Ofnassa. Suosittelisin omatekoista, vaan jos löytyy rahaa ja välineitä niin kyllähän sitten sopii USA-1 runkoa väsätä leveämmäksi!
Onnea vaan projektille!