RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Fujima - 28.09.08 - klo: 00.33
-
Tarkoituksena olisi pistää pieniä, esim http://www.supermagnete.de/fin/more_pics.php?article_id=Q-10-04-02-G (http://www.supermagnete.de/fin/more_pics.php?article_id=Q-10-04-02-G) entisten magneettien tilalle. Niitä menisi 50-80kpl per moottori
Onko tässä jotain ongelmaa?
Paitsi että ne entiset magneetit on hankala irroittaa.. ehjänä ainakaan.
-
Mitä järkeä??
-
Käämiin aiheuttama momentti lasketaan; ABIn sin alfa. B on magneettivuon tiheys ja neodymiummagneeteissa se on suurempi.
-
Jos ne magneetit on nyt liimaamalla kiinni (ettei hitsaus kuumenna) niin typpihappo ainakin poistanee...ei ehkä sisällä kotona kiva tehdä kuitenkaan?
Sen verran olen itsekkin kokeillut, ettei pikaliiman irrottaja tehonnut kovalevyn vastaavien irroitukseen..
(Tein dremelinlaikalla suoran lipan magneettien taakse ja "johdin" lisäkenttää orkkismagneetille. Kuumeni! Lisäsksi uudet korvat törröttämässä teki asentamisesta haasteellisen..
-
Onko ne magneetit kalliita ja onko kyseessä stock -moottori? Onko vaivan arvoista vaihtaa magneetteja, jos kohtuurahalla saa parempaa konetta tilalle? Vai tekeekö mieli vain kokeilla? :)
-
No tätä minäkin tarkoitin. Tuolla rahalla ja vaivalla ei saa kummoisia aikaan, eli parempaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla tehokkaampaan moottoriin. En kuitenkaan usko, että sinulla on jo käytössä se tehokkain saatavilla oleva moottori. Tietty jos haluaa rakennella ja pajottaa, niin virityshän on onnistunut jos tehot ei laske yli 30%...
-
Magneettien suunnan kanssa saa olla tarkkana ettei pinosta tule vaikka kohti ankkuria + kenttä..
Kokeilemalla oppii, mutta tehokasmagneettinen valmiskannu saattaa tulla työn lopputulosta halvemmaksi
-
40€ maksaa 160 tommosta magneettia jotka riittäs vallan mainiosti kahteen moottoriin. Kyllä stock on kyseessä.
Mutta siitä en tiedä että rupeaako moottori kuluttamaan myös enemmän virtaa silloin kun on vahvemmat magneetit?
-
Lisäteho ei koskaan tule ilmaiseksi eli jostain muualta se on pois ellei onnistu parantamaan hyötysuhdetta samalla.
-
Ainakin kalliimmissa koneissa on vakiona neodyymimagneetit.