RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Foxit - 03.10.08 - klo: 02.07

Otsikko: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: Foxit - 03.10.08 - klo: 02.07
Kyseessä on siis Speedpassionin Granturismo 1.1 LPF nopeudensäädin. Säädin on siis sensorillinen ja tarkoitettu sensorillisille ja sensorittomille harjattomille moottoreille. Ongelmana on siis se että nopeuden säädin ei anna ollenkaan kalibroida itseään. Olen yrittänyt tehdä kalibrointia täysin ohjeiden mukaan mutta homma ei etene niin kuin pitäisi.

Olen kokeillut moottorin kanssa ja ilman moottoria. Tietääkseni tuon lähettimen sauvan asennon kalibroiminen pitäisi onnistua pelkästään jo silloin kun säätimeen tulee virrat ja vastaanottimen piuha on kytkettynä. Säätimeen siis syttyy virrat kun punainen ledi syttyy hetkeksi. Myös ohjausservo lähtee toimimaan.

Moottorin kanssa, moottori eikä säädin reagoi mitenkään lähettimen liipasimen liikkeisiin. Moottorina minulla on nyt Speedpassionin Competion 5.5. Moottori pitää siis piippaavaa ääntä kun käynnistän kalibroinnin, mutta siinä vaiheessa kun pitäisi mennä seuraavaan vaiheeseen, niin set-napin painalluksen jälkeen piippaava ääni muuttuu jatkuvaksi ja punainen ledi jää palamaan.

Nyt alan jo epäilemään tuon säätimen kuntoa... Voiko nopeudensäädin olla nyt rikki, koska kalibrointikaan ei onnistu? Mikä siis avuksi?
Otsikko: Vs: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: bluebeetle - 03.10.08 - klo: 08.14
Sensorillinen moottori?

Onhan sensorijohto kunnolla paikallaan, ja onhan moottorin johdot oikeissa paikoissa?
Otsikko: Vs: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: Jorma01 - 03.10.08 - klo: 09.00
Oma SpeedPassion Feigao säädin ei antanut kalibroida kun Traxxas TQ ohjaimessa oli päällä kaasu/pakki 70/30. Kun muutti 50/50 niin antoi kalibroida.
Otsikko: Vs: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: jarkko - 03.10.08 - klo: 12.14
Oman GT:n radiosetuppi on tehty kauan sitten, mutta muistelen, että se lähti liikkeelle niin, että noparin setup nappi pohjassa laitetaan auton virta päälle ja siitä sitten vapaa>kaasu>jarru.

Tarkista myös, ettei moottorin päässä mikään juotos/johto ole kosketuksissa moottorin rungon kanssa.

GT 1.0 on erityisen herkkä Futaban 3PK:n setupille. Kaasun EPAn pitää olla tasan 100% setuppia tehdessä eikä sitä saa muuttaa siitä mihinkään myöhemminkään.
Otsikko: Vs: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: Foxit - 03.10.08 - klo: 18.00
Ongelma selvisi ja vika oli osaamattomassa käyttäjässä kuten niin usein aina :p. Olin pistänyt vastaanottimen piuhan Batt- porttiin kanavaportin sijaan. Ei siis mikään ihmekkään ettei käskyt menneet perille :lol:.
Otsikko: Vs: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: -SS- - 27.08.09 - klo: 19.56
Itsellä on tuo crawler combo ja en saa sitä säädettyä (kalibroitua),
ohjaimena juuri tq2, mutta nyt 50/50 asennossa. Punainen valo piippaa aina
alussa ja teen mitä teen, mutta miten se tehdään oikein, että saa kaasun,
jarrun ja pakin kalibroitua normaaleiksi?

Auttakaa  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Nopeudensäätimen kalibrointiongelma. Apua!
Kirjoitti: Penguin - 27.08.09 - klo: 21.48
Eikös tuo ole Hobbywingin nopari, vaikka Speedpassion nimellä myydäänkin. Punainen valo kuuluukin vilkkua alussa ja set key pitää päästää heti kun se vilkkuu. Alla kuva mitä sanoo manuaali.