RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Wellu - 24.05.03 - klo: 20.42
-
Mikä mottori sopis Kyosho V-one R autoon?
Oon näiden kiertokankien mallien kanssa ihan hukassa!
Käykö taka- ja sivupuhalteiset moottorit?
Antakaa esimerkkejä!
-
Jos olisin sä ostaisin O.S. 12 TR:n
http://www.osengines.com/engines/osmg2001.html
Sivu- ja takapuhalteiset käyvät molemmat tuohon autoon, ne tarvitsevat vain erilaisen pakoadapterin.
Jos en nyt ihan väärin muista niin eikös kiertokanki ole se jonka avulla mäntä on kampiakselissa kiinni?
Mitä ihmeellistä niissä sitten olisi?
-
joo vois olla hyvä vaihto ehto :!:
-
Hups tuli pikku virhe! Tarkoitin noita kampiakseleiden malleja, kun tuohon autoon pitää ilmeisesti olla mallia SG :roll:
Minkä hintainen tuo moottori on?
-
Heh, mäkin aina sekaan kiertokangen ja kampiakselin. :)
Tää on heitto, mutta luulen että osuu aika lähelle, ripauksen yli 200e + tuohon sitten vielä päälle vauhtipyörä, kytkinkello laakereineen ja kytkin.
-
Oisko mitään mottia mihin ei noita uusia osia tarttisi ostaa?
Entä Novarossi?
Pitäis vissiin olla se SG-mallinen kampiakseli
-
Tää menee hankalaksi, kun mulla ei ole oikeastaan mitään tietoa noista tourinkimoteista.
Eikai siinä mitään erikoismallista kampiakselia pidä olla kunhan kytkinkello, vauhtipyörä ja kytkin sopivat siihen.
Novarossithan on kanssa ihan mukiin meneviä vempaimia, mutta en usko, että ne sen halvempia olisivat.
Mikä auto sulla nyt on käytössä, vai ostatko ensimmäistä polttista?
-
Auto on Kyosho V-one r.
Katselin tuossa noita ohjeita ja siinä satuttiin mainitsemaan, että
moottorissa pitäisi olla SG-mallinen kampiakseli, eli siinä
kytkinkello ja sun muut osat jotka ilmeisesti käyvät vain tuon tyyppiseen moottoriin........ En sitten tiedä :roll:
-
Ahaa, siis sulla on jo se auto?
Tuliko ne kytkinkellot sun muut jo auton mukana?
-
Kyllä tuli
-
O.S. 12CV-R sopii ainakin. Ainakin Kyosho.comissa niin sanotaan.
Tuolla koneella auto kulkee 80-88km/h. Vai riittääkö se sulle? :D
Ajatko sä kilpaa tolla autolla?
-
Ongelma onkin se, että en löydä tuosta sitä SG versiota!
Ainoastaan tuo "normaali" ja Pilot Shaft on esitelty tuolla
O.S:n kotisivuilla!
ääääääääää lähteee järki :evil:
-
Onko se 'SG' lyhenne jostain?
Sun varmastikin kannattaa kysyä joltakin meitä viisaammalta.
Soita vaikka jollekin Kyoshon-jälleenmyyjälle.
-
Onkohan tuo Pilot Shaft ja SG sama asia?
-
Käyköhän Pilot Shaft versio tuosta .12CV-R motista tuohon V-One R:ään
-
Tavallisen tyyppisessä akselissa kampiakselin kierteet lähtevät heti laakereiden jälkeen(moottorin)ja alussa on sellainen outo metallinen motukka(kyoshon moottorit) ja lopusaa tavallinen ruuvi.Tähän väliin tulee kuitenkin iso metallinen prikka. Tämän jälkeen tulee vauhtipyrä.Tuossa os moottorissa näyttäisi olevan tavalllien akseli, koska siitä puuttuu tuo kartio. http://www.osengines.com/engines/osmg2052-01a.jpg
Sg tyyppisessä akselissa kierteet eivät lähde heti laakereiden jälkeen, koska siinä alussa on sellaine muovinen kartio. Koska esim kyoshon kolmipala kytkimessä on sellainen upotus kytkinkellossa johon tuo kartio uppoaa, ja näin ollen kiristää sen.Tuossa välissä ei ole mitään metallista prikkaa.Tuossa Rb:n koneessa (kolmas ylhäältä )on heti laakereiden jälkeen sellainen pieni musta kartio.
http://www.rbproducts.com/rbww/engines2.11/index.html
-
Ossissa on samanlainen SG akseli kuin RB:ssä, niinkuin kaikissa muissakin SG akseli koneissa (se on standardi) ja siten vaativat omat osansa jotta kytkin ja kello jne saadaan kiinni. SG akselissa on myös integroitu pilot shaft (eikä tarvii ostaa erikseen). Standard akselissa on vaan jengat johon oilot shaft tulee kiinni. Short shaft on sama, mutta tarkoitettu esim Assolle ja Traxxakselle.
-
Sanokaa jokin esimerkki moottorista, joka kävis tuohon V-One R:ään!
Käykö esim. O.S MAX .12CV-R w/#10A motti?
-
Ostin tuon auton Tower Hobbies nimisestä liikkeestä, jonka sivuilla sanotaan, että tuo O.S MAX .12CV-R w/#10A moottori kävis siihen :roll:
-
Eikö täällä oo ketään, jolla ois sama auto ja osais neuvoa tässä asiassa
-
Et sitten viitsinyt itse etsiä netistä esim googlella ? :mrgreen:
No, tämä OS 12 TR käy
(http://www.kyosho.com/cars/osmg2003.jpg)
"The O.S. ®.12 TR engine with Pilot Shaft and #10J Slide-Valve Carb OSMG2003 is the perfect power plant for the V-One RR!."
kts.
http://www.osengines.com/engines/osmg2001.html
http://www.kyosho.com/cars/kyoc0458.html
kuten myös Sirion kone, jonka saa valmiina V-One-R(R) kanssa.
-
Itse asiassa tuo motti ei mee suoraan tuohon V-One R:ään (Koska pilot shaft).
Siinä kampiakselin juuressa pitää olla se kartio, mutta nyt itselläni
on kasa niitä, joten ei enää ongelma
-
Jos tiedät paremmin kuin Kyoshon sivut, miks kyselet - 3 kertaa ?
No, ihan sama mulle.
-
Eikös tuon koneen pitäis käydä myös yhtälailla v-one s:ään.. osaatteeko sanoa onko tuo "tehokkaampi" kuin gs-15r käytännössä, jos jollain on kokemusta tuosta koneesta että onko ostamisen arvoinen? :|
-
Eikös tuon koneen pitäis käydä myös yhtälailla v-one s:ään.. osaatteeko sanoa onko tuo "tehokkaampi" kuin gs-15r käytännössä, jos jollain on kokemusta tuosta koneesta että onko ostamisen arvoinen? :|
*meep* Väärä vastaus.
gs15r on sillä toisenlaisella kampiakselilla, eli kaikki hilppeet ja kilkuttimet ovat sitä varten.
TOKI tuon saa v-one-säänkin sovitettua mutta varaudu ostamaan kaikenlaista pientä kilkutinta ja osaa, joista ainakin yhden hankkiminen on havaittu aivan h*vetin vaikeeksi.
-
Eikös tuon koneen pitäis käydä myös yhtälailla v-one s:ään.. osaatteeko sanoa onko tuo "tehokkaampi" kuin gs-15r käytännössä, jos jollain on kokemusta tuosta koneesta että onko ostamisen arvoinen? :|
Itsellä ei ole kokemuksia tuosta Kyoshon GS-15R moottorista, mutta paperilla tuo on tehottomampi kuin monet kilpakäyttöön tms. tarkoitetut 0,12 kokoluokan moottorit. Tuosta Kyoshon moottorista saadaan ulos jotain hieman alle 1 heppa ja noista 0,12 kokoluokan kisamoottoreista helposti yli 1,2 heppaa.
-
Eikös tuon koneen pitäis käydä myös yhtälailla v-one s:ään.. osaatteeko sanoa onko tuo "tehokkaampi" kuin gs-15r käytännössä, jos jollain on kokemusta tuosta koneesta että onko ostamisen arvoinen? :|
*meep* Väärä vastaus.
gs15r on sillä toisenlaisella kampiakselilla, eli kaikki hilppeet ja kilkuttimet ovat sitä varten.
TOKI tuon saa v-one-säänkin sovitettua mutta varaudu ostamaan kaikenlaista pientä kilkutinta ja osaa, joista ainakin yhden hankkiminen on havaittu aivan h*vetin vaikeeksi.
Meinaat sä nyt tota kartio osaa.. Jos oikein rivien välistä luin? :mrgreen:
-
Kyosho GX-21 moottori löytyy esim inferno 7.5 sportin readysetin perästä...sattuuko joku tietämään mistä löytyis tosta tarkemmin tietoo (kierrosluvut ymm) ...tai että onko siitä mihinkään. :?:
nooh saimpahan nyt tietoon että siinä on 1.8hp kun soitin maahan tuojalle...
-
cgarf---> Tarkoitat varmaan GS21R moottoria? Tuli tosiaan Inferno Sportsin mukana. Kai siitä johonkin on... :roll:. Sillä voi vaikka heittää vesilintua.
Vetostartteri hajosi jo ennenkuin sain koneen ekaa kertaa käyntiin, siis jo ennen sisäänajoa! Koneen käyntiin saaminen ensimmäistä kertaa oli todella tuskallista taistelua.
Nyt on uusi vetostartteri, pari litraa ajettu ja se alkaa taas "löystymään", eli ei jaksa pyörittää moottoria. Kaiken lisäksi kannesta on jengat löystyneet niin, että tulppa on löysällä :evil:, eli ei siis käynnisty enää ollenkaan. Moottori kuumenee aika nopeasti, jonka jälkeen vaikea saada käyntiin. Tehot ihan "riittävät" tälläselle aloittelijalle, tosin aika laiska alakierroksilla (voi, tietenkin olla säädöt vähän pielessä).
Yhteenvetona, taidan hankkia uuden moottorin (...eli GS:ä tulee varmaan pian myyntiin...). Tuosta #*"** moottorista on ollut mulle vain pelkkää päänvaivaa :twisted: .
-
ei vaan tarkoitan juuri sitä mitä kirjoitan elikkä gx21... nyt tuli hieman enemmän tietoa kyseisestä moottorista...
Re Inferno RDS GX engine spec
Capacity : 3.46ml (.21 cu. in)
Bore : 16.6mm(.654in)
Stroke : 16mm (.630in)
Max RPM : 30000
1.8HP/28000rpm
Weight 420g
minulla ei ole ollut kovin suuria ongelmia kun sain säädöt suurinpiirtein kohdalleen potkua kyllä alkoi löytymään...mutta vielä löytyy säätämistä.
vois melkeen verrata noita tietoja siihen gs21R moottoriin että olisikohan vain hiukan uudempi malli...
-
Löysin Nitroreview.comista seuraavat tiedot GS21r:lle
Size: .21
HP (bhp): 1.2 bhp
Bore: 16.6mm
Stroke: 16mm
Ports: Not Available
Weight: 380gm
Displacement: 3.46 cc
RPM Range: 2,500 - 28,000
Average Rating: 3.18 out of 5 :roll:
Aika nuhapumppu. Toivottavasti se GX:ä on edes hiukan parempi tuote. Mä en ostanut ready-settinä, tulee näköjään eri moottoreilla.
-
Noi on sen vanhan sinisylinterikantisen GS21-R:n specsit.
Uudessa on ~1.6hp.
-
2002 luettelo ilmoitti mustakantiselle 1,7hp.
2003 malli lienee ärjympi.
-
Siinä kultakantisessa on tuo 1.6hp.
-
No toi gx tuli sinisellä kannella...