Taas on syksy ja aika summailla edellistä kautta. Ajattelin herätellä vähän keskustelua tulevasta kaudesta ja sääntöjen yms kehittämisestä.
Kesän aikana ainakin TSP-10 luokassa on ollut enemmän tai vähemmän spekulointia / kitinää koneiden laillisuudesta. Suurin puheenaihe lienee ollut laittomat (paksummat) roottorit. Olisiko ensi kaudeksi mahdollista vapauttaa pro-stock luokan koneissa roottorit? Tällöin ei varmaan kellekään jäisi arvailun varaan, ajaako joku laittomalla roottorilla, koska sellaita ei ole... :tongue:
Jos tätä ei ole mahdollista tehdä, niin olisiko mahdollista sinetöidä TSP-koneet kisan alussa? Tällöin ei roottoria pystyisi salaa vaihtamaan heti katsastuksen jälkeen, ennenkuin protestia ehditään tekemään? Jos kone / roottori pitää vaihtaa, niin tämä tehtäisiin katsastuksen valvovan silmän alla ja uusi sekä vanha roottori / moottori katsastettaisiin aina vaihdon yhteydessä, ennenkuin kone sinetöidään uudestaan? Tämä myös mahdollistaisi sen, että roottorit olisi helppo viimeisen finaalin jälkeen katsastaa, kun ensin on todettu, että sinetti on kunnossa. :police:
Samaan hengenvetoon voisin kysäistä, mikä mahtaa nykyään olla protestimaksu FTT kisoissa? Ja miten protestikäytäntö kisoissa teoriassa pitäisi toimia?
Protestointihalukkuus on selvästi kasvussa. :mrgreen: