keskustelua yokomoisto eli asioita, kommentteja, mielipiteitä, säätöjä. niin edelleen...
autoni on mr-4tc special 2
Aake neuvoi mua laittaa yokomon siniset jouset taakse ja ottaa takaata kallistuksen vakaajan pois (ne säädöt näyttää toimivan)
Ja neuvo laitaa lisää maavaraa
(nää säädöt ainakin toimii tattarisuolla)
edessä mulla on yokomon alkuperäiset jouset (keltaiset)
tattarisuolla ainakin pehmeät renkaat kuluu 3 ajo kerrassa
(mulla halkes yokomon alkuperäiset renkaat eikä ne renkaat ees pitänyt hyvin)
pito aineet ei pidä hirveen hyvin tattarisuolla
Kun noita säätöjä laittelee, niin kannattaisi ainakin mainita mistä autosta on kyse. Tomisikohan nämä säädöt esim. minun GT-4:ssa? :wink:
Loistava topic. Joku jo kyseli kokemuksia uudesta Yokomosta ja onko niitä suomessa. Kyllähän niitä alkaa jo olemaan ~10 kpl suomessa. Omat kokemukset autosta ovat hyvin positiiviset vaikka setup hakeminen on vasta alkumetreillä. Auto tuntuu tosi lookiselta, nopealta ja helpolta ajettavalta. Ehdin ajamaan autolla parin otteeseen sisällä joten siitä en vielä osaa kovin paljon sanoa muutakuin sen et perus setup auto toimi jotenkuten matolla. Ei mikään nopea mut helppo ajettava.
Mitäs viel. Niin ulkona ollaan jo treenailtu autolla vähän enempi ja uusin setup myötä auton vauhti / ajettavuus on parantunut. Suosittelen autoa kunhan niitä saadaan lisää suomeen. Kuulin et viikon / kahden sisällä pitäis olla power hyllyssä lisää autoja.
Jani koita noita säätöjä mitä mä annoin (vois toimia sunkin autossa) :lol:
suosittelen
Joo, ajometrejä on uudella Yokomolla kertynyt jo aika mukavasti (~80+ akullista).
Auton setupit vielä hakusessa, mutta lähellä Suomeen sopivia "oikeita" säätöjä jo ollaan, vaikka on lähdetty ihan nollista.
Säätömuutosten vaikutukset tuntee juuri niinkuin kunnon kisa-autossa pitääkin.
Kilpailupaikalla autan kykyjeni mukaan apua tarvitsevia, jos säädöt ovat ihan hukassa.
Uutta kokeilua pukkaa koko ajan, ja viimeisimmät viritykset setuppien suhteen voi tarkistaa Suomen osalta esim. mun autosta kisapaikalla.
Laittakaapas kokeneet yokomo-kuskit tänne jotain linkkejä(vaikka jotain ulkomaisia verrkokauppoja) josta saa hyviä viri-osia, autoni on yokomo mr-4tc special.
Sanokaas myös joku hyvä kori asfaltille.
Kiitos jo etukäteen!
tällä sivulla on joitakin säätöjä http://members.tripod.com/yokomofinland/setups.htm
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"Joo, ajometrejä on uudella Yokomolla kertynyt jo aika mukavasti (~80+ akullista)....
Tarkotat varmaan SD:tä?
Koskakohan minunkin Yokomo saapuu... ois pitäny tulla jo.....
Yokomo MR4TC SD setup, Fintrack 2, 01/06/2003
http://www.netikka.net/kentech/tattarisuo_010603.PDF
Käykö MR-4tc custom:iin noi SD asetukset :|
Mistäs sais hommattua MR-4tc specialiin esim. jotain alu tai hiilikuitu osia??
Power-Racnig myy yokomoita ja olen nähnyt siellä SSG osia specialiin. eli siis silver surface graphite vai mikä se nyt oli..
Power - Racing myy hiilikuitu runkoja yms. Alumiiniset tukivarret voi tilata medasecin kautta.
aake myy jousia noin 6e (jos oiken muistan)
aake myy jousia noin 6e (jos oiken muistan)
2kpl jousia 6e
Kokeile toimiiko siinä! Ota noi säädöt lähtökohdiksi ja muuta jos on tarpeen..
Käytättekö one-way diffiä edessä? Pidänkö sen kiinni autossa vai vaihdanko perus diffiin?
Tatti, edessä ja keskellä one-way, ja takana diffi... :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "kribe"Tatti, edessä ja keskellä one-way, ja takana diffi... :mrgreen:
Se one-way siin keskellä on kyllä turha jos käyttää one way diffiä. :wink:
Nyt mulla on tälläset setupit:
Edessä oranssit jouset, vakaaja, öljyistä en tiedä.
Takana vihreät jouset, öljyistä ei tietoa.
keskellä one-way takana ja edessä diffi(testaus).
Ps.
Setupeista ei kenenkään kannata ottaa mallia, sillä ne ovat aika metässä :wink:
Hyödyttää paljon! Pistin heti kiinni takasin onewayn!
N. 60e, kato power-racingista.
Lainaus käyttäjältä: "l150040"Kun noita säätöjä laittelee, niin kannattaisi ainakin mainita mistä autosta on kyse. Tomisikohan nämä säädöt esim. minun GT-4:ssa? :wink:
kuuluisi ehkä tonne nitroforumin puolelle, mutta käytyäni suhaamassa siitepölyssä tuninki GT4:lla nämä näytti toimivan ok:
front:
1-way
silver springs
40wt
0 toe in
jaco nitro shoes shore 45 26mm
rear:
gear diff
yellow springs
40wt
3 toe in
jaco nitro shoes shore 40 30mm
kit anti roll bar
alumiinipalikkaa autossa pikkasen kiinni. silti hieman aliohjautuvuutta, mutta vois korjaantua radan paremmalla pidolla. extreme tapauksessa vois käyttää 40F/40R. camberit -1,5 jokapuolella ja nyt huonolla pidolla näytti takarenkaista tulevan tötteröt nopeasti, eli säädöt kelin mukaan.
Noh.. tää taitaa olla alkeellinen kysymys(olen vasta vastikään siirtynyt sähköön) kuinka diffiä saa kiristettyä/löysättyä?
Pistäkääpäs muutkin vaan rohkeasti omat setuit tänne!
Diffissä on toisella puolella ruuvi mitä voi kiristää ja löysätä...!
Thx!!!!!
Mitä one way saa oikein aikaan jos se on niin että se menee vain yhteen suuntaan niin eiks se olis parasta ottaa vaan hihna pois jos puhutaan mr-4tc:seestä :mrgreen:
ps.voi kuulustaa ihmeelisestä
Tarkoitus on että kun kaasutat, kaiikki 4 rengasta vetää ja ku jarruta niin vain takarenkaat jarruttaa!!! :mrgreen:
Jaaa... vai niin kai semmosen voisi hankia :mrgreen:
Mistä sais Yokomoon varaosia nyt kun powerilta ei saa vähään aikaan? Hihnoille, tukivarsille, ohjauspaloille ja päärattaalle ois tarvetta!!
Powerista niitä saa, puhelin käteen ja soittamaan!
Missä asennossa pidätte iskareitanne?
Mene lukemaan --> http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1158
Vihrea: Miksi menisin lukemaan?
mitkä säädöt sisä kaudelle olis hyvät yokomoon ???
mik90, en tiedä koska menen vasta ekaa kertaa ajamaan yokomoa sisälle.
Kokeilemalla löytyy.
ainakin kuviorenkaat ovat liukkaat hiekkaharjussa. mitä renkaita ja säätöjä suosittelisitte hiekkaharjuun, rata on liukas :lol: :lol:
foameja + pitoainetta
Pitoainetta ei saa käyttää hiekkiksessä, mutta pelkillä foameilla saa ihan hyvän pidon (tiedän kokemuksesta).
millä säädöillä sais lisää kääntyvyyttä mutkissa ??? :lol:
Jäykennä vaikka takajousitusta/vaimennusta, tai löysennä edestä,
takavakaaja jne.
Katso Medasecin sivulta säätöopas, ihan hyödyllinen.
Mik90, mikä radio sulla on? Radiossasi saattaa olla semmoinen vipstaaki, jota kääntämällä auton renkaat kääntyvät enemmän.
Radioita joissa on tämmöinen vipstaaki; Hitec lynx, 3D ja kaikki vähänkin vakio radiota paremmat.
Futaban megatech:issä ei ole tätä kääntö vipstaakii.
voisiko joku laittaa yokomon jousitaulukon??? :lol:
http://chili.dyndns.info/temp/SD_spring_rates.txt
siinä on uusimpaan jokkeen. Samat ovat ilmeisesti vanhaankin.
Yokomo
Spring Rating [lb/in]
Orange 18.87
Green 16.06
Pink 14.93
Yellow 14.71
White 12.94
Blue 12.12
Rayspeed
Spring Rating [lb/in]
Gray 19.90
Red 18.26
White 17.17
Yellow 14.87
Blue 14.29
Green 13.20
Associated
Spring Rating [lb/in]
White 40.00
Yellow 31.91
Purple 30.30
Copper 23.26
Red 23.08
Gold 18.35
Blue 16.53
Silver 13.89
Green 11.43
Arvot mitannut: Ling Kang Tong, ALZA Macroflux Development
mirc on yokomo kanava avattu!!! :shock:
nimellä #yokomo
Onko toi #yokomo kanava Qnetissä, IRCnetissä yms?
irs :lol:
Taidat tarkottaa ircciä???
Noh, nyt on toi #yokomo Ircnetissä..
yokomolta on tullut uus auto
ihan siistin näköinen
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.yokomousa.com%2Fnewproducts%2Fpict_kit%2Fmrtc-sd7_USA002.jpg&hash=4d8f7135b1b4768c75f8b9391ee2bcf3904a051a)
milloin suomeen?
Suomeen tullee ensi vuoden puolella. Kysy Aakelta...
Nyt kun CS-27 saippuakiekoista ei päästy eroon, on Yokomo julkistanut uuden, niille sopivan auton.
Demovideo löytyy http://www.yokomousa.com/newproducts/movies/drift_Test.wmv
Koko hirveä taistelu syksyllä turhaan, kun kerran oli testivideokin todisteeksi! :roll:
yokomon uusin auto tulee suomeen noin puolen vuoden kuluttua
hintaa tulee olemaan 300 € suomessa (power-racing)
voisko joku viellä laittaa yokomon polttis jousi taulukon tänne.
From Softest to Hardest
YS-1660 GT-4 Pro Spring, Red
YS-1655 GT-4 Pro Spring, Yellow
YS-1650 GT-4 Pro Spring, Green
YS-1760 GT-4 Shock Spring Set, Polished Silver
YS-1755 GT-4 Pro Spring, Grey
YS-1750 GT-4 Pro Spring, Brown
Mun mielestä yokomo on yksi parhaimpia autoja.. ;)
Ite meinaan ostaa YOKOMO MR-4tc sd ssg special version..
Mitä mieltä te ootte tosta autosta muuten ?
Itse sillä kohta vuoden ajaneena, voin sanoa että hyvä auto on. Tosin eräs tyhmä ratkaisu siinä on, joka on tukivarressa oleva ruuvi.
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"Itse sillä kohta vuoden ajaneena, voin sanoa että hyvä auto on. Tosin eräs tyhmä ratkaisu siinä on, joka on tukivarressa oleva ruuvi.
Mutta eikai se mitenkään haittaa ? :)
suositten yokomon ostoa. :wink:
oma mielipide
+kaikki ei kuluvat osat ovat kestäviä esim:ripustukset...
-diffit,vetarit...
Lainaus käyttäjältä: "mik90"suositten yokomon ostoa. :wink:
oma mielipide
+kaikki ei kuluvat osat ovat kestäviä esim:ripustukset...
-diffit,vetarit...
joo.. :)
ite oon ostamassa yokomon sähköautoo..
Onhan nekin laadukkaita. :)
Lainaus käyttäjältä: "Aleksi"Lainaus käyttäjältä: "mik90"suositten yokomon ostoa. :wink:
oma mielipide
+kaikki ei kuluvat osat ovat kestäviä esim:ripustukset...
-diffit,vetarit...
joo.. :)
ite oon ostamassa yokomon sähköautoo..
Onhan nekin laadukkaita. :)
Itse olen saanut yhden vetarin ja 2 onewayta rikki, toinen oli puhdas käyttövirhe/huolimattomuus ja toinen kun pudotin lattialle ja vääntyi killiksi.
Yokomo aiheisia linkkejä
//www.yokomousa.com
http://www.teamyokomo.com/
http://members.tripod.com/yokomofinland/
kauppoja
//www.power-racing.net
http://www.medasec.com/
Mistä sais Yokomoon alumiinisia koritolppia?
Yokomon autot tällä hetkellä suomessa.
..
Ylläpito: Foorumissa mainostaminen on kielletty. Säännöt löytyvät täältä (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1158).
Kevyen näköinen yokomon pohja.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.rayspeed.jp%2Fsite_image%2Fnew_pro%2Fnew_pro.photo%2Frs-19.jpg&hash=573b81b70b8c8d83612374f4069e2d5db59310e7)
Pohja on rayspeed valmistama.
No toi on SD malliin...
Onko jokomon mr-4tc hyvä? Vanha ainakin mutta onko ko. autolla mitää asiaan kisoihin?
Kyllä se on hyvä :P
ei kellään olisi sd ssg:hen hyvää set uppia sisälle?
Jotain koitan ulkomuistista laittaa viimekauden säädöistä...
Tavoitteena minulla oli suhteellisen rauhallinen auto.
Tulkki: E=eteen T=taakse
Iskareihin öljyt: E:40wt T:30wt (#3 männät)
Jouset: E:Oranssi tai vihreä T:pink tai kelt. Pidosta ja moottorista riippuen. Vakiolla voit jopa koittaa E:keltaiset, T:siniset.
Iskarit yläpäässä niin ulos kun vakiotukiin saa.
Alapäässä E:toisiksi uloin, T:uloimpaan reikään
Etulinkki sisimpään, toisiksi alimpaan reikään, takana alempaan riviin keskelle.
Kääntyvyyttä voit muuttaa vaihtamalla paikkaa ohjauspalan prikalle, ohjauspala ylempänä tai alempana. Aloita prikka ohjauspalan alla.
Ulosjoustot, edessä vähän takana enemmän. Kokeille vaikutusta!
Aurausta takana 2-3ast. pidosta riippuen (yleensä 3ast), alatukivarret suhteellisen keskellä säätövaraa (ohjekirjan mukaan).
Maavara n.4,5-5mm edessä ja takana.
Ohjekirjan löydät http://www.yokomousa.com/manuals/mrtc-sd1_manual_e.pdf
jos sellaista ei ole, yokomousa:ssa on myös joitain setuppeja jos haluat kokeilla.
Uutta setuppia todennäköisesti tulee heti kun aloitetaan sisäkautta.
- Nappe
Löytyisköhän vastaavanlaisia mattosäätöjä myös Special Versioniin jossa on SSG kit?
Pahoittelen että en ole aikaisemmin vastannut...
SSG-kitillä en ole itse ajanut kilpaa, MR4TC-Specialilla kyllä.
Tässä jotain pientä josta voisi lähteä liikkeelle:
Edessä n. 40wt takana 25wt öljyt.
Edessä vihreät, takana keltaiset jouset. Huonolle pidolle keltaiset eteen ja siniset taakse.
Edessä alatukivarren kiinnitys runkoon ylempään reikään.
Takana iskareiden yläpää kiinni koritolpan alempaan kiinnitysreikään, vaatii poraamista, alapäässä uloimpaan reikään, muistaakseni alempaan. Käytä pitkät iskarin alapäät.
Iskarit edessä niin ulos kun saa sekä ylhäällä että alhaalla.
Taakse 2ast. aurauspalat.
Iskareiden pituuksia en nyt muista, mutta varmista että molemmin puolin on yhtä pitkät iskarit, sillä tämä vaikuttaa suoraan ulosjoustoon. Arvaisin 65mm takana ja 61mm edessä?
Jotenkin näin homma meni.
Jos vielä haluat viimeisenpäälle virittää, niin ohenna takatukivarren keskellä olevaa ristikkoa puoleen paksuuteen, saat takatukivarren jouston vastaamaan etutukivarren joustoa.
Varmaan näillä pääsee alkuun :)
- Nappe
yokomolta on tullut uusi auto 1/12 MR-4TC MiNi'
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.yokomousa.com%2Fnewproducts%2Fproductspict%2Fmrtc-md_Box.jpg&hash=0b3545f315d6b6ff0fe16c2e80d3930ee3cf22a2)
http://www.yokomousa.com/index3.htm
Toihan on ollu ainakin puol vuotta tuol sivuilla...
Onko kenelläkään tässä foorumissa yokomo MX-4 ja kertokaa jos on. Minulla ainakin on MX-4 ja yokomo on hyvä merkki.
elikkä miten saisin autoon lisää kääntyvyyttä? prikka on ohjauspalan yllä ja muut säädöt:
öljyt e 40 t30
joset e vihreä t keltanen
iskarit ylhääll niin ulkona kun vakiotukeen menee
alhaalla toisiksi uloimmat edessä ja takana
droop edessä 4mm takana 2mm
camber -1 edessä ja takana
ja stanu kone.
Pehmentämällä etu jousitusta saa lisää kääntyvyyttä.......
Lainaus käyttäjältä: "mza2"elikkä miten saisin autoon lisää kääntyvyyttä? prikka on ohjauspalan yllä ja muut säädöt:
öljyt e 40 t30
joset e vihreä t keltanen
iskarit ylhääll niin ulkona kun vakiotukeen menee
alhaalla toisiksi uloimmat edessä ja takana
droop edessä 4mm takana 2mm
camber -1 edessä ja takana
ja stanu kone.
Kokeile laskea etulinkin sisempää kiinnitystä (iskaritornissa) yhden pykälän alas, tai pidennä sitä yhdellä pykälällä, tietty hiukan riippuen missä se nyt on.
Itse en menis pehmentämään jousia tuosta vihreä/kelta-setupista.
löytyisiköhän keneltäkään jostain jemmasta sd ssg:hen set uppeja hyvinkään ulkobaanalle?