joo otsikko kertoo enemmin kuin tuhat sanaa :angel:
tässä olisi new e-maxxille oma topicci kun toinen topicci on vanhalle e-maxxille
toi uushan on varmaankin tosi hyvä ja ite tilasin sen.Luultavasti huomenissa on kotona ja pääse rälläilemään pihalle...sitä en malta odottaa et miten auto menee 8,4v akuilla ja 2kpl viel :shocked: voisko viel joku kertoa et onko toi harjaton versio vai ihan vakio ku toi englanti ei oikeen loisteliaasti suju viel :laugh: http://www.rcplanet.com/Traxxas_E_Maxx_16_8V_4WD_RTR_COMBO_p/tra3905com2.htm
Olis kai tästäkin voinut tuolla vanhassa E-maxx topicissa kirjoittaa.
Kyllä se ihan vakio harjallinen on. Ne vakiot titan motit ei sitten ole mitään kaikkein kestävimpiä.
niikus miten ei ¨kestäviä¨??
jos hyötysuhde on huono, niin kone lämpenee helposti ja "palaa", eli eristeet sulaa ja sen jälkeen se käy kirjahyllyn koristeeksi.
mutta eikös se olis kannattavaa hankkia tuohon harjaton systeemi, kun tossa on sillanen "valmius" eli vaihteisto on tehty kestävemmäksi.
Esimerkiks joku 20 akullista ajaa alkuperäisellä koneella ja sitten se kärvähtää. Vielä nopeammin varmaan jos ajojännite on 16.8v 14.4v sijaan. Etenkin jos laittaa koneen koville, vaikkapa tilanteessa jossa auto on jäänyt jumiin ja sitten koittaa saada auton irti painamalla kaasun pohjaan ja pitämällä tovin namiskan pohjassa samalla kun auto myörii paikallaan.
Jos ostan nuo fastlane machinen aludiffit uuteen MAXXiin:http://www.rc-monster.com/fastlane.php?pg=3 niin eikö ne mene vaikka näihin: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=FLM18700&cat=31
taikka näihin: http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=FLM1750018500&cat=31, jos laitan valinnaks uudemman MAXXin. Ja sitten onko fastlanen aludiffien kestävyydessä eroa siis vanhan vs. uuden MAXXin diffeissä kun eikös ne revon ja uuden E-MAXXin diffit ole järeämmät kuin vanhan.
Visiin ne hybrid bulkit ois muka paremmat mutta minä en tiedä näistä juuri mitään kun en ole alu osiin ennen juuri koskenut (enkä oikein muihinkaan "viri" osiin).
Käyköhän ne edes vanhaan MAXXiin kun, tai no emmätiiä.
Niin joo mulla ei ole ku vanhan maxxin diffit joten enkös tarvi myös jotain rattaita sinne sisuksiin vai sopiiko uuteen muka vanhojen diffien rattaat kun niitä ei taida mukana tulla noissa fastlaneissa.
mul ei ole viel paljoonkaa kokemuksia e-maxxista mut sitä tulee pikku hiljaa kun saan ehkä tänään jos on tullut lappeenrannan tulliin (mustolaan) :cool: :cool:
kyl noi alumiiniset kannattaa ostaa miulummin kui muoviset mut new e-maxxin muovi on aika laadukasta ei ole samalaista kova muovia niiku jossain muissa on et hajoo talvella heti jos osuu pikkusenkii lumipenkkaan :wink:
Puhu asiallisesti tai älä puhu ollenkaan, ax foff. Mua ottaa äärettömästi päähän se että sinä et ikinä opettele käyttämään isoja kirjaimia ja välimerkkejä, vaan kirjoittelet sattumanvaraista siansaksaa.
Se muovi voi olla itseasiassa kestävämpää kuin se alumiini, alumiini kun saa kovan iskun niin napsahtaa helpommin katki kuin muovi, koska ei jousta niin paljon kuin muovit.
Ameriikan "serkut" kun ovat laitelleet e-maxxinsa yms. täyteen pilipali-alumiinia mukaanlukien tukivarret, niin voi kuvitella millaista jälkeä tulee kun rojahtaa useamman kilon monsteri huonossa kulmassa alas hyppyristä, pahimmassa tapauksessa alumiiniset tukivarret onkin sitten entiset tai taipuneet.
Joo puhun asiallisesti ja käytän välimerkkejä. :wink:
Jep, kyllä nuo Alumiini-bling autot yleensä tehdään puhtaasti näyttely tai hyllynkoristeiksi.
Siinäkin on paljon eroa että, ostaako jotain roska Integy tai Hot-Racingin ym alumiiniosia, mitkä vääntyy jo ennen kuin edes ajat autolla. :cheesy:
Mutta RPM:än muovia kannattaa hankkia jos haluaa kestävää tavaraa. Sekään ei kestä kyllä pakkasta sen paremmin kuin vakiot.
No tuota esim. traxxas revoon on saatavilla titaaniset tukivarret, eli ei puhuta sitten enää heikkoudesta :grin:. Ja ax foffille vielä sellainen pikku juttu, että opettele käyttämään pilkkuja.
Onkohan ne titaaniset sitten kestävämmät kuin Gorillan alumiiniset vastaavat?
Tukivarret siis.
Eiks just äske sanottu,että laadukkaat muoviosat on kestävempiä kuin titaani tai alumiini.
nyt tuli e-maxx eilen mahtava laite pienen latauksen jälkeen sutii ihan mielettömästi jäisellä asfaltilla :smiley:akut on venom 5000mah 8,4v 2kpl ja laturi duratrax onyx 240 ja muuta pienta hilpettä tuli mukana kun oli ultramat combo rc planetilta :cheesy:
Mistä muuten sait päähäsi että tuo aikaisempi E-Maxxi-ketju olisi pelkästään vanhalle autolle?
Uudemmasta on siellä jo kuitenkin keskusteltu vuoden alusta (http://rc10.fi/index.php?topic=4871.450) lähtien.
Vanhempaa kun ei enää ole valmistettu pitkään aikaan, niin eikö olisi järkevää pitää kaikki jorinat yhdessä ketjussa.
joo olis nyt vois joku poistaa tai lukita tän topicin