RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: demin82 - 16.11.08 - klo: 15.47

Otsikko: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 16.11.08 - klo: 15.47
Olis kysymyksiä muilta auton omistajia. Luin tätä foorumia ja autossa on tuntunut olevan kaikenlaista vikaa. Mulla menee hermot tämän rengas ongelman kanssa. Minkälaisilla renkailla estetään parhaiten niiden lukittuminen. Vasen rengas menee lukkoon herkästi hiekkaisella alustalla. Sitten ton auton elektroniikka ei kestä yhtään kosteutta ohjaus katosi kokonaan. Noh autoa kuivattamalla saa sen toimimaan uudestaan.

Toinen asia mitä halusin kysyä onko kukaan saanut kirjan ohjeiden mukaan toimimaan autoa kunnolla meinaan moottori säätöjä. Auto kyllä käynnistyy hyvin ja röpöttää savua tulee niiden ohjeiden mukaisesti, mutta heti kun autolle antaa kierrosta enemmän se tukehtuu ja sammuu. Olen tehnyt eka sen sisäänajon eli tankillisen verran pidin tyhjäkäynnillä ja pari kolme tankkia ajoin rauhallisesti. Noh ei noilla säädöillä ajeta ollenkaan kovaa kun auto sammahtaa. Voitteko laittaa jotkut hyväksi havaitut säädöt ilman ottoon ja polttoaineen syöttöön. :)

Sitten huomasin heti ostaessasi että auton moottorissa on feelua. Noh sylinteriputki oli himpun verran väärässä paikassa ei kohillaan laitoin sen kohilleen kun purin moottorin.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: ToniP - 17.11.08 - klo: 10.09
Jos tämä on vitsi niin sit ei auta kun ottaa rauhallisesti...
Mutta koska kyseessä saattaa olla tosi tilanne ja harrastajalla sormi suussa, neuvoja rupeaa satelemaan.

Jos tunnet jonkun jolla on omakohtaista kokemusta nitromoottorien säätämisestä ja rc-autoista yleisesti, ota häneen yhteyttä heti. Jos et tunne, lue Ari-Pekan RC-sivut (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html) kokonaan. Sen jälkeen tee muistiinpanoja tai tulosta itsellesi säätöohjeet yms. ja mene harrastamaan rc-autoilua täysin valaistuneena ja riittävin tiedoin varustettuna.

Johtuneeko tuo vasemman pyörän lukkiutuminen kiven joutumisesta vanteen "sisälle"?
Tietääkseni minkään RTR-Kyöstin elektroniikka ei kestä kosteutta ilman asianmikaista kosteussuojausta. piste.
Koskteussuojauksesta löytyy tältäkin foorumilta paljon keskustelua ja taas tässäkin viittaan aiempaan linkkiin, RC-harrastajan raamatuksikin tituleeratulle sivustolle.

Jos kone röpöttää, se on luultavimmin "rikkaalla". Mutta toi sylinteriputken väärä asento ihmetyttää minun lisäkseni varmaan muitakin, olisiko sulla kuvaa kyseisestä kohteesta. Nimittäin mun käsittääkseni koneitten lohkoissa on aina jonkinlainen nasta/nysty jonka tarkoitus on estää sylinteriä kasauksen ja ajonkin aikana pyörähtämästä väärään asentoon. Jos koneessasi oli sylkkyputki väärässä asennossa, luulisi nystyn jotenkin vahingoittuneen jo tehtaalla. Kuten sanoin, kuva olis kiva...
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 17.11.08 - klo: 11.17
Kyllä ajoin hiekka kentällä sinne pääsee aina joku hiekan jyvä ja rengas lukittuu. Harmillinen ongelma :/
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 17.11.08 - klo: 11.23
Pitää purkaa moottori uudestaan auki ihmetyttää vain kun pyöritän kiertokankea niin mäntä nostaa sylinteriputkea ylöspäin? Suunnilleen yläkuolokohdan tienoilla. Eihän sen pitäisi nostaa mitenkään kyseistä putkea? Vai toimiiko nämä eritavalla kuin normaalit pytyt autoissa? Sitten jos otan välistä pois ne pari säätöliuskaa männän nostama sylinteriputki koskee kanteen.

Voiko tuota DST - mottia purkaa näyttää olevan valua koko p*ska. Onko noita mäntiä vaihdettu koskaan? Sylinteriputken voi ilmeisesti vaihtaa kun se lähtee sormin ylös.  :cool:
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Dethlock - 17.11.08 - klo: 12.14
Sylinteriputki on irrallinen osa. Jos sinulla on kansi auki kun pyörität konetta niin putki nousee kun mäntä lähestyy yläkuolokohtaa koska kylmänä putki kapenee ylöspäin. Kansi pitää putken paikallaan kun kone on kasassa ja putki 'suoristuu' lämmetessään. Varo nyt tässä vaiheessa sen putken ja männän naarmuttamista tai muuten menee vaihtoon kummatkin. Sisäänajon tarkoitus on sovittaa nämä kaksi osaa toisiinsa. Ja yleensä sisäänajossa säädöt ovat rajusti rikkaalla joten kone tuppaa sammumaan kaasua annettaessa. Suosittelen lämpimästi että hakeudut jonkun kokeneemman kuskin seuraan että saat säädöt kohdilleen.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: ToniP - 17.11.08 - klo: 12.23
Johan mä sanoin että lue nyt ensin vaikka toi A-P:n sivusto läpi ennen kun turhaan hajotat mitään.
Esimerkiks "Moottorin purkaminen"-osio on erittäin havainnollinen juttu juurikin sun ongelmaas. http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku)

En mä muuten olis niin tiukkana mutta näitä samoja tarinoita ja paljon kyyneleitä on nähty ihan tarpeeks. Kannattaa tehä niin kun sanoin vaikkei se lukeminen ja ohjeitten tuijottelu niin mukavaa olekaan. Se on karu paikka kelle vaan kun parin satkun motti on pilalla omien hutilointien takia.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Dethlock - 17.11.08 - klo: 12.44
En mä muuten olis niin tiukkana mutta näitä samoja tarinoita ja paljon kyyneleitä on nähty ihan tarpeeks. Kannattaa tehä niin kun sanoin vaikkei se lukeminen ja ohjeitten tuijottelu niin mukavaa olekaan. Se on karu paikka kelle vaan kun parin satkun motti on pilalla omien hutilointien takia.

Ja jos radalla aloittelija sortuu autonsa viereen kun homma ei onnistu niin lyöt manuaalin kouraan ja jatkat omaa touhuasi? Vähän voisi päähinettä löysätä ja koittaa jeesata vaikka vanhaa kerrataankin. Kaikille ei pelkän ohjeen lukeminen esimerkiksi riitä jos homma ei vain hahmotu.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: jerzirccar1 - 17.11.08 - klo: 12.58
Onko tämä kyseinen auto sinun ensimmäinen rc-autosi, jos on niin miksi et sitten ostanut tuota sähköautoa ekaksi autoksi. Voisin kuvitella että myyjä ei ole tuota sinulle suosittanut vaan joku piharassaaja joka on ihan mehuissaan ja on kehunnut että polttis on ihan yees juttu.
Kantapään kautta nämä usein valaitettavasti joutuu oppimaan kuten minä tein vuonna -91 os koneen kanssa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: pukki81 - 17.11.08 - klo: 14.15
Huoh.

Monta hyvää pointtia.

Kyllä se polttis sopii ihan hyvin ekaksi autoksi. Tai lennokiksi. Pitää vain käyttää minuutti ohjeen lukemiseen.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Olbe - 17.11.08 - klo: 14.25
Polttiksella minäkin aloitin vuonna 2005. Eikä sen suurempia ongelmia ja kysymällä siitä selviää. Tietenkin suuri apu jos paikkakunnalta löytyy kokeneempia harrastajia.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: ToniP - 17.11.08 - klo: 14.42
Lainaus
Ja jos radalla aloittelija sortuu autonsa viereen kun homma ei onnistu niin lyöt manuaalin kouraan ja jatkat omaa touhuasi?
En...
Lainaus
Jos tunnet jonkun jolla on omakohtaista kokemusta nitromoottorien säätämisestä ja rc-autoista yleisesti, ota häneen yhteyttä heti.
...vaan neuvon!

Eihän näillä tiedoilla kukaan voi kaveria paremmin auttaa, jos voi niin hyvä juttu.

Eiköhän mun tarkotusperäni tosta sullekin selviä "Dethlock". Luepas vaikka toi mut eka vastaukseni hieman ylempää. Ei multa ole vielä jäänyt yhtään ainoota alottelijaa neuvomatta jos jonkun oon huomannu mun neuvoja kaivanneen.

Mä en aina pysty neuvoja antamaan ja silloin on kaikille parasta nojata kokeneempien ukkojen neuvoihin kuten nyt tein.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 17.11.08 - klo: 23.22
Juu on mun eka auto. Toinen harrastaja töistä suositteli minulle tätä mallia. Enkä pelkää hajottaa moottoria kasaan olen purkanut ennestään moottorisahan moottorin ei se paljoa eroa muusta pienkoneesta aika yksinkertainen motti. :)
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 17.11.08 - klo: 23.30
Kiitos ohjeista luin sen sivuston materiaalia laaja tietopaketti. Kyllä sieltä löytyy vaikka mitä vinkkejä kaikkeen ja varmaan hyödynnänkin niitä tietoja kun aloitin RC -harrastuksen vasta nyt. Auton oppii tuntemaan vain kun sen purkaa osiin ja kokoaa uudelleen sama pätee muissakin pienkoneissa. Täytyy käyttää autoa vielä jokunen tankillinen ja katsoa uudelleen säädöt kohilleen. Ei se auta kuin maltilla mennä näissä asioissa huomasin. Mutta toi rengas ongelma haittaa mua pitäis olla ofroad monttu auto ja ei kykene hiekalla menemään ilman, että taka rengas lukittuu tästä pientä miinusta autolle. :)

Opin tänään säätämään auton jousitusta ja aurausta sekä muita kulmia. Ehkä pikkuhiljaa saan auton kisakuntoon ja kehtaan liittyä johonkin kerhoon samanhenkisten ihmisten pariin.  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Sami L - 17.11.08 - klo: 23.39
Tosta voi kans jotain jeesiä yrittää repiä: http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=7359.html
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: ToniP - 18.11.08 - klo: 00.16
Ai pahus kun onkin jäänyt vanhalta "harrastuksen" kirjottelut seuraamatta. Loistava artikkeli kaiken kaikkiaan.
Deminille vielä sen verran että tottahan sun kannattaa seuroihin liittyä aivan heti, sitä varten niitä just perustetaan ja ylläpidetään että janttarit sais neuvoja ja ohjeita. Eikö niin porot???
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 18.11.08 - klo: 11.17
Täytyy harkita kun ensin itse saa opeteltua polttisten salat. Jep porojen keskeltä kun on tullut suurkaupunkiin niin vanhana poromiehenä ymmärsin tuon vitsin.  :laugh:
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Ulf N - 18.11.08 - klo: 11.27
Löytyy tällainen topikki näillä samoilla sivuilla http://rc10.fi/index.php?topic=27174.0
Siinä ainakin sanottiin että Traxxas vanteet pitäisi mennä heittämällä DST vannehexeille (En ole ite kokeillut), ainakin siinä topikissa sanottiin että pitäisi auttaa tuohon kiviongelmaan. Itse omistan saman auton ja sama ongelma mulla. Noihin sähköongelmiin sellasta että vastari ja kaikki liittimet vaan ilmapallojen sisään ja poista myös katkasija koska se mulla aiheuttanut ongelmia :cry: Itelläni niin että kun laittaa akun kiinni niin virta on heti päällä, liitin sähköboksien ulkopuolella ja ilmapallon sisällä.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 18.11.08 - klo: 13.00
Elektroniikka on lapsen kengissä tuossa autossa. Täytyy suojata liittimet jotenkin tai ajaa vain kuivissa olosuhteissa. :)

Pitää käydä kattoo noita renkaita jos käy heittämällä niin hankin ne heti.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: juhku1 - 18.11.08 - klo: 16.13
DBX

D= huonoa:vääntyvät, ruostuvat ja irtoilevat vetovarret. tukivarret erittäin heikot ja alu tukivarsia ei saa suomesta mut niitä on
http://www.youtube.com/watch?v=OqM_vocJWUQ
epä tiiviit radiokotelot(aina täynnä moskaa kun ajanut hiekalla yms.).
liian löysät jouset ja iskari öljyt uutena jos aikoo hyppiä.
taka renkaan väliin menee kivi erittäin helposti joka jumittaa renkaan.(oon ostanu trxxasin renkaat taakse)
Diffin ulkopuolella olevat rattaat kerran mennyt ihan muusiks takaata.
bulkitki pitäis olla alumiiniset ku hajoo jos hyppää katolleen.
hytkimen jousi katkes kun olin ajanut 3 litraa ja tilasin teflon kytkimen.
huono tulppa. hyvä tulppa on f6 tulppa kesä ajoon jos käyttää Qikfire16:ta
vetokäynnistimen naru 2 kertaa katkennut. (varmaan ite liikaa kiskonu).
                                                 
 =D hyvää:hyvä moottori tohon autoon, kun sisäänajettu ja säädöt kohdallaan mut kuumenee tosi paljon ei oo kutenkaan hajonnut.
pitävät jarrut oikein säädettynä.(itse olen laittanu kuulakärki kynän jousen yhteen kohtaan koska jarrut ei oikein palaudu).
sopii hyppimseen jos iskarit ja jouset säädetty oikein.
tarpeeks nopea ja tehokas ekaks polttikseks.
sopivat diffit huvikseen ajoon.
kantavuus alkuperäsellä ohjaimen antennilla n.300m(jouduin ostaa uuden. tulos:kantavuus lyheni).
======
on tolla autolla volttikin vedetty onnistuneesti.  =) 
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Dethlock - 19.11.08 - klo: 15.09
Lainaus
Ja jos radalla aloittelija sortuu autonsa viereen kun homma ei onnistu niin lyöt manuaalin kouraan ja jatkat omaa touhuasi?
En...
Lainaus
Jos tunnet jonkun jolla on omakohtaista kokemusta nitromoottorien säätämisestä ja rc-autoista yleisesti, ota häneen yhteyttä heti.
...vaan neuvon!

Anteeksi jos viestini aiheutti angstia mutta tuntui että ainoa neuvo jota annetaan on noi tutut 'lue käyttöohje' ja 'käytä hakukonetta' jne...
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: bluebeetle - 19.11.08 - klo: 16.30
Olen sitä mieltä, että kyosholla todella surkea osien saanti.
Kestää vaikka kuinka kauan ja myyjät unohtavat lähettää osat perille.
 

Älä nyt merkkiä mollaa jonkun myyjän mokailujen takia....

Esim proshopista olen itse kuullut pelkkää hyvää, oletko kokeillut?
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: juhku1 - 19.11.08 - klo: 17.14
just siellä se myyjä unohti osat tiskille viikoks mut muuten ollu tosi hyvä  :tongue:
on kyosho hyvä ja helppo tilata mut ei ne kaikki osat vaan niin nopeeta tuu  :cry:
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Mika R - 19.11.08 - klo: 17.40
yksi juttu pitäs tajuta: mitkään polttikset eivät sovi hiekalle ajoon. Eivät edes kalleimmat krossarit. Aivan turhaa kitinää jos siitä itkee. Alustan pitää olla jotain saventapaista jos maastossa ajaa. Foffi erikseen, mutta siinä mitä luultavimmin jätkät tajuaa ja osaavat varautua auton täyttimiseen hiekasta ylämäessä.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: pukki81 - 19.11.08 - klo: 20.30
Miten ei sovi?

Aika jyrkkä mielipide... Itsellä on erittäin hyvin pelannut honkkarin truggy hiekalla.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: ToniP - 20.11.08 - klo: 02.17
Lainaus
Anteeksi jos viestini aiheutti angstia mutta tuntui että ainoa neuvo jota annetaan on noi tutut 'lue käyttöohje' ja 'käytä hakukonetta' jne...
Eipä tuo mitään.
Kyseiseen juttuun/tilanteeseen ei nyt oikeen sen paremmin muutkaan neuvot sopinu. Kaikenkattava ohjeitten ja neuvojen lukeminen tietyltä sivulta netistä tms. oppaasta on kenelle tahansa silloin tällöin hyväksi. Noita kaikenkattavia ohjesivustoja tai oppaita vaan ei ole tarjolla enempää. Ellei sit hablaa lontoota.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: ToniP - 20.11.08 - klo: 02.26
Lainaus
mitkään polttikset eivät sovi hiekalle ajoon.
Mitäs se Mika nyt oikee meinaa? ...tulis ekana mieleen heittää. Mutta mutta, jutussahan on sittenkin perää. Meinaan ei kauaa tarvi hiekassa ja varsinkaan sorassa möyriä kun rupee vähän joka paikka oleen kulahtanu ja murteimilla. Pienet kivet tekee nannaa päärattaalle ja ohjaukselle ja vähän isommat hakkaa pyörännavat ja vanteet riekaleiks. Puhumattakaan hiekkapölystä joka hioo laakerit väljäks alta aikaykskön. Ja nyt tarkoitin siis nimenomaan krossareita ja truggyjä. Korkeemmat pärjää paremmin kun hiekka ja kivet ei niin helposti kiipee rungon sisäpuolelle. Muuutta tämänhän kaikki jo tiesikin  :wink:
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: demin82 - 21.11.08 - klo: 12.00
Tuossa on paljon perää mikä tahansa laakeri kuluu hiekkaisessa maastossa enemmän. Joutuu ainakin putsaamaan koko auton perusteellisesti eikä hiekkapölyä saa edes joka paikasta pois kokonaan välttämättä pinta putsauksella. Sitä huomaa omassa työssään miten lika särkee perien ja vaihteistojen planeettapyörästöjä. Tilasin omaan autooni isommat monsterirenkaat ei mene ihan heittämällä joutuu poraamaan reikää isommaksi onneksi sain tarkan mitan niin renkaat istuu varmasti. :)

On silti parempi varmaan etsiä se savinen monttualue jostain valmiiksi kevättä varten.

Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: xpw35 - 15.06.10 - klo: 14.44
Joo elikkä siis mullaki on Dst.Tuli tossa yks kysymys mieleen?
Pari päiväää sitte rupesin oikee kattoo autoo ja pohjapanssari oli etu diffin takaata ja bensa tankin väliseltä alueelta taittunu siten että etu diffi osottaa yläviistoon.
En oo ennen edes kattonu nii voisko joku kertoo et kuuluuk sen olla vinossa.
Eli auto oli siis DST! :huh:

Meni viikko takaperin ku päästettii meiän saksanmettästys-terrieri irti ja ajettiin pakoon
koira juoksi yhtä kovaa kuin auto mutta vastatkaa :azn:
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Sami L - 15.06.10 - klo: 14.54
Alustassa lienee siinä kohtaa tasainen n. 10 asteen taite (kickup), normaali asia maastoon tarkoitetuissa ajoneuvoissa. (Voinee verrata esimerkiksi veneen keulaan, jonka tarkoitus on kyntää aaltoja, ei törmätä niihin kuin seinään.)

(http://i10.photobucket.com/albums/a143/arghhxx/Susp-kickup-DSC_7529.jpg)

Katuautoissa on pääosin suorat alustat.

Tässä on DST:n perustriidi johon tämän kaltaiset kysymykset paremmin sopivat: http://rc10.fi/index.php?topic=27174.0
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: xpw35 - 15.06.10 - klo: 15.08
Kiitos nyt muistuikin mieleeni että olihan se siinä jo ostettaessa!

Jos liikutte lauantaina Salo-Perniö alueellaa on kavilannummella sillon polttisten sm osakilpailut(jos ei sada)klo 10.30

kiitos Sami L
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: finalfaster - 15.06.10 - klo: 16.32
yksi järkevistä vaihtoehdoista on ostaa isommat renkaat
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: *HOKE* - 16.06.10 - klo: 14.04
Jos liikutte lauantaina Salo-Perniö alueellaa on kavilannummella sillon polttisten sm osakilpailut(jos ei sada)klo 10.30

Mitenhän ihmeessä liitty itse topikkiin.

Joo... tiedetään että on kisat.
Siitä kun on kilpailukutsu tällä foorumilla...
Ja kas... ollaan siellä myös ajamassa.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Vilivilperi - 16.06.10 - klo: 22.08
mull on tommoset renkaat dbxssä
vieressä normi kumi.
emaxxin vanteet ja hexat oli 14mm mutt teetätin omat hexat yhes amiksess
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: jerzirccar1 - 17.06.10 - klo: 00.19
Välitys muuttuu aika radikaalisesti sanoisin kuin noin isot renkaat laitat kiinni.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Vilivilperi - 17.06.10 - klo: 07.22
juu mut kun on voimaa(gxr18) :laugh:
etu kumit nyt kuluu aika voimakkaalla tahdilla, mutta lauantaina käyn ostamassa samanlaiset gummit eteenkin
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: vilzuh - 17.06.10 - klo: 08.35
 :lol: siis sulla on ollu pelkät takakumit tommoset valtaisat ja alkuperäiset etukumit, saattaa etupyörät hieman ruopia..
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Shamer - 17.06.10 - klo: 08.55
:lol: siis sulla on ollu pelkät takakumit tommoset valtaisat ja alkuperäiset etukumit, saattaa etupyörät hieman ruopia..

Ei periaatteessa, koska dst:ssä on keskidiffi. Sen pitäisi jakaa veto sopivasti...
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Äpärä - 17.06.10 - klo: 13.06
juu mut kun on voimaa(gxr18) :laugh:
etu kumit nyt kuluu aika voimakkaalla tahdilla, mutta lauantaina käyn ostamassa samanlaiset gummit eteenkin
Keula saattaa pohjata melko helposti..?
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: *HOKE* - 17.06.10 - klo: 13.10
:lol: siis sulla on ollu pelkät takakumit tommoset valtaisat ja alkuperäiset etukumit, saattaa etupyörät hieman ruopia..

Ei periaatteessa, koska dst:ssä on keskidiffi. Sen pitäisi jakaa veto sopivasti...

Mikäli diffeissä on öljyt niinkuin pitäisi niin se jako ei kyllä tapahdu ihan puhtaasti.

Karmeita virityksiä.

Ps: Eikä ne eturenkaat sillon kyllä ruovi vaan ne jarruttaa jatkuvasti.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: vilzuh - 17.06.10 - klo: 15.36
Aaa... No sitten vielä vaikeampi ajaa  :p
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Vilivilperi - 17.06.10 - klo: 15.48
joo se on haasteellista ajaa noilla kumeilla.
mut onneks talous antaa periks sen verran että saan samanmoiset etukumit
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: horna - 17.06.10 - klo: 23.20
erikokoiset kokoiset renkaat edessä ja takana saattaa tuhota tuon keskidiffin nopeasti. Sen tarkoitus ei ole olla jatkuvana välityssuhteen muuttajana. Idea on että se hetkellisesti jakaa tehoa jotta saadaan esim parempi kiihtyvyys ja hallittavuus sen aikana. Eli kannatta vaihtaa renkaat eteen ja taakse tai ei ollenkaan.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Vilivilperi - 18.06.10 - klo: 06.41
tänään junalla stadiin ja hobby pointtiin ostaa gumeja ja paremmat iskarit
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: kallekaahari - 22.06.10 - klo: 13.22
Renkaan jumittumista kivillä voi välttää laittamalla muoviläpät vanteen ja tukivarsien väliin. Siihen muoviin pitää leikata sopivat kolot. Näitä läppiä tarvitsee vain taakse, koska sieltä ne minulla ovat aina jumittuneet. Leikkasin itse pahvista, mutta kostuivat ja olivat sen jälkeen käyttökelvottomat  :tongue:

Mutta onko tämän ketjun aloittajalla siellä ohjauspaloissa sellaiset ''kiilat'' jotka näyttäisivät poistavan vanteen sisälle menevät kivet. Itsellä ei tällaisia ole autossa ''vakiona'', mutta niissä paloissa oli, jotka ostin varaosana Atalasta. En tiedä toimivatko, mutta täytyy kokeilla.
Otsikko: Vs: Kyosho DST hermot menee.....
Kirjoitti: Vilivilperi - 22.06.10 - klo: 20.20
Ei ne "kiilat" kiviä estä vaan pikemminkin jumittaa sen herkemmin. ja yritin erinäisiä muovi viritelmillä saada sen toimivaksi niin ne suorastaan levisi ajon aikana