Kun GST:llä lähtee liikkeelle, niin hetken päästä kierrokset nousee pilviin ja veto katkeaa. Hetken päästä kierrokset laskee ja veto palautuu. Pakki kytkeytyy ja toimii OK.
Vika ilmeisesti 2-vaihteessa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta viasta tai mikä siellä voisi mättää?
Mulla on sama ongelma ollu mutta en muista ratkasua kannattas varmaa avata vaiheloota ja kattoo onko osia rikki/likasia
Toisesta vaihteesta on voinu mennä yksuuntalaakeri. Aiheuttaa tuollaisia ongelmia.
Aika varmasti on se 2-vaihteen ykssuuntalaakeri. Kannattaa vaihtaa samalla 3-vaihteenkin, sillä menee varmaan kohta sekin. Puhdistamalla voi mennä hetken pitempään vielä jos jaksaa purkaa ja kasata.
Tere
Purin vaihteiston enkä löytänyt mitään vikaa. Ei ykssuuntalaakereissa eikä rattaissa. Hämärää!
Olisko muita mahdollisia selityksiä?
Se 1-suuntalaakeri voi kyllä toimia kun käsin kokeilee.
Ajossa se onkin sitten eri asia.
Kannattaa vaihtaa uuten tai kokeilla pelastaa laakeri kuuladiffirasvalla.
Voiko olla, että eteen/taaksepäin vaihdevipu pääsee hyppäämään ns. vapaalle?
Uskoisin kyllä vian löytyvän siitä ykssuuntalaakerista ihan kokemusten perusteella.
Johan taas pomppas.
1-suuntalaakeri, osa GS047 (One-Way Gear Hub) maksaa valloissa $37.51 ! Voi kiesus!
Saako tuon hubin sisään vaihdettua pelkkää laakeria ja kuka suomessa mahtaisi myydä ko. laakereita?
Kenellä on varaa harrastaa tätä touhua, täytyy kyllä myöntää GST:n olleen pienoinen pettymys kestävyyden suhteen.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1718
Aivan, tässähän on linkki GS047 tuotteeseen. Saako tuon One-Way Gear Hub:n sisällä olevan laakerin vaihdettua ilman, että pitää ostaa koko hemmetin kallis (34.90EUR) hubi?
Noita yks´suuntalaakereita on vaihdettu tuohon paikkaan paljonkin. Maksaa 4,00 € + toimituskulut. www.jp-nitroracing.com/index.php?cPath=31_37&osCsid=8f79bdcfa671a09a32a58f0251ee9444
Kiitoksia vastanneille, nyt loota kuitenkin toimii aivan OK ilman osien vaihtamisiakin... Outoa!
Nuin mulki kävi :grin: