RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: vemu - 02.06.03 - klo: 16.45

Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: vemu - 02.06.03 - klo: 16.45
No niin...toinen päivä ja saatiinhan ne savut siitä autosta.

Tosin kytkin suli mukana. Kylä on vaikee saada motti käymään tasaista tyhjäkäyntiä. Taitaa mennä kytkinpalat tilaukseen. Antaakaapa vinkkejä millaiset palat olisi syytä vaihtaa? Mistähän niitä saisi?
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Matias V - 02.06.03 - klo: 16.50
Kyoshon mustat kytkinpalat kestää, en muista tarkkaa nimeä mutta kyoshon mustat kytkinpalat.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: mike_87 - 02.06.03 - klo: 17.00
Joo. käyks vespelit tr-15:seen? niiitten kyllä luulis myös kestävän
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 02.06.03 - klo: 17.53
Tilaappa ne vespelit siihen sun Infernoon.
Ne kestää ja kestää.
On niissä parempi pitokin.
Vespelit maksaa 45e.

nimim. kokemusta on!
Omistan Inferno TR-15 ja vespel-kytkinpalat.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: vemu - 02.06.03 - klo: 19.58
Niin, mistä niitä Vespeleitä saapi...?
Käykö ne suoraan, vai pitääkö vaihtaa vauhtipyörää/kytkinkelloa?
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: mike_87 - 02.06.03 - klo: 20.05
Juu suoraan käyp.  Vaikka kylläkin nimim. kokemusta ei ole.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Sludge - 02.06.03 - klo: 20.46
Minä sain ainakin itse vespelit kyosho jälleenmyyjältä eli ihan niihin perus rc-kauppoihin voi tilata niitä.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 02.06.03 - klo: 21.28
OT
Näitä Inferno TR-15 käyttäjiä näkyy olevan jo aika paljon.
Mikä kertoo minkä tason autosta on kyse!  :)
Se on aivan mahtava auto, eiks vaan?

ps. Voitais varmaan pitää jonkunlaiset TR-15 kokoontumisajot joskus.  :D
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: mascot - 03.06.03 - klo: 07.32
Late, joo TR-15 on todella fiksu vekotin... Sen tekniikka kun perustuu hyvin pitkälti Superten FW-04:ään (perät, vaihdelaatikko,kardaanit, jne.) tosin viriosien hinta on kyllä hirvittävä, esim. vanhanmallinen (jotkut väittää olevan parempi ku uusi) 2-vaihteinen loota maksaa 207€ viimevuoden kuvastossa.... uusimalli taitaa olla jongin verran alle 200ecua

Ja kaikille suosittelen vespaali kytkytintä, hintaahan sillä on mutta se pitää ja kestää ja pitää ja kestää ja pitää ja kestää..... Vielä kun laitatte siihen kireemmän jousen nii alkaa TR-15 kiihtymäänkin vallan hirmusti... neljä kpl kireitä jousia maksaa jotain 11,5 ecua
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Puuha-Pete - 03.06.03 - klo: 09.23
Lainaus käyttäjältä: "mascot"Late, joo TR-15 on todella fiksu vekotin... Sen tekniikka kun perustuu hyvin pitkälti Superten FW-04:ään (perät, vaihdelaatikko,kardaanit, jne.) tosin viriosien hinta on kyllä hirvittävä, esim. vanhanmallinen (jotkut väittää olevan parempi ku uusi) 2-vaihteinen loota maksaa 207€ viimevuoden kuvastossa.... uusimalli taitaa olla jongin verran alle 200ecua

Ja kaikille suosittelen vespaali kytkytintä, hintaahan sillä on mutta se pitää ja kestää ja pitää ja kestää ja pitää ja kestää..... Vielä kun laitatte siihen kireemmän jousen nii alkaa TR-15 kiihtymäänkin vallan hirmusti... neljä kpl kireitä jousia maksaa jotain 11,5 ecua

Ei kai?  :o
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Mika R - 03.06.03 - klo: 09.54
Moi, vaihdelaatikkoon liittyen mulla on FW04 autoissa noi vanhemman malliset vaihteet (FZW56 $160) sekä ostin kokeeks ton uudemman 2-vaihteisen ($50). Kyllä toi uudempi on paljon heppoisempaa tekoa plus että kellossa on neula- eikä kuulalaakerit (no sen voi vaihtaa). En väitä etteikö tolla tulisi toimeen, mutta sen näkee kun pääsen testaamaan. Itse en laittaisi tuota uudempaa vaihdetta kisakoneen kanssa, mutta sporttimotin (esim GS15R) kanssa tuo uudempi lienee hyvä.

Testaan tuota uudempaa vaihdetta vespaalikytkimen kanssa kesän mittaan kun saan tuon Ossin 15 LD motin käsiini ja installoitua sen FW04:ään, tosin varmaa ei vielä ole meneekö .. (vai pitäiskö olla se pienempi ja tehottomampi .12 LD)

Joka tapauksessa kummatkin vaihteet sopivat sekä Superiin että TR-15 autoihin. Vaihdelaatikon lisäksi suosittelen eteen universaaleja (nivelvetoakselit) sekä vespaalikytklintä. Myös pillin vaihtoa kannattaa harkita ja jos rahaa riittää uutta tyylikästä sinistä kantta GS15R:ään (parempi jäähdytys). Jos oikeen haluu virittää, niin motista vetari veks ja päätylevy tilalle ja starttiboxi ( joku 200 euron paukku, mut en tiedä vaatiiko jotain muuta että saa vauhtipyörän alustasta läpi boxia varten esim uuden vauhtipyörän tmv)
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 03.06.03 - klo: 15.21
Jees.
Laitan tässä lähiaikoina sen jäähdytyskannen tilaukseen.
Saa oikein kunnolla piikittää mottia ettei heti simahda ylikuumentumisen ansiosta.  :)
TR-15 + GS15-R + 16% nitro löbö + piikille säädetty neula = TR-15 lähtee lentoon! Testattu on.
Uus auto lähtee pikapuolin tilaukseen joten en mä tuota GS15-R:ää kaipaa enää. Revin siitä kaiken irti mitä lähtee!
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Mika R - 03.06.03 - klo: 15.31
Lainaus käyttäjältä: "late"Uus auto lähtee pikapuolin tilaukseen joten en mä tuota GS15-R:ää kaipaa enää. Revin siitä kaiken irti mitä lähtee!

uus auto vai uus motti?  - tilaat varmaan uden GS15R:n jos kerta uuden kannenkin hankit?
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 03.06.03 - klo: 15.39
Yhtä aikaa ostettu molemmat. Kohtuu uusia ovat, muutamia litroja ajettu.
Jos tosta mun tekstistä sai sellasen kuvan, että aion rikkoa mun koneen niin en tosiaankaan sitä aio tehdä!
Jos se nyt oikein pääsee väljähtämään niin täytyy sylinteri/mäntä setti ja kiertokanki ostaa.

Se on vaan pirun hauskaa kun auto kiertää, kulkee lujaa ja pitää kauheeta ääntä!

Uuden auton myötä TR-15 tulee jäämään vähemmälle käytölle.
Tarkoitan siis kokonaan uutta autoa. Muugen MSX-3 kahdella vaihteella.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Mika R - 03.06.03 - klo: 15.53
ahaa. mä olisin harkinnut virittää tosta TR-15:sta rally touringin jos asfalttiautoa kaipaat, mutta tietty jos tarviit molemmat (siis on ja off roadin). teflon iskarit, universaalit eteen, 2-vaihteinen, ralli tai touring (FW04) kori, kunnon pilli ja radiaalit alle - se olis siinä. enpä usko että MSX:ään käytännössä eroa. no lisätään vielä että tietysti se, ettei TR-15 autolla pääse kisoihin jos se on mielessä mutta riittäkö MSX:kään sinne
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 03.06.03 - klo: 16.02
Lisätään vielä, että olen puhdas pihasudittelija ja meidän kaveripiireissä pääsee kisoihin ihan millä tahansa autolla.
Ja sekin vielä, että Inferno TR-15 on täydellinen juuri sellaisena mitä se on. Sopivasti maavaraa, kardaanein toteutettu neliveto ja hyvät suojat hiekkasuihkuille, voiko tuosta enää alle 400 euron offroaderi parantua?
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Mika R - 03.06.03 - klo: 16.56
no selvästikään ei ole tarvetta  :D
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: vemu - 03.06.03 - klo: 20.57
Kävin tilaamassa tänään ne Vespal-palat. Ei meinnnut kauppias millään myydä niitä. Väitti, että niillä vakiopaloilla ajetaan kisoissakin. Ostin vakipalat siksi aikaa, kunnes saan ne Vespalit.

Ajotyyli on varmaankin se suurin syy niiden nylonpalojen sulamiseen. Vaikka pihalla on reippaasti tilaa, on TR15 niin nopea, että joutuu väkisinkin 'luistattamaan'. Huippuja ei käytännössä uskalla ottaa, ainakaan nykyisillä taidoilla.

Pitänee näköjään käyttää sitä ruuvilukitetta useammassa kohtaa, kun tänään irtosi se kuusiolukitusruuvi siitä kardaanin päästä (päärattaan puolelta). Ei muuta kun autoa purkamaan (kytkin palat oli jo vaihdettu kertaalleen). Hetken hurmiollista ajoa ja etupyörä putosi. Onneksi mitään osia ei hukkunut. Auto remppaan taas ja varmistan vielä kaikki lukitukset ja ruuvit. Lisää ajoa, kunnes huomaan kytkimen taas osittain sulaneen. Voih! Sähköauto olisi jo ajamalla rikottu moneen kertaan...

Suutin oli muuten auki 1 1/4 kierrosta. Melko rikkaalla tuntui silti olevan. Tankillinen kesti n.5-6 minuuttia ja kone savutti hieman sekä pakoputkesta tihkui polttoainetta. Luulisi riittävän sisäänajoon. Jos aukaisi enemmän suutinta, ei kone enää käynnistynyt.

Hintaisekseen muuten aivan kelpo peli...noin niinkuin hieman vähätellen...
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 03.06.03 - klo: 21.09
Sullahan on samoja vikoja, kun mun Teeärrässä.
Mullakin noi renkaat mutterit löystyvät vaikka ovatkin 'lukkomuttereita'. Oikean puoleinen takarengas löystyi niin, että siitä katosi veto.
TR-15 tosiaan on nopea auto hintaisekseen.

Toi GS15-R on aika mystinen kone. Ohjekirjassahan sanotaan, että sellaset 2 kiekkaa saa olla neula auki. Sisäänajo oli tuskallinen, koska yritin epätoivoisesti käynnistää mottia neulan ollessa 2.5 kierrosta auki. Käyntiin se kones lähtee neulan ollessa reilut 1 kierrosta auki, lämpimänä sen voi sitten säätää sinne 2 kierroksen paikkeille, mutta se on jo niin rikkaalla ettei sillä ole mitään mieltä ajaa.
Johtuukohan tämä kaikki siitä, että neulan pään pitäisi olla neulamainen eli terävä. Mulla se on ainakin tylppä. Tylppänä se päästää enemmän löböä mottiin ja näin ollen neulaa ei tarvitsekaan pitää niin paljoa auki kuin manuaalissa sanotaan.
Tämä voi olla yksi monista selityksistä miksi monilla on ollut GS15-R:n kanssa probleemia.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Mika R - 03.06.03 - klo: 21.45
Lainaus käyttäjältä: "vemu"..Hetken hurmiollista ajoa ja etupyörä putosi. Onneksi mitään osia ei hukkunut. ..

heh, hieman off-topiccia mutta mulla oli kanssa jäänyt etupyörän lukitusmutteri löysälle ja yht'äkkiä etupyörä sinkosi irti täydessä vauhdissa ja auto putos eturipustuksen varaan melkoisessa vauhdissa..no onneksi mitään ei sattunut ja selvisin pelkällä säikähdyksellä 8) ihme että ei juuri edes mitään jälkiä siinä nylon muovissa mistä noi ripustukset on tehty
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: mascot - 04.06.03 - klo: 09.33
Mun GS15R:ssä on pääneula tasan 2kierrosta auki ja ei käy yhtään liian rikkaalla... ennen kannen vaihtoa piti olla 2 ja 3/4 auki... tyhjäkäyntineulaa on sitten ruuvattu kiinnipäin tehdasasetuksesta ainakin 1,5 kierrosta....

Tää menee kylmänäkin täysillä... eli ei oikeestaan huomaa eroa käynnissä/kaynnistyvyydessä oli motti sitte kuuma tai kylmä...

ja se neulän pään muoto terävä/tylppä vaikuttaa semmoiseen asiaan että terävä neula on horo eli haluttaessa muutosta seokseen pitää ruuvata jopa useita kierroksia neulaa. Kun taas tylpällä neulalla jo 1/8 kierrosta vaikuttaa seokseen todella paljon...
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: late - 04.06.03 - klo: 16.17
Kyllä nää Kyoshon motit on sitten niin *********!
Eihän niille voi laatia edes mitään yleistä sisäänajo / käyttöohjetta.
Toisen GS15-R:ää joutuu käyttämään neulan ollessa 1/4 kierrosta auki ja toisella on vielä jäähdytyskansi ja silti 2 kierrosta auki.
Itsellä reilut 1 kierrosta ja pelittää.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Maajussi - 04.06.03 - klo: 17.20
Lainaus käyttäjältä: "late"Kyllä nää Kyoshon motit on sitten niin *********!
Eihän niille voi laatia edes mitään yleistä sisäänajo / käyttöohjetta.
Toisen GS15-R:ää joutuu käyttämään neulan ollessa 1/4 kierrosta auki ja toisella on vielä jäähdytyskansi ja silti 2 kierrosta auki.
Itsellä reilut 1 kierrosta ja pelittää.

Ite joudun kanssa laittamaan reilu 1 kierrosta auki, ennen kuin se alkaa toimimaan. Jos laittaa 2 kierrosta tasan niin ei ole mitään toivoakaan että se toimisi, saati sitten että saisi sen käyntiin. :|
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Tatti - 05.06.03 - klo: 22.20
Niistä mustista kytkin paloista vielä sen verran että kyllä ne kestää kisa-konettakin.

Late voipi sitten kertoa sen uudesta ossin tulpasta, että kannattaako muittenkin ostaa sellaset... prohobbyltä vaan on jo tainnut kestää 1kk kun ne saa tulpat latelle!



Ja loppuun hieman offtopickia: Lähtikö Mika sulta pyörä lambosta vai skylinestä?
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Mika R - 05.06.03 - klo: 22.44
Lambosta lähti ja komeesti tosiaan  8) autolle ei tosiaan käynyt kuinkaan vaikka lähti täydessä vauhdissa..
Eipä siitä ruuvia löytynyt sitten enää mutta Towerista tuli uusia varalle viikossa. Sieltä mä ne tulpatkin tilaan ja nopea on serviisi.
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: mastermind - 05.06.03 - klo: 22.54
Mullakin on tr:ssä tummemmat (ehkä mustat, ei voi muistaa) kytkinpalat, alata rc:ssä suositteli kun siitä oli jo kahdet sulaneet. Noi on kestäny hyvin.

lisää offtopic: multa irtos halpis-sähköautosta pyörä ja sen mukana osa ripustuksista, ei näkyny sen koommin sitä tukivartta tai mutteria tms. :)
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Ame - 06.06.03 - klo: 21.59
vemu et sattumalta asu Lahessa? Hobby hiltusen äijä sano mullekki tollasen jutun eikä meinannu myydä ku kävin ostamassa vespelin kytkinpaloja  :shock:
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Otsomaani - 06.06.03 - klo: 22.37
Lainaus käyttäjältä: "Ame"vemu et sattumalta asu Lahessa? Hobby hiltusen äijä sano mullekki tollasen jutun eikä meinannu myydä ku kävin ostamassa vespelin kytkinpaloja  :shock:

Taitaa olla niin että se tyyppi haluaa että siltä ostetaan jatkuvasti normaaleja kytkinpaloja! :shock:
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: vemu - 06.06.03 - klo: 22.43
Ame: Hyvin päätelty ! Sama paikkahan se...on tulossa vespalit  kuitenkin ensi perjantaiksi. Kävin tänään hakemassa vielä yhdet vakiopalat (ihan vain varoiksi) ja jousen, kun oli palat sulanut viimeeksi jouseen kiinni.

Ei se kyllä mistään säädöistä kiinni ole. Ajopaikka / -tapa on suurin tekijä. Autohan on tunnetusti reipaskulkuinen ja kotipihalla joutuu kyllä 'luistattamaan' väkisinkin paikoitellen. Ja varsinkin ylämäkeen paikoiltaan lähdettäessä.

Kaasuttimen säädöissä ei tässä mallissa (GS15R) ole ainakaan kuin kaksi mahdollisuutta, vaikka täälläkin joku on toisin muistellut. Toinen on polttoaineen/ilman seossuhteen säätöä varten ja toinen rajoittaa tyhjäkäyntiä (käytännössä estää jarrutustilanteessa moottorin sammumisen). Se kolmas ISO ruuvi (autoon nähden poikkisuunnassa) on kiristetty ihan tappiinsa jo tehtaalla?

Nyt ei ole oikeastaan ongelmia käynnin suhteen, kunhan ei vain välitä niistä mukana tulleista ohjeista. Auto kulkee ja käy mukavasti kun seosruuvi on n. 1 kierrosta auki. Yritin silloin ensimmäisiä kertoja käynnistellä tunnollisesti ohjeiden mukaan 2 kierroksen säädöillä...
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: kuraattori - 30.09.03 - klo: 07.21
Mulla meni niitä vakio-muovikytkinkenkiä kaksi paria jo sisäänajossa. Menin tilaamaan vespelit, mutta onneks töissä kaveri sorvas alumiinista 3 kenkäparia, ei tarvi pariin vuoteen maksaa kytkimistä. Ja toimii aivan loistavasti. Hintaa tuli sellaset... noin... 0 €
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: Deadman - 30.09.03 - klo: 16.06
Tuli vaan tossa mieleen, että minkälainen tulppa käy gs 15r koneeseen? Ajattelin hommata uuden, mutta ei oo itellä mitään hajuu tämmösistä...
Otsikko: KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
Kirjoitti: mascot - 01.10.03 - klo: 10.25
OS A3, A5 #8, R5 noilla ainaki toimii mutta sinun tulee etsiä moottorillesi ja polttoaineellesi parhaiten toimiva tulppa...