onkos missää paikkaa jossa voi talvella kurvailla (hallia/rataa)
onko mitään kilpailu toimintaa???
turistina kyselen, hommasin ekan polttomoottori auton viime viikon alussa ja oli kyosho pureten alpha joka olikin aika lelu mutta antoi inostuksen ja nyt alla inferno gt
joka tuntui ihan mukavalta ajaa kunnes säädin ruuveja ja säädöt meni ketuiks enää ei ees käynnisty.
mitens onko täällä muita driftailusta kiinostuneita ja missa olisi mahdollista ???
Väitän että joko on tulppa rikki yai hehkussa ei ole virtaa.
Jerzi
kävin liikkeessä ja nut pelaa
Mikäs siinä oli? Säädötkö vain pielessä?
jaa a taas toimi sen 1 1/2 tankillista ja ei enää startannut joko porkone hyyty senverran (roto startti) mutta mietin että jos kone on väljä niin tekeekö tämmöstä???
Kyllä, kylmänä sen verran puristuksia et jotenkin toimii, lämmetessä laajenee eikä toimi.
Kun pyörität konetta vauhtipyörästä tuntuuko vastusta paljon..vai pyörähtääkö ihan löysästi ympäri?
edit: puoltoista tankkia on kyllä sen verran että pitäis lämmitä ennen sitä..vai sammutitko koneen ekan kerran ton puolentoista tankin jälkeen ja sit ei käynnistynyt..?
ensimmäinen tankin ajoin loppuun ja toisen puol valissä sammui ittekseen ja ei enää lähtenyt käymään. välillä kyllä lupaili
hmm kyllä minusta aika löysästi pyörahtaa tossa toinen samanlainen kone ja tuntui kyllä jäykemmältä
..kuulostas väljältä, mutta näkemättä mitään ei voi sata varmaks sanoa.
edit:sulla ilmeisesti oli kunnolla hehkuva tulppa, vielä oikealla lämpöarvolla ja vuotoja ei ole.
kannataako huoltaa vai ostaa uus?
ja mitä maksaa tuo mäntä ja sylinterinputki
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 04.12.08 - klo: 00.35
ja mitä maksaa tuo mäntä ja sylinterinputki
Älä nyt vaan sano että tämä on eka rc-autosi :huh:
Jerzi
PS Mitä tuohon putkeen tulee niin mikset mene nettiin ja selvitä tuota vastausta. Kauanko minulta se vei aikaa, katsottan.
..eikös sulla ollut kyoshon gs21 tai jotain vastaavaa... itse harkitsisin korjausta pari kertaa, nuo kyöstin 21:set on tosi laiskoja(muutenkin alkeellisia, ainakin vanhemmat), varsinkin kun autosikin painaa jonkun verran. Tehokkaampi kone olisi varmaan paikallaan. Jos meinaat ensikesän kisoihin osallistua niin kannattaa varmaan ostaa joku siihen luokkaan soveltuva kone. Mutta muuten esim. sh28 kone on hinta/laatu/teho suhteeltaa tosi hyvä, kuten myös lrp28.
joo uus kone ostettava tiiätkö onko muuta rajoitusta kun 28 kone
ja mitä tommosen vanhan korjaus maksaa
ei eka ikävä kyllä ostin ensin pureten alphan viimeviikon alussa ja osoittautui leluksi .viikonloppuna hommasin tamän infernon ja oli huomastavasti parenpi ajettava vaan nyt kone kettuilee jos olis olut järrkevä niin kuluneilla euroilla olisin saanut jotain vielläkin parenpaa , mutta näköjään kantapään kutta joutuu oppimaan
ps on joskus ollut säkö autoja nuorenpana mutta ensimäisiä pensa leluja
..ei kai niitä kone sääntöjä tiedä vielä kukaan..rtr koneet kaiketi käy.
Kuten Jerzi sanoi nettiä/googlea kun käyttää niin selviää tuo korjaus asia nopeasti...veikkaisin alle puol min. mutta en jaksa kokeilla.
täytyy katella on niin uusjuttu että en oikein osaa viellä katella täältä netistä joten kyselen täältä viisaamilta. milloin han tuo kone sääntö selviää ettei tule hankittua sopimatonta konetta ja taas turhaa kulunkia nyt nimittäin jo skidisti innostus alkaa hiipua kun ei pääse tositoimiin
Katso räjäytyskuvasta osien malli "koodit", jos ei manuskaa löydy niin sekin netistä varmaan löytyy...mutta vaikka googleen tms. hakukoneeseen koneesi malli"koodi" ja piston and sleeve set, niin luulisi jotain löytyvän..eli vaikka : kyosho gx-21 piston and sleeve set
..no kokeilin ite tolla ja täs pari tulosta..
http://www.rcmart.com/catalog/kyosho-7402305-piston-cylinder-p-8677.html?cPath=38_388
http://www.ultimatehobbies.com/istar.asp?a=3&dept=25&manufacturer=KYO&sortby=ALPHADESC&numperpage=16&pos=48
..kai tuon suomestakin saa, ehkä joutuu odottelemaan..
kiitos noista vinkeistä :wink:
mistäs kannattais sitten hommata uusi kone esim os tai samurai onko amerikassa halvematkuin täällä kaupoissa???
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 04.12.08 - klo: 01.30
kiitos noista vinkeistä :wink:
mistäs kannattais sitten hommata uusi kone esim os tai samurai onko amerikassa halvematkuin täällä kaupoissa???
On ne jonkun verran edullisempia jenkeissä, tietysti pitää sitten maksaa arvonlisävero ja toimituskulut.
onko kukaaan tilannu meren takaa jos on niin onko jotain hyvää paikkaaa jota voisit suositella!!!
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 04.12.08 - klo: 10.11
onko kukaaan tilannu meren takaa jos on niin onko jotain hyvää paikkaaa jota voisit suositella!!!
towerhobbies on ainaki nopea ja kohtuullisen edullinen, sieltä olen mastercardilla tilaillu silloin tällöin
Lainaus käyttäjältä: meitsi - 04.12.08 - klo: 08.43
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 04.12.08 - klo: 01.30
kiitos noista vinkeistä :wink:
mistäs kannattais sitten hommata uusi kone esim os tai samurai onko amerikassa halvematkuin täällä kaupoissa???
On ne jonkun verran edullisempia jenkeissä, tietysti pitää sitten maksaa arvonlisävero ja toimituskulut.
Muistaakseni luin tältä foorumilta jostain, että jos tilaa jenkeistä valmiiksi kasatun polttomoottorin, niin tulee vielä tullejakin. Osissa tulevasta moottorista ei joudu
Lainaus käyttäjältä: Samppu - 04.12.08 - klo: 16.49
Muistaakseni luin tältä foorumilta jostain, että jos tilaa jenkeistä valmiiksi kasatun polttomoottorin, niin tulee vielä tullejakin. Osissa tulevasta moottorista ei joudu
Hyvin mahdollista, mutta tulli on paljon pienempi murhe kuin 22% arvonlisävero.
Viimeksi kun tilasin osia tuolta niin tullitäti oli sitä mieltä, että nyt pitää periä "oikeiden autojen varaosien" -tullausarvoa tästä koska paketti sisälsi 1/18 -luokan auton renkaita (!!!) ja jos on renkaita niin se olisi automaattisesti "oikean auton varaosia"
Ei siinä paljon pokka pitänyt, mutta ei kai sitten perinyt sitä kun sen tullausarvo oli niin pieni ettei sitä peritä, kai. :grin:
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 04.12.08 - klo: 00.48
..eikös sulla ollut kyoshon gs21 tai jotain vastaavaa... itse harkitsisin korjausta pari kertaa, nuo kyöstin 21:set on tosi laiskoja(muutenkin alkeellisia, ainakin vanhemmat), varsinkin kun autosikin painaa jonkun verran. Tehokkaampi kone olisi varmaan paikallaan. Jos meinaat ensikesän kisoihin osallistua niin kannattaa varmaan ostaa joku siihen luokkaan soveltuva kone. Mutta muuten esim. sh28 kone on hinta/laatu/teho suhteeltaa tosi hyvä, kuten myös lrp28.
tietääkseni optiokoneilla ei saa ajaa, mutta sitä sopii kysyä raadilta Mikko L, Peitsamo ja Copter
uusi GXR28SG on hyvä valinta autoon
Kyosho Pro Shopista Suutarilasta löytyy hyllystä aika kattavasti kaikenlaista moottoriosaakin
Lainaus käyttäjältä: ibubu - 04.12.08 - klo: 01.10
täytyy katella on niin uusjuttu että en oikein osaa viellä katella täältä netistä joten kyselen täältä viisaamilta. milloin han tuo kone sääntö selviää ettei tule hankittua sopimatonta konetta ja taas turhaa kulunkia nyt nimittäin jo skidisti innostus alkaa hiipua kun ei pääse tositoimiin
ei sitä nyt tässä talven aikana kannata lannistua. todellinen toiminta alkaa huhti-toukokuussa vasta
sitten ollaan Tattarisuon radalla aika paljon
Hupaisaa...
Täähän on vähän kuin hommattais toukokuussa luistimet ja aletaan kitistä kuinka fiilis hiipuu kun ei niillä oikein pääse vauhtiin.
Nämä härvelit on suunniteltu kesä olosuhteisiin ja toimivat selvästi paremmin lämpimällä kelillä.
Pistä auto hyllylle odottelemaan kesää äläkä pilaa moottoriasi ja innostustasi kylmässä kelissä.
Lukeeko tossa mun kirjotuksessa että optio koneella saa ajaa..? Ei lue. :roll:
tää nyt värää mesta mutta mitens saakosko näitä igt skapoja ajaa 21 kisapannulla kuin kuulemma virallisessa luokassa ajetaan vain 21 sillä niin ei tarttis ostaa kahta myllyä
ja millainen ero on 21 kisa ja 28 perus padalla????
..tuskin saa ajaa 21 kisapannulla kisoja, ei ole säännöt tulleet vielä, mutta rtr pannu nyt ainakin kelpaa, eli se kyoshon 28 kone.
Ja 21 kisapannujakin on paljon erilaisia/eritasoisia,on 21 on-road/C8 ja 21 off-road/buggy pannuja jotka poikkeavat käyttötarkoitukseltaan/ominaisuuksiltaan toisistaan.
Ja mikä on perus 28? RTR koneko? Myös 28 koneissa on todella isojakin teho eroja koneesta riippuen, monet RTR koneet tuppaa olemaan melko laiskoja.
Yleisesti ottaen 28:sta löytyy vääntöä paljon paremmin kuin 21:stä, mutta monesti 21 taas kiertää enemmän.(varsinkin 21 ratakoneet(asfalttirata) kiekuu tosi korkealta.
Itse olen sitä mieltä että painavempaan autoon 28 on hyvä valinta.
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 06.12.08 - klo: 13.36
Lukeeko tossa mun kirjotuksessa että optio koneella saa ajaa..? Ei lue. :roll:
ei lue. täydensin vain sanomaasi.
IGT painaa muuten yhtä paljon kuin kisakrossari menneinä vuosina (3550gr) eli .21 riittää teholtaan mainiosti ja kuluttaa fuilia vähemmän. nykyiset rtr koneet ovat kuitenkin lähes poikkeuksetta .28, syytä en osaa sanoa mutta luulen että se johtuu kahdesta asiastaa) se on seksikkäämpää b) saman tehon saa tuotettua halvemmalla isommalla lohkolla
.21 yhdessä 16% nitron kanssa on varmasti lompakolle se ystävällisin vaihtoehto, tosin en ole laskenut onko säästö mitenkään merkittävä