RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: KL - 17.12.08 - klo: 20.48

Otsikko: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: KL - 17.12.08 - klo: 20.48
Tuli tos käytyy Hpi sivuilla ja sit pisti silmää tää Flux sarja.
http://www.hpieurope.com/kits.php?lang=fi

Mitäs mieltä ootte noitte hintoje kanssa?
Savage - 649€
Sprint 2 - 399€


Sanokaa mielipiteitä noista.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: bluebeetle - 17.12.08 - klo: 21.02
Mä oon sitä mieltä että jostain josta on jo aihe olemassa ei välttämättä tartte tehdä uutta aihetta aina kun mieli tekee.... Itse asiassa voisi olla ihan aiheellista tehdä uusista aiheista luvanvaraisia, anottaisiin aina etukäteen ylläpidolta tms...
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: hades - 17.12.08 - klo: 22.25
joo kyllä uusien topicien luomista pitäisi rajottaa! esim. toisen samanlaisen turhasta luomisesta suoraan banaania.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: -rcmh- - 18.12.08 - klo: 01.26
Tuli tos käytyy Hpi sivuilla ja sit pisti silmää tää Flux sarja.
http://www.hpieurope.com/kits.php?lang=fi

Mitäs mieltä ootte noitte hintoje kanssa?
Savage - 649€
Sprint 2 - 399€


Sanokaa mielipiteitä noista.

Savage Flux on kyllä lupaavan tuntunen rassi. Onhan siinä hintaa, mutta siinähän on harjattomat systeemit valmiina kiinni.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: peitsamo - 18.12.08 - klo: 10.31
Hommasin "hetken mielijohteesta" tuollaisen Sprint2 Mustangin. Auto on kauttaaltaan takuuvarmaa HPI-laatua, lisäksi nuo harjattomat tekee autosta vieläkin maukkaamman. Tuo harjaton tekniikka on ilmeisimmin kotoisin Castlelta. Sprintin nopari taitaa olla Castlen Sidewinderi, ainaskin ulkoisesti ja toiminnallisesti ihan sama + kaikki ohjelmointipalikat ja -ohjelmat käy siihen suoraan.

Ehkäpä maukkainta tuossa autossa on kuitenkin todella tyylikäs ulkomuoto (66' Mustang), voi olla, että auto jääkin hyllynkoristeeksi. Kokeilin kyllä hieman driftaustakin, mutta vielä ei ollut sopivia renkaita ko. toimintaa varten. Lisäksi auto on ehkä hieman liian takapainoinen driftaukseen, joten ainakin alkuun perä oli aika hankala pitää kontrollissa. Tehoa kyllä piissa, siitä ei drifatukset jää kiinni. Tilaisin autoon vielä erikseen uudemmantyylisen GT-R- korin, joka tyyliltään sopisi paremmin drfting-autoon.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: peitsamo - 20.12.08 - klo: 23.16
Pari kuvaa aiheesta, kun kori oli vielä ehjä..

(http://i274.photobucket.com/albums/jj269/peitsamo/KanariajaLippis359.jpg)

(http://i274.photobucket.com/albums/jj269/peitsamo/KanariajaLippis357.jpg)

Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: KL - 21.12.08 - klo: 15.00
Pari kuvaa aiheesta, kun kori oli vielä ehjä..
Muutes paljokos toi sprintti kulkee, jos savalle annettu nopeus on n.100km/h
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Hotti - 21.12.08 - klo: 15.05
Kyl toi sprint sit kulkee sen 220km/h :mrgreen:
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: KL - 21.12.08 - klo: 19.28
Joo iha varmana menee. :lol: About jos nyt sava menee 100kmh ja niis on samat sydeemit muistaaksee, jote eiks sprintin pitäs suunillee mennä 150kmh?
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: pullapoika - 21.12.08 - klo: 19.44
hulluja vehkeitä jos tota vauhtia kulkee..
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: mehtis - 21.12.08 - klo: 19.49
mustaa tuntuu että sen savangin nopeuksia on liioteltu.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Futaba - 21.12.08 - klo: 20.00
Ei, vaan savageen saa kaksi 3S lipoa sarjaan. Ihan realistinen tuo vauhti.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: mehtis - 21.12.08 - klo: 20.30
No uskotaan mutta mitenhän toi spirit 2 sit liikkuu voi olla jotain 120-130.  :shock:
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Qazu - 21.12.08 - klo: 20.33
Noh, missäs sitten sellasta vauhtia ajetaan ja miten se hallitseminen onnistuu? :)
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Koheltaja - 21.12.08 - klo: 21.02
Mikä helkatin vimma on aina ottaa esille se kuinka kovaa auto kulkee? Mitä väliä sillä huippunopeudella todellisuudessa on? Värkit kulkee sen minkä kulkee, toiset hiljempaa ja toiset kovempaa autosta ja paikasta riippuen.

Aivan kuin jumalaton huippunopeus olisi se tärkein asia RC autossa :roll:
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: mehtis - 21.12.08 - klo: 21.09
Ajo tapahtuu niin että mennään lentokentälle suljetaan silmät ja urku auki voidaan välissä myös rukoilla jos vielä on sitä ylimääräistä aikaa.  :laugh: . enempi muakin tietenkin kiinnostaa se auton ohjattavuus niisä nopeuksissa mitä se auto ottaa. Mutta tietenkin sekin asia eli nopeus kiinnostaa vaikka sitä omaan käyttöön ei tarviis.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: -rcmh- - 21.12.08 - klo: 21.49
Varsinki tuo Savage Flux, niin satanen alkaa jo olemaan vähän liikaa vauhtia monsterille.
4s lipollakin varmaan kulkua riittäis ihan hyvin, mutta mikäs siinä jos paikat siinä kestää sen 6s lipolla pommittamisen.
Onhan siinä kaikki voimansiirron ja laatikon palikat metallia, toisin kun Revossa.

Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Janne A - 22.12.08 - klo: 13.12
Mikä helkatin vimma on aina ottaa esille se kuinka kovaa auto kulkee? Mitä väliä sillä huippunopeudella todellisuudessa on? Värkit kulkee sen minkä kulkee, toiset hiljempaa ja toiset kovempaa autosta ja paikasta riippuen.

Aivan kuin jumalaton huippunopeus olisi se tärkein asia RC autossa :roll:

Lienee aloittelijoille ja aiheesta vähemmän tietäville nopeus on ainoa konkreettinen asia, mitä voi mitata luvuilla ja näin tehdä jotain vertailua.

Jonkun pitäis kehittää joku mitta-asteikko ohjattavuus vs nopeus. Vähän niinku oikeissa autoissa on Nürburgring kierto muodostunut jonkinlaiseksi epätieteelliseksi mittariksi.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: KL - 22.12.08 - klo: 16.41
Aika sama jos nyt kulkee vaan, vaikka 30-40 km/h. Autothan ovat vaa nii viritys vapait, et aika sama ottaako nopeen vai hitaamman.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: ekiz - 15.04.09 - klo: 20.29
tämä sprint 2 fluxi on hihnavetoinen peli ja mukana tulee aika jämäkät sähköt, mahtaako hihnat kestää jotain 3s tai 2s lipoa ja toinen että mahtaako edes lipot mahtua tähän autoon?
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: peitsamo - 15.04.09 - klo: 22.27
tämä sprint 2 fluxi on hihnavetoinen peli ja mukana tulee aika jämäkät sähköt, mahtaako hihnat kestää jotain 3s tai 2s lipoa ja toinen että mahtaako edes lipot mahtua tähän autoon?

2S lipoilla menee hienosti, 3S en ole kokeillut. TrakPowerin hardcase satulalipot mahtuu kyytiin ilman sen kummempia modauksia.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: rrike - 21.05.09 - klo: 20.13
Kuis kovaa toi Sprint 2 sport(rtr) menee ihan pakasta vedettynä?? :tongue:
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: tapsa92 - 21.05.09 - klo: 20.39
Täysii liipasin pohjassa.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Jagemon - 22.05.09 - klo: 01.26
Täysii liipasin pohjassa.

Eräs kavereistani voisi todeta tähän
"Hehe, eihän se mene edes täysii"

Ja aiheeseen, taitaapi monsuista loppua ajo-ominaisuudet jo tuolla 60km/h tienoilla (riippuu erinäisistä asioista, mutta karrikoiden). Itse en laske, että auto on ajettava jos sillä pystyy ajamaan suoraan.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: -rcmh- - 22.05.09 - klo: 02.05
Mistä monsuista? tyyppi kysyi että mitä Sprintti 2 kulkee, eikö se ole ihan tourinki?
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: rrike - 22.05.09 - klo: 14.42
Nii siis käsittääkseni se on tourinki  :laugh:
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: kynamies - 22.05.09 - klo: 15.30
Ja käsittääkseni Jagemon puhuu Savagesta, joka ei taida olla tourinki :laugh:
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: ToBy1 - 22.05.09 - klo: 23.38
Kuis kovaa toi Sprint 2 sport(rtr) menee ihan pakasta vedettynä?? :tongue:

Se menee 0 km/h suoraan pakasta koska siinä ei ole akkua eikä laturia (käsittääkseni) mukana. Ja LiPo akkuja voi tuossa käyttää moni eri volttisia niin eri huippunopeudet.
Otsikko: Vs: Hpi Racing - Flux HP
Kirjoitti: Duster1 - 22.05.09 - klo: 23.45
Kyllä se ainakin parisataa ottaa ilman akkuakin.
Kun lentokoneesta puottaa :lol: :lol:

No sit asiaa.

Kyllä itsellekin on tärkeämpää auton ajettavuus kuin hillitön kulku suoraan

Ei vaan jaksa kiinnostaa kiihdyttely keula pystyssä etes takas holtittomasti.