RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Booooom - 18.12.08 - klo: 08.12

Otsikko: Beginner.
Kirjoitti: Booooom - 18.12.08 - klo: 08.12
Eli eli, ostin ensimmäisen RC auton STORM EVO RTR. Mitä säätöjä suosittelette ensimmäisenä? Tarkotus olisi päästä kokeilee toho pihalle vaikka  lunta onkin 1-2cm.
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: SuomiKP - 18.12.08 - klo: 16.10
oliko auto uusi vai kaytetty kun ostit? kokeile nyt ajaa perussäädöillä ihan eka, mutta jos auto on uusi niin muista tehdä sisäänajo huolella
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: Booooom - 18.12.08 - klo: 16.23
Uusi.
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: meitsi - 18.12.08 - klo: 16.36
Eihän säätöjä voi tietää kun ei tiedä kuinka persiilleen se säädetty alustavasti tehtaalla, ajamalla se selviää mistä ominaisuudesta auton käyttäytymisessä ei tykkää.
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: junttapave - 18.12.08 - klo: 17.26
SISÄÄNAJO!Sitä jos ei suorita kunnolla niin ei pannu kauaa laula.
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: Rc-rälläri - 18.12.08 - klo: 22.08
Lainaus käyttäjältä: junttapave - 18.12.08 - klo: 17.26
SISÄÄNAJO!Sitä jos ei suorita kunnolla niin ei pannu kauaa laula.
Järkipuhetta!  :smiley:
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: mehtis - 18.12.08 - klo: 22.19
eli menet ensiksi sinne pihalle ja löyt auton tulille ja annat olla se aluks noi 3 tankkia tyhjä käynnillä jos ei pysy niin voi pikkasen kaasua punpata mutta einiin paljoo että auto liikkuisi. sitten jäähdytätä koneen joka tankin jälkeen ja seokset pitää olla sisään ajossa rikkaalla. sitten voi pari tankki körrötellä HILJAKSEEN pihassa ja muista moottorin jäähdytys taika on tankin välissä. Muista seurata myös lämpö tiloja 70-90 olisi ihan kohtuu lämpö tila sissän ajossa. muista kanssa pitää auto rikkaalla. niin hyvä tullee.  :mrgreen:
Otsikko: Vs: Beginner.
Kirjoitti: tomppa82 - 18.12.08 - klo: 23.40
Ja ennen kuin alkaa kylmänä siellä pihalla konetta käynnisteleen, niin moottorin lämmitys kuumailmapuhaltimella tai edes vaikka hiustenkuivaajalla ei olisi pahitteeksi. Mahdollisesti vaikka jäähdytyskannen päälle hieman aluumifoliotakin, ainakin jos kovin kylmä ulkona, ei kuitenkaan kaikkea jäähdytysrivustoa peittoon, jättää pari, kolme ylimmäistä ripaa peittämättä.. Ja infrapunalämpöittari olisi tietenkin järkevää olla...

Ja kun moottoria siinä tankillisten välissä jäähdyttelee, iin ekana moottori sammumisen jälkeen mäntä alakuoloon, ettei poksahda hajalle, kun sylinteri jäähtyessään supistuu. Sylinteriputkihan on kapeampi yläpäästään, kuin alapäästään.

Eli kun vauhtipyörästä pyörittää, niin jossain vaiheessa tuntuu selvästi suurempi vastus. Mäntä menee silloin yläkuoloon. Kun taas pyörittää kierroksen, niin alkaa taas vastustaan, mäntä menee uudestaan yläkuoloon. Alakuolo on luonnollisesti siinä puolivälissä.