RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Hyrsleri - 07.01.09 - klo: 00.02

Otsikko: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 07.01.09 - klo: 00.02
Pakko laittaa uusi aihe kun ei tästä tietoa löydä. Eli törmäsin kyseiseen autoon ja vois saada sen sopuhintaan omaan pihaan...Siksi muutama kysymys tuli mieleen, ensinnäkin saako näihin varmaan 10 wee vanhoihin kyösteihin mistään osia vai pitääkö soveltaa jotain mikä menee lähelle? Toiseksi mitä tälläisesta kannattaa maksaa, ainakin myyjän mukaan pitäis pelata on vaan akkua ja konetta vaille!? Viimeinen kysymys on melko turha mutta jos joku tietäisi, että millä HEXilä tämä pirssi on? Niin ja kyseessähän on se sähkömalli!
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Futaba - 07.01.09 - klo: 00.09
Multa löytyi vastaava polttis aikoinaan, siinä oli 12mm hexi. Eiköhän se sama ole tuossakin, 12mm hexejä ainakin käytetty varmaan kaikissa 1/10 kyoshoissa.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 07.01.09 - klo: 00.22
Eiköhän se teknisesti sama vehe ole käy se sitten sähköllä tai löpöllä. Tiedätkö muuten oliko siinä sähkömallissa mekaaninen nopari?
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: bazz - 07.01.09 - klo: 09.24
Mulla on Kyosho Outrage, joka ilmeisesti sama kampe ja siinä oli ainakin alunperin mekaaninen.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 07.01.09 - klo: 11.30
Ok. Olenko käsittänyt oikein, että mekaanien nopari on joku "piirilevyhärdelli" jota ohjataan servon avulla? Onkoo sen toiminta varmuus mitä luokkaa? Eli onko täysin susi idea vai ihan ok? Auto on siis tulossa pikku nassikan pihasuditteluun... :lol:
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Futaba - 07.01.09 - klo: 13.50
Paljon en ole mekaanisten noparien kanssa sählännyt, mutta servon tosiaan ne tarvitsevat. Käsittääkseni mekaaninen nopari on käytännössä säädettävä vastus, jonka avulla moottorille menevää jännitettä muutetaan. Kyllä ne toimii siis, mutta elektroninen nopari on huomattavasti mukavampi käyttää, kun on herkempi, portaattomampi ja mahtuu pienempään tilaankin.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Isosuo - 07.01.09 - klo: 14.51
tuossa vähän kuvaa kaunottareni mekaanisesta nopeudensäätimestä:

(http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/mek1.jpg)

(http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/mek2.jpg)

Ja sori OT, kysyttiin vain mekaanisesta noparista, niin ajattelin selvennykseksi laittaa esimerkin  :angel:
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Samppu - 07.01.09 - klo: 17.19
Nykyisestä varaosien saannista en tiedä, mutta vielä tuossa 1-1.5 vuotta sitten sai vielä aika hyvin osia. Kaikkia osia ei silloinkaan saanut. Esim. pohjalevyä ei saanut silloin, ja itsella meni se rikki. Sitten tulin siihen tulokseen, että ostan toisen samanlaisen auton (sai halvalla). Heikkoja kohtia tuossa on oikeastaan nuo hexit, kun ne on kiinni kartokiinnityksella (kuluu herkästi jos liikaa tehoa), pitäin jonkun toisen auton kiinnitys laittaa. Sitten tuo vaihteisto, tai oikeestaan pääratas joka taisi itellä kaks kertaa mennä sileeks, mutta sekin johtu siitä että oli liikaa tehoa. Ja tosiaan kannataa hommata tuohon se elektroninen nopari, ajoaikakin kasvaa sammalla. :wink:

ps. Oma autoni on siis kyosho stadium baja beetle, eli tuo kyseinen.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 09.01.09 - klo: 12.31
Taidan antaa sen mekaanisen olla kunnes saa rahat kasaan ja vaihtaa sitten vähän parempaa osaa siihen. Taitaa mennä OT puolelle mutta mistä tietää, että mikä pinjoni sopii mihinkin autoon? Esim meneekö luonaslootaan ja ja tähän beetleen sama ratas? Olen yrittänyt etsiä molempiin rattaita mutta heikoin tuloksin? Niin ja eikös pinjoni ole se ratas mikä tuleen koneen akseliin kiinni  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: bazz - 09.01.09 - klo: 14.33
Ainakin Tamiyassa on alkuperäisenä sellainen pidempi malli. Voihan siihen normi lyhytkin mennä, kun jättää sen muovisen kauluksen pois. En ole kyllä kokeillut. Hammasvälistä en osaa sanoa.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 10.01.09 - klo: 18.22
Tässä taas yksikseen asiaa pohtisin kunnes oli pakko heittää kysmys ilmoille. Eli onkos näissä mekaanisissa nopareissa mitää lankarajoituksia? Järjellä ajateltuna ei pitäisi olla mutta pakko asia on varmistaa viisaammilta... :lol:
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Samppu - 11.01.09 - klo: 04.19
ei voi tietä, kerro mikä se nopari on(itsellä en kyllä huomannut mitään merkkiä noparissa)?? Mutta ihan oikeesti osta elektroninen nopari, halvallakin saa. Alle 50€niin saa jo paljon paremman kuin tuo nykyinen!
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: bluebeetle - 11.01.09 - klo: 09.36
Taidan antaa sen mekaanisen olla kunnes saa rahat kasaan ja vaihtaa sitten vähän parempaa osaa siihen. Taitaa mennä OT puolelle mutta mistä tietää, että mikä pinjoni sopii mihinkin autoon? Esim meneekö luonaslootaan ja ja tähän beetleen sama ratas? Olen yrittänyt etsiä molempiin rattaita mutta heikoin tuloksin? Niin ja eikös pinjoni ole se ratas mikä tuleen koneen akseliin kiinni  :embarrassed:

Ei mene. Tamiyalla eri jako kuin tuossa kyöstissä. Kyöstiin menee 32 Pitchit.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: bazz - 11.01.09 - klo: 09.38
Samaa mieltä muiden kanssa, ehdottomasti se elektroninen säädin. Toimintavarmempi, mukavampi ajaa ja akkukin kestää kauemmin. Jos ei uutena raski ostaa, niin tämänkin foorumin myydään-osastolla monesti myynnissä ihan käypäsiä elektronisia nopareita muutamalla kympillä.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 25.01.09 - klo: 23.32
Muutaman päivän olen nyt leikkinyt ja täytyy sanoa, että mukava pikkubudjetti auto se on... Laitoin kiinni sen elektronisen noparin ja 21t koneen. Tästä tuli mieleen, että mikä kone siinä on vakiona kun tuntuu meno hieman laiskan puoleiselta tolla koneella...Välitykset pitäis olla ihan tehtaan jäljiltä tai mistä sitä tietää. Ainakin myyjä väitti, että olisi alkuperäinen pinjoni ja tuskin muitakaan rattaita on muutettu...
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: bazz - 28.01.09 - klo: 13.36
Vakiomotti noissa vanhoissa Kyoshoissa taitaa olla Mabuchi RS-540SH, se on 27 lankainen. En kuitenkaan varmaksi sano.

Itsellä Outrage liikahti kyllä 17 lankaisella Nosramilla ihan kiitettävästi. Onko sulla laakerit ja hammaspyörät kunnossa? Ja tietenkin, onhan motti kunnossa?
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 28.01.09 - klo: 23.33
Laakerit on varmaan ihan loppu...mistäs tohon sasi uudet vai meneekö ihan yleismalliset? Niin ja kone on kunnossa ainakin tt-01 pois otettaessa pelasi hyvin...hammaspyöristä en osaa sanoa muuta kuin, että ovat ehjän näköiset pinjoni ja siitä seuraava ratas ovat ok mutta en tiedä mitä tasauspyörästöstä löytyy...noh kun pakkolomat alkaa niin on aikaa putsata ja leikkiä...ei niin huono ettei jotain hyvääkin :evil:
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Hyrsleri - 04.02.09 - klo: 17.05
Aikani tässä tälläkinautolla taas leikkinyt niin tuli mieleen, että saakohan tähän jostain koria? Niin ja silloin joskus muiustaakseni samalla alustalla oli myös joku pickuppi :huh: . Toi pickupin korikin kelpaisi.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Tepaja - 10.06.09 - klo: 19.10
Tuli ostettua tämä auto rullaavana projektiksi..
Nyt purku vaiheessa ilmeni ongelma. Muistaako ketään onko pyörän navassa oleva diffin kuppi kiinni jollain? Vai olisiko pirulainen vain ryytynyt julmetusti kiinni..
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Samppu - 10.06.09 - klo: 20.02
Siinähän on se "hex" kiinni kartiotyylillä, kun sen saa pois niin pitäs lähtee ihan vetämällä.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Tepaja - 10.06.09 - klo: 20.18
Yritin meisselillä varovasti kammeta hexiä irti, mutta ei suostunut lähtemään. Sen takia kysyinkin että onko jotain pikkusta ruuvia jossain.  :azn:
Täytyy jatkaa harjoituksia, kiitos avusta.
Otsikko: Vs: Kyosho Baja Beetle
Kirjoitti: Samppu - 10.06.09 - klo: 22.15
Tiukassahan se on, ruuvarilla sen muistaakseeni itse joskus kampesin. Jos ei muu auta niin pistä hexi ruuvipenkkiin kiinni ja vasaralla pienia iskuja antaa siihen, vaikka joku puupalikka väliin niin ei mee kierre pilalle.