Osaisko joku auttaa tyhmää. Alla olevasta linkistä löytyy kuvat noparista mistä tarttis saada vähän informaatiota...Esim merkki ja millaista lankamäärää se kestää...Niin ja sitten tuleeko nuo valkoinen ja sininen johto moottoriin ja punainen ja musta johto akkuun? Sekä mitä varten vastarille menee joko 2 tai 3 johtoa? Tästä on tosin molemmat poikki mutta kumpi kannattaa kolvata takaisin? Niin ja pakki tässä noparissa on jos sillä tiedolla mitään tekee :huh:
Tässä linkki kuviin: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bcga+pete-outo-nopari.html
Näyttää hieman traxxas xl nopariksi.
Jerzi
OK. Mites täst sais tietää et kestääkö 21T konetta?
Kokeilemalla, ei löydy Traxxasin sivuilta noin vanhoja malleja.
Niin korkeintaan siinä käräyttää sen...siitä saakin hyvän syyn sitten vaihtaa toiseen autoon parempi ja siitä vanha projektiin...
Ei tuo ainakaan XL-1:ltä (http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_xl1.htm) näytä ja sitä edeltävä mekaaninen nopari tuo ei ole. XL-1:stä on toki mustillakin siileillä, mutta silti ne eivät ole noin kaukana toisistaan. Myöskään piirilevy ei oikein näytä XL-1:ltä. Helpottaisi tunnistusta, kun tuo ensimmäinen kuva olisi tarkempi tai tietäisi mitä tuossa noparin päälle lukee.
Siinnä päällä lukee seuraava teksti: ALTECH ELECTRONIC FORWARD/REVERSE SPEEDCONTROL. Ja tossa lemmassa tarrassa on vaan selitykset ledeille. Niin ja en ainakaan itse ole kuullut altech merkist koskaan enkä löytänyt sellaista mistään. Voin koittaa ottaa parempaa kuvaa illemmalla. :lol:
No niin nyt on nopari testattu ja todettu, että toimii...osittain :cry: Eli hirttää kaasun pohjaan eikä tottele ohjainta ollenkaan...Siispä uusi kysymys. Täytyykö vastarille asti mennä puna/musta/valkoinen johto vai pelkkä puna/musta? Siis 2 vai 3 johtoa ja kyseessä on ne todella ohkaiset piuhat...
Kyllä niitä kolme tuppaa menemään. Tiedä sitten mitä erikoisuuksia jossain vanhassa noparissa on.
Punainen ja musta ovat virran syöttöä varten eli ne ovat varsin tarpeelliset. Samoin yleensä valkoiseksi värjätty johto on hyvä laittaa kiinni, koska vain sitä kautta kulkee radiolta tullut signaali vastaanottimelta nopeudensäätimelle :wink:
No voi vi**u!!! :angry: Paikallisen RC-kojun myyjä väitti, että riittää kun pistää vaan punasen ja mustan kiinni...se valkoinen johto oli hänen mukaansa aivan turha! No nyt kokeillaan kolvata uusiks niin näkee kuin käy... :p
No niin tuli taas tehtyä lisäkokeita ja löin huviksi vanhan MABUCHI tai MABUGHI RS 540SH motin kiinni. Niin ja siinä koneen samassa tekstissä oli vielä 7t. Pitäiskö tästä nyt päätellä se, että toi vanha mikä lie noparin raato kestää noinkin vähä lankaisen koneen? Onko muuten todenmukainen testi laittaa vaan mylly kiinni ja pyörittää sitä pöydällä ilman mitään vastusta? Tuskin on mutta täytyy taas jälleen kerran varmistaa viisaammilta :lol:
Toi kyseinen Mabuchi moottori on 27t, ihan yleinen vakiomoottori 80 luvulla.
AA :cry: eli ei se nopari niin kkova vehe olekkaa...Mut miks siin lukee vaan se 7t ja siihen eteen ei mahdu num.2 eikä se ole edes kulunut...
ja yleinen moottori vielä nykyäänkin! Tamiya mini cooper, tt01 perusmalli ja varmaan lounaslaatikkokin on toimitettu samalla mabutchin moottorilla.
No sittenhän mie lyön sen kiinni tohon lounaslootaan :lol: Muuten onko vika noparissa vai missä kun yrittää ajaa hitaasti eteenpäin niin meno on sellaista "ihme nykimistä"? Pakilla taas ei kaasussa ole kuin on/off asennot :cry:
kuulostaa nopari ongelmalta. pyöritä moottoria vapaasti sormenpäillä, jos siellä on selvät pykällykset voisi johtua siitäkin, luultavasti noparin "ominaisuus".
Mikä on tämä mainitsemanne rc-malli, "lounasloota"? :huh:
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 27.01.09 - klo: 15.32
Mikä on tämä mainitsemanne rc-malli, "lounasloota"? :huh:
Tamiya lunch box
Voisko ominaisuus olla myös vastarissa? Oli joskus sellainen futaba vastari mikä pätkis menoa koko ajan, vika korjaantui vastarin vaihdolla...Tuskin se vika siinä on mutta voishan sitä kokeilla...Tosin se ei selitä sitä miksi pakilla on se on/off kytkin...
Lainaus käyttäjältä: tturku - 26.01.09 - klo: 09.06
ja yleinen moottori vielä nykyäänkin! Tamiya mini cooper, tt01 perusmalli ja varmaan lounaslaatikkokin on toimitettu samalla mabutchin moottorilla.
Tamiyassa taitaa olla vakiomottina 540J, eli Johnsonin valmistama 27 lankainen. On hieman tehokkaampi kuin tuo Mabuchi. Sitten taas RS-540 Sport Tuned on Mabuchin valmiste ja 23 lankainen.