RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Kerminator - 11.06.03 - klo: 14.51

Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 11.06.03 - klo: 14.51
Laitetaan tänne tällänen topicci.

Jos joku täällä ajaa myöskin NTC3:lla niin kertokaa ihmeessä että saadaan jotain juttua aiheesta. Tai jos on kysyttävää niin kysykää yritän vastata parhaani mukaan.

Kysymys tietäville mikäs virikytkin kannattaisi laittaa NTC3:een? K-Factory centax, Asson viripala kytkin vai mikä? Kun tuo vakiokytkin on vähän surkea kestämään tuota konetta.

Kuvia Project A:sta on seuraavassa osoitteessa http://koti.welho.com/jahpola/project_a.html

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Henkka - 11.06.03 - klo: 15.34
Itse omistan NTC3:n. Autossa ei ole ollut moitteen sanaa, ja mitään en ole vielä reväyttänyt. Itsellä on Asson 3 palainen kytkin eikä ole kokemusta vakiosta joten vaikea sanoa onko paljoa eroa.... :) En ole kuullut että kytkin menisi kovin herkästi.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 11.06.03 - klo: 15.51
Vakio kytkimen on 2 pala kytkin jossa valkoiset kytkin palat.  

Niitä on menny nyt 2 settiä... Kytkinkelloon on muodostunut 'lasinen' kiille ja noista paloista on pinta ollut todella hyvin kiillotettua. Ei ole siten yhtään kitkaa ja voimansiirto on sitten siinä ennen kuin purkaa sen ja hinkkaa sen santapaperilla uusiksi. Ensimmäinen setti kului aika nopeasti...

Sen takia tässä katselen toista kytkintä tilalla. Toi kolmi pala kytkin taitaa olla Team lisä kilke jos en väärin muista. Täytyy varmaan vaihtaa sellaseen ennen kuin ostaa mitään centax kytkintä tilalle. Onkos tuossa sun kytkimessä mitään muuta ihmeellistä? Kevennetty ja/tai jäykemmät jouset?

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Henkka - 12.06.03 - klo: 09.21
LainaaOnkos tuossa sun kytkimessä mitään muuta ihmeellistä? Kevennetty ja/tai jäykemmät jouset?

Eihän tuossa ole muuta kuin kolmipalanen kytkin. En ainakaan ole havainnut/ kuullut että olisi jäylkemmät jouset...
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: CAi - 12.06.03 - klo: 22.28
Joo, ollaan ajetto Asson vakio 2-pala kytkimellä nyt n. 25 litraa, eikä mitään ongelmia...
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Juho - 13.06.03 - klo: 01.07
Mulla on myös kestänyt vakiokytkin ihan hyvin, vaikken sillä ole vielä hirveästi ajanutkaan. Olen vaihtanut siihen jäykemmät (kullanväriset) jouset.
Voin koittaa vastailla jos joku haluaa tietää jotain auton säädöistä tai muusta autoon liittyvästä. Sama pätee Asso Talkiin sähköautofoorumissa.
Hyvinkäällä olen ajanut vakiosetupilla, missä on lyhyet takalinkit ja kiinteä etuakseli. Renkaat edessä/takana 35/40 tai 40/42.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Henkka - 13.06.03 - klo: 10.35
Itse olen myös käyttänyt Hyvinkäällä renkaita edessä/takana
35/40 ja 40/40... Oikeastaan suuria eroja ei ole tullut. Kokeilin myös ajaa 40/35 ja silloin sain hyvän takapidon mutta auto ei ollut kovin kääntyvä... Tuo Juhon 35/40 setti on toimiva Hyvinkään radalle.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 13.06.03 - klo: 14.31
Siis ei kuin kytkin remonttiin. Jos kerran muilla se pelaa mutta mulla ei niin mun kytkimessä on sitten jotain mätää.

Onkos hyviä setuppeja Tattarisuon radalle??? Mulla siellä standardi foam setup 35/40 rengastuksella käytössä joskin takapää lähtee turhan usein alta.

Mitäs viripaloja on kannattaisi harkita? Itselläni on ohjauksen kuulalaakeri+jarrun kuulalaakeri setti muuten standardi NTC3.

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Juho - 13.06.03 - klo: 17.36
En ole käynyt ajamassa Tattarisuolla, mutta käsittääkseni siellä ei ole mikään kauhean hyvä pito.
Jos sulla on 35 edessä ja 40 takana kannattaa ehkä koittaa 40/40 niin saa autosta rauhallisemman ajaa.
Autoonhan saa vaikka mitä viriosa kilkettä, mutta ihan paketista duunatulla autolla voi ajaa täysin kilpaa. Jos haluaa voi ostaa esim. graphite palikoita ym. titaani osia.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: jarkkom - 13.06.03 - klo: 17.54
menee vähän OT:ksi (erimerkkinen auto) mutta oli juuri keskustelua maailmalla ton mun aliohjaamisen kanssa ja puheeksi tuli tuo pehmeemmät renkaat edessä kuin takana setup ja mm. tämmöistä kommenttia tuli:

"That is a thing I have never had to do. Personally I believe that if the tires on the front have to be softer than the rears to get steering then something is badly wrong with either the set up or balance of the car."

vaan kaippa nää meidän radat on sit niin huonopitosia, että noinkin toimii.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: CAi - 13.06.03 - klo: 20.20
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"menee vähän OT:ksi (erimerkkinen auto) mutta oli juuri keskustelua maailmalla ton mun aliohjaamisen kanssa ja puheeksi tuli tuo pehmeemmät renkaat edessä kuin takana setup ja mm. tämmöistä kommenttia tuli:

"That is a thing I have never had to do. Personally I believe that if the tires on the front have to be softer than the rears to get steering then something is badly wrong with either the set up or balance of the car."

vaan kaippa nää meidän radat on sit niin huonopitosia, että noinkin toimii.
Assossa tasan tarkkaan on aina ollut paras balanssi suoraan paketista. On todella huono homma jos auto on niin yliohjaava, että edessä joutuu pitämään kovempia renkaita kuin takana.
Renkaiden kulumisen kannalta on loistavaa jos auto niin hyvä, että siinä voi käyttää pehmeämpiä eturenkaita !
Tosin yliohjaava (vaikea ajaa, yliherkkä auto) on yleensä nopeampi kuin helppo ajettava. Kokemuksesta tiedän, että Juho pitää autosta joka on TODELLA herkkä. Joten voipi olla että 40/40 set-up on yleisesti hyvä, varsinkin jos ajelee ns. huvikseen
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Juho - 13.06.03 - klo: 20.21
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"menee vähän OT:ksi (erimerkkinen auto) mutta oli juuri keskustelua maailmalla ton mun aliohjaamisen kanssa ja puheeksi tuli tuo pehmeemmät renkaat edessä kuin takana setup ja mm. tämmöistä kommenttia tuli:

"That is a thing I have never had to do. Personally I believe that if the tires on the front have to be softer than the rears to get steering then something is badly wrong with either the set up or balance of the car."

vaan kaippa nää meidän radat on sit niin huonopitosia, että noinkin toimii.

Jos eturenkaat kuluvat polttisbilikassa muutenkin puolet vähemmän kuin takarenkaat niin silloinhan on pelkästään hyvä jos voi ajaa pehmeämmällä seoksella. On myös totta, että kovalla pidolla auto ohjaa enemmän, esim. Hyvinkäällä tai muualla Suomessa kovin kovaa pitoa ei valitettavasti pääse kylläkään syntymään.
Ja jos ajat erimerkkisellä autolla on setupien vertaaminen n. mahdotonta. Esim. Mugenilla ei käsittääkseni tarvitse ajaa ollenkaan, jos siihen laittaa pehmeäämt renkaat eteen.
Eilen paransin Hyvinkäällä kertsikisoissa viimevuotisia SM pohjia, eli ei se auto kovin huonosti voinut toimia.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Otsomaani - 13.06.03 - klo: 20.31
Niinkun Juho sano, tohon autoon saa vaikka mitä palikkaa:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/hardcoretc3.asp
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 13.06.03 - klo: 22.21
Näyttäs siltä että kerrankin ei ole tarvista viri kalikoille. Itse en oikein pidä carbon paloista tahtoo olla turhan herkkiä hajoilemaan. Ja vakiona ainakin tuntuu olevan aika iskukykyinen auto.

Herkkä auto on kivempi ajaa ainakin minusta, kun siihen tottuu. Ajolinjoista poikeaminen kyllä sitten rankaisee. 40/40 voi olla ehkä vaihtoehto. Tai tämä tavallinen 40/35 vaihto ehto. Eli lisää ajoa tiedossa. Kiitti vinkeistä.

Tässä vaiheessa isketään päätä seinään ja todetaan että VOI /%?... Olen ajanu Subarun korilla eikä tuolla Stratus korilla joka tunnetusti paras kori...

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Juho - 15.06.03 - klo: 14.38
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"Niinkun Juho sano, tohon autoon saa vaikka mitä palikkaa:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/hardcoretc3.asp

Tuonkin testin laadusta kertoo aika paljon se, että autossa on käytetty noita vakio prolinen renkaita. Niillä ei tunnetusti pääse edes suoraan  :roll:
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: jarkkom - 15.06.03 - klo: 17.09
no olihan se titaaniversio silti perstuntumalla huomattavasti nopeampi, kauniimpi etc ;)
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 15.06.03 - klo: 20.32
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"Niinkun Juho sano, tohon autoon saa vaikka mitä palikkaa:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/hardcoretc3.asp

tulee varmaan täällä pohjolassa suht kalliiksi eli kauneus ei liene tehonlisäyksen väärti.. Muistaakseni jopa vaikeampi ajaa tuo titaaniversio vaikka osaavissa käsissä onkin nopeampi
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mr Cale - 15.06.03 - klo: 22.27
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"Niinkun Juho sano, tohon autoon saa vaikka mitä palikkaa:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/hardcoretc3.asp

tulee varmaan täällä pohjolassa suht kalliiksi eli kauneus ei liene tehonlisäyksen väärti.. Muistaakseni jopa vaikeampi ajaa tuo titaaniversio vaikka osaavissa käsissä onkin nopeampi
Jos tuo titaaniversio olisi oikeasti nopeampi, niin sitä tottakai käytettäisiin. Tuossa yllä olevan linkin takaa löytyvästä jutusta ei ole kyllä kilpailukäytön kanssa juurikaan tekemistä. Eikä kaikkein vähiten noiden renkaiden takia...

Suurin osa kisa-autoista on tehty nopeiksi jo alkujaan. Hyvin suunnitellun kilpa-auton komponentit on suunniteltu toimimaan yhdessä toistensa kanssa ja jos auton rungosta vaihdetaan joitain osia erilaisiin, niin yleensä mennään huonompaan suuntaan.. On hyvin poikkeuksellista, että jonkun "ulkopuolisen" firman tekemät "viritysosat" ovat tehtaan omia tuotteita nopeampia. Näin siis ainakin Asson osalta. Vahvistavan poikkeuksen sääntöön tekee HPI:n RS4 Pro3 (sähkö), minkä alkuperäinen versio oli ilmeisen susi.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 16.06.03 - klo: 09.48
Niin, tässä tapauksessa erot tuntuivat olevan marginaalisia.. ja lähinnä kosmeettisia.

Miksi Asso kuitenkin myy **kilpa-autoa*' huonojen renkaiden kanssa? Eikö silloin ole syytä olettaa että muutakin "roskaa" on mukana?

Esim kytkin ei ole kestänyt kovin hyvin ainakaan Jykällä kilpamotin tehoa.

Taitaapa kuitenkin olla niin, että vähän jokaisessa autossa on vähän jotain parannettavaa, koska paketti on kuitenkin aina kompromissi osat vs hinta. En kuitenkaan väitä, että titaanisista osista olisi **olennaista** etua.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Juho - 16.06.03 - klo: 10.51
Yleensä FT paketeissa ei Assolla noita roskarenkaita tule edes mukana. NTC3:sta ei ole vielä tullut Factory Team autoa, joka on yleensä pelkkään kisakäyttöön. Normaali NTC3 on ikään kuin välimalli, jolla voi harrastaa ja kilpailla. Samalla vähän edullisempi.

Toisaalta eipä taida tulla muidenkaan valmistajien autojen mukana kunnollisia renkaita.. Johtuu varmaan mm. siitä että eri maissa ajetaan eri renkailla (foam/kumi jne), joten kaikkia on mahdoton miellyttää.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 16.06.03 - klo: 12.03
LainaaYleensä FT paketeissa ei Assolla noita roskarenkaita tule edes mukana. NTC3:sta ei ole vielä tullut Factory Team autoa, joka on yleensä pelkkään kisakäyttöön. Normaali NTC3 on ikään kuin välimalli, jolla voi harrastaa ja kilpailla. Samalla vähän edullisempi.

Sen mitä olen kuullut jenkki kuskeilta Factory Team NTC3 ei tule vähään aikaan. On sen verran hyvä tuo vakio NTC3. Jos katsotaan mitä viripalikoita esim Barry Baker käyttää niin se on aika vähästä: kestävämmät Delrinin spur gearit(vain tehdas kuskeilla, tulee kaiketi markkinoille myöhemmin), parempi pilli ja jotain ruuvien vaihtoa pidemmiksi yms.  Tuo RTR malli on suunniteltu harraste käyttöön ja taas tämä palapeli malli kisakäyttöön.

Ja onko kaikki viriosat oikeasti tarpeellisia jos alusta ja muut säädöt on kohdallaan? Jos paino on kohdallaan ja moottori tarpeeksi voimakas niin parin gramman säästö sieltä täältä hiilikuitu osia käyttäen ei ole tarpeen ja lisäksi nuo osat tuppaa särkymään todella helposti. Kytkin on taas hyvin maku asia. Jotkut käyttävät mielummin centax kytkintä ja vakiokytkin on varmaan 75-90% koneista ihan tarpeeksi kestävä. Loput on sitten kisakoneita joiden omistajien tiedetään vaihtavan paremman kytkimen jo pelkästään kiihtyvyyden säätämisen takia.

-Jykä
ps. niistä vakio renkaissa on se hyvä puoli että ne voi tuhota viihteenä ajaessa konetta sisään kun ei viitsi käyttää foameja siihen...
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 16.06.03 - klo: 12.17
Jees, kyllä kai se tässäkin tapauksessa on niin että kuskin taidot ratkaisee. Sen verran hyvältä näyttää tuo vakio-NTC3 kunhan vain säädöt on rataa varten kohdallaan, kuten iskarit ja laatikko.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Henkka - 16.06.03 - klo: 14.28
Juu, autoon ei tarvitse laittaa mitään "viri" palikkaa vaan auto on aivan paketista valmis samoin kuin TC3. Säädetään auto vain rata kohtaisesti ja kovaa ajoa..!  :)
Tietenkin onhan auto hienomman näköinen ku sininen/ muu alumiini siellä kiiltää... :wink:
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: opa - 25.06.03 - klo: 18.50
On kyllä mielenkiintoinen auto tämäkin. En ole koskaan nähnyt tositoimissa tälläistä polttistouringia, niin tässä olisi pari kysymystä niistä enemmän tietäville:

1. Miten auto liikkuu esim. tuollaisella RB:n koneella, joka tässä topicin alussa esitellyssä autossa oli?
2. Minkä verran auto painaa?
3. Kuinka arka esim. tämä asso on hiekalle? Lähinnä parkkiscruisailua ajatellen...
4. Minkä verran maksaa pelkkä auto ilman sähköjä uutena? Käytettyjä tuntuu olevan aika vähän myynnissä  :?
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 25.06.03 - klo: 22.22
Lainaus käyttäjältä: "opa"On kyllä mielenkiintoinen auto tämäkin. En ole koskaan nähnyt tositoimissa tälläistä polttistouringia, niin tässä olisi pari kysymystä niistä enemmän tietäville:

1. Miten auto liikkuu esim. tuollaisella RB:n koneella, joka tässä topicin alussa esitellyssä autossa oli?
2. Minkä verran auto painaa?
3. Kuinka arka esim. tämä asso on hiekalle? Lähinnä parkkiscruisailua ajatellen...
4. Minkä verran maksaa pelkkä auto ilman sähköjä uutena? Käytettyjä tuntuu olevan aika vähän myynnissä  :?

Just tultiin parkkipaikalta "kisaamasta" Kerminatorin kanssa; NTC3:en omistajana hän antanee paremmat kommentit, mutta tässä omat pikaiset kommenttini:

1. Todella upeesti ja on nopea, lopullinen nopeus riippuu tietty välityksistä kuten aina. Siinä mielessä helppo säätää ja saada kulkemaan, että Asso tarjoaa siihen hyvät ohjeet sekä slickseille että foamille
2. heitto: 1,5 kg
3. Ei ole, kardaaniveto kestää hyvin. Matalahan se on mutta jos asfaltti on vähänkin puhtaampi, ei haittaa. Vanhalla kuluneella ja hiekkaisella "asfaltilla" ei kovin hyvä. Hyvä parkkiskisailuun, jos lääniä vaan riittää (RB kisamotti vaatii tilaa)
4. Vähän on myynnissä - auto on niin hyvä joten siitä ei hevin luovu. Muistaakseni hinta RB:n kanssa oli jotain 400 euroo, mutta Kerminator kertonee tarkemmin
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Henkka - 25.06.03 - klo: 23.08
Kröhm, vähän myynnissä? Minulla olisi yksi myynnissä kun viitsi katsoa myynti palstaa... :)
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 25.06.03 - klo: 23.23
Lainaus käyttäjältä: "opa"On kyllä mielenkiintoinen auto tämäkin. En ole koskaan nähnyt tositoimissa tälläistä polttistouringia, niin tässä olisi pari kysymystä niistä enemmän tietäville:

1. Miten auto liikkuu esim. tuollaisella RB:n koneella, joka tässä topicin alussa esitellyssä autossa oli?
2. Minkä verran auto painaa?
3. Kuinka arka esim. tämä asso on hiekalle? Lähinnä parkkiscruisailua ajatellen...
4. Minkä verran maksaa pelkkä auto ilman sähköjä uutena? Käytettyjä tuntuu olevan aika vähän myynnissä  :?

1. Tarpeeksi eli kuskia alkaa hirvittämään.  :mrgreen: Lopullinen nopeus muodostuu välitys suhteista. Parkkiksella RB kone takaa unohtumattoman elämyksen kun ajaa täysillä. Sillä tila loppuu todella vauhdilla. Itse ajan Mikan kanssa parkkiksilla "skabaten" vajaa kaasulla. Muuten lähtee Asso käsistä.

2. Vaaka sanoo että tyhjä tankki+turkasesti roskaa autossa olisi 1.6 kg

3. Ei haittaa. Keppivedon hyvä puoli. Esim. Jenkkilässä Asson NTC3 rtr on erittäin suosittu parkkis kahinoissa. Joskin äsken kävi sellanen käpy että takajousitus oli liian matalalla... Koneen ruuvit irrotin sitten pora&pihdit tekniikalla sen jälkeen kun kone oli siirtynyt paikoiltaan.

4. RC Pisteestä runko oli 420 € ja RB koneella 550 €. Joskin jos ei ole kokemusta polttis koneista niin kannattaa jättää tuo RB hyllyyn ja laittaa joku rauhallisempi kone tilalle.

Ja jos joku väittää että Asso ei kestä niin voi kysyä Mikalta että hajosko mitään Assosta kun SuperTen "nojasi" hivenen mutkassa...

Kuvia Project A:sta löytyy http://koti.welho.com/jahpola/project_a.html jos kiinnostaa.

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 27.06.03 - klo: 13.05
Lainaus käyttäjältä: "Kerminator"
Ja jos joku väittää että Asso ei kestä niin voi kysyä Mikalta että hajosko mitään Assosta kun SuperTen "nojasi" hivenen mutkassa...

hehee.. eipä tainnut hajota muuta kuin korista vähän lohkesi onneksi

Tota ei kuitenkaan kannata koittaa toisinpäin, Superi painaa 2.2 kg ja yllättävän suureltahan toi ero tuntuu kun autot on vastakkain.  Nopeuksissahan ollaan muuten päästy ainakin parkkis "rata-ajossa" samoihin ja Superilla voi kyllä ajaa täydellä kaasulla ilman että lähtee käsistä samalla tavalla. Uskallankin jopa väittää että kokonsa ansiosta asteenverran miellyttävämpi ajettava kuin pienemmät 1/10 autot.
Otsikko: Kuvia lisätty
Kirjoitti: Kerminator - 01.08.03 - klo: 22.01
Tuli sitten digi kamera hankittua joten otin sitten uusia kuvia Project A:sta.

http://koti.welho.com/jahpola/project_a_pic_1.html

Huomatkaa pohjan kuluminen kun oli liian löysä takajousitus... :cry:

Lisää kuvia tulossa lähipäivinä.

-Jykä
Otsikko: ...
Kirjoitti: Alfa - 21.10.03 - klo: 15.00
Juu nyt on asso NTC3 hommattu. Kuvia otan kun ensin olen pessyt sen. Ne kuvat ilmestyvät sivuilleni tämän viikon aikana. Kertokaapas miten nuo alumiiiset osat esim.radiolevy vaikuttaa auton käyttäytymiseen?
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 21.10.03 - klo: 17.06
sen mitä olen lukenut niin ei sunnuntaikuskeilla mitenkään, tai ei ainakaan parantavasti. huippukuljettajalla voi parantaa hieman mutta aika marginaalista on, lähinnä ulkonäköasia
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 22.10.03 - klo: 08.00
Mistäs näitä graphite osia sää kyseiseen autoon? Ainakaan Towerista en löytänyt moisia, siellä ei ollut kkuin alumiini ja muovi osia.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 22.10.03 - klo: 10.49
sama juttu kuin alumiiniosilla, ei kannata (näin olen itseni antanut ymmärtää) mutta ulkonäkömielessä ehkä. onhan hiilikuitu toki kevyempää ja kestävämpää kuin muovi, mutta NTC3 on sen verran kiva vakiona että tuskin kannattaa vaihtaa. Joissain autoissa on radiolevy alumiinia ja sillon hiilikuituiseen vaihtaminen saattaa säästää muutaman gramman ja jäykistää runkoa, mutta enpä tiedä onko siitä mitään tuntuvaa hyötyä. tietty jos on ylimääräistä niin mikä ettei  8) mutta ensin keskittyisin kuitenkin renkaisiin ja auton säätämiseen ja välityksiin radan mukaan kuin radiolevyyn
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 22.10.03 - klo: 14.40
K-Factory tekee NTC3 viri osia. Kts http://www.k-factory.com. Hollannista saa tilaamalla ko. osia tilaamalla. En vaan löydä linkkiä mistään. The Border RC shop tai jotain sinne päin.

Sitten Asson omat Team Factory osat. //www.rc10.com RC-Pisteestä saat ihan kohtuu hintaan.

Ja jos saan suositella niin jätä hiili yms osat pois. Tilalle kuulalaakeri ohjaus, keskipukki alumiinista. Sitten vielä täysi jousi setti, spur gear & piniot.(kaikki Team Factory osia)

Kivan näköisiän ne hiilikuitu on kyllä mutta ei niistä paino säästöä tule. Rahat voi sijoittaa renkaisiin ja tarpeellisen viri kamaan. Tuppaan noi foamit olemaan aika kuluvaa tavaraa.

Mutta kuka minä olen neuvomaan. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

-Jykä
Otsikko: ....
Kirjoitti: Alfa - 22.10.03 - klo: 14.45
Joo kiitos neuvoista, tilasin hobbylinnasta toweri tilauksena uuden alumiinisen radiolevyn+siihen ne "päätypalat",alumiinisen etupuskutin "yläpidikkeen" ja sitten kaksi alumiinista "kehikkoa".
Eilen illalla katselin auton teharia joka on ollut autossa alusta alkaen ja se olikin yllättäen halki,mutta aivan pienesti sauman kohdalta. Ajattelin että jos senkin ostaisi samalla uuden niin sittenpä  ei tarvi miettiä asiaa. Oisko teillä muut omistajat mitään hyviä tehari vinkkejä.Kone autossa on RB X12 conception (vai kirjoitettiinkohan se noin :mrgreen:  )
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 01.11.03 - klo: 20.00
Nytte olis kuvaa minun kotisivuilla mun autosta ja koreista, ensi viikolla tulee uudesta lambosta myös kuvia ja joskus 2vk:n päästä uusien osien kanssa kuvaa. Käykääs katsastamaan! 8)
Otsikko: Re: ....
Kirjoitti: Mika R - 02.11.03 - klo: 10.06
Lainaus käyttäjältä: "Alfa"Joo kiitos neuvoista, tilasin hobbylinnasta toweri tilauksena uuden alumiinisen radiolevyn+siihen ne "päätypalat",alumiinisen etupuskutin "yläpidikkeen" ja sitten kaksi alumiinista "kehikkoa".
Eilen illalla katselin auton teharia joka on ollut autossa alusta alkaen ja se olikin yllättäen halki,mutta aivan pienesti sauman kohdalta. Ajattelin että jos senkin ostaisi samalla uuden niin sittenpä  ei tarvi miettiä asiaa. Oisko teillä muut omistajat mitään hyviä tehari vinkkejä.Kone autossa on RB X12 conception (vai kirjoitettiinkohan se noin :mrgreen:  )

RD Logicsilla näyttää olevan mielenkiintoisen näköinen laatu exhausti NTC3:een www.rdlogics.com Olen kuullut näistä hyvää. Toivottavasti sijoituksesi on kannattava, onhan se varmaan viileen näköinen  8) tosin kuvissasi tuo ei vielä näkynyt. Turnbuckle on vanttiruuvi.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 01.02.04 - klo: 19.10
Tässä olis kuvia näistä mun asson rattaista, mitä mieltä ootte voiko nuilla vielä ajaa?? Ei varmaankaan kovin hyvin näy nuo,mutta toivottavasti saatte jotain selevää....  :roll:

http://www.geocities.com/muhvispaget2002/kuvat/asso_pyorasto1.gif

http://www.geocities.com/muhvispaget2002/kuvat/asso_pyorasto2.gif
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 02.02.04 - klo: 10.10
eipä taida linkit toimia? tulee page not foundia
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Toni N - 02.02.04 - klo: 11.06
Lainaus käyttäjältä: "Mika"eipä taida linkit toimia? tulee page not foundia

Toimi kun testasin, geocitiesillä on rajoituksia tarjoamillaan sivuilla, johtuu varmaan siitä että ei toiminut kun kokeilit.

Kuvat pikkasen epäselviä, mutta eihän noi nyt niin kalliita osia ole, että ei muutenkin kannattaisi varalle ostaa?
Eiköhän noilla alkuun pääse jos ei hampaita puutu tai ole muuten mahdottomassa kunnossa.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 02.02.04 - klo: 11.54
Ok
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 02.02.04 - klo: 15.04
Ok, muuten mikä on tässä tuo vakio välitys? Ohjekirjasta saa selvää, mutta en kuitenkaan löytänyt sellaista kohtaa missä olisi kerrottu.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 02.02.04 - klo: 15.56
Muistaakseni vakiossa tulee yksivaihteinen ja team versiossa vaihde mukana (ja useampia välityksiä) ..

Jykä miten on?
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 02.02.04 - klo: 19.35
Nyt on ainakin kaksivaihteinen kiinni. Sitten jos joku voisi kertoa jonkun hyvät perus välitykset jotka toimis joka radalla.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 13.02.04 - klo: 22.55
Minä TAAS:
Niin onko kukaan kokeillu  Ofnan LD3:n osia NTC3?Miten onnistuu?
Autot ainakin näyttävät näin päällisin puolin samalta.
Alla linkki ld3:n kuvaan.
http://www.ofna.com/ld3-pro.html

Sitten, kun akku näytti olevan aika huono kuntoinen, niin minkälainen olis tuohon Assoon tehokas ja kestävä? Tottakai siihen kävisi vaikka neljä tavallista sormi patteria,mutta....

Myös edelliseen vaihde kysymykseen toivoisin jonkinlaista vastausta. Koettakaa kestää... :mrgreen:
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: jarkkom - 13.02.04 - klo: 23.53
Assolta 1-vaihteinen nitroturisti? Lelujako ne tekee nykysin vai meinaako ehtiä kisoissa?  :lol:
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 14.02.04 - klo: 07.08
Moi jarkko, eikös se perusversio ole "1-vaihteinen" siis vaihteeton? Team versiossa tulee vakiona vaihde.

LD3 on varmaan jees mutta käytännössä sama auto kuin Asso - kuten sanoit Alfa - niin misei sitten ostaisi NTC:n kun suomessa osien saatavuus ym on erittäin hyvä ja käytettyä kamaa liikkuu varmasti paljon. LD:stä en menis niin takuuseen.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Gorexx - 14.02.04 - klo: 08.16
Käsittääkseni Asson itse rakennettava "perusversiokin" on kaksivaihteinen ja RTR yksivaihteinen. Näin oli ainakin aiemmin.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 14.02.04 - klo: 09.09
Ai joo totta, taitaakin koskea vaan tuota RTR:ää. Hyvä.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 14.02.04 - klo: 18.24
Juu en tuota tiedä tuon Ofnan varaosa hintoja, mutta ajattelin vain jonkinlaista vaihtoehtoa Assolle.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 17.02.04 - klo: 13.49
Rattaat on valitettavasti kulutus tavaraa varsinkin jos radalla on vähänkin soraa. Joten parit ylimääräiset ei haittaa olla mukana ettei hupi lopu kesken.

Geocities ei yleensä salli linkkejä/redirectejä toisilta sivuilta joten leikkaa ja liimaa kikka Geocities linkkeihin toimii. Kuvan perusteella sulla ei ole vielä hätää.

Asson viri ohjeista

Default setting:
Pinion       Spur        Ratio
1st 2nd    1st 2nd    1st       2nd
22  26      54 50      6.1364 4.8077 (stock)

The bigger the final drive number, the faster acceleration you will get. The lower the number, the more top end it will have.


RB Concept X12 koneella joko tuo  Team Associated Double Chambered Pipe tai juuri tuo RD Logicsin pipe. Jenkit suosii jälkimmäistä.  Asson pillillä tuntuu ettei RB tahdo saada oikein kierroksia.

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 17.02.04 - klo: 14.13
Toi on kyllä Jykä surullisen näköinen toi Assosi alustalevy, pikkasen jengalla tosta sivusta  :D
Mä en tiennytkään että se on noin menny meidän ajoissa..
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 17.02.04 - klo: 14.23
Oli kerran jouset pikkasen löysällä ja maavara jossain tattari säädöissä...

Sitten tuli hiekka puhallettu alusta...

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Mika R - 17.02.04 - klo: 14.29
aa.. kuvat taitaakin valehdella, siinä valo osuu sen verran tohon sivuun että näyttää kuvissa siltä että olis enemmänkin jengalla.. no ei naarmut sinänsä mitään haittaa
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 17.02.04 - klo: 18.26
Jaa mikäs pilli tuos on kiinni :oops:   :lol:
En oo perehtynyt....
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 23.02.04 - klo: 23.45
No niin tuli sitten laitettua nettiin tuo 2 vaihteisen spur/pinion chart.

http://koti.welho.com/jahpola/ntc3_2speed.html


-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 24.02.04 - klo: 10.54
Kiitti Jykä tuo autto paljon! Nyt ei tarvihte kysellä enää nuista.
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 01.03.04 - klo: 22.24
Juu lisää kysymisiä:

Miten on, sopiiko NTC3 autoon mikään muu pilli, kuin tuo asson oma? Siis motti minulla on RB x12 Concept.
Rb:n sivuilla oli kyllä kyseiseen mottiin moniakin vaihtoehtoja, mutta sitten ne käyrät eivät onnaa.
Olisiko jonkin muun yhtiön (esim.OS,NovaMega jne.) pillit yhtä hyviä ja luotettavia, kuin saman yhtiön.
Onko kukaan kokeillut eri vaihteohtoja? Onko tullut tulosta?
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Kerminator - 02.03.04 - klo: 14.01
Asson oma tai sellainen pilli jossa lukee että sopii NTC3:seen... ;) On sen verran erikoinen moottori sijoitus paikka.

RD Logics on ainakin erittäin suosittu pilli rapakon takana. Muista ei ole kokemusta.

-Jykä
Otsikko: Asso NTC3
Kirjoitti: Alfa - 02.03.04 - klo: 19.35
Ootko ite Jykä laittanu siihen RD logiksin pilliä?
No laitan mailia sinneppäin.