RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: snakepoison - 20.01.09 - klo: 22.09

Otsikko: Väittely
Kirjoitti: snakepoison - 20.01.09 - klo: 22.09
Anteeksi taas kun avaan aivan turhan topic:in. Joo joo tiedän, aihetta olisi voinut etsiäkin. Asiaan, eli. Kertokaas nyt miten pinjonin vaihto muokkaa auton kulkua ? Järki sanoisi, että isompi pinjoni nostaisi auton huippunopeutta mutta kiihtyminen putoaa. Pieni pinjoni taas parantaa kiihtyvyyttä mutta huippunopeus laskee, onko asia näin? Aiheesta on kova väittely kaverini kanssa.
Otsikko: Vs: Väittely
Kirjoitti: Habaku - 20.01.09 - klo: 22.14
No kyllä se on just noin, niinku olet ajatellu  :wink:
Otsikko: Vs: Väittely
Kirjoitti: snakepoison - 20.01.09 - klo: 22.19
Asia siis selvä, topicin voi vaikka poistaa
Otsikko: Vs: Väittely
Kirjoitti: nnikkem - 20.01.09 - klo: 23.02
Epä kestäny kauan topicci, varmaan ennätys ajassa hylätty! :grin: Maalaisjärkihän (jota minulla ei ole :mrgreen:) sen sanoo, että noin se on
Otsikko: Vs: Väittely
Kirjoitti: *HOKE* - 21.01.09 - klo: 00.01
Kunhan nyt vaan on molemmat ymmärtäneet mistä rattaasta on puhe kun pinion rattaasta puhutaan.
Eli pinionratas joka on siis moottorin akselilla... Mitä isompi, sitä pidempi välitys ja auto kulkee kovempaa.
Spurri joka taas on pinionista seuraava, eli ns pääratas, vaikuttaa toisin päin.
Mitä pienempi spurri sitä pidempi välitys.
Otsikko: Vs: Väittely
Kirjoitti: snakepoison - 21.01.09 - klo: 00.51
kyllä kyllä, kun vaihdepolkupyörällä ajaisi =) JES! ennäty :shocked: