Moi tuli mieleen et kumpi on hyvempi auto et kumpi voittaaa? siis jos lähtee kisailemaan? kumpi kiihtyy paremmin jne.
Hobao taitaa viedä
hobao vie mennen tullen. hobao on tehty radalle ja revo taas takapiha suditteluun enemmänkin
Ja se joka vie kiihdytyksessä niin eiköhän se ole kiinni ihan moottorista.
Lainaus käyttäjältä: totese - 22.01.09 - klo: 20.30
Moi tuli mieleen et kumpi on hyvempi auto et kumpi voittaaa? siis jos lähtee kisailemaan? kumpi kiihtyy paremmin jne.
voi hemmetti... :shocked: onpa TAAS jälleen hyvä aihe luoda uus topikki... :cheesy:
melkein vois kysyä, et kummalla lähtee nälkä nopeammin, maksamakkaralla vai lauantaimakkaralla... :lol:
Joo todella hyvä aihe, kyl mun revo ainakin suttaa ja keulii täysillä.:shock:
Niin mut jos hyperis on kiinni cmb .21 marine ja revossa jku k5.9 motti niin khyllä sen näkee huomenna kumpi voittaaa.
Lainaus käyttäjältä: timpo1993 - 23.01.09 - klo: 22.18
Niin mut jos hyperis on kiinni cmb .21 marine ja revossa jku k5.9 motti niin khyllä sen näkee huomenna kumpi voittaaa.
Kuin minä laitan minun johnson 540 minun vanhaan sg tigeriin ja 4.8v akut siihen virtalähteeksi niin kyllä se vasta piirtää asvaltiin semmoiset jäljet että huhu :shock:
Jerzi
PS Kom ihåg, pappa betaler lita bara :lol:
kyllä lauantaimakkaralla lähtee paremmin... etenki semmosella kunnon pötkäleellä, ei millään leikkeleillä.
Meinasko timpo rakentaa hyperistä veneen vai ?
Foorumin taso selkeesti nousee päivä päivältä...on ilo lukea näin fiksuja ja asia pitoisia topikkeja.
Eli hyvin menee, jatketaan samaan malliin. :roll:
Pahoittelen tätä ot:ni, pyrin pysymään aiheessa paremmin..
Lainaus käyttäjältä: totese - 22.01.09 - klo: 20.30
Moi tuli mieleen et kumpi on hyvempi auto et kumpi voittaaa? siis jos lähtee kisailemaan? kumpi kiihtyy paremmin jne.
Siis sori luin otsikon uudestaan ja molemmilla silmillä luin sen nyt ja huomasin minun hiekolla Suomenkielellä että tässä on sana hyvemmin käytetty :huh: eikait se nyt ole niin että se ei ole edes sana vai olenko väärässä :shock:
Jerzi
Siis tarkoitin sitä että kumpi auto voitta kisassa riippuu tietysti motist. mutta kumpi on parempi jne.
Hobao on mielestäni parempi.
siis kun toinen on krossi ja toinen on monsteri... ei niitä verrata voi.
Hyperi on parempi koska siihen käy halvempi starttiboksi, revo on parempi koska siinä on isommat renkaat, jne jn e jne jne...
Lainaus käyttäjältä: Divi - 24.01.09 - klo: 14.55
siis kun toinen on krossi ja toinen on monsteri... ei niitä verrata voi.
Hyperi on parempi koska siihen käy halvempi starttiboksi, revo on parempi koska siinä on isommat renkaat, jne jn e jne jne...
Sanoisin revoa ennemminkin trukiksi..
Mä en sanois revoa kummaksikaan..se on seka sikiö.
Turha edes lähteä vertailemaan täysveristä kisa-buggya ja piharälläykseen suunniteltua trukkia.
Kysyjälle varmasti nopeampi ja parempi on Revo....
Revo on truggyn ja monsun risteytys joka on tarkoitettu kisaan eikä bashaukseen. Omistajien tietämättömyys säädöistä ja niiden vaikutuksista voi tehdä siitä huonon kumpaankin käyttötarkoitukseen. Oikein säädettynä toimii kyllä kummassakin käytössä.
Mä ajan sitten tulevalla kaudella M-8:ia Revolla.... :laugh: :laugh:
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 24.01.09 - klo: 16.53
Mä en sanois revoa kummaksikaan..se on seka sikiö.
Näin on.
niin truggyissähän on poikkeuksetta tasainen pohjalevy ja ne sopii samojen starttiboksien päälle kuin buggytkin. Revossa taas on runko jotain aivan muuta, eikä se kyllä oikean truggyn perässä pysy edes pikaliimalla.
Eipä ole tullut kokeiltua truggyä vastaan mutta truggy ja Revo ovat taas vähän eri luokissa. Uskallan tosin väittää että oikeissa säädöissä oleva Revo ei päästä truggyä helpolla, etenkin jos moottorit ovat suunnilleen samankokoisia.
Mun mielipide asiasta on hiukan erilainen...eli truggy on kyllä selkeästi nopeampi.(vaikka revossakin on isolohko)
..mutta tuo on vain mun mielipide..
Jos kilpaillaan ihan oikealla kilparadalla niin truggy vie mennentullen revoa vaikka se olisi kuinka blingattu ja tikissä.
Truggy kun tuppaa olemaan joillain radoilla nopeampi kuin krossari, ja taas krossari on selkeästi nopeampi kuin yksikään revo.
Krossarin nopeus on tiedossa ja samoin truggyn loistavat kaarreominaisuudet mutta en ihan ole vakuuttunut tuosta truggyn ehdottomasta ylivoimaisuudesta. Pitänee rakentaa yksi truggy ja kokeilla samalla koneella kuin verrokiksi otettavassa Revossa niin ei tarvitse spekuloida. Mikähän olisi sellainen keskiluokan truggy jolla tuo kannattaisi testata? Traxxasin Slayer ei taida kelvata kun on sama laite kuin Revo pienillä muutoksilla.
Helppoa kun kokeilet pysyä revon kanssa krossarin perässä krossiradalla.
Lupaan että se on lähes mahdotonta mikäli molempien ohjainten päässä on osaava kuski.
Siihen ei tarvitse enää trukkia verrokiksi, koska tosiaan radasta hieman riippuen truggy on joko yhtä nopea kuin krossari tai jopa nopeampi.
Ja tämä on todistettu kisoissa nimenomaan osaavissa käsissä esim Josen ja Arin ym. toimesta.
Revon nopeutta on myös kokeiltu, eikä se tosiaan pysy krossarin perässä vaikka kuinka yrittää.
Radalla kun on näitä erittäin teknisiä hyppyreitä yms missä nimenomaan revo joutuu antamaan hieman tasoitusta, kuten myös mutkissa.
Ja nimenomaan painotan nyt näitä SM kelpoisia krossi ratoja.
Omakyhäelmä rata ei kelpaa verrokiksi koska tryggyt ja krossarit on tehty nimenomaan erittäin haastaviin rata ominaisuuksiin.
Krossari eroaa enemmän truggysta ja Revosta kuin Revo truggysta joten tuo vertailu ei kerro mitään.
Eiköhön tuon asian voi keväällä kokeilla.Vaikka tuohan nyt on jo aivan selvä asia että miten siinä käy.
Revon menokin pysähtyy huomattavasti aikaisemmin jonkun osan hajoamiseen kuin truggyn.
Lainaus käyttäjältä: Dethlock - 26.01.09 - klo: 12.30
Krossari eroaa enemmän truggysta ja Revosta kuin Revo truggysta joten tuo vertailu ei kerro mitään.
Mitähän sä nyt tarkoitat.
Ei sillä ole mitään merkitystä miten autot eroavat toisistaan jos niiden nopeutta radalla verrataan.
Ihan puhdas fakta vaan on että krossari ja truggy ovat radalla erittäin tasaväkiset ja truggy joissain olosuhteissa jopa nopeampi.
Mikäli siis otat kisaa krossarin kanssa niin tiedät aivan suoraan siitä että pärjäätkö truggylle vai et.
Aivan hölmö väittelyn aihe, kun tämä on todistettu jo moneen kertaan jo parina kesänä.
Itsekin olen erittäin hienosti toimivalla revolla ajanut, kuin myös tietysti krossarilla ja truggyllä ja näin se vaan menee ettei revo pysy perässä vaikka minkä teet.
Se kun on jo selvä juttu.
Radalle jalostetut laitteet ihme ja kumma ovat parhaita laitteita nimenomaan radalla...
Revon hyppy ja kaarre ominaisuudet eivät vain ole samalla tasolla, eikä se ole tarkoituskaan.
Ole hyvä ja tule keväällä lavankoon kokeilemaan niin voin demonstroida tämän ihan käytännössä.
Lupaan että et pysy revolla krossarini perässä vaikka minkä tekisit.
Samalla voidaan myös todeta kuinka kaveri puskee truggyllä ohi krossarista.
Mielipiteet ja väännöt ei vaan auta... Käytännön pärjäämistähän täällä kysyttiin ja siihen on vastaus saatu jo moneen kertaan.
Jokainen joka ei usko voi tulla sen toteamaan mille tahansa suomen krossiradalle milloin vain.
Ps:Nimenomaan koko topikin otsikkokin on revo vs hyper7 eli krossari...
Krossari on puhtaasti jalostettu krossiradalle, revo ei ole tähän hommaan jalostettu, vaan lähinnä kuitenkin yleiseen bashaamiseen...
Ok, eli ero löytynee sitten ratojen rakenne-erosta USAn ja Suomen välillä tai USAlaiset ei vain osaa ajaa truggeilla. Whatever.
Topikki on krossari vs revo enkä ole väittänyt että Revo voittaisi krossaria. Tai truggya, kunhan epäilin tuota truggyn ylivoimaisuutta.
Kun tutkii tarkemmin tai käy edes radalla toteamassa niin ei tarvitse epäillä.
Taitaa se lavangonkin kierrosennätys olla ihan trukilla vetästy... Nimenomaan vieläpä kisoissa eli hyvin virallista tietoa.
Trukki kulkee ja hyppää käytännössä aivan yhtä nätisti kuin krossarikin... Paremmuus tulee lähinnä pienten monttujen ylittämisestä, mitä radalle kisapäivän edetessä ilmestyy.
Krossarilla tarvitsee tietenkin hidastella näissä syntyneissä montuissa monestikin, kun taas trukki menee isompien renkaittensa ansiosta kyseisistä montuista täysin vaivatta yli.
Mikäli rata on aivan sileän smuutti niin krossari on nopeampi keveytensä ja ketteryytensä ansiosta.
Whatever...ihan sama, mä en leiki teidän kaa.. :roll:
Jaa, jenkeissä revo kuskit pieksee truggy kuskeja? ..mistähän voisin itsekin käydä päättelemässä näin..
Ajattelinkin aikaisemmin kun alettiin väittämään että revosta on vastusta truggylle että väittäjä ei ole truggyä nähnytkään...niinhän se olikin. Revon ja truggyn ajettavuudessa vain on niin suuri ero että on turha väittää niitä tasaväkisiksi. Ei muuta kuin kauppaan hakemaan truggy tai radalle revolla haastamaan truggy ja katsoo sen jälkeen vieläkö viitsii tulla väittämään revoa truggyn veroiseksi...tai lähellekään.'
Ehkä se on joskus nähtävä omin silmin...vaikka kuinka moni muu sen jo olisi nähnyt ja täällä sanoisi.
Nimenomaan.
Kun trukkeja alkoi markkinoille tupsahdella niin kyllä kaikki M8 kisakuskit katsoivat ensin että onhan toi ihan kiva täytelaji...
Autot vaikutti painavilta, herkästi hajoavilta ja muutenkin selvästi kömpelömmiltä kuin krossarit.
Mutta kun ensinmäisiä kisoja alettiin järkkäämään ja autoja alettiin saamaan setuppeihin niin kyllä se on saatu maailman laajuisesti todeta että perhana ne trukithan on nykyään jopa nopeampia kuin krossarit.
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 26.01.09 - klo: 15.49
Jaa, jenkeissä revo kuskit pieksee truggy kuskeja?
En edelleenkään ole väittänyt näin. Väitin että ero ei ole niin ylimaallinen kuin täällä annetaan ymmärtää. Ja Revo ei edelleenkään ole pihasuditteluun tehty, mm Platinum ja uusin Revo on suunnattu kilpailijoille.
hieman laittaa hymyilyttämään tämä Revon "ylistys" tai millä nimellä sitä nyt itsekukin haluaa kutsua... :roll:
ei siinä mitään... :wink: ja kuten sanottu, Revo on varmasti aivan pätevä laite siinä, mihin se on suunniteltu...
eli lähes samaan kategoriaan, kuin HPI:n Savage, eli MONSTERI... :wink:
aiheeseen lievästi liittyen, pieni video truggy-kisasta isosta maailmasta... (ainoastaan havainnollistamaan truggyjen kaarre-ominaisuuksia)
pistää vaan hieman, että miten tuollainen Revo mahtaisi käyttäytyä tuossa kyseisen radan pääsuoran jälkeisessä mutkassa, kun pitää täydestä vauhdista lyödä jarrua... :shocked:
2008 Reedy Truck Race (http://www.youtube.com/watch?v=saZd1Eml6bg&feature=channel_page)
Lainaus käyttäjältä: Dethlock - 26.01.09 - klo: 16.27En edelleenkään ole väittänyt näin. Väitin että ero ei ole niin ylimaallinen kuin täällä annetaan ymmärtää. Ja Revo ei edelleenkään ole pihasuditteluun tehty, mm Platinum ja uusin Revo on suunnattu kilpailijoille.
Jep, olet oikeassa, se on suunniteltu kilpailua (http://www.youtube.com/watch?v=1a6rVjIhHW4) varten. Muita monstereita vastaan..
Oletko vilkassu traxxasin sivuja? Platinumista sanotaan näin.. :
"Since its inception, the Standard Monster Truck Class has been dominated by Revo, creating highly competitive spec-class type racing. Today, Revo is the only serious choice for Standard Monster Truck racing. The 2008 Revo Platinum edition was developed and proven on the track specifically for racers competing in the class."
Revo on nopee verrattuna muihin monstereihin, mutta ei sitä kuitenkaan kannata verrata ihan toiseen luokkaan.. Truggyt on alunperin suunniteltu kilpailua varten, monsterit pihasuttaukseen.
Ja tuo Kopan linkittämä video on kyllä vielä erittäin kesyä menoa.
Rata on pieni, hyppyrit erittäin pieniä ja pinta sileä.
Pitäneepä kaivella vähän rajumman luokan menoa kun ehtii niin nähdään mihin nää autot oikeesti pystyy.
jep, suht' sileä rata... :embarrassed:
mut täs seuraavassa pätkässä on jo HIEMAN isompia monttuja... (Adam Drake ja uus Losin 8ight-T 2.0)
Airtronics Race @ Rev (http://www.youtube.com/watch?v=2_ztSPVNuJU&feature=channel_page)
sori offtopic... :embarrassed:
Tämä viimeinen rata vastaa niitä kuvia ja videoita mitä rapakon takaa olen saanut kisoista. Kannattaa ehkä tutustua aiheeseen ennen kuin väittää ettei Revo kestä tuollaista ajoa... Mutta jatkakaa keskenänne tuota pihasudittelu angstianne.
Lainaus käyttäjältä: Dethlock - 26.01.09 - klo: 20.31
Tämä viimeinen rata vastaa niitä kuvia ja videoita mitä rapakon takaa olen saanut kisoista. Kannattaa ehkä tutustua aiheeseen ennen kuin väittää ettei Revo kestä tuollaista ajoa... Mutta jatkakaa keskenänne tuota pihasudittelu angstianne.
Miksi kukaan ei aja Revolla truggy-kisoissa, yhtään en ole nähnyt, en edes epävirallisissa... Ei silti, Revo on ihan hyvä auto, tarkoitukseensa.
On niitä ollu mukana, silloinkin kun minäkin vielä ajoin tukilla yhden kesän (2006 tai 2007 taisi olla).
Eipä niillä ollu jakoa, mutta ne taisivat olla pääsääntöisesti pikkulohkolla ja vaihteella.
Isommalla pannulla voisi osaavissa käsissä pärjätä. Ei tietenkään Hokelle mutta vaikka mulle.
e: Nykyään eivät taida olla sallittuja tukki kisoissa kuin keskidiffillisenä (vaihteettomana), esim. finnish openissa (kerhokisahan sekin on).
Lainaus käyttäjältä: Dethlock - 26.01.09 - klo: 20.31
Tämä viimeinen rata vastaa niitä kuvia ja videoita mitä rapakon takaa olen saanut kisoista. Kannattaa ehkä tutustua aiheeseen ennen kuin väittää ettei Revo kestä tuollaista ajoa... Mutta jatkakaa keskenänne tuota pihasudittelu angstianne.
Ei tässä kellään mitään angsteja ole ollut...
Ehkä sinulla lähinnä kun et millään meinaa uskoa trukin pieksevän revoa mennentullen.
Revo on hyvä auto siinä mihin se on tehty, eli monsterluokassa (kuten muutkin edellä mainitsi).
Itseasiassa kokeilemistani monstereista ylivoimaisen hyvä härveli.
Mutta kun sitä ei voi verrata krossariin niin itseasiassa vielä vähemmän trukkiin.
Mitään muuta yhteneväistä ei revossa ole truggyn kanssa kuin etäisesti samanlainen kori ja isohkot renkaat... Olisko itseasiassa revossa saman kokoiset renkaat kuin truggyssä, truggyn ollessa autona taas reilusti isompi.
Siihen se sitten jääkin...
Ajo ominaisuuksiltaan ja muilta ominaisuuksiltaan eivät lähelläkään toisiaan.
Kiitos Kaikille Jotka Kirjottivat tässä topiikissa.Jatketaanko tätä vai?
Jaa-a, siinäpä kysymys...jos mä mietin hetken omaa kantaani jatkamisen suhteen..jos ei kovin kiire ole saada tietää?
Ja kiitos itsellesi että sain kirjoittaa aloittamassasi ketjussa. :lol: (oli erittäin antoisaa :roll: )
Lainaus käyttäjältä: totese - 29.01.09 - klo: 16.10
Kiitos Kaikille Jotka Kirjottivat tässä topiikissa.Jatketaanko tätä vai?
ollos hyvä vaan... :smiley:
heh, niinkun TheArska tuossa jo aiemmin kirjoitti, ni oikein hyvä kysymys... :roll:
mut toisaalta, mitä sitä turhaan faktoista väittämään... :wink:
Hyperi on krossari ja Revo on lähempänä monsteria...
ja alkuperäiseen kysymykseesi vastaten, ni Hyperi vie Revoa mennen tullen radalla, mut jos mennään metsään, ni homma kääntyy toistepäin...
eli mitäpä tätä enää jatkamaan... faktat on faktoja, eikä niissä ole sijaa mielipiteille tai mieliteoille... :wink:
kiitos ja kummarrus... :smiley: Pasila kuittaa... :cool:
Tää tais olla aika hyvä topiikki mutta oliko turha topiikki?
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 26.01.09 - klo: 21.32
e: Nykyään eivät taida olla sallittuja tukki kisoissa kuin keskidiffillisenä (vaihteettomana), esim. finnish openissa (kerhokisahan sekin on).
Mistäs tuo keskidiffi truggyluokkaan on keskitty, jenkeillä ROAR ja RC Pro series säännöissä ei ole tuota keskidiffipakkoa.
Onhan ofnallakin puhdas tryggy jossa ei ole keskidiffiä, ja löytyy myös muutamia "kiinalaisia" halpis tryggyjä joista myös uupuu tuo keskidiffi!
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ofna.com%2Fimages%2Fdom%2FDomEx-head.jpg&hash=018991a7994ca845fb9877de2c8daedcd4af1bf0)
No keskidiffi ei ole revolle ongelma niin kuin tuossa selvensin, joillekkin puhdasverisille truggyille se sitten onkin (mikä on tuon säännön vuoksi aivan älytöntä). ;)
EDIT. Vaihteen on kielletty jenkeillä tryggyluokassa.