juu eli aihe kertoo kaiken, s*****an tiukka moottori jostainsyystä ja vetonaru ei enää palaudu taakse, eikä starttiboksi jaksa pyörittää konetta, eli WTF?
Laakeri?
Avaamallahan se selviää... :wink:
en tiiä auto on siis iha uus, en oo ajanu yhtää ton jutun takii, menee stna hermo prkl
Mikäli kone on suht tuore, niin lieneepä mäntä yläkuolossa. Kokeile ruuvarilla pohjan aukosta kammeten pyörittää vauhtipyörää.
Ja vastaus tulikin, eli kone on tuore ja siksi tiukka, tämä on mielestäni varsin positiivinen asia, koneen käyttö helpottuu sisäänajon ja parin ajolitran jälkeen.
Mikäli tuntuu kovin tuskaiselta, niin neljänneskierros tulppaa auki, autoa käyntiin ja kun hörähtää, niin tulppa kireelle. Tosin näin kone narahtaa lähes aina jumiin, jos ei lähde, kun tulppa kiinni se puristuksiin jäänyt ilmapatja saattaa joskus palauttaa koneen takaisin vapaalle pyörintäalueelle.
Kuumailmapuhaltimella koneen lämmittäminen auttaa myös todella paljon.
ok, täytyy kokeilla noita juttuja :D
v*tun hyper 7 kone sammuu heti ku hipaseeki kaasuu ja stna toi kone on nii tiukka et sen tulpan pitää olla nii paljo auki et roiskii oikee polttoainetta ympäriinsä, ja voiks näil pärrillä ees ajaa talvel? kui käynnistyy kylmäs?
lämmittämällä käynnistyy
tahtoo olla kylmällä vähän kenkkumaisia nitromoottorit :laugh: itselläkin sammuu heti kaasua painaessa kylmällä koneella,auttaa ainaki mulla et pidät hehkun paikallaan ja vähän kaasuttelet ja sit hehku veke.mukava on talvella pärräillä,säätelemistä tosin aika paljo....mutta eikös se kuulu asiaan :tongue: jos ei rupee käymään niin kokeile laittaa kunnolla rikkaamalle.
Kannattaa myös huomata ettei kone välttämättä saavuta normaalia käyntilämpötilaa näillä keleillä joten lämmöneristettä sopivassa määrin kannen ympärille.. vaikka se wanha sukka :undecided: .. onhan noita vinkkejä foorumi väärällään.
onkos tampereella päin ajokavereita, ajelen tääl vaa yksin ja apuki kelpais
siis jos talvella ajelen nii kannattaisko laitta esim foliota siihe motin ympärille? tarviiko sillon ruveta säätelemmään mottia? ja jos täytyy, niin onko hyviä säätöohjeita?
Moi Ainaskin kun itse ajelen joskus talvella nii laitan foliota kannen ympärille hyvin pysyy lämmöt.Itse en ole joutunu säätelemään viellä ku motti on viellä viimekesän sisäänajo säädöissä.
ok, mulla mootori sammuu ku hipaseeki kaasuu :S
muistakaa se että aina melkein kuin lähtee nitro autoilla ajelee niin moottori on säädettävä. itselläni ei ole semmoista ajo kertaa tullut millonka en olise konettta säätänyt.
Jos ajaa kunnon koneilla, pannu on ollut edellisellä kerralla säädöissä ja malttaa ajaa sen lämpimäksi ennenkö lähtee ruuveja pyörittelemään, niin eipä niihin aina tarvitse koskea. Vaikka herkkiä koneita ovatkin (osa enemmän, osa vähemmän), niin ajokelpoiset säädöt säilyy kerrasta toiseen suht mukavasti, jos olosuhteet ei ihan järkyttävästi vaihtele. Hieman mielestäni virheellistä kuvaa nitrokoneista levitetään, vaikkakin on syytä painottaa säätämisen määrää. Kai tämä johtuu pääosan kokemuksista täysin säädyttömien kökkötoleranssi -halpispannujen kanssa, joiden säätöön vaikuttaa enemmän kuun asento ja ilmavuodot, kuin itse neulat, sekä käyttäjän omasta osaamattomuudesta. Usein se on juuri se ensimmäinen polttis josta ne mielikuvat tehdään, tästä syystä suositan myös kaikille harrastuksesta kiinnostuneille riittävän tason aloitusvehkeitä, jotta näkee mitä homma oikeasti on.