ongelma korjattu ,tulee uusi säädin.
Enpä tiedä mistä moinen johtuu. Eihän vaan ole saanu vettä? ootko koittanu tehdä setupin uudelleen?
Ei ole kolhittu,ei ole saanut vettä ja setup on kokeiltu uusiksi.Oudointa on ,että vika poistuu virtoja pois käyttämällä.
Tuohan on LRP:n "ominaisuus". Sitä ei vaan kerrota mainosteksteissä. Eikun säädin kauppiaalle ja takuuseen, jos saat uuden niin en avaisi edes pakettia, jotta tehtaan sinetti säilyy ja hankkiutuisin eroon siitä.
PS. itseltä hajonnut 7 "sinistä" säädintä. Eipä tule enää ikinä minun autoihin LRP:n tuotteita. :mrgreen:
Komppaan Hazea, just lähettelin joulukuussa yhden säätimen saksaan saman vian takia..
Itselläni hieman samansuuntaisia ongelmia samaisen säätimen kanssa (jonka ostin aikoinaan sinulta camshaft6)
Tosin omassa tapauksessani nopari ei tee mitään muuta kuin näyttää sinistä LEDiä, servo toimii. Toistuu pahimmillaan puolen minuutin välein. Virrat pois muutamaksi sekunniksi ja kaikki on ok. Parin itkuraivarin päästä tuli testattua eri radiosettiä ja voila: homma toimii. Mitään hajua ongelman syystä ei ole, edellinen radiosetti toimii kyllä servojen ja muiden noparien kanssa ongelmitta.. Eli, kokeile ihmeessä eri radiosettiä jos et vielä ole kokeillut (viestistäsi ei selvinnyt..)
Milläs radioilla Blaah käyttää säädintään nyt? Itsellä Sanwan MX-3 2.4GHz ja ainakaan vielä ei ole ongelmia ollut.
KoPropon EX-1 40MHz setupilla kyseinen vika on esiintynyt kiihtyvällä tahdilla.
Katkaisijan poisto ei vaikuttanut asiaan.
Tarkoitus olis vaihtaa 2.4GHz, mutta yhtyessäni edelliseen kysyjään (not!), toivon ongelman ratkeavan. Takuukeikka on kuitenkin vähintään kuukauden juttu.
mikäs asetus noparissa käytössä? siis auto moodi vai nimh:moodi? ittellä automodella teki tota samaa, talvella ajelen nimheillä niin vaihoin asetuksen ja käytin noparin auki niin pelannu nytte 15 akkua moitteetta..vähän säikäytti itteäkin ensin :grin:
auto mode käytössä
Lainaus käyttäjältä: Youha - 22.02.09 - klo: 19.17
Milläs radioilla Blaah käyttää säädintään nyt? Itsellä Sanwan MX-3 2.4GHz ja ainakaan vielä ei ole ongelmia ollut.
Nyt Spectrumin dx3r..
Lainaus käyttäjältä: zippola - 22.02.09 - klo: 20.35
Mikäs asetus noparissa käytössä?
Auto-mode muistaakseni, pitääpä tarkistaa...
Itse ajan tuolla säätimellä myös LiPoilla käyttäen NiMH-moodia. Noilla moodeilla ei ole mitään muuta eroa kuin se, että toisessa moodissa on LiPo cutoff ja toisessa ei. Varmaan jokainen kyllä itsekin huomaa kun akku alkaa hyytymään ja ymmärtää lopettaa ajamisen siinä vaiheessa.
omakin tekee cutoffimoodi päällä huonolla nimhillä samaa, kun tossa viikonloppuna testailin. Nimh moodilla ei tule tota katkomista esiin. Cutoffi muuten lähtee pois päältä kun odottaa hetken. Sen myös hoksaa, jos kone ottaa kierroksia hyvin pienellä kaasun käytöllä ja täyskaasulla katkasee menon.
Eli nimheillä käytä nimh asentoa ja lipoilla lipoa (ainaki ite käytän, kaiken varalta ettei vedä akkua liian tyhjiin)
Omat spheret toimii moitteetta kun akun mukaan on säädin säädetty.
Yksi mahdollinen vikapaikka on akkujen ja noparin väliset johdot. Mulla kävi niin, että liittiin oli kertynyt likaa, eikä virta vaan pääse kunnolla läpi. Oireet oli ihan samat, kuin täällä esitetyt. Akun ja johtojen liittimien putsaus auttoi asiaan. LiPo-moodissa nopari tekee Cut-offin, kun virta ei kulje, NiMH-moodissa ei niin dramaattista vaikutusta.
Niijoo ja yks mahollinen "vikapaikka" on p*skanen pohja, eli vetää jonkun pikku linjan oikkariin piirilevyltä jos on ajettu huonoilla suojauksilla likasissa olosuhteissa. Oma tokeni mutarossien jälkeen pelkällä pohjan aukaisulla ja puhdistamisella. Omasta vaan katos veto yhtäkkiä totaalisesti.
Itellä sama ongelma Tc-spec säätimen kanssa, on ollut auto-modella ja kun laittoi poro koneen ni kyykkää välillä, todella hyvilläkin kisa akuilla. Laitoin nimh moodille ja nyt sitten keskiviikkona kokeilee radalle et miten käyttäytyy.
Minun TC-spec on kolme kertaa käyttäytynyt jotakuinkin vastaavanlaisesti, mutta vain silloin kun olen tullut "huolettomasti" alas hyppyristä. :p
Niin ja NiMh-mode päällä. Pitänee kokeilla säätimen puhdistamista. En usko että liittimet ovat huonot, 4mm kullattuja banaaneja käytän. Vaikka häiriö onkin esiintynyt harvakseltaan, niin ei olisi kiva temppu kisoissa...
Näissä lurpeissa kuulemma virtakytkin ei ole kovin kummoinen ja saattaa myös aiheuttaa ongelmia.
Lainaus käyttäjältä: mvar - 23.02.09 - klo: 19.40
En usko että liittimet ovat huonot, 4mm kullattuja banaaneja käytän. Vaikka häiriö onkin esiintynyt harvakseltaan, niin ei olisi kiva temppu kisoissa...
Se mahdollinen likaisuusongelma on akun naaras(putki)liittimissä. Korvapuikko ja puhdistusaine toimii.
Jatketaas tähän.
Itsellä siis LRP Sphere Competition 2007 edition nopari. Lipo cut-off ei näytä toimivan, muuten härveli toimii hyvin. Cut-off toimi kyllä aikaisemmin. Radiossa mulla on vastarin jännittenvalvonta päällä ja se hälyttää jännitteenlaskusta (raja 5,5V) jolloin olen lopettanut ajamisen (ihan hyvä back-up). Jännitemittaus liposta on tämän jälkeen näyttänyt 6-6,3V ettei nuo nyt ihan tyhjäksi ole mennyt.
Onko hyviä vinkkejä mikä noparia vaivaa ja mitä tuolle voisi tehdä?
jos en väärin muista,niin nopari antaa vastarille vain 5.5v ja 3A eli jännite akuissa ei ole pudonnut katkaisukohtaan asti?
Huolenaihe ei ollut varmaankaan se että minkä verran nopari antaa vastarille virtaa, vaan lipo-cutoff ei toimi.
Noparille tuleva jännite tottakai tippuu myös kun akusta aikanaan jännite tippuu. Näinollen vastarijännitte kun tippuu ja sen huomaa radiosta saattaa olla jo myöhäistä ja lipojen jännite päässyt liian alas.
Lainaus käyttäjältä: mvar - 23.02.09 - klo: 19.40
Minun TC-spec on kolme kertaa käyttäytynyt jotakuinkin vastaavanlaisesti, mutta vain silloin kun olen tullut "huolettomasti" alas hyppyristä. :p
Niin ja NiMh-mode päällä. Pitänee kokeilla säätimen puhdistamista. En usko että liittimet ovat huonot, 4mm kullattuja banaaneja käytän. Vaikka häiriö onkin esiintynyt harvakseltaan, niin ei olisi kiva temppu kisoissa...
Selvisi syy pätkimisiin. Vaihtelin sähköjä uuteen autoon niin moottorista kuului helinää. Motti auki ja sieltähän tipahti iso möykky tinaa! Siihen loppui temppuilut... Eli silloin tällöin röykyssä tinanokare on käynyt vaihejohtojen valillä ja lyönyt säätimen sekaisin. Eli ei säätimessä koskaan mitään vikaa ollutkaan.
Moottori on LRP Vector x11 5.5.
Kaikkea sitä sattuukin :p