Ostin juuri uuden noparin autooni(tf-5). Yritin saada tässä lauantaina toimimaan ,ja ei millään ala. Oisko noparissa yhteensopivuus ongelmia nykyisen vastarin kanssa kun tossa manuaalissa sanotaan että toimii vain Hitecin, Futaban, JR ja Airtronicsin vastareiden kanssa. Vastari on perfex KR-14 kaksikanavainen AM 27MHZ.
Vie takas se nopari atalaan ja osta lehes samalla hinnalla joku harjaton setti.
pitäs kyllä toimia tuon yhistelmän.
En vie takasin ku en haluu vaihtaa moottoria kireempään. Haluun ekaks oppia edes pitämään auton kontrollissa ennen, kun laitan lisää voimaa.
Kyllähän sen periaatteessa pitäisi toimia kaikkien vastaanottimien kanssa. Itsellä on sama värkki yhdessä autossa, tosin siinä on myös Hitecin vastaanotin.
Kuuluuko piippausta virtojen kytkemisen yhteydessä? Onnistuuko ohjelmointi? Tekeekö se mitään?
Lainaus käyttäjältä: bazz - 02.03.09 - klo: 18.30
Kyllähän sen periaatteessa pitäisi toimia kaikkien vastaanottimien kanssa. Itsellä on sama värkki yhdessä autossa, tosin siinä on myös Hitecin vastaanotin.
Kuuluuko piippausta virtojen kytkemisen yhteydessä? Onnistuuko ohjelmointi? Tekeekö se mitään?
Ei edes inahda
Lainaus käyttäjältä: jannekoskinen - 02.03.09 - klo: 21.20
Lainaus käyttäjältä: bazz - 02.03.09 - klo: 18.30
Kyllähän sen periaatteessa pitäisi toimia kaikkien vastaanottimien kanssa. Itsellä on sama värkki yhdessä autossa, tosin siinä on myös Hitecin vastaanotin.
Kuuluuko piippausta virtojen kytkemisen yhteydessä? Onnistuuko ohjelmointi? Tekeekö se mitään?
Ei edes inahda
ei saas siis vastarilta infoa, onhan johot vastarissa oikein. Yleensä servo 1 ja nopari 2 kanavaan.
Perustestit läpi!
Ennen numerointia kytkennät tarkistaen ( nimenomaan nopari-vastari piuha oikeinpäin? , sitten:
1. akkua suoraan harjalliselle koneelle - pitää pyöriä ja lujaa (Pyörät ilmassa tai ilman vanteitakin akselit, jos et koita konetta irtona...)
2. nopari mukaan, vastarissa piuha oikein - pitää ratin herätä
( siis noparin pitää antaa bec-piirillään oikeaa sähköä vastarille ja ohjausservolle päälle laitettaessa)
3. ohjaus ja kaasu vastarissa vaihtaen - antaako ratti toimintaa nopariin
( ja antaako nyt kaasu etupyörille eri suuntia)
4. Muistelen juuri tuon noparin olevan tyystin hiljaa ennenkuin setupit pikkunapilla on tehty. Onhan?!
jos jäi kohtaan 1 akku - latain
2 ulkoisella alle 6 voltin paristo/akku/bec setillä radiolle virta ---------------- erikseen, ja uusix
jos jäit kohtaan 3 tutki radiolaitteitasi
4 opaskirjaa kyyläten...napin painallukset ja toimet radiossa
Näitten jälkeen consultointia myyjän kanssa että onko laite kunnossa
vai jotain jäänyt huomaamatta....
ensimmäisessä voit miettiä aiheuttajaa/takuuta
ja takuutapauksessa, otatko samaa tai eri tuotetta halutessasi.
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 02.03.09 - klo: 22.42
Perustestit läpi!
Ennen numerointia kytkennät tarkistaen ( nimenomaan nopari-vastari piuha oikeinpäin? , sitten:
1. akkua suoraan harjalliselle koneelle - pitää pyöriä ja lujaa (Pyörät ilmassa tai ilman vanteitakin akselit, jos et koita konetta irtona...)
2. nopari mukaan, vastarissa piuha oikein - pitää ratin herätä
( siis noparin pitää antaa bec-piirillään oikeaa sähköä vastarille ja ohjausservolle päälle laitettaessa)
3. ohjaus ja kaasu vastarissa vaihtaen - antaako ratti toimintaa nopariin
( ja antaako nyt kaasu etupyörille eri suuntia)
4. Muistelen juuri tuon noparin olevan tyystin hiljaa ennenkuin setupit pikkunapilla on tehty. Onhan?!
jos jäi kohtaan 1 akku - latain
2 ulkoisella alle 6 voltin paristo/akku/bec setillä radiolle virta ---------------- erikseen, ja uusix
jos jäit kohtaan 3 tutki radiolaitteitasi
4 opaskirjaa kyyläten...napin painallukset ja toimet radiossa
Näitten jälkeen consultointia myyjän kanssa että onko laite kunnossa
vai jotain jäänyt huomaamatta....
ensimmäisessä voit miettiä aiheuttajaa/takuuta
ja takuutapauksessa, otatko samaa tai eri tuotetta halutessasi.
1 On kokeitu monta kertaa se jälkeen, kun alkuperäinen nopari hajos.
2 Ei anna virtaa ja piuhat on kokeiltu kaikissa paikoissa.
3 En ole kokeillu.
4 Setuppeja ei ota vastaan kun ei edes valo pala noparissa.
Vaikuttas rikkinäiselle noparille, ei mutakun takas kauppaan.
Ok kerran tai kaks se kyl vilautti valoa
Jos nopari ei anna BEC-piirillään virtaa vastarille vaikka piuhat on oikein, ni mä kokeilisin syöttää vastarille muualta vielä sähköä. Sitten vasta myyjälle.
Toki bec piirin pitäs toimia ilman ihmettelyitä.
Pyydän anteeksi että vaivasin tämän hienon foorumin jäseniä. Kyse oli vain omasta kärsivällisyyden puutteesta. Sain noparin toimimaan eilen illalla noin vähän ennen kello 23. Minulla olisi vielä yksi kysymys tämä kyseinen nopari pätkäsee kun antaa täys kaasun ja kun peruuttaa se tekee sen pätkittäin. Onko kyseessä joku noparin ominaisuus vai johtuuko se siitä että noparini on ihan moottorin vieressä?
Ko tuote mulla teki samaa ja syyksi sanottiin : akkusi ei anna!
(Erikseen annetulla paristo-radiosähköillä se antoi ajaa mut oli lussu)
Lopulta vika paikantui likaiseen liittimeen jota ei voinut kuormittaa edes auton halogeenilampuilla (2*45W langat samassa H4:ssä).
WD-40 + naisväeltä topsypuikko hoiti sen homman.