RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: miksu- - 23.06.03 - klo: 20.01

Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: miksu- - 23.06.03 - klo: 20.01
nyt ois muutama kysymys:

1. voiko polttisautolla ajaa talvella?
2. miten polttomoottori sammutetaan ilma että ajaa tankin tyhjäks?
3. toimiiko polttomoottori ilma nitroa, siis metanoli/resinöyljy seoksella?
4. mistä saa nitroa? paljon maksaa?
5. jos hommaa nitro stampede paketin, ni tarviiks sen paketin lisäks mitään muuta ku akun (käynnistimelle), laturin, patterit lähettimelle ja vastaanottimelle ja bensaa?
6. Morgan Cool Power 10%, 1 gallona, mitä tuo prosenttiluku tarkottaa?
7. paljon on 1 gallona litroina?
 :mrgreen:
Otsikko: Re: kysymyksiä!
Kirjoitti: opa - 23.06.03 - klo: 20.05
Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
nyt ois muutama kysymys:

1. voiko polttisautolla ajaa talvella?
2. miten polttomoottori sammutetaan ilma että ajaa tankin tyhjäks?
3. toimiiko polttomoottori ilma nitroa, siis metanoli/resinöyljy seoksella?
4. mistä saa nitroa? paljon maksaa?
5. jos hommaa nitro stampede paketin, ni tarviiks sen paketin lisäks mitään muuta ku akun (käynnistimelle), laturin, patterit lähettimelle ja vastaanottimelle ja bensaa?
6. Morgan Cool Power 10%, 1 gallona, mitä tuo prosenttiluku tarkottaa?
7. paljon on 1 gallona litroina?
 :mrgreen:


1. Voi ajaa talvella
2. Polttomoottori sammutetaan esim. tukkimalla pakoputken reikä tai ilmanottoputki!
3. Polttomoottorit ei tietääkseni yleensä toimi ilman nitroa
4. Nitro tulee valmiissa polttoaineessa mukana
5. Tuskin, jos ohjain kuuluu mukaan ja sähköt+moottori
6. 10% nitroa...luulisin!
7. n. 3.7Litraa
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Puuha-Pete - 23.06.03 - klo: 21.03
Jos nyt hommaat ton Stampeden, niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan minkälainen auto on kyseessä!  :)
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Sludge - 23.06.03 - klo: 21.08
Tällainen:
http://www.traxxas.com/products/nitro/nstampede/trx_nstampede.htm
Otsikko: Re: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 23.06.03 - klo: 22.19
Lainaus käyttäjältä: "miksu-"
nyt ois muutama kysymys:

1. voiko polttisautolla ajaa talvella?
2. miten polttomoottori sammutetaan ilma että ajaa tankin tyhjäks?
3. toimiiko polttomoottori ilma nitroa, siis metanoli/resinöyljy seoksella?
4. mistä saa nitroa? paljon maksaa?
5. jos hommaa nitro stampede paketin, ni tarviiks sen paketin lisäks mitään muuta ku akun (käynnistimelle), laturin, patterit lähettimelle ja vastaanottimelle ja bensaa?
6. Morgan Cool Power 10%, 1 gallona, mitä tuo prosenttiluku tarkottaa?
7. paljon on 1 gallona litroina?
 :mrgreen:


Opa vastasikin jo, tässä vielä omani:
1) En suosittele, riippuu autosta. Osta talveksi sähkis ja aja hallilla
2) Esim nipistämällä polttoainelutkua tai tukkimalla  pakoputki sormella niin ettei pakokaasu tule ulos (1-2 sek)
3) Ei
4) Harrasteliikkeistä, sieltä mistä RC autotkin
5) Et tarvii, jos se on ns RTR (ready-to-run). Kysy myyjältä.
6) Että 10% aineesta on nitroa
7) n. 3.8 litraa
Otsikko: Re: kysymyksiä!
Kirjoitti: late - 23.06.03 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

2)tukkimalla  pakoputki sormella niin ettei pakokaasu tule ulos (1-2 sek)


Mä en välttämättä aivan ensimmäisenä kokeilisi tuota tyyliä, nimittäin ainakin mun GS15-R käy sen verran kuumana, että siinä polttaa näppinsä ennen kuin kone on sammunut.

Eikö polttomoottorin voi sammuttaa ruuvaamalla neulan kiinni?
Olen aina käyttänyt tuota tyyliä eikä ole vikoja ilmaantunut.[/quote]
Otsikko: ..
Kirjoitti: matti - 23.06.03 - klo: 23.09
Polttomoottori toimii ilman nitroa hyvinkin. Esimerkiksi lennokkimoottoreita ajetaan yleisesti 80/20 seoksella. Eli nitroa ei ole seoksessa lainkaan.

t.Matti
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Tomsson - 23.06.03 - klo: 23.10
Muihin ei ole sanomista, mutta...

3. Toimii täysin.

Olen ajanut montaa mottia 80%/20% Modeltechin Straightillä ja tosiaan toimii. Mitään huimia tehoja tosin ei irtoa mutta kyllä sillä OS ja HoBaon motit hyvin pelittää.

Sisäänajossa olen tuota lähinnä käyttänyt, mutta nitrollisen loputtua olen sillä myös muutaman tankin suditellutkin.

Edit v1.001: Hidas, minäkö? Nääh..
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Sludge - 23.06.03 - klo: 23.20
Hei, miksu-! Jos lopetat ajamisen niin suosittelen ajamaan tankin loppuun. Mutta jos joudut keskeyttämään ja moottori toimii, niin ota sentään bensa talteen ja käynnistä moottori, vaikka tankki olisikin tyhjä. (se tietenkin sammuu heti, mutta päräytät sen uudelleen ja uudelleen. Kyllä se pari 5 kertaa pärähtää) Näin kaasarista ja letkuista loputkin näljät palavat, eivätkä jää tekemään mottiin minkäänlaisia tukoksia ja konnankoukkuja.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Rc hemmo - 24.06.03 - klo: 08.42
Sinuna sammutaisin niin , että otat jonkun vanhan ruuvarin ja painat kahvalla sitä vauhtipyörää niin ,että se ei pääse liikkumaan.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: zzs - 24.06.03 - klo: 08.49
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Muihin ei ole sanomista, mutta...

3. Toimii täysin.

Olen ajanut montaa mottia 80%/20% Modeltechin Straightillä ja tosiaan toimii. Mitään huimia tehoja tosin ei irtoa mutta kyllä sillä OS ja HoBaon motit hyvin pelittää.

Sisäänajossa olen tuota lähinnä käyttänyt, mutta nitrollisen loputtua olen sillä myös muutaman tankin suditellutkin.

Edit v1.001: Hidas, minäkö? Nääh..

Mun kysymykset aiheeseen liittyen:

a) Mulla kun on toi OS MAX RZv01b -moottori ja vielä hyvässä kunnossa, niin kannattaisiko hommata tuollaista nitrotonta bensaa? En viitsisi ostella turhan tiheään mäntä+sylinteri-settiä (maksaakin jotain 140e :shock: ), joten toimisiko suht hyvin sillä?

b) Mitä muuta bensaa voisitte suositella sudittelukäytössä?

c) Olen kuullut, että ABC-motti tykkää risiiniöljystä, joten CoolPower ei olisikaan niin coolia tolle motille. Voisiko noihin risiiniöljyä sisältäviin (tai synteettisiin) bensoihin lisätä risiiniöljyä, jotta öljyn määrä kasvaisi johonkin 20-22%:iin?

d) Näyttäis olevan jotain Byrox-merkkistä bensaa halvalla yhessä kaupassa. risiini+synteettinen öljyseos. Kannattaisko ostaa??


Ja kyllä se moottori ehtii sammua ennen kuin poltatte näppinne pakoputken suulla. Ja voittehan sammuttaa sen koneen myös painamalla sormella tai kengän kärjellä vauhtipyörään moottorin ollessa tyhjäkäynnillä. Bou.. *silence*
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: blenheim - 24.06.03 - klo: 09.11
Sormi vauhtipyörässä on hieman epäterveellistä sormelle, suosittelen kenkää ihan omaksi parhaaksenne. Omassa peukalossa on vieläkin lovi siitä. Jos on pakoputkessa semmoinen jatke niin puristakaa sitä
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Rc hemmo - 24.06.03 - klo: 09.27
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Sormi vauhtipyörässä on hieman epäterveellistä sormelle, suosittelen kenkää ihan omaksi parhaaksenne. Omassa peukalossa on vieläkin lovi siitä.


EI sitä sormella kannatakkaan sammutaa vaan ruuvarin kahvalla.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: miksu- - 24.06.03 - klo: 09.44
tosta 3 kysymyksesta:
ajattelin et jos se toimii ilman nitroa ni ei tarvii hommata bensoja mistää kaupasta kun iskä saa hommattuu metanolia ilmaseks ja risinöljy nyt tuskin paljoo maksaa.
Otsikko: Re: ..
Kirjoitti: Mika R - 24.06.03 - klo: 10.24
Lainaus käyttäjältä: "matti"
Polttomoottori toimii ilman nitroa hyvinkin. Esimerkiksi lennokkimoottoreita ajetaan yleisesti 80/20 seoksella. Eli nitroa ei ole seoksessa lainkaan.

t.Matti


toi oli kyllä mulle uutta  :D
silti ei sitä kannata lähteä yrittämään, oletko varma ettei kyseessä ole 4-tahti? nitro takaa sen, että sen saa käyntiin ja pysyy käynnissä, ilman nitroa käytännössä voi olla ainakin aloittelijalle hankalaa
Otsikko: Re: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 24.06.03 - klo: 10.28
Lainaus käyttäjältä: "late"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

2)tukkimalla  pakoputki sormella niin ettei pakokaasu tule ulos (1-2 sek)


Mä en välttämättä aivan ensimmäisenä kokeilisi tuota tyyliä, nimittäin ainakin mun GS15-R käy sen verran kuumana, että siinä polttaa näppinsä ennen kuin kone on sammunut.

Eikö polttomoottorin voi sammuttaa ruuvaamalla neulan kiinni?
Olen aina käyttänyt tuota tyyliä eikä ole vikoja ilmaantunut.
[/quote]

järkeä saa käyttää eli ei tietenkään kuumaa putkea, mutta ainakin mulla pakoputken päätä voi koskettaa ihan hyvin, ja jos ei paljaalla sormella, niin sitten jotain kangasta tmv väliin.

Säätöjä ei pidä lähteä ruuvailemaan ton takia!

Motin voi sammuttaa myös tukkimalla kaasarin mutta se vaatii ilmanputsarin poisottamista joka taas ei ainakaan offroadissa ole hyvä idea; on roadissa saattaa onnistua.

Vauhtipyörään mä en ainakaan koske! En suosittele muillekaan (jonkun nuhapumpun kanssa ehkä..)
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 24.06.03 - klo: 10.35
Lainaus käyttäjältä: "zzs"

Mun kysymykset aiheeseen liittyen:

a) Mulla kun on toi OS MAX RZv01b -moottori ja vielä hyvässä kunnossa, niin kannattaisiko hommata tuollaista nitrotonta bensaa? En viitsisi ostella turhan tiheään mäntä+sylinteri-settiä (maksaakin jotain 140e :shock: ), joten toimisiko suht hyvin sillä?

c) Olen kuullut, että ABC-motti tykkää risiiniöljystä, joten CoolPower ei olisikaan niin coolia tolle motille. Voisiko noihin risiiniöljyä sisältäviin (tai synteettisiin) bensoihin lisätä risiiniöljyä, jotta öljyn määrä kasvaisi johonkin 20-22%:iin?



a) mä tekisin niinkuin ohje sanoo
c) jaa. Mulla cool power toimii ihan hyvin ABC motin kanssa, tiedä sitten. Ongelmia ei ole ollut
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Puuha-Pete - 24.06.03 - klo: 10.54
Mitähän varten tossa TT EK4 autossa on edessä vaa kolme iskaria?
Ku takana on kumminkin neljä.  :?
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: zzs - 24.06.03 - klo: 11.42
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"

Mun kysymykset aiheeseen liittyen:

a) Mulla kun on toi OS MAX RZv01b -moottori ja vielä hyvässä kunnossa, niin kannattaisiko hommata tuollaista nitrotonta bensaa? En viitsisi ostella turhan tiheään mäntä+sylinteri-settiä (maksaakin jotain 140e :shock: ), joten toimisiko suht hyvin sillä?

c) Olen kuullut, että ABC-motti tykkää risiiniöljystä, joten CoolPower ei olisikaan niin coolia tolle motille. Voisiko noihin risiiniöljyä sisältäviin (tai synteettisiin) bensoihin lisätä risiiniöljyä, jotta öljyn määrä kasvaisi johonkin 20-22%:iin?



a) mä tekisin niinkuin ohje sanoo
c) jaa. Mulla cool power toimii ihan hyvin ABC motin kanssa, tiedä sitten. Ongelmia ei ole ollut

a) ohjetta ei ole, vielä
c) eikö sun ossi alkanut jo hieman kulahtaa väljäksi, muutaman litran jälkeen? Muistelisin lukeneeni niin.., enkä haluaisi todellakaan vaihdella osia jatkuvasti. Kyllähän ne bensat toimi hyvin, ei siinä mitään, käyttäväthän kisakuskit osseissa 10-12% öljyä ja vaihtelevat yhtenään sisuskaluja :?
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: zzs - 24.06.03 - klo: 11.45
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Mitähän varten tossa TT EK4 autossa on edessä vaa kolme iskaria?
Ku takana on kumminkin neljä.  :?

Etupää on kevyempi, ei ota kovimpia iskuja vastaan, 2 hyvää iskaria riittävät krossissakin ja toi kolmas lisää niiden kahden tehoa (on kai silleen vaakatasossa ihan edessä, joten tehostaa kai noita tavallisessa asennossa olevia lisäämällä alustan joustavuutta, ehkä).
Otsikko: Re: kysymyksiä!
Kirjoitti: TeemuR - 24.06.03 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: "late"
...en välttämättä aivan ensimmäisenä kokeilisi tuota tyyliä, nimittäin ainakin mun GS15-R käy sen verran kuumana, että siinä polttaa näppinsä ennen kuin kone on sammunut...


Minä olen tukkinut putken voikukan lehdellä, ei sormet pala :wink:
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 24.06.03 - klo: 12.55
Lainaus käyttäjältä: "zzs"

c) eikö sun ossi alkanut jo hieman kulahtaa väljäksi, muutaman litran jälkeen? Muistelisin lukeneeni niin.., enkä haluaisi todellakaan vaihdella osia jatkuvasti. Kyllähän ne bensat toimi hyvin, ei siinä mitään, käyttäväthän kisakuskit osseissa 10-12% öljyä ja vaihtelevat yhtenään sisuskaluja :?


Joo, joskus kirjottelin että ei ota enää kuolonkohtaan kiinni kuten uutena, mutta en osaa sanoa onko normaalia kulumista vai ei.. sinänsä hyvä koska nyt se starttaa helpommin kuin ennen joten voisi kuvitella että on ihan normaalia. Puristukset siinä tuntuu olevan kyllä ihan tallella (flop, flop kuuluu sylinteristä) ja vauhti edelleen kova ja käy todella hyvin käytännössä samoilla asetuksilla kuin sisäänajon jälkeen. Siksi en usko että nitro olis ollut vääränlaista (synteettistä voitelua 17% ja nitroa 15%)
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: miksu- - 24.06.03 - klo: 18.29
vielä ois yks kysymys:

tunnistaako kukaa seuraavaa moottoria:

http://personal.inet.fi/surf/mehto/motti1.jpg
http://personal.inet.fi/surf/mehto/motti2.jpg
http://personal.inet.fi/surf/mehto/motti3.jpg

tuo on ilmeisesti veneen moottori.
lähinna pitäs tietää minkä merkkinen, miten tehokas ja miten arvokas tuo on?
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: blenheim - 24.06.03 - klo: 18.38
Koskaan en ole tuommoista härpätintä nähnyt. En edes kokeneiden veneilijöiden paateissa. Saattaapi olla aika arvokaskin, saatan tosin olla hieman väärässäkin. Varmaan jotain kiinalaista alkuperää. Ehkä myös englantilaista alkuperää. En mene vannomaan kirkossa noista, korjatkoon joku jos olen väärässä...
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: miksu- - 24.06.03 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Jos nyt hommaat ton Stampeden, niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan minkälainen auto on kyseessä!  :)


taiski tulla muuto suunnitelmiin, kun tuolta hobbypeoplesta ei saakkaa enää nitro stampedea, vaan sieltä sais sportmaxxin 530 euroon ajovalmiina pakettina!
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/traxxas/traxxas_tuotesivut/sportmaxx-sc.htm
Otsikko: Re: ..
Kirjoitti: Huhtis - 25.06.03 - klo: 04.14
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "matti"
Polttomoottori toimii ilman nitroa hyvinkin. Esimerkiksi lennokkimoottoreita ajetaan yleisesti 80/20 seoksella. Eli nitroa ei ole seoksessa lainkaan.

t.Matti


toi oli kyllä mulle uutta  :D
silti ei sitä kannata lähteä yrittämään, oletko varma ettei kyseessä ole 4-tahti? nitro takaa sen, että sen saa käyntiin ja pysyy käynnissä, ilman nitroa käytännössä voi olla ainakin aloittelijalle hankalaa


Lennokki porukoissa hyvinkin yleistä käyttää ilman nitroa (Varsinkin sisään ajossa). Vastakohtana kopteri miehet, jotka käyttävät 30% nitroa, varmistaakseen käynnissä pysymisen.

Samalla ollaan huomattu , että useissa lennokki moottoreissa (esim. oma gms 2000) ei voi käyttää  model technics polttoainett. Ensimmäinen tankillinen menee hyvin, mutta toisella tankillisella ei saa pysymään käynnissä 10 sekunttia kauempaa. Vaihtamalla ainetta käy taas normaalisti.
Otsikko: Re: ..
Kirjoitti: matti - 25.06.03 - klo: 12.11
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "matti"
Polttomoottori toimii ilman nitroa hyvinkin. Esimerkiksi lennokkimoottoreita ajetaan yleisesti 80/20 seoksella. Eli nitroa ei ole seoksessa lainkaan.

t.Matti


toi oli kyllä mulle uutta  :D
silti ei sitä kannata lähteä yrittämään, oletko varma ettei kyseessä ole 4-tahti? nitro takaa sen, että sen saa käyntiin ja pysyy käynnissä, ilman nitroa käytännössä voi olla ainakin aloittelijalle hankalaa


Ihan 2-tahti koneissakin. Oikein säädettyinä moottorit toimivat ilman nitroakin kuin sveitsiläiset kellot, mutta tehot eivät ole mitkään päätä huimaavat. Ilman nitroa ajettaessa myös moottori joutuu pienemmälle rasitukselle-> pidempi käyttöikä.

t.Matti
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 25.06.03 - klo: 12.17
oikei, uskottavahan se sitten on  :D nitro kyllä helpottaa hommaa, sen takiahan jengi suosii 16% kun se käy paremmin kuin 10% - vai onko vain harhaluulo
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: ieatdirt - 25.06.03 - klo: 12.27
lisäkysymys: miten saa iskarit jäykemmiksi?
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: l150040 - 25.06.03 - klo: 12.39
Tuskin auton moottorien valmistajat aivan huvikseen määrittelevät nitron minimimääräksi yleensä juuri 10%. Lennokin moottoreista puolestaan löytyy useita malleja, jotka on valmistettu siten, että ne toimivat myös ilman nitroa.

Eli luulenpa, että sveitsiläinen kello on kaukana, kun yritetään käyttää auton moottoria ilman nitroa polttoaineessa. En ole kylläkään kokeillut, mutta kokemukset monen ongelmamoottorin polttoaineen nitromäärän nostamisesta 10% -> 16% antavat vahvasti viitteitä tähän.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: l150040 - 25.06.03 - klo: 12.45
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
lisäkysymys: miten saa iskarit jäykemmiksi?


Vaihtamalla iskarien jouset jäykemmiksi, lisäämällä jousien esijännitystä tai vaihtamalla iskareihin jäykemmät öljyt. Näillä tavoilla tulee kylläkin hieman eritavoilla jäykemmät iskarit. Eli pitäisi tietää haluatko jäykentää vaimennusta vai joustoa.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: ieatdirt - 25.06.03 - klo: 13.03
eli mun usa-1 takajouset ovat päässeet löystymään eli ne ei palauta kunnolla ja ne päästävät joyuset pohjaan turhan herkästi.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Tomsson - 25.06.03 - klo: 13.06
Ei sitä nyt tartte alkaa vastaan vänkäämään, varsinkaan jos ei ole kokemusta ja vain perstuntuman perusteella arvioi tilannetta. =)

Siis 2-tahtiAUTOkone toimii aivan hienosti nitrottomalla aineella (toki ei kovin napakasti). Minulla on kokemusta usean koneen kohdalta tästä. O.S, Kyosho, HoBao, Mugen(?).
Kone käy hyvin, mutta ainoa ero on tehon vajaus.

Ja olisiko tämä 10% vähimmäissuositus juuri sen takia, että nyybät ei käyttäisi laimeita aineita ja palauttaisi "ei toimivaa" -mottia kauppaan?
Usein nuo suositukset on juurikin sen takia, että niillä saadaan optimaalinen toiminta aikaa, eikä tule valituksia tapauksista joissa on vain käytetty liian kesyä polttoainetta. Kun tokihan säädöt hieman erit on, kuin käytettäessä esim. 16%:sta polttoainetta
Laimeasta aineesta ei kyllä mitään haittaa sinänsä ole, kyllä silläkin saa renkaat tyhjään lyömään, riippuu toki motista :)

No jos ei toimi kuin Sveitsiläinen kello, niin ainakin kuin junan vessa :)
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 25.06.03 - klo: 13.20
nonnii, tulipahan tuokin nyt selväksi, hyvä! Mutta koska asiaa kysyy ensisijaisesti aloittelija, niin suosituksena ostetaan sitä 10% - 16% polttoainetta jota RC liike myy.
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: Mika R - 25.06.03 - klo: 13.23
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
eli mun usa-1 takajouset ovat päässeet löystymään eli ne ei palauta kunnolla ja ne päästävät joyuset pohjaan turhan herkästi.


ekaks voisit vaihtaa iskariöljyt vähän nykyistä vahvempaan --> suurempi vaimennus, "hitaampi" toiminta. jos öljy on liian köykstä niin vahvemmat jouset vaan tekee auton pomppivaksi

sitten paat vahvemmat jouset, jolloin jousituksesta tulee jäykempi eikä mee pohjaan niin helposti. luulen että toi öljyjen vaihto tekee jo aika paljon. tietty noi uudet jouset auttaa sitä palautustakin

kokeilemalla paras
Otsikko: kysymyksiä!
Kirjoitti: ieatdirt - 25.06.03 - klo: 13.40
kiitokset.