RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: mikako1 - 16.03.09 - klo: 12.37
-
Moro !
Olisko kokeneemmilla konkareilla tyhjentäviä mielipiteitä kumpi 4-weto olis "leikkimieliseen" crossiin parempi valinta. FG on merkkinä tuttu ja 4WD Beetlen kopalla on miltei vastustamaton mutta MCD videot jääradalta puolustavat merkkiä. Kumpi ja miksi?
Asiallisista mielipiteistä jo nyt kiitos ja syvä kumarrus :smiley:
-
Morjens!
Samankaltaiset kysymykset pyörivät itselläkin mielessä. Omalla kohdallani ensimmäisen bensavehkeen hankinta on ajankohtainen tulevan kesän aikana. HPI:n Baja on ollut ajatuksissa, mutta kyllä myös nelivetopirssit ovat alkaneet kiinnostaa ... saapa nähdä mihin lopputulokseen tässä päätyy. :huh:
Kertokaa tosiaan kokeneemmat kuskit ajatuksia ja kokemuksia aiheesta, se toivottavasti helpottaa omaakin päätöstäni.
-
Neliveto mcd on hyvä hankinta. Itse olen ollut tyytyväinen. Fg:n nelivetoa en omista joten en tiedä sanoa siitä mitään ennenkuin hommaan sellaisen :roll:
Ehkäpä jossain vaiheessa senkin osto tulee eteen ja varmasti tuleekin koska fg merkistä en luovu ikinä :wink:
-
Kyllähän MCD on lie yksi varteenotettava vaihtoehto.
Tuollainen perus auto muutamalla pakollisella optio osalla varustettuna
toimiin ihan ok. Tietysti FG:n 4wd on varmaan hyvä mutta se onkin jo alupalikkaa kuten MCD ultima, ne sen huomaa hinnassa. Kaikkihan on kiinni rahamassin paksuudesta.
Omasta mielestäni MCD:n perus mallit ovat aivan hintansa väärtti.
Tule tutustumaan jos pääset.. Biltema_parking_challenge (http://rc10.fi/index.php?topic=34441.0)
-
Molemmat autot ovat perusmalleina n.1000e hintaisia eli sillä ei ole paljon painoarvoa merkkien välillä.
Onko FG 4WD Baja kuskeja kuulolla? Olis hieno kuulla teidän mielipiteenne autostanne :roll: MCD:tä kehutaan mutta kai siinä jotain huomautettavaakin on? Miten MCD:n muoviosat? Kestääkö talviajoa ja kuperkeikkoja? FG 2wd malleissa ainakin alkaa olla muoviosien laatu kiitettävällä tasolla joten uskoisin sen ominaisuuden siirtyneen myös 4wd malleihin :smiley:
-
Koiranputki ! Mitä ne pakolliset optio osat ovat?
-
Moro !
Tätä kun katsoo niin menee taas yksi piste FG:lle :p
-
Etu/taka diffikotelon aluvahvike + paremat alatukivaren akselit. Se on muistaakseni selainen sarja.
En nyt löydä linkkiä osaan mutta ei se ollut kallis. Se sitoo alatukivarret paremmin ja näin estää diffikotelon rikoutumisen. Esim kun töräyttää etupyörä edellä johonkin kiinteään:)
Hintansa väärtti.
-
Eihän tommosella raaski ajaa on niin nätti :azn:
MCD:tä olen kuullut,että hyviä pelejä ne vain on,mutta omasta mielestä hankinta kustannukset ovat kalliimmat kuin fg:ssä,koska mitä itse olen katsonut niin hinnat on alkaen 1000€ ylöspäin kun esim.Marderin saa johonkin 700€.
-
Marderia ei kyl 700e saa 4WD mallina
-
Moro !
Totta Marderia ei taida löytyä 4-vetona MUTTA Marderiin saa 4-veto kitin jolloin ollaan taas piiskaamassa kärkipaikkaa. :wink:
-
Fg 4wd vain kehiin niin polte loppuu siihen :grin:
Niin ja kannattaa pysyä merkkiuskollisena.
-
Merkkiuskollisena odottelen sitten vielä HPI:ltä nelivetoa :p
-
Merkkiuskollisena odottelen sitten vielä HPI:ltä nelivetoa :p
PUNANISKA :evil:
-
Paraskin puhuja:) Bajalla kun kaahaa, ei renkaat maata laahaa :p Voihan se mieli toki vielä muuttuakin, kun nähdään joskus se 4WD -kupla livenä.....
-
Paraskin puhuja:) Bajalla kun kaahaa, ei renkaat maata laahaa :p Voihan se mieli toki vielä muuttuakin, kun nähdään joskus se 4WD -kupla livenä.....
Nämä Hpi Baja kuskit on tällaisia herkkiä runosieluja......... FG kuskit puhuu vaan asiaa :evil:
Vähän lipsuu aiheesta..... No senverran on tutkittu ja pohdittu että 4-weto tulee se on varma mutta kumpi... lopullista päätöstä en tiedä vielä itsekkään. Nyt olis merkkiuskollisilla harrastajilla hyvä tilaisuus perustella miksi toinen olisi parempi ja samalla ehkä vaikuttaa ostopäätökseeni :roll:
-
Fg kuskit puhuu vähän mutta aina asiaa. Sama pätee radalla ajellessa vai mitä SH.
Kuten äsken totesin puhelimessa sulle Mikako1 niin yksinkertaisuus on valttia, en merkkinä valinnut ehkä maailman parasta mutta ainakin palkintopallilla ollaan.
Tosin kokemusta ei ole mcd:stä.
Puheleepi ajoneuvoasentaja ammatiltaan :roll:
-
Näi on :azn:
onhan FG kyllä luotettava peli ja kovakulkuinen....
Kahta en vaihtais: HK:N blöötä ja FG:tä :afro:
-
Moro !
Tuo kupla vetoaa kovasti mutta eipä tämä juuri toiseksi jää... siis nyt puhun muodoista :wink:
-
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää :wink:
-
Herkkä runosielu viittaa nyt ilmeisesti sisäiseen kauneuteen ? Minä olen tavallinen pinnallinen suomalainen mies joka katsoo naisten perään ja pitää kaikesta makeesta :grin:
-
Hyvin toteutettu tekniikka on kuin orkesteri, jonka kapellimestarina toimii kuljettaja lähetin tahtipuikkonaan. Sisäinen kauneus purkautuu pakoputkesta ulos torvien ja rumpujen pauhun tavoin. Oi noita 2-tahtisonaatin sulosointuja. Jaahas...aika ottaa lääkkeet :lol:
-
FG Baja Buggy 4WD competition olisi kyllä melko kestävän oloinen pirssi mutta hintaa on kyllä niin pirusti että hirvittään alkaa ja siihen vielä radiot päälle mutta uskoisin että kyllä kestää. Eikä tarvitse ostaa mitään lisähilpettä. Ja eikös MCD:n ultimate ollut vielä tyyriimpi?
-
No Iigor.. sunnuntaina radalla sitten vertaistukea :grin:
Sammy...En tiedä MCD:n vastaavan mallin hintaa mutta varmaan samassa linjassa FG:n kanssa...luulisin.
-
niin itsekkin aattelin että melko lähekkäin voisi hinnat olla....
Olisihan se melko orgastinen olo kun tollasta FG Baja Buggy 4WD competitionia alkas laatikosta purkaan ja kokoilemaan :grin: :lol:
-
Joo niin olisi.... RC autojen aatelia ! :grin:
-
Niinpä ,vastasavasti minulle aukeaisi tällä (http://www.youtube.com/watch?v=doX7wjGTg4w&eurl=http%3A%2F%2Frc10.fi%2Findex.php%3Ftopic%3D33331.0&feature=player_embedded) taivas rc maailmaan. On ne vaan nättejä. Sitä olis taatusti täpinöissä kun lotaa avaisi.
Koreja, "nahkojahan" sit saa ja niiden maalaus on jo oma juttunsa.
-
Uusi tulokas: http://www.ansmann.de/cms/racingroot/hurrax/crypton-15-4wd.html (http://www.ansmann.de/cms/racingroot/hurrax/crypton-15-4wd.html)
-
Uusi tulokas: http://www.ansmann.de/cms/racingroot/hurrax/crypton-15-4wd.html (http://www.ansmann.de/cms/racingroot/hurrax/crypton-15-4wd.html)
Joku räpsy :huh:
-
Saksalaisen Hurraxin tekemä. Noin hyvä:
"steer clear of these car is my advice they are crap i know 4 people who have had them in the uk and they just fell to bits as well as many other problems all the dealers in the uk have stopped dealing with hurrax, that must say something. "
-
Saksalaisen Hurraxin tekemä. Noin hyvä:
"steer clear of these car is my advice they are crap i know 4 people who have had them in the uk and they just fell to bits as well as many other problems all the dealers in the uk have stopped dealing with hurrax, that must say something. "
jonkunhan noikin pitää testata :mrgreen: näyttää valmistajan kannalta melko huonolta jos jälleen myyjät lopettaa myynnin räpsy mikä räpsy :afro:
-
Osta Tuo MCD Competion malli (rullaavana n.1000€). Siihen metalliset rattaat ja kyllä on hyvä. Talvella olen ajellu kovillakin pakkaasilla ja on kestänyt. Toki kaikki autot menee rikki ku johonkin tormoottaa. Itsellä MCD RR Competion 30,5cc 4x4, FS Racing 30cc monster 4x4 ja HARM BX-2 (takaveto). Ja tuo jälkimmäinen on alumiini osilla, jotka myös menee rikki jos sopivasti pökkää. MCD autona ei kannata ostaa ultimate versiona ellei lompakko ole kunnossa. Ja siksi tuo Competion malli, koska siinä on nuo kallistuksen vakaajat joita ei Sport mallissa ole. Ja miksei tuo FG olisi hyvä. 2-T on 2-T ja neliveto on yliveto .Takatuupparilla ei ole kivaa talvella saati liukkaalla ellei ole piikki pyöriä. Päädyt sitten mihin malliin vain niin uskon että et tule pettymään. Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa..
-
Ihan kuin oisin nähny uudessa pienoismalli-lehdessä että CENiltäkin on tulossa krossi ja trukkimallin bensakulkineet. Vilkaiskaapa muutkin näinkö unta vai oli juttu tosi..
-
Ainakaan Cenin sivuilta ei löydy mitään uutta....ois kyllä mielenkiintoista nähdä, jos sellainen on tulossa.....
-
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?
Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....
-
Juuh,Iigor, Neliveto yliveto..:D
Mä en ala merkeistä höpisemään, Nääs hyvää ei tartte niin kauheesti mainostaa, sano.
Pääasia että siellä laulaa kone kahdessa tahdissa. Kuten jaakkooh totesi...
"Voi sitä musiikkia mitä tuo 2-T auto laulaa.." :grin:
MCD:ssä on muovirattaat 4kpl, josta kaksi suositellaan vaihdettavaksi metallisiin.
Ne kaksi muuta kestää. Toinen on se jo mainitsemani diffikoteli case. Siinä ne pakolliset
optiot joista aiemmin puhuin. Noiden muutosten hinta ei ole sitten satasian :tongue:, muistelen.
-
Saattaapa sen ehkä referenssiksi ostaa Bajan rinnalle :undecided:
-
Jarrujen ilmaus oli aika ongelmallista HARM:issa. Muuten en ole löytänyt vikoja. Ehkä sellainen ärsyttävä juttu on tuo servo saverin jousi joka "venyy" käytössä. Ja tuon muovirattaan kiinnitys kannattaa varmistaa jollain jousi prikalla. Muuten on mukava peli. Alumiinia läpeensä. Toki se on takatuuppari. Kuopii komeasti ja jättää asfaltille hyvin raitaa. Maavaraa saisi olla enemmän.
-
Itse olen päivittäny omaan MCD RR EVO3 Comp. versioon nuo voimansiirron rattaat metalli versioksi siis kaikki 4kpl.. Ainut mitä auto kaipaa vielä niin ratas-suoja ja keulalle servojen eteen jonkunmoisen suojan, ettei kaikki kivet ja muut tule auton sisälle. Olen tähänkin autoon tosi tyytyväinen. Toki pieniä yllätyksiä on tullut tässä muutaman päivän aikana, mutta ei mitään vakavaa. Diffistä 2kpl 4mm tappia poikki. Muuten on kestänyt kaikki hypyt ja sellaiset. On menty ympäri joka pinnalla ilman rikkoontumisia. Kyllä muovikin voi kestää.
-
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?
Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....
Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.
-
Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.
Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
-
Viittikö Harw vilkasta uudestaan sitä lehteä. Mua jäi vaivaamaan :shocked: Alkaa tuo nelivetokuume pikkuhiljaa tarttumaan.... toisaaltaa eipä tuon takapidon kanssa niin älyttömiä ongelmia ole kuiteenkaan tänä talvena ollut. Enemmän on haitannut se, että jos takana on liikaa pitoa, niin pirssi ei tahdo kääntyä. Siinä tietenkin neliveto auttaisi. Pitää vissiin luovuttaa ja alkaa säästämään siihen sporttimalliin....oliko MCD:ssä muovirattaita voimansiirrossa?
Minkälaisia tuntoja jaakkooh:lla on H.A.R.M:sta? Onko siinä mitään heikkouksia....
Laita competion malli. Siinä on vakaajat ja hieman alumiiniakin (etuiskarin kiinnitys). Ja tuo kääntyminen takatuupparilla on hankalaa jos ei ole alusta oikein säädetty.
Nykyään competition mallissa on kaikki pöydät + tankin tuet ja kardaanien pukit alumiinia. Lisäksi competition mallissa vaihteiston rattaat terästä. MCD sportissa nämä neljä vaihteiston ratasta (mitkä näkyvillä kuvissa) on muovia. Diffien rattaat tietty karkastua terästä. Näistä neljästä rattaasta riittää, kun pienemmän parin päivittää teräksiseksi ovh.63€ pari.
-
Joo, samaa olen koittanu sanoa, mut eipä sitä tosisaan oteta. Auton säätäminen kohtuu tärkeä asia, onko pitoa, kääntyykö miten kaasulla, ilman kaasua... tää on kuulemma jeesustelua kun asiasta mainitsin toisessa topicissa.
Ja nämä ongelmat ei poistu 4wd autollakaan, pitää sitäkin osata säätää ja käsittää mitä mikin säätö vaikuttaa:wink:
Jep..Pelkillä iskarin öljyillä saa paljon aikaan. Sitten jos mennään pidemmälle niin kyllä siinä saa hetken katsoa ja kokeille. Itse olen saanut vinkkejä Racin Factoryn Mikeltä alusta säätöihin. No - kukin taplaa tyylillään. (jeesustelua :lol: :lol:)
-
Moro !
Nyt on tilaus autosta tehty ja lukemattomien käänteiden jälkeen päädyin tuttuun FG merkkiin. No se että merkki on valittu oli vasta puoli voittoa koska FG:llä on tarjolla useita hienoja malleja. Beetle oli tämän koko autokuumeen syy mutta lopullinen järkisyihin perustuva valinta sattui Baja malliin. Ousan rata tarjoaa upeita kuperkeikkoja jolloin neitseellinen Beetle ei kenties olisi ollut kovainkaan pitkää kuvien kaltainen kaunotar. Toivottavasti ensiviikolla saadaan auto kotiin :roll:
-
Mistäs tilasit ja mihin hintaan jos aa kysyä?
Itel melkonen kiinnostus kans hankkia tollanen, tosin kuppelin korilla
-
Tilasin Hobbylinnasta.... hinnan saat soittamalla turun myymälään. Siitä kuplastahan on tarjous tuolla Hobbylinna sivulla :wink:
Minulla oli takuuasiaa ohjaimen kanssa ja homma hoitui hienosti koska ostin sen suomesta.... siitä viisastuneena hankin autonkin suomesta :roll: