eli mikäs ois hyvä sähkö-rc mun kaverille joka on aloittelija lajissa. jotain stadium truckia tai monsteria se meinas, eikä hinta sais olla hullun korkea. käytettykkin käy, joten ehdotuksia.
Sano sille että ostaa Ultima RB Racing Sportin.
Mulla on semmonen ja on toiminu tosi hyvin. 8)
nyt olen itsekin alkanut miettii jotain sähköa usa-1 polttiksen rinnalle. Niin, mitäs mieltä ootte niistä stadium truckeista?
Kaide: miksi se sun kaveri katumapäälle tuli? Vauhdin takia, ohjattavuuden ? kerro ihmeessä, tällaset on hyvä tietää sillä itse en oo stadium truckia päässy testaamaan.
zhoop: löytyykö sulta tuosta kuvaa? Minkä hintanen toi on ja millasella alustalla sillä pärjää?
siis en tarkota auton alustaa vaan millasessa maastossa? :wink:
Ei mulla semmosta myynnissä ole.
Sillä pystyy ajamaan soralla jne..... mutta, ei se niin maasto kelpoinen ole, maa varaa on 35 mm eli 3,5 cm.
en tarkottanutkaan että olis myynnissä. olin vaan utelias että mihin hintaan tollasen saa yms.
Mä ostin ready setinä 285 € Hobby Shopista.
Auto oli uusi.
Tänne voitais kerätä juttua stadium trukeista, eli hyviä ja huonoja puolia ja mikä olis tollaseen perus pihasuditteluun tarpeeks hyvä?
sähköturisti ei oikein mulle sovi kun ei oo ajopaikkaa tarpeeksi lähellä ja pidän enemmän pihasudittelusta ja maastossa ajosta. :wink:
Miten stadium truck ja 2wd krossi eroavat toisistaan (minun mielipide):
Tukivarret: Truckissa pisemmät.
Renkaat: Truckissa ainakin edessä leveämmät, mahdollisesti myös kauttaaltaa isommat halkaisijaltaan.
Iskarit: Pisemmät truckissa
Maavara: Isompi truckissa
Muuten autoissa ei karmeita eroja ole. Tietty nuo edellä mainitut erot luovat rakenteellisia eroja muitakin. Trucki voi olla hieman raskaampi kuin buggy, eli välityksissä samalla koneella on varmastikin eroja jos sujuvaa menoa halutaan. Omat kokemukseni truckista ovat, että varsin helppo pitää lapasessa, takaveto vaikka onkin. Läskeissä etugummeissa on kuitenkin enemmän tuota pitoa ehkäpä kuin buggyn kaposissa renkuloissa.
Trucki sopii siis vallan mainiosti suditteluun suomessa, kisoihin sillä ei asiaa ole, ainakaana virallisiin. Mikään monsteri se ei kuitenkaan ole, eli "maastoajossa" varmastikin pieksee buggyn, mutta ei kuitenkaan pärjää monsterille. Takaveto/neliveto ei ole valintaperuste tässä tapauksessa. Ja onhan ainakin yokomolta tuota MR4-MT 4wd truckia, tosin taitaa olla jo vähän out of date malli, eikä välttämättä löydy helpolla...=)
Kunnon maastoajoa varten mulla on usa-1:nen joka jossain välissä vaihtuu varmaan t-maxxiin.
.
Joo ainakin ultima RB hinta on laskenu 265 euroon halvalla lähtee
ja iloisesti kulkee mutta vauhtiin tottuu ja kannattaa varoa laittamasta paristoija väärin päin ratti ohjaimeen mulla ainakan rupes sekoilee lievästi kannattaa myös ostaa samalla uudet kumit
taka vanteille sutii tosi nopeesti kuviot pois vaikka karkee nappula tai jotain
Nyt alkaa oleen stampedella kivasti akkuja takana. Auto on todettu erittäin kestäväksi, tänään tuli kalliolta siihen malliin alas, että vallan hirvitti. Muikeita hyppyjä autolla on otettu, vaihtelevilla alastuloilla. Vauhtia vehkeellä on mukana tulevalla koneella oikein mukavasti, joskin kone tykkää ottaa lämpöä. Yhden vakioservoista olen tuhonnut, mutta mekaanista liikuttanut meni tilalle. Mainittavia, ilmenneitä "vikoja":
- Iskarit tuntuu hieman kuolaavan kannun alapäästä, tosin johtuupi pitkälti noista hypyistä, auto kun on rysähtänyt varsin korkeelta toisinaan alas.. :wink:
- Vakio servosaverin "adapterit" eivät tunnu voimaservon kanssa kestävän välttämättä, testattu Jukan Stampedella.
- Slipperi on toteutettu hölmösti, voisivat apinoida Assoa siinä
Ostettiin autoja pari kpl ja saatiin kivasti alennusta. Listahinnasta sain pois vajaat 30e, ostettiin Hobbypeoplelta. Mukana tulleille radioille ei ollut käyttöä, niille löytyi ostaja. Näin vakioauton hinta laski reilusti alle 200e. Mutta, siihen tietysti täytyy lisätä elektroninen, pakillinen nopari, akut, sekä mahdollisesti hop-upit, kuten kuulalaakerit. Tosin ne hop-upit, mitä saa Hobbylinnan Tower-tilausten kautta, ovat varsin edullisia tilata, loppuhinta ei paljoa Towerin taalahinnoista eroa.
Muutama erikokoinen (pienempi) pinjoni on hyvä hommata, jotta autoon saa kunnon vääntövälitykset, esim. "kalliotrialiin". Auton painopiste sallii varsin kinkkiset tilanteet ja takavedollakin pärjää yllättävän hienosti. Renkaat eivät järin pitävät ole, etenkin jos kovapintaisen alustan pinnassa on hiekkaa tms. Kalliolla renkaat pitävät upeasti. Renkaiden kuluminen on nimellistä.
En voi muuta, kuin suositella autoa. Katsastakaa videot, omani on punainen Stampede, video nr. 2:sessa autossani on stanukone, jolla auto liikkuu varsin pirteästi, mutta on kuitenkin hallittavissa. Jukan violetti auto on voimaservoa, vastaanotinta ja noparia lukuunottamatta täysin vakiokokoonpanolla, eli mukana tulevalla koneella auto todellakin liikahtaa kivasti myös.
Stampedet nousuun! :wink:
Nojoo.. en nyt ihan alottelia ole, (mutta en myöskään mikään pro) mutta ejattelin hommata ton polttiksen rinnalle HPI:n Rally vekotuksen mahdollisesti towerhobbiesista. Olen vaan joskus ton kopteriharrastuksen parissa kuullut että joillain ihmisillä olisi jäänyt tilaukset tulliin kun ovat tilanneet jostain intokiinasta.
Kuinkahan suuri mahdollisuus on että näin voi käydä / onko moisessa mitään perää?
Ei nimittäin hirveesti viitsis laittaa muutamaa sataa euroa johkin tulliin lojumaan, varsinkin jos sitä ei sitten saa sieltä millään pois..
Joten onko kellään kokemuksia moisesta?
Hyvinkin todennäköisesti RC-auton kokoinen lähetys jää tulliin. Sen saa kuitenkin sieltä lunastettua, kun maksaa asianmukaiset tullimaksut, ALV:t yms. Eli kannattaa varautua maksamaan ostohinnan ja postimaksujen lisäksi vielä edellä mainitut maksut.
Mitenköhän mä sitten saan sen sieltä tullista / mistä tiedän että se on jäänyt sinne? Pitääkö ottaa yhteyttä johonkin tai jotain...
Lainaus käyttäjältä: "Rotavirus"Mitenköhän mä sitten saan sen sieltä tullista / mistä tiedän että se on jäänyt sinne? Pitääkö ottaa yhteyttä johonkin tai jotain...
Postista/tullista tulee saapumisilmoitus ja pyyntö saapua tulliin tekemään selvitys asiasta.
Mutta miksi tilaisit rajojen ulkopuolelta, kun autoja saa Suomestakin? Niin suurta eroa hinnoissa ei lähetyskulujen, tullin ja ALV:n kanssa voi olla, että se rahallisesti kannattaisi. Ulkomaille lähetetyt ostoseurot tukevat ko. maan rc-harrastustoimintaa, ja ovat poissa oman maamme rc-toiminnan tukemisesta. Sitäkö haluat?
Jos kaikki tekisimme seikkailumielessä tilaukset ulkomaisilta kaupoilta, on helppoa kuvitella, minälainen varaosa- ja tarvikepalvelujen taso Suomessa kohta olisi. Plus kaikki se sponsori- ja muu tuki, jolla omat rc-liikkeemme ovat lajia kehittämässä. Pitäisikö sen antaa kuihtua pois?
Juu no tää menee jo aika off-topic, mutta laskeskelin hiukan noita hintoja ja tulin siihen tulokseen että tilaan todennäkösesti suomesta. Täytyy vaan ottaa ensin selvää millanen saatavuus täälä on noilla HPI:n ralliautoilla.. ja niillä kailikka muilla osilla mitä aion tilata.
Kyllä se muuten vaan on niin että kannattas tilata ite suoraan jenkeistä...
Kaikkien tuotteiden hinta nousee muuten puolella!
Noh mutta tilaan tälläkertaa silti suomesta. :evil:
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"eli mikäs ois hyvä sähkö-rc mun kaverille joka on aloittelija lajissa. jotain stadium truckia tai monsteria se meinas, eikä hinta sais olla hullun korkea. käytettykkin käy, joten ehdotuksia.
Asso T3 , paras valinta